36 48361

Хиляди коли са блокирани в сервизите

  • сервиз-
  • гараж-
  • механици-
  • части-
  • полупроводници

Липсата на части се отразява навсякъде

Хиляди коли са блокирани в сервизите - 1

Ако се интересувате от автомобили, то най-вероятно знаете, че в момента почти всеки голям производител в сферата изпитва огромни затруднения поради кризата с полупроводници. Проблемите са толкова сериозни, че дори принуждават различни компании, като Skoda например, да затварят цели заводи за няколко месеца напред.

Оказва се, че това всъщност не е единствения проблем в автомобилната индустрия. Сервизи в САЩ се оплакват от това, че не могат да намерят части за автомобилите, които поправят, а проблемът изглежда все по-задълбочаващ се. Подобно на кризата при новите автомобили, частите са с ограничено количество, доставките се бавят, което пък от своя страна „връзва“ ръцете и на майсторите.

Някои от тях споделят, че чакат от два до три месеца за части, които преди време са осигурявани в рамките на няколко минути. За съжаление проблемът най-вероятно ще продължи и през следващите месеци и ще се пренесе в 2023 година.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 62 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 съвет

    218 30 Отговор
    Купете си руска кола - за ремонта и трябват само чук ,тел и клещи.

    Коментиран от #2, #5, #34

  • 2 Жоро

    129 19 Отговор

    До коментар #1 от "съвет":

    Понякога дори става и само с чук...
  • 3 ВикиЛексъсОсло

    54 25 Отговор
    Едва ли 2023 г....до края на март ще се оправи всичко.
  • 4 6A13TT

    189 40 Отговор
    Великия запад, цялото им "велико" "производство" е сглобяване на боклуци от китайски части. Смях в залата.

    Коментиран от #7

  • 5 Несъвет

    54 128 Отговор

    До коментар #1 от "съвет":

    Алооо дядооо, трябва ми кола, която може да изминава 500 км градско на седмица без да се чупи през няколко часа. Руските коли са били хубави едно време като сте ги карали само уикенда. Те затова са и направени да си ги ремонтираш сам, щото са знаели, че ще се чупят.

    Коментиран от #9, #15, #31, #37, #39, #58

  • 6 Blackthorn

    138 9 Отговор
    Ами да заменят полупроводниците с цели проводници бе да ги е! До преди не одавна колите си вървяха прекрасно само с цели проводници!!!

  • 7 Жоро

    47 12 Отговор

    До коментар #4 от "6A13TT":

    Не е великия запад, а великия клиент. Ако Мерцедес трябваше да създадат 124-ката сега, щеше да им излезне 70% от бюджета. Но и ще струва на цената на S-klasse AMG нали се сещай, че всеки ще си купи конкуренцията. Една опел омега с цена приспособена към инфлацията сега би ти струвала 90к лева.
  • 8 Механик

    140 12 Отговор
    От както автомобилите заприличаха лаптопи всичко тръгна на опаки. Най-нтересното е, че "новите НОРМАЛНИ" се влюбват във всяко дисплейче и колкото повече, толкова повече. НЯма да говорим за системите за управление на двигателите! Там с огормно количество електроника са постига минимално намаляване на емисиите. Малки двигателчета вече са с по 200 конски сили. Убеждавт ни, че повради малкият си обем, те са по-екологични, а е точно обратното. Дълга тема е, а и който иска да провери твърденията ми, просто да наблегне на математиката. Тя никога не лъже.

    Коментиран от #11, #12

  • 9 Васко

    52 67 Отговор

    До коментар #5 от "Несъвет":

    Като станах на 18 баща ми ми подари неговата Лада, на 110к км, много гледана кола без никаква ръжда. Изяде ми главата, радиатор протече, после водна помпа, губене на маси, прекъсване, проблеми с карбуратора, течаща бензинова помпа, няма парно. Виещи скорости. Накрая му я върнах и си купих Опел Кадет. Пред 2г го дадох на скрап, отвозих децата с него, мани ги тези руски талиги. Кога си видял опашка в шоурум за руски коли ? Никога. Затова и ги продадоха на Рено и т.н. сега са по-добри от преди.

