Peugeot 405, наличен в спортна версия T16 в началото на 90-те години на миналия век, е идеалният автомобил за всеки, който търси семеен модел с динамично представяне. Удоволствието от шофирането винаги е било в ДНК-то на Peugeot. Дори днес, чрез Peugeot Sport Engineered марката се стреми да дефинира нов тип представяне, като създава машини, чиято електрическа мощност генерира нови усещания и преживявания зад волана. Ако погледнем назад във времето, ще видим, че темата за спортен седан с динамично представяне не е нова за французите. В началото на 90-те години се ражда най-спортната версия на Peugeot 405.
През 1993 г. е лансирана версията T16, чийто акроним е от съществено историческо значение, тъй като носи завета на Peugeot 405 Turbo 16, два пъти победител през 1989 и 1990 г. в рали Париж-Дакар, а също и в състезанието за изкачването на Пайкс Пийк през 1988 и 1989 г. Тогава той наследява Peugeot 205 Turbo 16, двукратен световен шампион в ралита група B и двукратен победител в Париж-Дакар през 1987 и 1988 г. Peugeot 405 T16 е оборудван с високоусъвършенстван двигател, идеален за клиенти, които искат да съчетаят предимствата на удобен семеен седан с тези на спортен автомобил, който носи максимално удоволствие зад волана. Тази версия на 405 предлага безпрецедентна динамика за модел от такъв клас.
Оборудван с двулитров, четирицилиндров двигател с турбокомпресор Garett , 405 T16 достига изходна мощност от 196 к.с., която може да бъде увеличена до 220 к.с., благодарение на повишеното налягане, предоставяно от функцията „overboost“. Показателите му са брилянтни с максимална скорост от 235 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7 секунди, до голяма степен благодарение на постоянното задвижване на всички колела и високо съединителя, който, контролира приплъзването и разпределя въртящия момент в съотношение 53% към 47% към предната и задна ос, съответно.
За да не бъде помрачена отличната работа, свършена от Pininfarina, спортната версия на 405 не е твърде отличителна. Това означава, че тя няма широките арки на колелата, които носи 205 Turbo16 например. Единствените разлики са 16-инчовите олекотени алуминиеви джанти с пет спици - вместо стандартните 15-цолови- и почистващата система на предните фарове като стандартно оборудване, които позволяват и на най-запалените ентусиасти да я разпознаят от пръв поглед. 405 T16 е наследил извитите панели, предната и задната броня и обновения, по-аеродинамичен спойлер от своя предшественик 405 Mi16. Неговата визитна картичка може да се види отзад, на капака на багажника, носеща името на модела и червения надпис „T16“.
Peugeot 405 T16 е върхов за гамата модел, технологично модерен и способен да вдъхновява онези, които го шофират, без да се отказва от своите елегантни линии и забележителния комфорт за всички пътуващи. Произведените бройки са 1046, което днес го прави търсен модел за колекционерите.
Спортни успехи:
- Версия на 405 T16 с мощност, увеличена до 660 к.с., печели състезанието за най-високо изкачване в света, Пайкс Пийк, през 1988 и 1989 г. с Ари Ватанен и след това с Роби Унсер зад волана. Изкачването на Ватанен през 1988 г. бие предишния абсолютен рекорд, непокоряван 5 години, и става тема на филм, въз основа на който Жан-Луи Мори създава великолепния късометражен филм „Climb Dance“.
- PEUGEOT 405 Turbo 16 (според пълното изписване) Rally-Raid, купе, вдъхновено от седана 405, замества 205 Turbo 16 в пясъците на Африка и печели две поредни състезания Париж-Дакар през 1989 и 1990 г. с Ари Ватанен зад волана.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Анти джапанка
Коментиран от #4, #8, #50, #57
10:38 14.11.2020
2 Някой си
Коментиран от #26
10:40 14.11.2020
3 Пежо фен
Коментиран от #19
10:40 14.11.2020
4 gost
До коментар #1 от "Анти джапанка":
Мда, GTR също правеха. А хондите с 1.6 вадеха 150-160 коня атмосферно вадеха. Ма иначе нищо не могат да правят. Пежото си е класика, ма с такива с изказвания просто...Коментиран от #53
10:46 14.11.2020
5 Возил съм се
Коментиран от #7, #42
10:48 14.11.2020
6 Ахахаха
Коментиран от #39
