Last news in Fakti

14 Ноември, 2020 10:30 13 491 62

Едно старо, но много бързо Peugeot

  • peugeot-
  • 405-
  • t16

Моделът 405 T16 е с постоянно задвижване на 4-те колела, 220 к.с. и максимална скорост от 235 км/ч

Едно старо, но много бързо Peugeot  - 1

Peugeot 405, наличен в спортна версия T16 в началото на 90-те години на миналия век, е идеалният автомобил за всеки, който търси семеен модел с динамично представяне. Удоволствието от шофирането винаги е било в ДНК-то на Peugeot. Дори днес, чрез Peugeot Sport Engineered марката се стреми да дефинира нов тип представяне, като създава машини, чиято електрическа мощност генерира нови усещания и преживявания зад волана. Ако погледнем назад във времето, ще видим, че темата за спортен седан с динамично представяне не е нова за французите. В началото на 90-те години се ражда най-спортната версия на Peugeot 405.

Едно старо, но много бързо Peugeot

През 1993 г. е лансирана версията T16, чийто акроним е от съществено историческо значение, тъй като носи завета на Peugeot 405 Turbo 16, два пъти победител през 1989 и 1990 г. в рали Париж-Дакар, а също и в състезанието за изкачването на Пайкс Пийк през 1988 и 1989 г. Тогава той наследява Peugeot 205 Turbo 16, двукратен световен шампион в ралита група B и двукратен победител в Париж-Дакар през 1987 и 1988 г. Peugeot 405 T16 е оборудван с високоусъвършенстван двигател, идеален за клиенти, които искат да съчетаят предимствата на удобен семеен седан с тези на спортен автомобил, който носи максимално удоволствие зад волана. Тази версия на 405 предлага безпрецедентна динамика за модел от такъв клас.

Едно старо, но много бързо Peugeot

Оборудван с двулитров, четирицилиндров двигател с турбокомпресор Garett , 405 T16 достига изходна мощност от 196 к.с., която може да бъде увеличена до 220 к.с., благодарение на повишеното налягане, предоставяно от функцията „overboost“. Показателите му са брилянтни с максимална скорост от 235 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7 секунди, до голяма степен благодарение на постоянното задвижване на всички колела и високо съединителя, който, контролира приплъзването и разпределя въртящия момент в съотношение 53% към 47% към предната и задна ос, съответно.

Едно старо, но много бързо Peugeot

За да не бъде помрачена отличната работа, свършена от Pininfarina, спортната версия на 405 не е твърде отличителна. Това означава, че тя няма широките арки на колелата, които носи 205 Turbo16 например. Единствените разлики са 16-инчовите олекотени алуминиеви джанти с пет спици - вместо стандартните 15-цолови- и почистващата система на предните фарове като стандартно оборудване, които позволяват и на най-запалените ентусиасти да я разпознаят от пръв поглед. 405 T16 е наследил извитите панели, предната и задната броня и обновения, по-аеродинамичен спойлер от своя предшественик 405 Mi16. Неговата визитна картичка може да се види отзад, на капака на багажника, носеща името на модела и червения надпис „T16“.

Едно старо, но много бързо Peugeot

Peugeot 405 T16 е върхов за гамата модел, технологично модерен и способен да вдъхновява онези, които го шофират, без да се отказва от своите елегантни линии и забележителния комфорт за всички пътуващи. Произведените бройки са 1046, което днес го прави търсен модел за колекционерите.

Спортни успехи:

- Версия на 405 T16 с мощност, увеличена до 660 к.с., печели състезанието за най-високо изкачване в света, Пайкс Пийк, през 1988 и 1989 г. с Ари Ватанен и след това с Роби Унсер зад волана. Изкачването на Ватанен през 1988 г. бие предишния абсолютен рекорд, непокоряван 5 години, и става тема на филм, въз основа на който Жан-Луи Мори създава великолепния късометражен филм „Climb Dance“.