    Коментиран от #24, #32, #41

  • 10 Ей за това си карам старата кола..

    66 18 Отговор
    А някой ми се подиграваха.. Сега обаче Аз си джъткам ,а техните модерни коли са купчина безполезно желязо.
  • 11 Жоро

    19 47 Отговор

    До коментар #8 от "Механик":

    Явно толкова си и механик. По-скоро си просто майстор, който не разбира и затова само се вайкаш.
  • 12 Жоро

    13 52 Отговор

    До коментар #8 от "Механик":

    Я обясни за математиката, как мотор, който е по-екологичен не бил такъв.. Много уроци по механика си пропуснал.

    Коментиран от #18

  • 13 Дичо

    89 20 Отговор
    Имах жигула и се караше всеки ден и се твареше добре и после стана такси и на 400 000км се предаде. Така че не някои да говори че се карали само уикенда.

    Коментиран от #14

  • 14 Жоро

    22 53 Отговор

    До коментар #13 от "Дичо":

    Е да, уикенда такси, през седмицата ремонти.

    Коментиран от #42

  • 15 Механик

    101 12 Отговор

    До коментар #5 от "Несъвет":

    Много се лъжеш, момче. Нищо не е така както го казваш. Могада ти покажа ЛАДА 2105, която моят съдружник от сантименти караше до преди няколко години. Изминаваше много повече от 500 км на седмица. Не че ти хваля руските коли. Просто искам да ти покажа, че неси добре осведомен. И да ти кажа, че една машина, колкото повече неща има в нея, толкова по-голяма е вероятноста нещо да даде дефект. И толкова по-трудно/скъпо е отстраняването му. Ако ти е нова колата и е в гарнция, мога да разбера. Но ако си купиш сложна кола и трябва ти да плащаш за ремонт, тогава не го разбирам. Все пак, всеки си знае него си и си решава какво да кара. Проблемът е, чедори да искаш да караш нещо по-простичко, то такова вече няма на пазара. А скъпи и натруфени коли, дал Бог.

    Коментиран от #16

  • 16 Несъвет

    22 73 Отговор

    До коментар #15 от "Механик":

    Къде са ви ладите сега бе ? Нещо никъде ги няма, защо ? Нали са много хубави, здрави и евтини ? Защо никой не ги кара ? Значи някой лъже.
  • 17 VW SHARAN

    17 49 Отговор
    Алло тия горе замечтаните ... Запитайте се защо никога не сте виждали руска кола да тегли платформа ??!??

    Коментиран от #36

  • 18 Механик

    64 10 Отговор

    До коментар #12 от "Жоро":

    Ще ти обясня, но искам предварително да се извиня на всички тук, за това, че с тоя ми пост, вече стават много мои постове под една и съща статия. Обяснявам: Нека разгледаме два примера! Един ДВГ 3.0 лт. и един форсиран 1.0 лт. За да се движи един автомобил примерно със 100 км/ч, при първият случай двигателят му се "върти" с 2000 об/мин, а при втория с 8000. Или казано грубо, първият за 1 мин. има 2000Х3.0=6000 лт. погълнат въздух+гориво и съответното количество "издишани" газове. Вторият за 1мин. има 8000Х1.0=8000 лт. погълната гориво-въздушна смес и сътветно количество изгорели газове. А сега смятай. п.п. Разбира се това са груби бакалски сметки. В действителност, нещата са много по-сложни, но при всички положения принципът е верен.

    Коментиран от #19, #22, #46, #61

  • 19 Жоро

    19 39 Отговор

    До коментар #18 от "Механик":

    Е да, ако го караш със 100 км/ч на 2-ра в 8000 оборота да ама кой кара в 8000 оборота на 2-ра по магистралата ?

    Коментиран от #30, #53

  • 20 Кико

    32 7 Отговор
    Прав е Боко , "лош генетичен материал"! Справка: Виж коментарите!

