Last news in Fakti

12 Септември, 2020 10:30 31 732 51

Километражите на тези коли се превъртат най-често

  • километраж-
  • измама

Законите в много страни по света инкриминират продажбата на автомобили с манипулиран пробег. Така е и във Великобритания, но въпреки това много собственици се изкушават да превъртат километражите на колите си, още повече, че оборудването за това се продава съвсем свободно в интернет.

Британската компания Rapid Car Check е провела анализ на вторичния автомобилен пазар на Острова, проверявайки 7 милиона возила. Оказало се, че пробегът на повече от 443 000 не съответства на действителността.

Резултатите от изследването показват, че най-често се превъртат километражите на еднообемни и товаро-пътнически модели, които заемат челните пет позиции в антикласацията. На първо място се подрежда Citroen Dispatch (Jumpy), при който пробегът е манипулиран в 30% от офертите. Следват Renault Scenic (29.6%), Peugeot Expert (28.6%), Renault Grand Scenic (28%) и Ford Transit (11%).

От Rapid Car Check обаче уточняват, че би следвало да се вземат предвид количествените показатели. Проверени са, например, 145 209 екземпляра Ford Transit, 16 116 от които били с превъртян километраж, докато инспектираните бройки Peugeot Expert са били само 8 371.

В десетката на автомобилите с най-често манипулиран пробег влизат също:
Vauxhall (Opel) Combo - 11%
BMW X5 - 10.5%
Peugeot 206 - 10.25%
Vauxhall (Opel) Vectra - 10.23%
Citroen Xsara - 10.11%.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 39 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Опел

    121 11 Отговор
    Опела е в челото, не защото е здрав а щото се чудят как да се отърват от него, имам един стар от 91 и го карам всеки ден, имах и една Инсигния 2011-скъса ми нервите тоя модерен шит

    Коментиран от #7, #49

  • 2 Нов внос

    18 63 Отговор
    Изминатите километри се определят най-точно по степента на износване на облегалката на шофьорската седалка откъм вратата, спрямо другата седалка.

    Коментиран от #4, #5, #9, #22

  • 3 Дълбоко Виждащ

    7 26 Отговор
    Вместо да го превърташ не може ви -просто да го откачиш???

    Коментиран от #34, #38

  • 4 Хахахахахах

    76 6 Отговор

    До коментар #2 от "Нов внос":

    Просто сменят седалката и си камилче.

    Коментиран от #11

  • 5 мнение

    85 2 Отговор

    До коментар #2 от "Нов внос":

    не е много показателно защото много зависи от материала на тапицерията. Същото важи и за волана, на нови коли се протрива за година-две и няма 50 хил км. При седалките също лявата може да се протрие за година-две, може и за десет, много е относително това. Отделно ако колата е карана предимно извънградско, сяданията не са толкова чести, но пък се навъртат километри....абе доста е относително както казах
  • 6 onq s konq

    100 28 Отговор
    Мойто беенве е на реални 75 000 ништо че е 98-ми набор!Направо ударих бинго с него!Кога го зех от Горубляне пот седалката имаше патерица и панперси!Странно че шефиорската седалка е истърбушена ама сигурно тоя дедо в Австрия е бил дебел ...

    Коментиран от #10, #45

  • 7 ти ли

    28 53 Отговор

    До коментар #1 от "Опел":

    си имал Опел-дай някакви контакти да изпратя снимки на стария Опел Астра на бащами докаран от Германия купен нов 1991 бракувахме го на 714 хиляди км!!!!!!!!!!! Това, че ти си копуваш колинот автокъщи таралясници с безброй дефекти не те прави собственик на истиски Опел!!!! Плюс според JPMorgan единствената немска марка която влиза в топ10 на най-надежните автомобилни пройзводители!!!!!!

    Коментиран от #8, #19

  • 8 гошо

    53 2 Отговор

    До коментар #7 от "ти ли":

    научи се да четеш с разбиране
  • 9 Вносител

    70 3 Отговор

    До коментар #2 от "Нов внос":

    Имаш хабер и ти Внесох рено Мастер на 550 000 не различим от нов на две години.Много зависи от шофьора и за какво е използван.Няма лоши автомобили има лоши стопани

    Коментиран от #33

  • 10 АУДИ

    49 14 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    Ами нормално колега Кой кара БМВ само братята хаха

    Коментиран от #42

  • 11 гост

    29 1 Отговор

    До коментар #4 от "Хахахахахах":

    Точно.Всичко се сменя,седалка, волан,скоростен лост,....където ще излезе пуйка,кокошката не жали !
  • 12 Мечо

    41 6 Отговор
    Ще си взема Мерцедес от Горубляне или Дупница на 90хил. Км. , защото тази марка я няма в побликуваната класация? Значи на “Мечо” километража никой не го манипулира?
  • 13 На всичките

    42 8 Отговор
    внесени им връщат километражите. Не се заблуждавайте. Това е стандартен търговски номер. Задължително 150 - 200 хил. са назад. Ако някой си мисли, че си е купил автомобил втора употреба на реални километри много греши, няма такова нещо. Още в чужбина им връщат километражите и тука още малко. Ако сам си закупиш автомобил от Германия няма да е под 300 хил. За бусовете и товарните е задължително връщането. То гаранцията на всички е малко над 300 хил. Има и изключения, но сам трябва да отидеш да търсиш и гледаш.