- PEUGEOT 405 Turbo 16 (според пълното изписване) Rally-Raid, купе, вдъхновено от седана 405, замества 205 Turbo 16 в пясъците на Африка и печели две поредни състезания Париж-Дакар през 1989 и 1990 г. с Ари Ватанен зад волана.

Едно старо, но много бързо Peugeot


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анти джапанка

    56 62 Отговор
    Мдам шедьовър а през това време японските недоразумения правеха барутници като чивик си ар екс а дойчовците цгански ферарита.

    Коментиран от #4, #8, #50, #57

  • 2 Някой си

    79 3 Отговор
    Не съм имал пежо, но това изглежда добре.

    Коментиран от #26

  • 3 Пежо фен

    84 7 Отговор
    405 1.8i, 103 кс. ми беше първата кола, купена в Германия лично от собственика. Уникален автомобил като пътно поведение и комфорт на возене и имаше всички екстри за времето си. Карах я 12 години само със стандартна поддръжка и дребни ремонти. С нея съм минавал Кресненско дефиле със средна скорост 100 км/ч, стои като залепена за пътя. Продадох я на един чичо преди 10-на години и човека още си я кара на село.

    Коментиран от #19

  • 4 gost

    79 8 Отговор

    До коментар #1 от "Анти джапанка":

    Мда, GTR също правеха. А хондите с 1.6 вадеха 150-160 коня атмосферно вадеха. Ма иначе нищо не могат да правят. Пежото си е класика, ма с такива с изказвания просто...

    Коментиран от #53

  • 5 Возил съм се

    42 3 Отговор
    Возил съм се в същото в далечната 2020 година в България. В Бургас, бяло. Няма да казвам собственика. Колата беше, мечта. Да не се бърка с Ми16. Тази е Т16 с 220 коня.

    Коментиран от #7, #42

  • 6 Ахахаха

    49 6 Отговор
    Дори това пежо има по-добро разположение на двигателя, а именно върху, а не пред предната ос като всяко средностатистическо ауди с надлъжнонразположен мотор

    Коментиран от #39

  • 7 Возил съм се

    47 2 Отговор

    До коментар #5 от "Возил съм се":

    Хахахаха, грешка! Далечната 2000 година исках да напиша! Преди 20 години.
  • 8 Верно е

    15 24 Отговор

    До коментар #1 от "Анти джапанка":

    А бе а къде забравяш жабарите с тяхното Алфа Умрело боксер и там глупостите им.

    Коментиран от #10

  • 9 AMG

    4 9 Отговор
    Т16 не е ли 197к.с. не 220к.с.

    Коментиран от #15

  • 10 Анти джапанка

    8 20 Отговор

    До коментар #8 от "Верно е":

    Да бе верно ги забравих тех "Киоре Спортиво" аххахаха смех и цирк.
  • 11 Ритнитопковец

    62 8 Отговор
    Тоя пежак е разплакал много бмвта и мерцедеси по немските магистрали през 90те!!!
  • 12 Возил съм се

    26 2 Отговор
    Мога да допълня, тук не е написано! Колата беше със хидравлика на задната ос, при гасене задната ос се пускаше!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 чичо

    18 1 Отговор
    Пайкс Пийк и рали Париж-Дакар, там версията на 405та беше купе!
  • 15 умньо

    27 3 Отговор

    До коментар #9 от "AMG":

    Научи се да четеш!Oбoрудвaн c двулитрoв, чeтирицилиндрoв двигaтeл c турбoкoмпрecoр Gаrеtt , 405 T16 дocтигa изхoднa мoщнocт oт 196 к.c., кoятo мoжe дa бъдe увeличeнa дo 220 к.c., блaгoдaрeниe нa пoвишeнoтo нaлягaнe, прeдocтaвянo oт функциятa „оvеrbооst“.
  • 16 Някой си

    21 37 Отговор
    Не знам за там японски френски или там-подобни, ама по това време Ауди имаха S2 / много над тази пижамка/, а за Спорт и УрКуатрото /конкурирящи Ферари в определени дисциплини/ или RS2 0-40км/ч по бърз от Макларън Ф1 /най-бързия сериен автомобил тогава / или същото RS2 чиято премиера се засичаше с кръг от Ф1 и чисто от любопитство го пускат на трасето от Ф1 и дава 5то или 6то време оставящо зад себе си 15тина Формулки от по над 600 коня .... Айде моля ви без дилетантски изказвания !!! Пежото иначе, нищо че съм фен на Ауди сцепва мрака . ЙОНГТАЙМЕРИТЕ са супер !