    Коментиран от #23

  • 21 един от многото

    42 4 Отговор
    Защото сега на колите не се извършват ремонт и поправки , а само се заменят повредени агрегати и части с нови!
  • 22 112

    24 27 Отговор

    До коментар #18 от "Механик":

    Ами-и-и, не е верно! Тва да не ти е болид от Ф1, та да го караш с 8к оборота!? Не, че съм привърженик на малките ДВГ, особено на по-голямо купе - трагедия е, но тия сметки са бетер бакалски!
  • 23 Несъвет

    25 40 Отговор

    До коментар #20 от "Кико":

    Още си бленуват по Ладите и Комунизма. По-скоро бленуват за изгубената младост, която им размива представите.
  • 24 Stototo

    54 7 Отговор

    До коментар #9 от "Васко":

    Хахаха... Твоята история с Ладата на баща ти е като вица за евреина, който се ядосвал на сина си, че скъсал само за една година обувки, които той носил цели 40години...😀

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Васко

    10 24 Отговор

    До коментар #24 от "Stototo":

    А Кадета надживя ладата 3 пъти.. Няма що
  • 26 Прав си

    26 16 Отговор

    До коментар #24 от "Stototo":

    Бащата я дал ладата на 110 хиляди километра. Прав си че му я е дал точно към края на живота и и затова не е изкарала много. Те ладите по толкова изкарваха до втори ремонт. Хайде да не сме карали лади и Жигули-та и да не знаем. Стига с тези вицове за здравите лади. Кое им беше здраво и изкарваше без ремонт повече от западните автомобили? Разбира се говоря за тогавашните, а не за сегашните.

    Коментиран от #33

  • 27 Андреев

    66 9 Отговор
    Ощината предлага да се забрани достъпа до широкия център на стари автомобили. Моята кола е 98 г. На газ. Безкомпромисно поддържана!!! По-екологична е кола, само на ток! За по- нова няма възможност. Е, това е ФАШИЗЪМ! А, Вие спорите за глупости...

    Коментиран от #29

  • 28 Ацо

    42 1 Отговор
    Преди се ходеше на механик,сега се ходи на IT.....
  • 29 Чекмеджето е празно, Андреев!

    23 4 Отговор

    До коментар #27 от "Андреев":

    А бе, Андреев! Проблемът не е в твоята кола, а в твоите пари! Трябва да сменят портфейла, убедена е Фандъкова!
  • 30 Aцо

    29 2 Отговор

    До коментар #19 от "Жоро":

    Е той ти дава примерни цифри,иначе съм виждал много със "умни" коли със светнал"чек" на магистралата в аварийната лента дето се чешат там където не ги сърби!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Виещи

    34 6 Отговор

    До коментар #9 от "Васко":

    скорости нали знаеш,че се получават от некадърно стопанисване,за другите да не обяснявам,защото не съм хванат от гората,а ние макар и Българско Рено 8 което и днес поддържам в родата сме имали и Жигули и Москвичи и Лади и такива като споменатите проблеми не са имали,а имам един приятел,който бе наследил Лада 2105 на 4 години от тъста си и то с виещи скорости и диференциал,заради оставени на сухо,карана без да се поглежда въобще,та той ми е разправял колко труд и нерви е поторшил д0окато я вкара в движение.Автомобила е огледало на собственика,какъвто човека такава му и колата.
  • 33 Е как пък

    35 4 Отговор

    До коментар #26 от "Прав си":

    вашите изкарвали до 100 х.км. и след това ремонт,аз защо пък съм свидетел за такива без ремонт на над 200 х.км.Това за ремонта си зависи от Собственика,написах го и пак ще го напиша,каквто човека такава и колата.Виждал съм екземпляри които батарисваха колите на няма и 50 х.км.,но после взеха западни и пак същата работа. Човека,човека е важен в тази верига.