    Коментиран от #27

  • 14 Василио

    58 9 Отговор
    Точно от Горубляне , Дупница , Враца, селО Труд или селО Перник като си вземеш кола и почват няколко Хил Лв в ремонти успех на всички! Не че и на други места няма коли с дефекти, но там проблемите са 100% сигурни. Вземете си някоя пазена и обслужвана кола с доказана история а не с нарисувана книжка от морето от коли(концентрацията на автокъщи/морги) внасящи боклука, скраба на Италия. Има и запазени коли в България факт и те си имат своята цена. По-добре по скъпото, но по качествено :)

    Коментиран от #18, #36, #50

  • 15 Вктор

    68 1 Отговор
    У нас това не важи!Просто тук почти няма автомобил, който да не е бъзикан.Вижте мобилето - почти няма кола на над 200 000 км , което е тотален абсурд.
  • 16 м-р Костов

    70 10 Отговор
    Моята е Мерцедес 2008г, на 80х.км. Гори малко масло, но ми обясниха, че като се разработи ще се оправи.
    Не съм барал нищо по нея! Само смених скоростна кутия и заден мост, но така е при новите коли - има риск от производствен дефект.

    Коментиран от #17, #21

  • 17 АНОНИМЕН

    26 8 Отговор

    До коментар #16 от "м-р Костов":

    Като смениш семерингите на водачите на клапаните и пак гори масло, може и до сегментите на буталата да опреш за смяна! А опреш ли дотам си за основен ремонт или смяна на двигателя! Ако си взел Мерджо достатъчно тънко пак си на далавера!
  • 18 АНОНИМЕН

    18 3 Отговор

    До коментар #14 от "Василио":

    Пропускаш Хасково!

    Коментиран от #37

  • 19 Гост

    18 1 Отговор

    До коментар #7 от "ти ли":

    Няма такава дума проЙзводители
  • 20 Инж Илич

    23 7 Отговор
    За една читава и пазена кола от реномирана марка не е проблем сто и петдесет двеста хиляди превъртяни км Като се има и предвид че минават по един милион км без основен ремонт
  • 21 Вктор

    45 3 Отговор

    До коментар #16 от "м-р Костов":

    Преди 80 000 съм сигурен , че има още една цифричка и аз лично залагам на 3!Мерцедес на 12 години и 80 000 км звучи като непорочна мацка на 34 години хахахахахахахахх.

    Коментиран от #35

  • 22 Враца

    20 3 Отговор

    До коментар #2 от "Нов внос":

    Като я тапицират може да врътнат километража и готово брат. Просто не трябва да се занимаваш със измекяри. А от готини хора.
  • 23 автокъща

    30 1 Отговор
    пари не връща като ги внасяме гледаме задължително да са прецакани с много дефекти които после замаскираме и хайде на балъците така като е брак можем и да си сложим по голяма надценка
  • 24 Светли

    56 1 Отговор
    Взех си r klass Mercedes, реално не знам на колко км. Пишеше 189000.
    Но на тънки пари, възстанови го ремонт и обслужване 4500лв.Пак ми стъпи по евтино от другите в мобилето с 5000лв.Карам го 6 година, само масла и филтри. Навъртяни 135000км.Ако даде дефект за скрап и друг дръгел. Това са тенекета, не се вживявайте толкова. Колата трябва да е изправна и да ти служи по предназначение, а не ти да и служиш.
  • 25 Автоджамбаз

    8 9 Отговор
    Колко е износен волан ,може да разбереш пробега на колата .
  • 26 перничанин

    36 1 Отговор
    Зависи от къде е колата. От Германия най-карани са дизелови Пасат, А6, Е клас и 5-та серия. Карат ги много , а са предпочитани и от търговски представители . На 5 години има коли на по 450-500 000км. Идвайки у нас стават на по 80 - 170 000км и "чисто нова" . От Франция положението е подобно, но тук са повече френски марки и отново дизели. От Италия повечето карат служебните на газ или дизел. Моя извод е ,че най-много се манипулират дизелови коли среден клас,баничарки и бусове.
  • 27 Кокъл

    24 2 Отговор

    До коментар #13 от "На всичките":

    Колега чети внимателно сега. Преди да купиш кола от Италия има един сайт който като вкараш италианският номер, излиза последният технически преглед кога е бил, и какъв пробег има автомобила, друг начин да разбереш, няма. Това е единственият и най достоверният начин.

    Коментиран от #31, #32

  • 28 Орнела мути

    26 7 Отговор
    Дунев слага ментета части в сервиза си !!! Обслужвайте колите си в официалните сервизи на марката не при измекяри като него където само си правят реклама по нова тв !!!Бъдете като европейците не мизерници да ви лъжат по сервизите че направиха егати парите от балъци а цените в повечето случай са по високи от официалните сервизи !!!