    Коментиран от #20, #22, #32

  • 17 Големи

    13 21 Отговор
    "бегачки" бяха тези Пежа но изпочупиха моторите още през 90-те и ако някъде съществува такова в движение то ще е собственост на някой маниак който го е поддържал педантично и го е изкарвал 1-2 пъти годишно в сухо време.

    Коментиран от #35

  • 18 Медуза

    39 4 Отговор
    Единственият недостатък на това Пежо бяха лагерите и осите на задният мост.Ако не се сменяха редовно на 60 000км,колата се "разкрачваше"и ставаше нестабилна на пътя. Но като возия и тяга,лекота на управление, и без излишна електроника бе бижу. Старата школа.

    Коментиран от #34

  • 19 gyt

    18 2 Отговор

    До коментар #3 от "Пежо фен":

    Средната скорост, която си постигнал ( може би ), е далеч от повод за хвалба! Иначе автомобила си е класика

    Коментиран от #21

  • 20 3.5 v6 RS

    26 2 Отговор

    До коментар #16 от "Някой си":

    я вземи се стегни и стига си писал глупости,било по-бързо от F1

    Коментиран от #31, #38

  • 21 Пежо фен

    27 0 Отговор

    До коментар #19 от "gyt":

    Ами... млада гореща глава, "нов" автомобил. А, и през онези времена нямаше толкова трафик, асфалтът беше чисто нов, гърците току що бяха го бяха направили (гръцка фирма беше изпълнител на ремонта на този път). Сега карам бензиново 308 2016 г, удобна е, има екстри, но возията му няма нищо с 405, и наследилото го 406.
  • 22 CL500

    29 1 Отговор

    До коментар #16 от "Някой си":

    Това с Ф1, може да е вярно само, ако останалите 15-на болида вече са го изпреварили с една обиколка :-)
    Сега сериозно - надявам се да си се пошегувал и да не вярваш наистина, че е смислено да поставяш в едно изречение и най-слабия болид от Ф1, с която и да дори суперспортна кола.. Има клипове, в които пускат на писта заедно Бугати Веерон и болид на Ферари (няма значение какъв болид от Ф1 ще пуснат). Болида на всяка половин обиколка намаляше да изчака Бугатито ;-) после пак тръгват и на правите Бугатито се държи що-годе прилично, но .... 1вия завой, после идват други завои и филмът приключва.... А сега си помисли, как ще е положението с семейно Ауди, ако ще да е РС...кола с много по-малко коне, по-тежка, с много по-висок център на тежестта, с много по-тесни гуми (предполагам и не сликове) и т.н..

    Коментиран от #33

  • 23 PlimP

    7 1 Отговор
    ем, преди беше така, може и вектра А с C20LET, но нея ръждата ще я погуби рано

    Коментиран от #27

  • 24 Абе ГоуФу G60

    5 8 Отговор
    Апеше асФалтъ също.Малко бутнат и тои беше 200-250 коня ;)
  • 25 Ацо

    30 2 Отговор
    На това му се вика вълк в овча кожа! Когато колите имаха собствен характер и излъчване!
  • 26 Алфа Ромео

    19 4 Отговор

    До коментар #2 от "Някой си":

    Как иначе, дизайна е Пининфарина, жалкото е че от 2000-2003 година някъде нататък до скоро Пежо започнаха да правят лошо изглеждащи и с не толкова добро поведение коли.
  • 27 YAMAHA

    13 9 Отговор

    До коментар #23 от "PlimP":

    Гледал съм драг между това пежо и вектра 204кс 4х4 и опела го отвя с много беше към някъде 95 или 96 година и бяха почти нови без точка ръжда

    Коментиран от #37

  • 28 Не на френч кар

    19 4 Отговор
    Наистина прекрасна кола (нямам предвид конкретния мотор, а модела)! И... толкова. С него прключва ерата на истинските коли. А някога наричаха марката френския мерцедес.