    Коментиран от #40

  • 34 Случаен

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "съвет":

    До 1998 може би, в момента си имат климатици, инжекциони, сензори и т.н.
  • 35 Георги

    11 20 Отговор
    До номер 9 ,Васко .така е колега ,руснака няма една читава кола ,на 150 000 км. ,Естествено ако искара дотогава ,основен ,там 1,2 ,3 както дойде .инсталации леш ,управление също на 90 ще се разглоби в движение ,мощност никаква ,а за горене няма да говоря !Москвич е прехвален ,освен да реве друго не може !така че съм на 100 % че руснака кола не прави !в крайна сметка ,лади жигулита ,копирани от Фиат ,какво да добавя ?

    Коментиран от #38

  • 36 ТОЙОТА

    26 2 Отговор

    До коментар #17 от "VW SHARAN":

    То шарана така ги тегли, че през 50к км хвърля каретата 😂😂😂
  • 37 Шишо Бакшишо

    48 9 Отговор

    До коментар #5 от "Несъвет":

    Не дрънкай глупости като не знаеш Работил съм по времето на комунизма в такситата когато бяха още държавни и бяха само руски даже по едно време вкараха и полски Фиат 125 п които се оказаха доста по кекави но да се върнем на руските двамата с ортака минавахме по 215 км на ден общо 430 Това беше Плана който трябваше да изпълниш и на 600 хиляди ги вкарвахме за ремонт и след ремонта изкарваха още толкова Така че както казах не дрънкай глупости без да знаеш не знам коя от модерните ти коли ще издържи на тая езда онези пътища когато още патриарха беше с павета А също така и Стамболийски Аман от неграмотни незнаещи разбирачи

    Коментиран от #44

  • 38 Шишо Бакшишо

    8 3 Отговор

    До коментар #35 от "Георги":

    И ти също нищо не разбираш и няма как да разбираш защото не си го видял
  • 39 До 4 и до 5

    16 19 Отговор

    До коментар #5 от "Несъвет":

    Другари тъпанари,след като плюете лошия запад,защо не карате руски автомобили? Кажете си откровено вашите лични коли "Сделано в Росии" ли са? След като толкова копнеете по прекрасния соц защо не се преселите в Беларус например? В момента там е както беше тука по времето на бай Тошо.

    Коментиран от #43

  • 40 Шишо Бакшишо

    16 2 Отговор

    До коментар #33 от "Е как пък":

    Така е човече Колата е като кучето винаги прилича на стопанина
  • 41 Шишо Бакшишо

    17 7 Отговор

    До коментар #9 от "Васко":

    Добре че е била Ладата на баща ти да те научи да пазиш Иначе и опелчето щеше да ти скъсам нервите ние сме карали лави в нещо от това което казваш много лъжеш Ладата на 110000 също изглеждаше като чисто нова кола или лъжеш за километрите или за повредите гаранция на 100% че лъжеш тия ги разправяй на децата си защото няма как да проверят
  • 42 Шишо Бакшишо

    8 4 Отговор

    До коментар #14 от "Жоро":

    Много си прост Жоре Даже си по-прост от Сашето
  • 43 Шишо Бакшишо

    29 6 Отговор

    До коментар #39 от "До 4 и до 5":

    Не става въпрос за това става въпрос за това че тука има хора които говорят за неща за които нищо не знаят и нищо не разбират специално Ладите бяха доста добри коли за времето си даже двигателят им беше по-добър от двигателя на прототипа си Fiat 124 като цяло беше следващо поколение двигател малко бяха откраднали е от Mercedes 200 бензин Fiat novia двигател беше с долен разпределителен вал и повдигащи пръсти А ладовия беше с горен вал естествено по стар руски обичай Понеже много ги мързи и замениха хидравличния обтегач на Mercedes в механичен клиновиден обтегач по-евтинко и накрая Защо сравняваме кола от 70-те години даже и преди това с днешните коли ако трябва да я сравняваме с нещо би трябвало да е с Опел Кадет от 72-ра година със задно предаване или Форд Ескорт от същата година също със задно предаване страшни кошове Карал съм ги и двете Айде чао че не ми се занимава повече с тъпаци

