Last news in Fakti

20 Март, 2024 14:23 21 673 31

Peugeot и Citroën тихомълком върнаха дизеловите модификации в някои от моделите си

  • peugeot-
  • citroen-
  • дизел

Дизелови версии се предлагат за Rifter и Berlingo

Peugeot и Citroën тихомълком върнаха дизеловите модификации в някои от моделите си - 1

Френските автомобилни производители Peugeot и Citroen бяха принудени да върнат дизеловите версии на своите компактни ванове Rifter и Berlingo в гамата поради рязък спад в търсенето на електрифицирани версии. Това съобщава френското издание largus.fr.

Първоначално тези модели от новото си поколение, които дебютираха преди две години, се предлагаха само с електрически силови трактове с мощност от 136 к.с. и батерия с капацитет 50 kWh. През 2022-2023 г. обаче продажбите са паднали с 30-40% поради високите цени и слабо търсене на електрическите версии.

За да привлекат купувачи, Peugeot и Citroen спешно пуснаха в производство дизеловите модификации Rifter и Berlingo с добре познатия 1.5-литров турбодизел в два варианта на мощност - 100 и 136 к.с. Базовите версии са оборудвани с ръчна скоростна кутия, а в топ версиите се предлага осемстепенна автоматична трансмисия.

Основно предимство на дизеловите модели е и много по-ниска цена от тази на електрически автомобил. Във Франция Peugeot Rifter с дизел със 100 конски сили струва 26 830 евро, което е с 10 000 евро по-евтино от базовата електрическа версия e-Rifter.

Подобно е положението и в Германия - дизеловият Citroen Berlingo ще струва 26 090 евро, докато за e-Berlingo трябва да платите 36 940 евро. Най-бюджетният автомобил с 1.2-литров бензинов турбо двигател (110 к.с.) се предлага за 24 890 евро. Връщането на дизеловите версии в гамата стана тихо, без рекламна кампания.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 52 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Така тихичко и

    113 3 Отговор
    други производители ще ги последват
  • 2 Търговски пътник

    108 3 Отговор
    Версията с 1,5 хди и 6 степенна скоростна кутия е перфектен. На дълъг път сваля до 4-4,5л/100. И на 250К км нямат проблеми. А това са коли за работа, на ден съм навъртал по 800 км. Това с варианта на ток не става.

    Коментиран от #4, #8

  • 3 тъй шъй

    84 8 Отговор
    Нека да е тихо, нека да не си признават големия елпровал. Важното е, че електрическата напаст постепенно ще си намери някаква ниша с десетина процента дял. И трябва наистина затягане на изискванията към ДВГ. Който купил голям обем, купил. Всяка малка бензинова или хибридна кола може напълно да задоволи нуждите на неголемите европейски семейства. А с едни 300 литра бокс на покрива става предостатъчна. Е кефа на голяма лимузина няма да го има, но и така може. Провалът на електрификацията беше заложен в истерията с която се налагаше. Ако беше по-кротко и постепенно, нямаше да има такъв отпор. А и нямаше да питат тук защо пишем против електромобилите.

    Коментиран от #23

  • 4 Постоянно

    58 15 Отговор

    До коментар #2 от "Търговски пътник":

    А не става? Я, да дойдат електровангелистите да ти обяснят колко пари пестиш от гориво, масла и филтри и как най-важното е на всяко кръстовище и улична лампа да сложат по една зареждачка. Ще ми върти той по 800км на ден без да знае, че като спре за едно пик..не и тя се заредила за нови 200-300 километра. Нищо не разбираш ти колко е по-добре с електричките.
  • 5 Турбо

    44 6 Отговор
    Колкото по рано се усетят, толкова по добре.Електрическа баничарка само за в града.Ако се сетят да пуснат и хибридна баничарка няма да сбъркат.
  • 6 Гост

    76 5 Отговор
    Къде си Теслю, адреналинката - електричка.Опорките се отичат в канала.Евро 7 се оказа пунта мара, производителите връщат дизелите , електрификацията не се състоя.Следва отпадане на забраната за ДВГ след 2035 година.
  • 7 Факт

    7 78 Отговор
    Дизела е умираща технология

    Коментиран от #12, #18, #30

  • 8 Факт

    11 38 Отговор

    До коментар #2 от "Търговски пътник":

    И 7 да ми харчи газта пак мимизлиза по евтино да мина 100км отколкото с дизела

    Коментиран от #9

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 денко

    52 5 Отговор
    Чакалите в Брюксел тези корумпирани продажни предатели и паразити без да се съобразяват и да се консултират с автомобилните производителите решиха ,че от утре може да се промени всичко . Тези хиени са назначени от Задокеанският господар и изпълняват волята му . Сякıщ това е - роман късаш страницата която не те харесва и на ново страница в която всичко са се променил , всичко различно от това което е било - за някои решения трябват години , нови открития , нови технологии и тяхното внедряване отнема много време.
  • 12 Плевнелиев

    12 2 Отговор

    До коментар #7 от "Факт":

    Няма да спорим ,само кажи с какво може да се замени?

    Коментиран от #14

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Факт

    13 5 Отговор

    До коментар #12 от "Плевнелиев":

    А ми с всичко което се изгаря в цилиндър а и не само та метан пропан бутан биоетанол бензин прдня и тн.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Николай Стоименов

    37 1 Отговор
    Всички ще ги върнат ,но колкото и да се спотайват като ..... в непрани гащи елпровалът е огромен честито на хвърлилите огромни суми за електрокари
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Факт

    18 12 Отговор

    До коментар #17 от "дрфтгъхуи":

    А ми затуй ми е че при цена 1.20лв литъра и 9 да харчи на газ пак ми излиза по еетино да измина 100км отколкото с 4.5 лтъра на 100км рязход на дизел при цена на дизела 2.77лв литъра.

    Коментиран от #21, #25

  • 20 Факт

    4 27 Отговор

    До коментар #18 от "дрфтгъхуи":

    Пак грешно мнение даваш.И кораби и влакове където дизела е най използван минават на водород. Да не говорим че всеки комбайн камион и тн може да мине на газ. Дизеловите генератори могат да бъдат заменени на газови където не е нужно повишено налягане за да запаля горивната смес.Всъщност дизела не трябва никому а го наложиха немците защото те друга технология нямат.

    Коментиран от #22, #26

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 гожвя

    30 0 Отговор

    До коментар #3 от "тъй шъй":

    Винаги когато, чиновници се опитват да се налагат над технологичия прогрес, става мазало.
  • 24 Много не разбирате

    9 2 Отговор
    Никога не са ги спирали,стига писахте глупости
  • 25 Затуй онуй

    17 4 Отговор

    До коментар #19 от "Факт":

    След като 3-4-5 лв на 100 са ти проблем - обрано от където си и до кола не припарвай!!!
  • 26 Фактичко

    16 2 Отговор

    До коментар #20 от "Факт":

    И колко е пробега и ефектвиността на практика на камион на газ/метан???
  • 27 Кольо Водката

    12 0 Отговор
    Прахосмукачките са само за града. ДВГ ще има поне още 50-60 години. Хайде със здраве...
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Още и още

    10 1 Отговор
    Тооо, нали шефа на СТЕЛАНТИС беше много силен , а? Много ми се иска да мога да си представя ретро ел. автомобил на 30 + години, ама въображението ми е слабо. Какво ли не опитаха, как ли не лъгаха само и само да направят път за ел. миксерите. Много простовати хорица си купиха, май бъдещето се отлага за известно време за тях. Кой загубил повече, кой по-малко. Пайде, ще пият по една студена вода.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.