Last news in Fakti

16 Август, 2021 11:50 7 946 27

Електромобилите могат да оставят редица хора без работа

  • електромобили-
  • коли на ток

Автоиндустрията ще се изправи пред поредно ново предизвикателство при преминаването към коли на ток

Електромобилите могат да оставят редица хора без работа - 1
Снимка: BMW

Главната цел на повечето автомобилни производители в момента е една, а именно преминаването от автомобили с двигатели с вътрешно горене към електрически такива в близките 10 или 20 години. Само по себе си, това ще доведе до редица промени, една от които може да остави хиляди хора без работа.

Именно тези, които се грижат за направата на двигателите с вътрешно горене може да са едни от най-потърпевши от промяната, която се задава. Данни на NIkkel Asia показват, че при Honda например това ще се случи скоро със затварянето на фабриката в Мока, където работят около 900 човека.

Все пак има надежда, че те ще бъдат преместени на други работни места в други заводи, но все пак на тези на възраст над 55 години ще бъде предложен вариант за по-ранно пенсиониране, именно поради нуждата да се намали работната сила.

Според експерти в автомобилостроенето сглобяването на електромотор изисква двойно по-малко части от тези при двигател с вътрешно горене, което неминуемо ще доведе и до редуцирането на персонала, който отговаря за това.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 16 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    18 31 Отговор
    На дачия електромобила се прави изцяло от роботи с ниво 6 автономност и за това няма грешка в нея

    Коментиран от #13

  • 2 lz2045

    24 16 Отговор
    електричките вървят на въглища, по-тихо
  • 3 Тая мантра,

    39 2 Отговор
    че някакво технологично откритие и практическото му прилагане ще остави много хора без работа я слушаме от 200 години насам,когато работници от шивашки цех разбиват автоматизираните станове за облекло....
  • 4 Кап. Некрасов

    27 6 Отговор
    Китай ще разгони фамилията на всички автопроизводители...
  • 5 соц-боц

    22 10 Отговор
    Измислено е. Ваксинацията върви с пълна сила.
  • 6 БАЙ Х@Й ‼️

    25 5 Отговор
    Електромобилите не са като пералните- електромотор и въртящ се барабан/гуми ‼️ има още много ДЖАДЖИ , мноооого‼️
  • 7 Пак стъкмистика

    35 6 Отговор
    А колко нови работни места ще се отворят за изграждане на инфраструктурата за милиони електромобили допълнително всяка година? А за производство и монтаж на фотоволтаици и вятърни генератори, които да осигурят енергия за задвижването на тези автомобили? А за добив на минерали, преработката им до материали за производство на батерии, производство на батерийни клетки, сглобяването им в батерия с водно охлаждане и електроника която също трябва да бъде произведена? А работниците в заводите за рециклиране на стари батерии? На практика още преди да се освободят 1000 работни места от автомобилния сектор, ще са били необходими 3 хиляди нови работни места за преминаване към електромобили.

    Коментиран от #18

  • 8 Верно ли?

    50 2 Отговор
    Абе то преди 30-ина години само,когато започнаха да навлизат компютрите,та макар и Правец 8,се говореше тогава,че администрацията обработваща данни ще се съкрати наполовина,ама нейсе кат гледам сегашните времена дори с тия суперкомпютри администрацията се е увеличила двойна в сравнение отпреди 30 години!Много вожд,малко индианец!

    Коментиран от #15

  • 9 хмм

    9 4 Отговор
    Китай ще ги почне електричките и другите концерни фалират.
  • 10 Гост

    9 4 Отговор
    Като гледам, най-голямата автомобилна фабрика в света (на Тесла), не може да произведе МПС колкото обикновените фабрики. Значи с много работници се правят малко електромобили. Значи за много електромобили ще трябва още повече работници, отколкото са нужни за направата на коли с двг. Значи не само, че няма да има останали без работа, но и има и дефицит на работна ръка, за да продължи да се задоволяват нуждите от МПС на населението.
  • 11 etcherth

    13 10 Отговор
    Електромобилите стават за къси разстояния и са тъпкани с негостатъци. Нека се опитват, но няма да имат голям успех. Не са ефективни просто и са супер скъпи, а евтините са мега боклук. Еднодневки. Европа и САЩ отдавна копират китайците. Малки двигатели, пластмасови калници, прагове и какво ли още не. Егати и боклуците започнаха да бълват. Качественото си е с пари.