    Коментиран от #41

  • 29 падналия ангел

    13 0 Отговор
    Заслужава да се види в Ю туб видеото са Ари Ватанен на Пайкс Пайк.
  • 30 Куку руку ку

    19 2 Отговор
    Много арна колица. Имах 405 с двулитров двигател 122 коня. Откъде сме минавали, само ние си знаем. Махнах я само защото нямаше климатик и 4х4.
  • 31 Някой си

    2 5 Отговор

    До коментар #20 от "3.5 v6 RS":

    Айде да вземеш да попрочетеш, а ...?
  • 32 чичо

    23 1 Отговор

    До коментар #16 от "Някой си":

    Наистина S2ката на Ауди беше 2.3 много мощен но не балансиран автомобил,затова Пежо 205Т16 със 1.8 двигател разположен в средата го накъсваше!След това италианците изкараха по страшен автомобил Ланча S4 със турбина и комресор,заради който закриха група "Б"!

    Коментиран от #54

  • 33 Някой си

    1 11 Отговор

    До коментар #22 от "CL500":

    И на теб ще кажа .... четете!!!!!!!! И после така .... изкизваъте мнение . Да не е 5то място , не помня точно но е фрапантно ! Прочетете вместо ей така да нападате наред. Все ми е едно за мнението на който и да е! Чел съм много, чел съм и това :) вие, както решите :)

    Коментиран от #49

  • 34 гост

    12 3 Отговор

    До коментар #18 от "Медуза":

    Окачването на"Пежо 405Т16"няма нищо общо със окачването на останалите 405ци!
  • 35 гост

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Големи":

    Ти въобще не си виждал 405Т16!

    Коментиран от #40

  • 36 Някой си

    0 13 Отговор
    А, и от 0-48/30мили/ е по бърза от Макларън Ф1 и от болида на Жак Вилньов тогава . И от 0-100 5,4с , колкото Ламборджини Кунташ /водено за суперспортист/ , а това комбенце ........
  • 37 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #27 от "YAMAHA":

    Къде го гледа, защото тези Пежа са много малко да не е било Пежо 405 М16?

    Коментиран от #45

  • 38 3.5 v6 RS

    10 0 Отговор

    До коментар #20 от "3.5 v6 RS":

    “RS2 чиятo прeмиeрa ce зacичaшe c кръг oт Ф1 и чиcтo oт любoпитcтвo гo пуcкaт нa трaceтo oт Ф1 и дaвa 5тo или 6тo врeмe ocтaвящo зaд ceбe cи 15тинa Фoрмулки oт пo нaд 600 кoня ....“
    ето ти и цитата ,осъзнай какво си написал,като си убеден,че си прав,дай малко фактии все пак оставило няколко формули ...,малко по-серйозно, и отиди поне на 1 такова състезание,за да осъзнаеш колко грешиш

    Коментиран от #43

  • 39 Алфа Чакал

    7 6 Отговор

    До коментар #6 от "Ахахаха":

    Викаш не са добри Ауди.Тази 405-ца и 605-цата ги признавам за истински автомобили ,но ако кажеш ,че средно статистическото Ауди не е добро не знам кое ще е добро за теб.Какъв автомобил притежаваш ти?
  • 40 Прав си

    8 1 Отговор

    До коментар #35 от "гост":

    не съм виждал защото отдавна са претопени но 190Е 2.5 COSWORTH съм виждал защото мотора му и да искаш не можеш да счупиш.

    Коментиран от #55

  • 41 До...

