При покупка на употребяван автомобил мнозина обръщат внимание на цената на самия автомобил, цената на резервните части и тази на ремонтните дейности, но забравят за надеждността на самата кола. Сега ще ви разкажем за проблемите на няколко популярни автомобила у нас на вторичния пазар. За съжаление в България няма организации, които да провеждат изследвания за надеждността на автомобилите.
Но в Германия например те са няколко, като най-популярната е TUV. Немците се занимават с този вид изследване в продължение на много години, така че въз основа на резултатите от тяхната работа може да се прецени надеждността на моделите, които вече са сменили поколението и са се озовали на вторичния пазар. Германците са страхотни педанти и въвеждат всички коли в базата им данни, включително и тези, които се продават като употребявани у нас.
Nissan Qashqai (първо поколение)
Японският кросоувър Nissan Qashqai от първо поколение се появява на бял свят през 2006 година и преминава през рестайлинг през 2010-а. Не са малко екземплярите от този модел, които разочароват със слабо предно окачване, ненадеждна кормилна уредба и със слабо антикорозионно покритие. Двигателите с обем 1.6 литра (индекс HR16DE) и 2 литра (MR20DE) са предразположени към доста повреди. Малкият мотор, сдвоен с вариатора Jatco JF015E, често изисква сериозен ремонт едва след 100 000 км. След двугодишна експлоатация двулитровият агрегат пък много често се характеризира с повишена консумация на масло. И дори след 90 000 км, ангренажната група често се износва, което заплашва от т.нар. основен ремонт.
Skoda Octavia (второ поколение)
Чешкият лифтбек от второ поколение се произвежда от 2004 до 2013 г., като през това време купувачите започват да се оплакват от проблеми с двигатели на Volkswagen, както и от силно ненадеждната DSG роботизирана скоростна кутия. Двигателите са взискателни към качеството на горивото и обичат да харчат масло, а електрониката често дава сериозни дефекти. Ситуацията започва постепенно да се подобрява от 2011 година, когато германците започват да усъвършенстват силовите си агрегати.
Kia Spartage (трето поколение)
Този кросоувър се произвежда от 2010 до 2016 година. Автомобилът се оказа доста популярен в България, но и неговите недостатъци не са никак малко. Базовият двулитров бензинов двигател от серията G4KD като цяло е надежден. Но поради бързото износване на покритието по стените на цилиндрите често се появяват проблеми цилиндрово-буталната група, които постепенно "осъдиха" мотора на скъпи ремонти. Освен това елементите по окачването се оказаха краткотрайни, а тапицерията на волана и седалките се износва бързо.
Ford Mondeo (второ поколение MK3)
Производството на четвърто поколение на този модел започна през 2001 година. С течение на времето стана ясно, че роботизираната трансмисия PowerShift е най-проблемната част от колата. Освен това ремонтът ѝ е скъп и труден. Доста проблеми се срещат и в двулитровия двигател, в който буталата са склонни към прегаряне. Накрая електрическата система също много често дава дефекти.
Peugeot 308 (първо поколение)
Първото поколение на френския хечбек се произвежда от 2007 до 2014 година. От тогава до сега са се натрупали много оплаквания срещу колата - от слаба боя и антикорозионна защита, през капризна автоматична трансмисия, до сериозни проблеми с двигателя. Най-масовият 1.6-литров двигател страда от бързото разтягане на веригата. Водната помпа и термостатът също често дефектират.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МаКаТа
Коментиран от #19, #29, #41, #99, #112
10:29 26.08.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Каквато и да е колата
Коментиран от #5, #8, #16, #110
10:30 26.08.2020
4 на кое сега да вярвам
Коментиран от #6, #13, #21, #30, #36, #37, #39, #40, #54, #115, #116
10:33 26.08.2020
5 номад
До коментар #3 от "Каквато и да е колата":
адски вярно !!!10:33 26.08.2020
6 Марио
До коментар #4 от "на кое сега да вярвам":
тук става дума за цялата кола, не само за двигателя10:36 26.08.2020
7 Гост
Коментиран от #10, #11
10:40 26.08.2020
8 Котака
До коментар #3 от "Каквато и да е колата":