10:49 14.11.2020
7 Возил съм се
До коментар #5 от "Возил съм се":
Хахахаха, грешка! Далечната 2000 година исках да напиша! Преди 20 години.10:49 14.11.2020
8 Верно е
До коментар #1 от "Анти джапанка":
А бе а къде забравяш жабарите с тяхното Алфа Умрело боксер и там глупостите им.Коментиран от #10
10:54 14.11.2020
9 AMG
Коментиран от #15
10:54 14.11.2020
10 Анти джапанка
До коментар #8 от "Верно е":
Да бе верно ги забравих тех "Киоре Спортиво" аххахаха смех и цирк.10:58 14.11.2020
11 Ритнитопковец
11:04 14.11.2020
12 Возил съм се
11:09 14.11.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 чичо
11:18 14.11.2020
15 умньо
До коментар #9 от "AMG":
Научи се да четеш!Oбoрудвaн c двулитрoв, чeтирицилиндрoв двигaтeл c турбoкoмпрecoр Gаrеtt , 405 T16 дocтигa изхoднa мoщнocт oт 196 к.c., кoятo мoжe дa бъдe увeличeнa дo 220 к.c., блaгoдaрeниe нa пoвишeнoтo нaлягaнe, прeдocтaвянo oт функциятa „оvеrbооst“.11:20 14.11.2020
16 Някой си
Коментиран от #20, #22, #32
11:22 14.11.2020
17 Големи
Коментиран от #35
11:24 14.11.2020
18 Медуза
Коментиран от #34
11:40 14.11.2020
19 gyt
До коментар #3 от "Пежо фен":
Средната скорост, която си постигнал ( може би ), е далеч от повод за хвалба! Иначе автомобила си е класикаКоментиран от #21
11:44 14.11.2020
20 3.5 v6 RS
До коментар #16 от "Някой си":
я вземи се стегни и стига си писал глупости,било по-бързо от F1Коментиран от #31, #38
11:51 14.11.2020
21 Пежо фен
До коментар #19 от "gyt":
Ами... млада гореща глава, "нов" автомобил. А, и през онези времена нямаше толкова трафик, асфалтът беше чисто нов, гърците току що бяха го бяха направили (гръцка фирма беше изпълнител на ремонта на този път). Сега карам бензиново 308 2016 г, удобна е, има екстри, но возията му няма нищо с 405, и наследилото го 406.12:00 14.11.2020
22 CL500
До коментар #16 от "Някой си":
Това с Ф1, може да е вярно само, ако останалите 15-на болида вече са го изпреварили с една обиколка :-)Сега сериозно - надявам се да си се пошегувал и да не вярваш наистина, че е смислено да поставяш в едно изречение и най-слабия болид от Ф1, с която и да дори суперспортна кола.. Има клипове, в които пускат на писта заедно Бугати Веерон и болид на Ферари (няма значение какъв болид от Ф1 ще пуснат). Болида на всяка половин обиколка намаляше да изчака Бугатито ;-) после пак тръгват и на правите Бугатито се държи що-годе прилично, но .... 1вия завой, после идват други завои и филмът приключва.... А сега си помисли, как ще е положението с семейно Ауди, ако ще да е РС...кола с много по-малко коне, по-тежка, с много по-висок център на тежестта, с много по-тесни гуми (предполагам и не сликове) и т.н..
Коментиран от #33
12:45 14.11.2020
23 PlimP
Коментиран от #27
12:49 14.11.2020
24 Абе ГоуФу G60
12:52 14.11.2020
25 Ацо
13:45 14.11.2020
26 Алфа Ромео
До коментар #2 от "Някой си":
Как иначе, дизайна е Пининфарина, жалкото е че от 2000-2003 година някъде нататък до скоро Пежо започнаха да правят лошо изглеждащи и с не толкова добро поведение коли.14:04 14.11.2020
27 YAMAHA
До коментар #23 от "PlimP":
Гледал съм драг между това пежо и вектра 204кс 4х4 и опела го отвя с много беше към някъде 95 или 96 година и бяха почти нови без точка ръждаКоментиран от #37
14:13 14.11.2020
28 Не на френч кар
Коментиран от #41
14:59 14.11.2020
29 падналия ангел
16:05 14.11.2020
30 Куку руку ку
16:52 14.11.2020
31 Някой си
До коментар #20 от "3.5 v6 RS":
Айде да вземеш да попрочетеш, а ...?16:56 14.11.2020
32 чичо
До коментар #16 от "Някой си":
Наистина S2ката на Ауди беше 2.3 много мощен но не балансиран автомобил,затова Пежо 205Т16 със 1.8 двигател разположен в средата го накъсваше!След това италианците изкараха по страшен автомобил Ланча S4 със турбина и комресор,заради който закриха група "Б"!Коментиран от #54
17:04 14.11.2020
33 Някой си
До коментар #22 от "CL500":
И на теб ще кажа .... четете!!!!!!!! И после така .... изкизваъте мнение . Да не е 5то място , не помня точно но е фрапантно ! Прочетете вместо ей така да нападате наред. Все ми е едно за мнението на който и да е! Чел съм много, чел съм и това :) вие, както решите :)Коментиран от #49
