Last news in Fakti

1 Юни, 2021 16:17 5 251 64

Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект

  • rimac-
  • nuera-
  • c_two

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 1.85 секунди

Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект - 1
Снимки: Rimac

Rimac представи финалната версия на своя втори електрически суперавтомобил, който носи името Nuera. Колата разполага с 1914 конски сили и 2360 нютон метра, които позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за точно 1.85 секунди.

Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект

В сравнение с концепта който видяхме преди време, серийната кола разполага с доста по-ниско въздушно съпротивление, което в един от режимите достига до коефициент от 0.3. Ако все пак изберете някой от другите режими за писта, то колата може да увеличи съпротивлението с 326%, ако това е вашият предпочитан избор.

Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект

За задвижването се грижи батерия с капацитет от 120кВч, която при нормални условия осигурява около 540 километра пробег с едно зареждане. Капацитетът най-вероятно ще се редуцира доста, ако решите да изпробвате възможностите на Nuera, a именно ускорение до 300 км/ч за 9.3 секунди, максимална скорост от 412 км/ч и типичната за драг отсечка от 402 метра, която колата взима за 8.6 секунди.

Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект

Интересна новост която предлага Rimac е система която имитира навигатор с изкуствен интелект. Благодарение на 12 сензора, 13 камери и 6 радара, колата ще предлага гласова и визуална помощ на различни писти, като в реално време ще предоставя най-добрата траектория, точки за спиране и ускорение и други. Системата ще бъде налична от 2022 година чрез интернет ъпдейт.

Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект

Интериорът също е доста интересен, като впечатление правят три екрана, един пред водача, един в средната част и един пред пасажера, които дават разнообразна информация и командват всичко по автомобила. Все пак виждаме и няколко бутона върху централната конзола, които напомнят на тези при състезателните коли. Материалите и цветовете в интериора могат да бъдат променяни по желание на клиента, като от Rimac са готови на всякакви различни комбинации.

Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект

Разбира се, всичко изписано до момента идва на съответната цена. Тя ще започва от 2 милиона евро, като от суперавтомобила ще бъдат направени едва 150 екземпляра.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Е как

    9 5 Отговор
    Сега ще се появят да обяснят Колко е пробега с едно зареждане, въпреки че след десет години повечето от тези модели ще се продават с 5 хиляди километра пробег предвид цената на автомобила. Тоест ще са зареждани максимум двайсетина пъти за 10 години.

    Коментиран от #12

  • 3 Упс

    15 4 Отговор

    До коментар #1 от "😂😂😂😂":

    Забравих по-важната опорка. Сега ще се появи онзи от панелката в осмия етаж и ще пита къде да си зарежда Римъка.
  • 4 рено ентусиаст

    9 6 Отговор
    На канала КарУоу Мат Ватсон тества некво Ферари хибрид итва го разби на всека дисциплина.
  • 5 Ето го

    8 6 Отговор
    Разбрахте ли, защо Ферари иска да минава на електрически?

    Коментиран от #13

  • 6 рено ентусиаст

    5 10 Отговор
    А сега сравнете това с електрическата "спортна" кола на префалените "високотехнологични" японци от Хонда ✌🏿🤣
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Пушек

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "😂😂😂😂":

    Ето ме-убеден съм, че ти, любителю на електричките имаш дизелов автомобил, ама скърцаш със зъби от яд, че нямаш пари за Тесла. Карай си там таралясника и като видиш бензинов премиум,бензинов седан, бензиново комби или бензинов хечбег-смирено дай им път.

    Коментиран от #9

  • 9 😂😂😂😂

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "Пушек":

    Ти незнаеш какво имам и какво нямам!

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Пушек

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "😂😂😂😂":

    По-добре да не знам. Айде-ходи да си поиш магарето.
  • 12 DrivingPleasure

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "Е как":

    Абе колко тесли роудсът има на пазара?
    Работата е там, че дори и да не я ползваш батерията деградира - та даже и на 5000 км пак ще е тотал щета след 10те години

    Коментиран от #49

  • 13 DrivingPleasure

    4 4 Отговор

    До коментар #5 от "Ето го":

    Разбрахме, да - щото има политически идиоти и обикновени идиоти... по-страшни са обикновените, щото са много... затва и Ферари ще минава на ток!

    Коментиран от #15, #50

  • 14 DrivingPleasure

    9 8 Отговор
    "щe прeдлaгa глacoвa и визуaлнa пoмoщ ... в рeaлнo врeмe щe прeдocтaвя нaй-дoбрaтa трaeктoрия, тoчки зa cпирaнe и уcкoрeниe ..."