И за какво я вкарвам в сервиз за цяла седмица? Излиза че си си купил трошляк от боклука. Тогава какво ще ти вземат от него? В сериозен сервиз едно обслужване на немски котур, дето му сваляш фарове ,брони и др. се извършва от порядъка на максимум 6 часа.Автомобила влиза след уговорен ден и час. Кви са тия сервизи дето ги намирате?Коментиран от #14
10:43 26.08.2020
9 уточнение
Коментиран от #27, #71, #95, #117
10:43 26.08.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Кортеж на Румен Радев ме засече
Коментиран от #84, #109
10:48 26.08.2020
13 Анонимен
До коментар #4 от "на кое сега да вярвам":
На Пежо е добър дизела 2000 кубика HDI с 8 клапана без гадния филтър за твърди частици!10:48 26.08.2020
14 За тези 6 часа
До коментар #8 от "Котака":
Един работи да ти оправи колата, а 4 и човъркат по снагата!10:50 26.08.2020
15 jap
Коментиран от #103
10:51 26.08.2020
16 111
До коментар #3 от "Каквато и да е колата":
Само ако я закараш в гаражен сервиз на квартален самозванец с нулева репутация, и си пълен мунчо за да не забележиш интервенциите и сменените амортизирани части по колата. Сериозен сервиз никога няма да рискува да прави такива глупости защото ако се разчуе е свършено с тях.Коментиран от #56
10:53 26.08.2020
17 Бобо
11:01 26.08.2020
18 Бракма
11:19 26.08.2020
19 Макето да го
До коментар #1 от "МаКаТа":
Маке я пак, две от марките са немски, двигателите на шкода се монтират и в много модели на ваг, всички ама всички TFSI до един харчат масло и вода, много от частите на пежото също са немски,ролки, вериги, електроника и тн.Коментиран от #33, #34
11:30 26.08.2020
20 Перник
11:36 26.08.2020
21 Bmw
До коментар #4 от "на кое сега да вярвам":
Е този двигател с верига, направен от пластмаса, на пса са с ремък.11:37 26.08.2020
22 Вай, вай
Коментиран от #96
11:43 26.08.2020
23 miro
12:18 26.08.2020
24 Жоро
Последно за кое Мондео става въпрос?
12:21 26.08.2020
25 Българин
12:22 26.08.2020
26 Немския TUV
Коментиран от #35
12:27 26.08.2020
27 viki
До коментар #9 от "уточнение":
двигателя на Пежо 1.6 от 2009 г. се монтира в Мини и 1-ва и 2-ра серия само на БМВ - тоест курниците на БМВ! Мерцедес пък монтират двигател на Рено в курниците си А класа и Б - класа!12:38 26.08.2020
28 Пламен
12:43 26.08.2020
29 Miusuka Madoto
До коментар #1 от "МаКаТа":
По-скоро - само Японско! ..и Корейско, но не по-старо от 2015-16.Коментиран от #76
13:12 26.08.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Mercedes
2-ка дизел 115к.с. Временното отпадна, кара се като изтребител и изобщо не се пази, кара го който го набара из нас. Е такова нещо не съм имал... по 12-13к км от смяна на смяна без ни едно доливане на масло или нещо друго осв. течност за чистачки, частите 2 за лев,
за 2 хил лева има повече екстри от Мерцедес за 10-15.
Кожата няма нито захабено, нито скъсано, всички екстри си и работят безотказно, от 2 години го имам климатик не е допълван духа като току що напълнен. Един стартер изпука за това време и от момента на отказа за час и малко имах друг монтиран и палеше отново от моргата за 60 кинта и стреля до ден днешен. Е как да не караме стари коли като тогава замисъла на автомобилостроенето не беше като сегашния до 5-тата най-много до 10-тата година...
Коментиран от #55, #107
13:19 26.08.2020
32 И един немски
Коментиран от #65
14:18 26.08.2020
33 Случаен
До коментар #19 от "Макето да го":
Кои са тия две немски марки? Шкода и? А принс двигателя си е боклук, ама си е пежо.14:36 26.08.2020
34 Случаен
До коментар #19 от "Макето да го":
Колкото до 1.8-2.0 т(ф)си, те се водят от семейството ЕА888. Там са 4 поколения. Първо с кофти верига, второ с харч на масло и трето което си е напълно нормално, четвъртото е просто ревизия на третото.Коментиран от #53
14:38 26.08.2020
35 Алфа Ромео
До коментар #26 от "Немския TUV":
Германците създадоха ГЕРБ и Боко, смятай колко са честни и коректни...Коментиран от #44
14:57 26.08.2020
36 Варна
До коментар #4 от "на кое сега да вярвам":
Дизела да , но бензина - НЕ !15:00 26.08.2020
37 Вълков
До коментар #4 от "на кое сега да вярвам":
Тук става въпрос за бензиновия вариант 1,6 , който е произведен от БМВ. Гори масло и е много проблемен откъм вериги, ванос и обслужване.Дизеловото 1,6 е перфектен.