    Коментиран от #45

  • 44 Стара чанта

    3 4 Отговор

    До коментар #37 от "Шишо Бакшишо":

    Шишка, я сега кажи ТИ каква кола караш в момента ?
  • 45 запознат

    8 3 Отговор

    До коментар #43 от "Шишо Бакшишо":

    Прав си,Ладите общо взето ставаха за работа,ноо изкарваха най-много 350000 до основен ремонт .За такситата говоря! Най-много километри изкарваха волгите,обаче имаха висок разход.
  • 46 знаещия

    5 6 Отговор

    До коментар #18 от "Механик":

    много си далече от истината момче . получава се по- голяма мощност на малкия мотор от по голямата компресия - повече гориво и повече въздух . Малкия мотор по обем е по-икономичен от всякаква гледна точка - също и по-мало тежи , и по-малко място заема . лошото е ,че е много скъп и лесно се троши......и трудно се ромонтира.
  • 47 Нане

    11 1 Отговор
    старо без чип ма яко нисъ чупи сичко след 1999 боклук
  • 48 шофйор

    13 1 Отговор
    А сега новите таблети хвърлят вериги на 30000км.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Дърводелец

    7 4 Отговор
    Там където слизам и се качвам с москвича за дървен материал, никой друг седан с един движещ мост не може да се похвали. Но за друго не става- бучи, вее, грее и дими.
  • 51 Инженера

    13 1 Отговор
    Лаици, това се учи 5 години. Нито един до тука не е прав. В КПД формулата на ДВГ основни са компресията и Т2-Т1 разликата в темп. И компресията е важна не защото се подава повече гориво за повече въздух, а защото компресирания газ се разширява повече при една и съща топлина. ДВГ то е полезна но несъвършена машина, загубите от топлина и триене са големи, никой не е постигнал адиабатен процес. Затова КПД-то му достига 35%. От тук идва предимството на ел. двигателя който има КПД до 98%. А малкия двигател е по-износонеустойчив по чисто механични причини - по-малки триещи повърности при една и съща мощност. Големия ДВГ е по-износоустойчив, но повече лапа масло, защото там допуските трудно се нагаждат. По принцип малкия ДВГ е за малък автомобил, затова Пежо 208 е най-икономично , а не 508. Двутактовия ДВГ дава повече мощност от четиритактовия защото имаш едно горене за два оборота, а не за четири. Най-съвършен е ДВГ на Ролс-Ройс който е двутактов с насрещно разположени бутала и горенето става между тях, нямаш глава нямаш гориво разпределителен механизъм, няма загуби от недоизгорели газове, но този ДВГ е патентован. От енергийна гледна точка нещата клонят към ел.двигателя, но и там има ред проблеми за решаване.

    Коментиран от #55

  • 52 Тъпан

    2 2 Отговор
    Момче младо тези хуморески ги разправяй на наборите си ,Баща ти явно е бил палачорин който не е подържал автомобила си .И сега по улиците дрънкат прослувути западни автомобили попаднали в ръцете на палачори който искат само да карат и не са посещавали автосервиз за обслужване на автомобилите си.
  • 53 asan

    3 3 Отговор

    До коментар #19 от "Жоро":

    много е просто бре дами и господа малък двигател недостиг на мошност увеличени обороти за достигане на необходимата мошност по бързо износване елементарна физика. и съответно невежите юнаци ревът в сервизите

  • 54 жал за младост

    2 0 Отговор
    Ако беше Тошо,щеше да ги снабди с полу-проводници а догодина и с цели проводници...Ех!
  • 55 Niko Rozberg

    6 2 Отговор

    До коментар #51 от "Инженера":