    Остава въпроса магарето платил 2 милиона за тоя кошник кво ще прави вътре? Определено няма да я кара той!

    Коментиран от #16

  • 15 😂😂😂😂

    7 6 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":

    Не! Ще минава на ток, щото на ДВГ не върви!

    Коментиран от #30

  • 16 😂😂😂😂

    6 4 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    А, ако това го предлагаше Ферари, щеше да е най-голямата марка, нали? Но понеже е електрическа кола и вече не е убау?

    Коментиран от #19

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Притежател

    7 6 Отговор

    До коментар #1 от "😂😂😂😂":

    Rimac е една от малкото ел.автомобили, които харесвам най-вече заради креатизма на собственика й. Млада компания, тръгнала от нула (за разлика от Илончо) прави най-бързите електрички в света. Но изказването ти е нелепо, отдавна има коли с ДВГ по-бързи от това.

    Коментиран от #22, #24

  • 19 DrivingPleasure

    6 9 Отговор

    До коментар #16 от "😂😂😂😂":

    Напротив всеки, които минава на електричество си го псувам. Техлил съм стотици майни на Порше за Тайкана. Електричеството в автомобила е и ще си остане политическо безуме и малоумие на масите - независимо кой какво произвежда!
  • 20 незнайко

    2 6 Отговор
    Ако не са китайците да финансират Rimac никога нямаше да го има !!!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Аха

    5 4 Отговор

    До коментар #18 от "Притежател":

    Има да! Само че незнам дали чу във видеото, че това е световен рекорд за серийна кола на четвърт миля! А тези които ги казваш, няма да изкарат и хиляда километра, ако не се възпламенят по време на ускорението! Има там разни Голфове дето са ги напънало до 1300 коня и се възпламемяват в движение, а с него се състезава само собственика, щото други не могат да го карат! На правите ще изхвърчи!

    Коментиран от #26

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Аха

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "Притежател":

    Или може би болид от Фомула 1? 😂😂
  • 25 2030

    3 4 Отговор
    Еееех! Едно време, Ферари правиха бързи коли!
  • 26 Притежател

    2 4 Отговор

    До коментар #22 от "Аха":

    Турбинирани Lamborghini Aventador има много с над 2000кс.
    Ако говорим за коли в заводски вид потърси Bugatti Bolide- ускорение до 300км/ч за 7сек, а на Rimac му трябват 9сек.

    Коментиран от #29, #32, #33

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Аха

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Притежател":

    Пак ще напиша! В клипа собственика на Римак казва, че е най-доброто време за серийна кола!

    Коментиран от #31

  • 30 рено ентусиаст

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "😂😂😂😂":

    А бе невърви ама как ще те разберат на пейката пред блока че идваш когато си още в съседният квартал. 🤣✌🏿🤔🙄
  • 31 Притежател

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "Аха":

    Това е ясно, може би Bolide не е мерен на 1/4 миля до момента.
    По-горе цитирах цифри от производителите за сравнение, разликата е 2 секунди до 300км/ч.
  • 32 TSLA

    2 6 Отговор

    До коментар #26 от "Притежател":

    Ти верваш ли си че болида ще бие Римака

    Коментиран от #34

  • 33 Хо хо хо

    3 6 Отговор

    До коментар #26 от "Притежател":

    И колко км е живота на двигателя на "турбинираните Авентадор" 🤣

    Коментиран от #35

  • 34 Притежател

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "TSLA":

    Нищо не вярвам, цитирам цифри от производител.

    Коментиран от #38

  • 35 Притежател

    0 4 Отговор

    До коментар #33 от "Хо хо хо":

    Колко им е живота не знам и не ме интересува.

    Коментиран от #37

  • 36 РЗС

    6 3 Отговор
    Галин Ганев мистър автор, модела на Римак се казва NEVERA а не NUERA! Въпроса ми е следния: Защо римака струва колкото 7 ферарита, а е същото нещо откъм материали? Хърватите май са доста алчни. При положение, че роадстара на теслярката ще е толкова бърз, ако не и по-бърз и струва $150k което прави 14 тесли за един римак. В това съотношение характеристики и цена, винаги бих избрал да строша 5 теслярки вместо да съм внимателен с един римак
  • 37 Хо хо хо

    2 3 Отговор

    До коментар #35 от "Притежател":

    Именно затова и не може да се сравнява боклука авентадор с това бижутук а иначе ДВГ умре.
  • 38 TSLA

    4 6 Отговор

    До коментар #34 от "Притежател":

    Е аз ти казвам че болида нема шанс а и тоя Римак е смешен като излезе Големата ТеслА Роудвтър и сте чао двг фенчетата.