15:24 26.08.2020
38 PSA
Подобни дивотии е трудно да бъдат измислени, камо ли да се опират на реални данни. Точно Пежо да има слаба антикорозионна защита, верига да се разтяга бързо и водна помпа рано да дефектира - тези лекета на каишка копаят дъното.
16:11 26.08.2020
39 Тодор Иванов
До коментар #4 от "на кое сега да вярвам":
Аз карам такава: от нова, вече 11г. и 186000км-никакви прблеми: 1,6 дизел, 90 к.с.16:12 26.08.2020
40 Тодор Иванов
До коментар #4 от "на кое сега да вярвам":
Аз карам такава: от нова, вече 11г. и 186000км-никакви прблеми: 1,6 дизел, 90 к.с.16:12 26.08.2020
41 Тисъна
До коментар #1 от "МаКаТа":
Голф:ужас, Нисан: ужас, Опел: двоен ужас,Тойота РАФ4-също. Най-надеждни- Мерцедес S-класа, Волво 90, Тойота Карола, Хонда CRV, ПЕЖО 508.Аз карам ПЕЖО308 от ново до сега-11г, 186 000км без проблеми(все пак пази боже, техника е).
Коментиран от #88, #98
16:33 26.08.2020
42 Ивака
Коментиран от #67
16:42 26.08.2020
43 незнайко
16:53 26.08.2020
44 да да
До коментар #35 от "Алфа Ромео":
И най-лошото е ,че сега не искат да си го вземат обратно.17:04 26.08.2020
45 ¿?????
17:25 26.08.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 ABCD
18:24 26.08.2020
48 Ник
18:58 26.08.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 В класацията не видях...........
Коментиран от #51
20:05 26.08.2020
51 АБСД
До коментар #50 от "В класацията не видях...........":
Да, така е, само да са нови.20:21 26.08.2020
52 Хайл
21:05 26.08.2020
53 Гошо
До коментар #34 от "Случаен":
Първото ТФСИ е с ремък и има гаден пластмасов корпус на масления филтър, който прави проблеми, второто е с оправен корпус, с верига но гори масло(преди сервизна акция, в която сменят бутала и сегменти), трето и четвърто са си перфектниКоментиран от #60
21:18 26.08.2020
54 Практик
До коментар #4 от "на кое сега да вярвам":
Тук не става ясно за бензин или дизел става въпрос, но ака е бензин, то двигателя не е вечния бензинов на Пежо, а буклучавия двигател на БМВ, който се монтира в Пежото.21:25 26.08.2020
55 Plameni
До коментар #31 от "Mercedes":
Само кажи какви екстри има мондеото повече от Мерцедес 2001 ,и кое му е по евтино като части .Коментиран от #66
21:35 26.08.2020
56 Николай
До коментар #16 от "111":
Що им се връзваш на глупостите на тия диванни специалисти. В Бургас знам поне 8-10 сервиза дето ще ти оправят колата качествено без да ти надуват цени и да те правят на маймуна.21:51 26.08.2020
57 wgw
22:20 26.08.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Проклятието да си бълхарин
До коментар #58 от "Проклятието да си бълхарин":
Коментара е към номер 822:37 26.08.2020
60 Случаен
До коментар #53 от "Гошо":
И първото си е верига, за ЕА888 говоря, не за ЕА11322:40 26.08.2020
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Мирослав
23:29 26.08.2020
63 Даа
Абсолютно вярно.
За това карам само нови в гаранция!
00:03 27.08.2020
64 Спиро
Все още пазя хубави спомени от тази кола
07:30 27.08.2020
65 дърт шофьор
До коментар #32 от "И един немски":
Ти да не си онзи с Дъстъра?07:43 27.08.2020
66 Mercedes
До коментар #55 от "Plameni":
Кожа, темпомат, айде да от мен китайска навигация с камера, подгрев на предни и задни седалки, ел. седалки, ел. огледала, халогени аааа да и най важната екстра е, че всичките работят безотказно, не да ги имам и да не работят. Да няма круиз контрол или надуване и масаж, ама за 2000 кинта пре-пре доволно...Коментиран от #79
07:50 27.08.2020
67 АLFA Q 4
До коментар #42 от "Ивака":
МА DSG то. Само на Шкодата дава проблем. Абсолютен, трошляк, немски.08:09 27.08.2020
68 глоги
08:17 27.08.2020
69 Боско
и много бърза и мощна.Този двогател го слагаха и на ягуарите тогжава.До кога ще занимавате народа с глупости.