    4 4 Отговор

    До коментар #28 от "Не на френч кар":

    Бъркаш, приятел. "Мерцедес"-а на французите е Ситроен...
  • 42 Гикжж

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "Возил съм се":

    Познат имаше 405mi16, през 97-ма. Как вървеше не е истина.
  • 43 Някой си

    0 6 Отговор

    До коментар #38 от "3.5 v6 RS":

    Чел съм го отдавна , потърси в мрежата ще го намериш, щом не вярваш . Пари за реклама на Ауди не вземам, че да лъжа . Всеки си има марка.

    Коментиран от #52

  • 44 405

    7 2 Отговор
    Първата ми кола беше 405 и сегашната е 405 .Няма турбо , климатик , хидравлика и екстри и въпреки , че е 90 коня се чувствам в нея като в "ръкавица." . Само мога да си представя какво е това на картинката с тази водица и 4*4 плюс 220 коня !!!!!

    Коментиран от #46

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 405

    5 0 Отговор

    До коментар #44 от "405":

    Возия не водица !!!!!!
  • 47 Peugeotfan

    6 0 Отговор
    Много технически- неграмотни журналя има-,,..дължащ се на високо съединителя"...!Този съединител не е ,,високо"..., нито пък...-,,ниско"...!Той е...- ВИСКО-СЪЕДИНИТЕЛ...!!!
  • 48 Доцента

    6 1 Отговор
    Малко по късно Люк Бесон прави филма" Такси" със Пежо 406
  • 49 Алфа Чакал

    13 0 Отговор

    До коментар #33 от "Някой си":

    Пич, и аз съм фен на Ауди ,но как да е по-бързо от болид на Ф1.То ако е така те от другия сезон с Аудита ще се състезават ,не с болиди.Може да е на някаква дисциплина просто да е било по добро ,но не мога да проумея каква ще е тя
  • 50 Анти синьо сирене

    7 6 Отговор

    До коментар #1 от "Анти джапанка":

    Само кошници!
    Nissan Skyline
    Nissan Silvia
    Nissan 240SX
    Nissan 300ZX
    Mazda RX7
    Mitsubishi Lancer Evolution
    Mitsubishi 3000GT
    Mitsubishi Eclipse
    Дам.....
    Toyota Supra

    Коментиран от #51

  • 51 3.5 v6 RS

    4 1 Отговор

    До коментар #50 от "Анти синьо сирене":

    и всичките са средно големи седани,кво говориш,ммм...м,голямо сравнение
  • 52 3.5 v6 RS

    6 0 Отговор

    До коментар #43 от "Някой си":

    Не намирам, затова искам от теб
    "Извънземни има,ама не съм ги виждал"
    И те така
  • 53 3.5 v6 RS

    6 1 Отговор

    До коментар #4 от "gost":

    Айде сложи тоя 1.6 двигател в такъв седан и да видим как ще се представи,и какво ми сравняваш Gtr,и къде са те в ралитата(никъде),я май само в Австралия са доминирали,ти да видиш
  • 54 тоз

    4 0 Отговор

    До коментар #32 от "чичо":

    Не бъркай S1 c S2!

    Коментиран от #56

  • 55 чичо

    6 0 Отговор

    До коментар #40 от "Прав си":

    Не има ги още но цените им са високи !Най скъпа е 205Т16 над 200х.еврака може да погледнеш из сайтовете става въпрос за сериен автомобил,и 190 2.5 Косуърт не е сериен автомобил!
  • 56 чичо

    3 1 Отговор

    До коментар #54 от "тоз":

    Мисля че не ги бъркам когато Ауди направиха S2 вече нямаше група "Б"!
  • 57 Иван

    0 6 Отговор

    До коментар #1 от "Анти джапанка":

    Френска кошница за нищо не става освен за гълабарник .Карай си бракмите и не се сравнявай въобще с Японскито инженерено изкуство.

    Коментиран от #58, #59

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 чичо

    5 0 Отговор

    До коментар #57 от "Иван":

    Че то има ли японска кола останала не изгнила на годините на Пежото!То поне за гълабарник става ,те от гнилоча на японските ще ти избягат гълабите!
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.