    Коментиран от #17

  • 12 Един

    11 2 Отговор
    друг факт : ЩЕ СПАДНЕ ДРАСТИЧНО ТЪРСЕНЕТО НА ПЕТРОЛНИ ПРОДУКТИ! Как ще храним арабите? А, споко те американците са в Сирия : там има и нефт и литий!
  • 13 Ей да

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    внимавате с тия роботи в завода и да не им давате по-голяма автономност, че ако тръгнат по улиците не знам кво ще стане!
  • 14 Хаха

    9 2 Отговор
    А преди 100 години къде са работели тези хора ? Хайде всички на нивите и да си изкарваме хляба с честен и почтен труд

    Коментиран от #24

  • 15 То в

    12 0 Отговор

    До коментар #8 от "Верно ли?":

    Бтлгария ако ще терминатори да назначат в администрацията калинките пак ще останат, сигурно да ги включват да се зареждат.
  • 16 хехехе

    4 3 Отговор
    Никога няма да останат без работа патоанатомите.
    Велика професия а не джендърска като зъболекар или аптекар(сега с модерното лявоориентирано название фармацевт)
  • 17 3-фазния

    7 2 Отговор

    До коментар #11 от "etcherth":

    Като човек, върнал се от Южното Черноморие с ID.3 само с едно кафе на Финес Нова Загора, казвам: тези коли не са за мрънкачи. Мрънльо по принцип никоя кола не го устройва.

    Коментиран от #23

  • 18 Роби

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Пак стъкмистика":

    Абсолютно, а и като всяко нещо и батериите ще стават по сложни, за да са по ползотворни, което от своя страна също ще погълне работна ръка
  • 19 НАТО ВЕЦ

    5 1 Отговор
    В изработката на ДВГ има много интелектуален и занаятчийски труд. В електромоторът, не. Токът обаче не идват от контакта.
  • 20 Тойода сан

    3 0 Отговор
    Тази статия все едно е писана от Toyota. Преди това германците много афишираха такива новини, но сега замлъкнаха.
  • 21 факт

    1 0 Отговор
    и на тъмно!
  • 22 Иванов

    1 1 Отговор
    Същевременно , ще се отварят нови работни места в производството на батерии и електромотори. Света никога не свършва, просто текат трансформации. Винаги е било и ще бъде. Няма драма.
  • 23 Иванов

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "3-фазния":

    По принцип си прав, но ел. колите имат още трески за дялане. Като се почне от цената , а най-големия проблем , че ако требе да се върнеш от морето на -15 градуса (примерно) и ти работят всички нагреватели по колата - малко ще ти е дълго пиенето на кафенци или ще трябва да пиеш няколко пъти кафенце. В крайна сметка , оцеляват не най-силните, а най-приспособимите. И с това ще свикнем.
  • 24 Съдията Дред

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хаха":

    То е ранния Баце ни посъветва да садим картофи.
  • 25 Дрън-дрън

    0 0 Отговор
    Е колко кафенце да пиеш? При магистрално шофиране отоплението почти не влияе на пробега, за разлика от градско шофиране. Ако при минус 15 градуса за отоплението са необходими 2 киловата мощност, то в града при средна скорост 20 километра в час, за 100 километра ще изразходиш 10 киловатчаса, а за движение 15 киловатчаса, общо 25 kW часа за 100 км. Тоест пробегът ти ще падне двойно.

    При движение със 140 километра в час, ще изразходваш само 1,4 киловатчаса на 100 километра за отопление. Тоест за всичките 400 километра, ще изразходиш 6 киловатчаса за отопление, които на 120 киловатова станция за зареждане, каквито има четири броя до морето, ще ти отнеме точно три минути повече, за да възстановиш енергията за отоплението. Сега за три минути ли направи тази драма? Да не говорим че ще са по-малко, защото се използва отпадната топлина от батериите и двигателя за отопление на купето.
  • 26 ХИМИЯТА ИДВА

    0 0 Отговор
    ТЕЗИ КОИТО ПРАВЯТ СЕГА ЕЛЕКТРИЧКИ СЪЩО ЩЕ ОСТАНАТ СКОРО БЕЗ РАБОТА ПОРАДИ ТАЗИ ОЩЕ ПО - ВРЕДНА АКУМУЛАТОРНА ГЛУПАВА ТЕХНОЛОГИЯ НА 200 ГОДИНИ !!
  • 27 ололо

    0 0 Отговор
    Абре какви хора, то всичко ще се прави от роботи в бъдеще. Хората само ще ядат и пият ще се изпокарат и ще се наложи да търсят други планети за живеене.