08:29 27.08.2020
70 Карам 308
08:29 27.08.2020
71 Жоже
До коментар #9 от "уточнение":
Е да де това говорим- абсолютен боклук.08:36 27.08.2020
72 Фен
08:44 27.08.2020
73 YAMAHA
09:29 27.08.2020
74 Владо
09:30 27.08.2020
75 Грую
10:00 27.08.2020
76 Напротив
До коментар #29 от "Miusuka Madoto":
по-старите японски, 2008-2014 са още по-железни.10:05 27.08.2020
77 ТТТТ
10:07 27.08.2020
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Plameni
До коментар #66 от "Mercedes":
Тия който си изброил плюс регулиране на окачването в режим спорт или комфорт и саморегулиране на просвета мултимедия не китайска и не е слагана допълнително и забелижи гласови команди със суббуфер в багажника. Борд компютъра е ясен.Седалките с памет и другите му екстри подгрев, обдухване ел регулиране във всички посоки, перфорирана естествена кожа с хладилен подлакътник и GSM Nokia .Другите екстри като ел регулиране, прибиране,подгряване затъмняване вградени мигачи в огледалата ,измиване на фаравете които оригинално са с ксенон ,парктроник ,централно ,ел стъкла няма да коментирам и това всичко в една Е класа 2000г която продадох за 4400лвКоментиран от #85
10:25 27.08.2020
80 onq s konq
Коментиран от #82
10:37 27.08.2020
81 любопитен
10:43 27.08.2020
82 Plameni
До коментар #80 от "onq s konq":
Как да мръдне ,като зимата не го караш заради снега ,а лятото защото няма гражданска. Нали така беше споделил.11:01 27.08.2020
83 Иии
11:44 27.08.2020
84 Наблюдател
До коментар #12 от "Кортеж на Румен Радев ме засече":
НСО да се закрие!11:49 27.08.2020
85 Mercedes
До коментар #79 от "Plameni":
Знам за какво говориш за W210, впрочем и аз имах E300тд, която също е в класа стари автомобили, а една W205 колко струва? Излезе ми 35к и има една две екстри повече от Фордето... За старата школа мерцедеси няма какво да се говори...11:57 27.08.2020
86 Наблюдател
11:58 27.08.2020
87 До Plameni
Коментиран от #91
12:02 27.08.2020
88 1957н
До коментар #41 от "Тисъна":
РАВ 4 2005 железен двигател,слаба скоростна кутия,5-та скорост три пъти излиза от строя,но още си я карам12:26 27.08.2020
89 бу бу бу бу бу
12:26 27.08.2020
90 Пежо
12:34 27.08.2020
91 Plameni
До коментар #87 от "До Plameni":
Малко неуместен коментар.Сравняваме броя екстри!12:55 27.08.2020
92 Бои Миле
13:24 27.08.2020
93 Reptile
Двигателя 2.0 сваля никасила от стените на цилиндрите - факт.
Двигателя на Рено 1.6 е добър, дори мога да кажа безпроблемен.
Какво да коментираме коли на по 100 - 200К, ние германските премиум марки ги купуваме на реални 350 - 400 000 (супер запазена на 165 000 по думите на търговеца) и е факт, че им правим по още 200 000 без особени грижи. Това са почти фантастични стойности за френско или японско производство.
Писах го няколко пъти под подобни статии - карах известно време БМВ 535 twin turbo с чип на 906 000, като дълбоко се съмнявам маслото на автомата някога да е сменявано. Вече харчи масло, но все още върви като звяр и седи като звяр на пътя!