    Коментиран от #47

  • 39 CL500

    4 4 Отговор
    Ферарито изглежда брутално. Римакът не радва толкова, особено задницата и донякъде интериора.
    Няма, какво друго да видим от коли, едната от които е 2 пъти по-мощна. Лаунч-контролът на Ферарито е 2 класи по-добър (макар и труден за настройване), отколкото на Римака.
    Ноооооо, стига с това банално ускорение.... дайте да видим, как ще са на писта.....

    Коментиран от #40

  • 40 Ееееее

    3 7 Отговор

    До коментар #39 от "CL500":

    Стига с тази писта и на писта Ферарито е отзад! Не виждаш ли, че във всички скорости Ферари ускорява по-бавно.

    Коментиран от #41

  • 41 CL500

    3 2 Отговор

    До коментар #40 от "Ееееее":

    Аз не казвам, кое би било по-бързо на писта, а че би ми било по-интересно.
    А ти явно не си много в час с пилотиране на писта и особеностите, както и колко е ВАЖНА масата на автомобила и разпределението на масите. И докато за второто можем само да гадаем, то за масата е явно. А това означава ПО-КЪСНО спиране и ПО-ВИСОКА скорост в завой. Отделно е колко време ще имаш радостта да се кефиш на такова шофиране, защото така Римакът ще свърши за 100-200 км сигурно.

    Коментиран от #42, #52, #54

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Вълко Червенков

    5 0 Отговор
    Технологичен шедьовър,сътворен от малка компания от малка страна.Мате Римац е не само страхотен инженер,но и успешен безнесмен,който успя да се задържи в света на суперавтомобилите.Неслучайно Кьонигсег купуват от него електрическите компоненти за захранването на хибрида Регера.И не само те,а също Порше,Астон Мартин,Ягуар и др.
  • 44 CL500

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Смеех":

    Защо ме слагаш към някоя от сектите тука - ДВГ срещу електрички. Караш това, което е налично на пазара, което ти е удобно според нуждите и ти харесва. Разбира се и цената.
    За конкретния случай - просто формата и дизайнът на Ферарито е много по-як, отвсякъде. Също прави впечатление и лаунча на Ферарито. А като цяло за тази марка не спират суперлативите за радостта от шофирането и самото изживяване, докато засега поне за Римак чуваме само едно - ускорение и огромна цена, ускорение и огромна цена....
    Не съм сектант на тема ламарини ;-)
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Хайл

    2 3 Отговор

    До коментар #38 от "TSLA":

    Когато излезна камиона,когато излезе и пикапа тогава ще плямпаш пос ерич смотънъ зад това хахаха и хохохо са сълзите горчиви че балона мъск се пропуква още и още
  • 48 Бай Михал

    3 0 Отговор
    1914 конски сили? То кола за левскари бе! :)
  • 49 Дрън-дрън та пляс!

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":

    Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". ///
    Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот.  Потвърдено от множество серийни тестове". ///
    Lexus UX300e e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км - пише го в гаранцията на колата.

    Коментиран от #51

  • 50 МЕГАВАТ

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":

    Ферари са идиоти, Римац са идиоти, аз обаче ги чаткам яко нещата! - Мхм. А понеже гледам говориш за удоволствие - гледа ли по-горе клипчето с най-голямото автомобилно изнасилване в историята? Имаше, вика, Ферари, но не участва в дръпката или аз поне не разбрах - нямаше го на картата. Шофьор на Ферари: брат, ти ми пръсна втулката, ся шси хода на шпагат до нас... И това беше най-бързото Ферари на всички времена... олеле
  • 51 Plameni

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Дрън-дрън та пляс!":

    Стига с тия дрън -дрън Lexus UX300e имал гаранция 1 000 000 км.не са ли 100 000 км .Я пак провери!
  • 52 Ееееее

    4 4 Отговор

    До коментар #41 от "CL500":

    Ми нали видя че и спира по-бързо! Какво не ти е ясно! А ускорението след завой? Нали ти е ясно пак кой е по-бърз?