    Здравей "ИнжИнере" и аз съм учил ДВГ 5г. но нали знаеш има инжЕнери и ижИнери -постигнатото определя И-то и Е-то - не можах да се сдържа и да не поправя глупотевините ти. Имам и до ден днешен руски Мосвич 2140 лично поддържана от мен ....НО коментара ми е по друг повод, да ДВГ e отживелица предвид 45% КПД а не 35% .Относно мощността - един двигател при еднакви кубици може да бъде форсиран по два начина - 1.Увеличаване на оборотите и 2.Увеличаване на въртящия момент.За големите и малки мотари -си пълен ЛАИК щото коефициента на многооборотност/това е обороти на двигателя към изминат път/ e многоооооо в полза на големия мотор - пример автобуси и товарни автомобили.Относно двигателя с движение на буталата едно към друго в един цилиндър - да има го в корабните двигатели и е двутактов реверсивен дизел за туй няма разпределителен механизъм. Що пък се отнася до степента на сгъстяване май не ти е ясно че има горна граница при бензина и дизела - ама то пък не мой сичко да са знай зер.До тука спирам с училището. Мога да поздравя "Механик" и Шишо бакшишо" с професионалните коментари - а и да не забравя честит имен ден на Димитровците и Димитринките
  • 56 Иван

    1 4 Отговор
    Мужиците само цъкат минуси, отговорете на човека, той ви пита защо няма Лади, нали са много хубави , евтини и здрави ? Можели да минават навсякъде , минавали по 400к (абсолютни фантазии), повече от Мерцедес. А относно коментар Но.9 Васко, Васко той затова баща ти ти я е подарил, за да разбереш, че наготово нищо хубаво не идва, а е искал да те възпита да разчиташ на себе си.

    Коментиран от #57

  • 57 Niko Rozberg

    3 1 Отговор

    До коментар #56 от "Иван":

    Ванко виж сега мойто скромно мнение е че вещите трябва да служат на хората а не обратното - старите наистина служиха а новите вищи са направени така че не ние тях а те нас да притежават - така че кое е добро за теб и за друг са двекоренно различни неща
  • 58 един там

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Несъвет":

    Ей недорасляк, когато сме карали АВТОМОБИЛИ ти не си бил заплануван даже, а сега ще даваш акъл на дядо си какви били колите, които сме ги карали. Коментирай днешните едноидневки, ако си карал и изобщо имаш книжка! Само ще ти кажа, че тогава колата си я купуваш за цял живот дето се вика и изкарваха по 20-30 г. Сегашните таратайки не могат гаранцията да избутат без сериозни ремонти. Факт!

    Коментиран от #59

  • 59 Несъвет

    0 4 Отговор

    До коментар #58 от "един там":

    Сериозно ли си мислиш, че можеш да разговаряш с мен и да ме обиждаш ? Много си възпитан за напредналата си възраст, няма що. Клавиатурен смелчага.
  • 60 мда

    2 0 Отговор
    Искат да спрат автомобилите с вътрешно горене от движение. Глобалистите говорят само за екология.
  • 61 Баварец

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "Механик":

    Човече, нямаш идея, какво говориш!?! 8К об/Мин може да развърти Ферари или Хонда, ако ги държиш на втора предавка. Това до 100 км/ч. Имам Форд Екобууст 1,0 с три цилиндъра турбо. Червената зона на оборотите започва от 5К, а на 5,4К изключва подаване на гориво. С 4К на 5-та е на 160 км/час. Принципно и да го съдереш от натискане повече от 170 км/ч не става с 5 предавки, като ако имаше 6, щеше да върви с 200 на 4-4,5К. Какви глупости пишеш за 8К обороти, като целият му потенциал е в турбото, което е колкото двигателя? Да кажеш, че вероятно на 150К км, ще изпуши щото е много надут с това турбо и оттам ще дойде въглероден отпечатък при смяна на мотор, бих се съгласил, но този мотор харчи 5-6 /100 при смесен цикъл и 6-7/100 при чисто градско и то в товарен пикап. С 3 литров бензин е непостижимо. Вероятно с 3 литров дизел, може да стигне до 10/100, но ще е дизел, което значи повече емисии, а и ще струва поне 2 пъти повече още на покупката... Прочети малко, преди да лееш глупости. 8К обороти от по-масовите коли само Хонда може да достигне!!!