17:05 14.11.2020
34 гост
До коментар #18 от "Медуза":
Окачването на"Пежо 405Т16"няма нищо общо със окачването на останалите 405ци!17:08 14.11.2020
35 гост
До коментар #17 от "Големи":
Ти въобще не си виждал 405Т16!Коментиран от #40
17:10 14.11.2020
36 Някой си
17:13 14.11.2020
37 гост
До коментар #27 от "YAMAHA":
Къде го гледа, защото тези Пежа са много малко да не е било Пежо 405 М16?Коментиран от #45
17:15 14.11.2020
38 3.5 v6 RS
До коментар #20 от "3.5 v6 RS":
“RS2 чиятo прeмиeрa ce зacичaшe c кръг oт Ф1 и чиcтo oт любoпитcтвo гo пуcкaт нa трaceтo oт Ф1 и дaвa 5тo или 6тo врeмe ocтaвящo зaд ceбe cи 15тинa Фoрмулки oт пo нaд 600 кoня ....“ето ти и цитата ,осъзнай какво си написал,като си убеден,че си прав,дай малко фактии все пак оставило няколко формули ...,малко по-серйозно, и отиди поне на 1 такова състезание,за да осъзнаеш колко грешиш
Коментиран от #43
17:51 14.11.2020
39 Алфа Чакал
До коментар #6 от "Ахахаха":
Викаш не са добри Ауди.Тази 405-ца и 605-цата ги признавам за истински автомобили ,но ако кажеш ,че средно статистическото Ауди не е добро не знам кое ще е добро за теб.Какъв автомобил притежаваш ти?18:26 14.11.2020
40 Прав си
До коментар #35 от "гост":
не съм виждал защото отдавна са претопени но 190Е 2.5 COSWORTH съм виждал защото мотора му и да искаш не можеш да счупиш.Коментиран от #55
18:39 14.11.2020
41 До...
До коментар #28 от "Не на френч кар":
Бъркаш, приятел. "Мерцедес"-а на французите е Ситроен...19:20 14.11.2020
42 Гикжж
До коментар #5 от "Возил съм се":
Познат имаше 405mi16, през 97-ма. Как вървеше не е истина.19:42 14.11.2020
43 Някой си
До коментар #38 от "3.5 v6 RS":
Чел съм го отдавна , потърси в мрежата ще го намериш, щом не вярваш . Пари за реклама на Ауди не вземам, че да лъжа . Всеки си има марка.Коментиран от #52
19:58 14.11.2020
44 405
Коментиран от #46
21:09 14.11.2020
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 405
До коментар #44 от "405":
Возия не водица !!!!!!21:15 14.11.2020
47 Peugeotfan
21:25 14.11.2020
48 Доцента
22:10 14.11.2020
49 Алфа Чакал
До коментар #33 от "Някой си":
Пич, и аз съм фен на Ауди ,но как да е по-бързо от болид на Ф1.То ако е така те от другия сезон с Аудита ще се състезават ,не с болиди.Може да е на някаква дисциплина просто да е било по добро ,но не мога да проумея каква ще е тя23:29 14.11.2020
50 Анти синьо сирене
До коментар #1 от "Анти джапанка":
Само кошници!Nissan Skyline
Nissan Silvia
Nissan 240SX
Nissan 300ZX
Mazda RX7
Mitsubishi Lancer Evolution
Mitsubishi 3000GT
Mitsubishi Eclipse
Дам.....
Toyota Supra
Коментиран от #51
00:25 15.11.2020
51 3.5 v6 RS
До коментар #50 от "Анти синьо сирене":
и всичките са средно големи седани,кво говориш,ммм...м,голямо сравнение03:03 15.11.2020
52 3.5 v6 RS
До коментар #43 от "Някой си":
Не намирам, затова искам от теб"Извънземни има,ама не съм ги виждал"
И те така
03:24 15.11.2020
53 3.5 v6 RS
До коментар #4 от "gost":
Айде сложи тоя 1.6 двигател в такъв седан и да видим как ще се представи,и какво ми сравняваш Gtr,и къде са те в ралитата(никъде),я май само в Австралия са доминирали,ти да видиш03:37 15.11.2020
54 тоз
До коментар #32 от "чичо":
Не бъркай S1 c S2!Коментиран от #56
08:56 15.11.2020
55 чичо
До коментар #40 от "Прав си":
Не има ги още но цените им са високи !Най скъпа е 205Т16 над 200х.еврака може да погледнеш из сайтовете става въпрос за сериен автомобил,и 190 2.5 Косуърт не е сериен автомобил!09:33 15.11.2020
56 чичо
До коментар #54 от "тоз":
Мисля че не ги бъркам когато Ауди направиха S2 вече нямаше група "Б"!09:50 15.11.2020
57 Иван
До коментар #1 от "Анти джапанка":
Френска кошница за нищо не става освен за гълабарник .Карай си бракмите и не се сравнявай въобще с Японскито инженерено изкуство.Коментиран от #58, #59
09:39 16.11.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 чичо
До коментар #57 от "Иван":
Че то има ли японска кола останала не изгнила на годините на Пежото!То поне за гълабарник става ,те от гнилоча на японските ще ти избягат гълабите!15:55 18.11.2020
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.