Коментиран от #94, #101
13:29 27.08.2020
94 Притежател
До коментар #93 от "Reptile":
Няма какво да се съмняваш- ако не е сменяно маслото на кутията досега да е умряла поне два пъти.13:57 27.08.2020
95 Варна
До коментар #9 от "уточнение":
Карам 308 дизел 2000 уникалнаКоментиран от #97
15:29 27.08.2020
96 2637
До коментар #22 от "Вай, вай":
Говорят за 1.6 120к бензин. Разработката съвместно с БМВ се указа неудачна. Имах Ситроен със такъв мотор.....на 70000км започна ха харчи по 1 л масло на 3500км. Веригата е кашкавалена и рядко издържа до 100000км без смяна. Проблемен е наистина.Коментиран от #102
15:55 27.08.2020
97 Притежател
До коментар #95 от "Варна":
Не разбирам какво толкова си хвалите колите- ункални били, нам си какви били, а реално е обикновен автомобил както всички останали.16:28 27.08.2020
98 Хахахахаа
До коментар #41 от "Тисъна":
Баш да сравняваш Японско с френско си бая злейтак. .16:29 27.08.2020
99 Минаващ от тук
До коментар #1 от "МаКаТа":
А двигателите на шкода нали са немски?18:16 27.08.2020
100 слаб 2
Автора е измислил нови скоростни кутий за Нисан и Шкода.
Неизправностите изобщо не отговарят на истината поне до там до където издържах да чета
18:38 27.08.2020
101 Alien
До коментар #93 от "Reptile":
Какви глупости говориш ?Я се огледай, освен дъртите, прогнили немски кошници виж колко техни френски набори се движат у нас. Те да не са на по 100 000 км ? Карам френска с километраж вече над 400000 км и двигателя и е като нов, а за 15000 км маслото по щеката спада с не повече от 2 мм, я има 200 грама, я няма.
20:26 27.08.2020
102 1534
До коментар #96 от "2637":
Проблемен ще е, какво очакваш от БМВ ?20:27 27.08.2020
103 Пенсионер
До коментар #15 от "jap":
18 години карам Nissan Almera- Tino! Дизел!! На 350 000 км! 2.2!! Никакви проблеми с двигателя, окачването и купето!! По-скоро тя ще ме изпрати, отколкото аз нея!!20:31 27.08.2020
104 Пенсионер
20:32 27.08.2020
105 123
21:36 27.08.2020
106 lancia man
21:49 27.08.2020
107 шофьор
До коментар #31 от "Mercedes":
Аз карам Ланчия Дедра 1.6 на газ..Старичка на години,пипа леко маслото,но за кола 1995 е пълна с екстри....Кой каквото ще да ми говори,докато си ме слуша ще си я джиткам... ;)21:54 27.08.2020
108 Руска гордост
22:37 27.08.2020
109 Кофи-20
До коментар #12 от "Кортеж на Румен Радев ме засече":
Аве голем следовател ше дойдеш, леле това онова, твоята глава, пази боже, честно.,00:08 28.08.2020
110 Димитър
До коментар #3 от "Каквато и да е колата":
ако получиш 10 години затвор, ще се замислиш дали да го направиш.01:38 28.08.2020
111 Дойчовските таралясници
12:26 28.08.2020
112 121212
До коментар #1 от "МаКаТа":
Като "Нисан", "Форд" и почти немската "Шкода".13:36 28.08.2020
113 Jonny
Коментиран от #118
18:40 28.08.2020
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 инж. Костов
До коментар #4 от "на кое сега да вярвам":
Става дума за различи двигатели!Надеждният 1,6 е стария, произвеждан и слаган в колите до 2007-2008 година. Той си е чисто "Пежо", с ангренажен ремък е и е много надежден и лесен за обслужване!
Този 1,6 е съвместна разработка с BMW, слагат го на първа серия, Мини и Пежо след 2008, и е "мама миа"...
Води и видимо се отличават, още докато вдигнеш предния капак...
За съжаление, 308 са с калпавите двигатели 1,6. Здравият е монтиран на доста други модели, но преди 2008 и до 307...
14:10 29.08.2020
116 Боби
До коментар #4 от "на кое сега да вярвам":
Надежден е 1.6 който е 109 коня,а тук се говори за мотора който е 120 hp .14:44 29.08.2020
117 Кокъл
До коментар #9 от "уточнение":
Имах тази кола 308 със точно този мотор на bmw. Двигателят не струва. Шумен, харчи масло(много), и постоянно тресе нещо. Този двигател не си струва08:31 30.08.2020
118 Светослав Богданов
До коментар #113 от "Jonny":
Влез и се разчети за Нисан Кашкавал и после пак пиши. Кофти количка е, най-вече като двигател, но както всяко нещо и този автомобил си има НО-то. Калпав двигател има Кашкавалчето, както и още сума проблеми, НО пък е бъкан с екстри и удобства. Танто за кукуриго дет се казва. :)15:16 10.09.2020