    Коментиран от #40

  • 29 ОПСА

    1 8 Отговор
    Абе всички коментирате ама по нещо ама съм сигурен че карате пестинарите горубленски в км ам иначе Българина е компетентен
  • 30 ОПСА

    2 10 Отговор
    Абе всички коментирате по нещо ама съм сигурен че карате пестинарите горубленски в км ам иначе Българина е компетентен.
  • 31 барабус

    11 4 Отговор

    До коментар #27 от "Кокъл":

    Вярно е това и аз ги проверявам в тоя сайт преди да купя понеже предпочитам италианки,че им здрави купетата.

    Коментиран от #46

  • 32 ori

    39 2 Отговор

    До коментар #27 от "Кокъл":

    Глупости ама пълни само в Булгаристан двигателя е с номер в талона а в света това е резервна част и тя се подменя До кога ще плащаме на нотариуси скъпи такси това го няма никъде по света !!!
  • 33 Komapak

    16 3 Отговор

    До коментар #9 от "Вносител":

    Абсолютно прав си, но не искам да се превръщаме в роб на колата си! Когато купя нещо съм със съзнанието, че аз съм крайния потребител и си е вечно мое. 😊
  • 34 Тото

    14 0 Отговор

    До коментар #3 от "Дълбоко Виждащ":

    В Германия има за БМВ тапа. Откачаш кабела към таблото слагаш тапата и спира отчитането на километрите. Около 200 евро струва тапата. В ютуб има видео по въпроса.
  • 35 СТОП

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Вктор":

    По скоро тава ще намериш отколкото кола
  • 36 НГашняк

    4 15 Отговор

    До коментар #14 от "Василио":

    Селчо , селянино като нямаш пари за нов автомобил , ще бършеш лиги по автогробищата. Явно доста гледаш , сигурно и за втора ръка няма пара...

    Коментиран от #44

  • 37 Точно в сентъра на мошениците...

    22 0 Отговор

    До коментар #18 от "АНОНИМЕН":

    В Хасково(столицата на Кауните)има много търговци който са лъжливи мошеници и некоректни търговци.Бягайте от търговци на коли от Хасково....Много са коварни...

    Коментиран от #39

  • 38 Хайл

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Дълбоко Виждащ":

    Можеш не само да го откачиш но и да го изхвърлиш-за кво ти е
  • 39 Хайл

    11 1 Отговор

    До коментар #37 от "Точно в сентъра на мошениците...":

    Дупница,Горубляне,Труд,Карлово и там са същите измамници
  • 40 Кърлеж

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "Орнела мути":

    Да бе, официални сервизи, да ти надуят шушоните😁😁😁
  • 41 Bu4a

    2 7 Отговор
    аз карам нисан на 680к км и нема грижа. чугун. дизеляк. ноо сърцати ги правят. не ви знам кфи таралясници карате ама ги сменяйте овреме.
  • 42 То у нас

    11 2 Отговор

    До коментар #10 от "АУДИ":

    BMW не е марка автомобил, а диагноза /не съвсем приятна/

    Коментиран от #47

  • 43 Баце

    7 3 Отговор
    Италианците си превъртат километражите преди да отидат на преглед.
  • 44 Асан

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "НГашняк":

    Гащник,Гащник, на една туба бензин от града си пък наричаш хората селчовци...и си неграмотен .Твоята кола е била нова преди 20 години а седнал да говориш за хората...ти ако имаше пари нямаше да си ТУК бе рогач
  • 45 ккк

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "onq s konq":

    Вервай си за бееНвето
  • 46 МОЙ

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "барабус":

    Може ли линк към този сайт!
  • 47 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "То у нас":

    Като горд собственик на BMW потвърждавам - сред нас нормални няма
  • 48 M M м

    2 1 Отговор
    Само автомобил от БГ със сервизна история.
  • 49 Сопственик на четвърти опел

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Опел":

    Истината е, че това е здравя кола. Това е автомобил за бедни хора и производителите това го знаят. Знаят, че собственикът няма да има средства за сериозна поддръжка на колата и са направили някои компромиси в името на здравината. По-тежка е - повече метал, съответно по-ниски напрежения на материала, по-трудно чупене. Да голф или октавия със същата мощност е малко по-пъргава от астра и инсигния, но това не е проблем.
  • 50 dsсса

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Василио":

    Добър съвет, но като си казал А, кажи и Б! Как да се доберем до такава кола? Аз съм си взимал четири коли, все от Стара Загора, различни доставчици, доволен бях и от четирите. Дали е късмет или практика край този град колите да са читави, не зная.
  • 51 ддс

    3 1 Отговор
    Огледайте купето и салона, те са по-скъпи от двигателя, пък и по-лесно се виждат пораженията. Двигателя да работи тихо и без вибрации. Без друго ще се прави ремонт по него. Добре е да набележите кола, да отидете на другата сутрин и първото и палене за деня да е пред Вас. Вижте, дали колата не е местена през нощта. Ако е местена, може би се прикриват течове на течности.