    Коментиран от #55

  • 53 Хо хо хо

    1 4 Отговор
    Тия направо обезсмислиха съществуването на Пагани Кьонигзегг и тн. Ферари поне мъчат хибриди ама гореизброените безсмислици с двг са чао.
  • 54 рено ентусиаст

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "CL500":

    Че колко е дължината на една състезателна писта.
  • 55 CL500

    3 2 Отговор

    До коментар #52 от "Ееееее":

    Спирането им е еднакво на клипа! Отделно направиха само един опит мисля, отделно и не знаем, какво ще стане със загрети спирачки.
    А сега да ти отговоря на теб, какво не ти е ясно - колкото е по-тежка колата, толкова и спирачките 'издъхват' по-бързо след продължително спортно каране и множество супер агресивни спирания. Не да ми спрат веднъж и дотам.
    Второ - ти май въобще не вдяваш, какво е туй нещо скорост в завой, а не точката на самото спиране. С други (по-прости думи за теб) - едната кола (по-леката, с по-добра аеродинамика, притискане и гуми) взема определен завой с 100 км/час, а другата по-тежка може да го вземе този завой с 70 км/час, иначе е в канавката.
    От по-разпространените коли примерно - сравни Порше с ГТР при аналогични характеристики и ще разбереш, как ускорението въобще не е всичко!
    Сега какво не разбра и какво не ти е ясно още?!?

    Коментиран от #56

  • 56 Ееееее

    2 3 Отговор

    До коментар #55 от "CL500":

    Мога доста да пиша, но не ми се занимава! Само да напиша, че електрическите коли НЕ СПИРАТ САМО СЪС СПИРАЧКИТЕ А И С МОТОРИТЕ! Нещо друго?

    Коментиран от #57

  • 57 CL500

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "Ееееее":

    Нещо другото е, че ти си точно - 'едно си баба знае, едно си баба бае'... Били спирали и с моторите, ами ако ще да спират и с парашути... Видяхме, че спирането им е еднакво, а кой с каквото ще да спира.... Но не вдяваш въобще леееекия проблем със спирачките на тежко МПС при поредица агресивни спирания и как изведнъж им се влошава адски много представянето. Не вдяваш и това за самата скорост в завой. Ако използваме хипербола - вземи един ЗИЛ и един Голф и ги пробвай на завой със 70 км/час. Забележи, че не говорим за спиране, а за възможности в скоростен завой. Или с други думи - Римакът набива спирачки преди някой завой, за да го вземе, а Ферари само погалва спирачките малко преди завоя, а излизането от завоя пак е с по-висока скорост от Римака.... Не знам, как да ти го обясня по-добре....

    Коментиран от #64

  • 58 Гост

    2 0 Отговор
    “Страхотно сравнение”....едната 2 пъти по-мощна от другата...

    Коментиран от #59, #60

  • 59 Много точно казано

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    Едните след 100 години опит с ДВГ, са постигнали два пъти по-малка мощност от един хърватин в гаража си в зората на електромобилите с литиево-йонни батерии. Повече няма какво да се каже за бъдещето на автомобилната промишленост.
  • 60 Байо

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    , ускорението до 100 не е толкова пряко зависимо от конете, конете до голяма степен отговарят за максималната скорост. Това е най-доброто от Ferrari, за това сравняват с него, а и Римац е много млада компания без някакви дългогодишни традиции в автомобилостроенето, сравнението между утвърден над 100 годишен производител на автомобили и производител на 10-15 години е като съревнование между известен боксьор и изгряващ талант.
  • 61 Гост

    1 1 Отговор
    При n-на брой ограничения за ДВГ наложени насилствено по цял свят...жалки сте елетрофилите...

    Коментиран от #62

  • 62 Дрън дрън дрън та дрън

    1 2 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":

    Какво му е ограничено точно на това Ферари? Нали знаеш, че малки бутикови серии като Ферари не ги засягат въглеродните квоти? При ДВГ просто има физически ограничения за над 1000 коня, а не регулаторни. При електричките може да добавяш допълнителни двигатели.
  • 63 Дръндерица

    0 3 Отговор
    Моляя??? Искаш да кажеш, че не отговаря на изискания за вредни и шумови емисии мин. Евро 6??? И не само за това Ферари, амо всяка нова кола с ДВГ излязла на пазара??? Я пак...
    И имаш ли изобщо идея-каква е разликата в динамиката между един и същ агрегат например Евро 0 и Евро 2?
    Като ви кефят-дърпайте кредит и айде на Теслите 3-ти номер...Какво ни занимавате с електровозите си за инвалиди....
  • 64 Ееееее

    1 2 Отговор

    До коментар #57 от "CL500":

    Айде стига вече! Писах, че колата не спира само със спирачките, така че те няма да се претоварят! Все едно да спира с парашут и ти да викаш, че това натоварва дисковете! Какво общо има едното с другото? Кой ти е казал, че колата е бавна в завои? Или ти така си решил? А след завоя, кой ускорява първи? Този който е в обороти, нали? И кой е той? Римак, ще изпревари Ферари на Ринга, без никакъв спор, никакъв!