Last news in Fakti

1 Април, 2022 10:43 6 645 14

Това ли е новият крал в "хотхеч" сегмента? Toyota представи Corolla GR

  • toyota-
  • corolla-
  • gr-
  • yaris gr-
  • corolla gr

Агресивна визия, 300 конски сили и задвижване на четирите колела

Това ли е новият крал в "хотхеч" сегмента? Toyota представи Corolla GR - 1

Изглежда сегмента на хотхечовете вече има много сериозен нов член в лицето на представената преди часове Toyota GR Corolla. Най-наточената версия на японския хечбек бе представена с мощност от 300 конски сили, задвижване на четирите колела и агресивна визия още от завода. Подобно на по-малкия си брат – Yaris GR,новата Corolla е истинска рали машина, пригодена за пътя.

Приликите с компактния Yaris не спират до тук, по-големият хечбек също използва 1.6-литров бензинов двигател, но с увеличена мощност от 300 конски сили и максимален въртящ момент от 370 нютон метра още от 3000 оборота. Задвижването се предава към четирите колела, а благодарение на усъвършенстваната система на Toyota, въртящият момент може да се предава в съотношение 60-40, 50-50 или 30-70 процента в зависимост от предпочитанията на водача.

Спортната Corolla е получила и подобрена версия на платформата GA-C с допълнителни заварки за по-добро усилване на купето. Предният капак и вратите са направени от алуминий, а подът на колата е изцяло равен за по-добра аеродинамика. Спирачките са 14-цолови отпред с четирибутални спирачни апарати, а в задната част са 11.7-цолови с вентилирани дискове и двубутални апарати. При някои от версиите получавате и карбонов таван за по-ниско тегло.

Визията на Corolla GR също е много по-различна от тази на стандартния хечбек. Предната броня е с огромен отвор за повече приток на въздух, а два отвора в страничната част помагат за охлаждането на спирачките. Калниците в предната и задната част са получили огромни раздувки с отвори за охлаждане в предната част.

Задната броня също е с агресивен дизайн и черен дифузьор, където впечатление правят три накрайника на ауспуховата система. Двата кръгли са в лявата и дясната част, където сем свикнали да ги виждаме, а третият е с овална форма и се намира в центъра на бронята. Голям спойлер, подобен на този при WRC моделите завършва визията, простирайки се над задното стъкло.

Интериорът е модернизиран с добавянето на 12.3-инчов дисплей пред водача и 8.0-инчов екран в средата на таблото. От Toyota казват, че лостът за скоростите е поставен точно там, където ръката на водача отива при махане от волана.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мхм

    34 4 Отговор
    мир на праха на фв

    Коментиран от #8

  • 2 Мамоуууу

    33 2 Отговор
    Само идва въпроса как ще намеря 80 бона :)

    Коментиран от #14

  • 3 089954

    9 12 Отговор
    Даже да си я купи човек , тук през 50 метра има камери и просто става безмислена покупката .

    Коментиран от #4

  • 4 Притежател

    23 1 Отговор

    До коментар #3 от "089954":

    Ти какво предлагаш- всички да караме коли по 90к.с щото имало камери на пътя?
    Силата на този хотхеч е на пистата или по планински път с много завои, където можеш да почустваш пълноценно пътното поведение на автомобила. Единствено 3 цилиндровият двигател не ми е по вкуса...

    Коментиран от #6

  • 5 jap

    14 7 Отговор
    Модела изглежда обещаващ но ще трябва да се бори с конкурента Сивик Тайп Ар чиято позиция в този сегмент е доста утвърдена.

    Коментиран от #7

  • 6 сектант

    2 11 Отговор

    До коментар #4 от "Притежател":

    може да почувстваш някоя канавка или дере и после да вадя колата с дъстъра
  • 7 fon4o

    17 1 Отговор

    До коментар #5 от "jap":

    Сивика е само на предно, а Тойотата АWD... Така че ще ме прощавате Ондаджиите, ама GR ви натриха носа

    Коментиран от #13

  • 8 Qwerty

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Мхм":

    А да изчакаме,а! Няма ТТ данни, а и със ръчка ще е тегаво, не е за всеки, една грешка и си секунди назад! Три цилиндров, интересно, да видим какво ще кажат ‘почитателите’ на TSI косачките? Сигурно нищо, нали е японска косачка, трябва да е най по!

    Коментиран от #10

  • 9 Бай Джап

    4 1 Отговор
    Охх котьоо, чудничка, бих шпорил една такава бруталка ;)
  • 10 GOLF 7R

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Qwerty":

    Е какво има да се казва…то се видя с 10-ки примери къде отива ЕА888/GEN3 само с периферия и какви времена дава….и няма проблем с разхода на масло…..
  • 11 Феномен Д

    2 11 Отговор
    На Хонда и Тойота ще кажа че идва Мегана и чао
  • 12 Баварецо мноо върви

    1 6 Отговор
    Готина. Но краля на хечбека си остава M140i
  • 13 хонда

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "fon4o":

    Нищо де, хечовете на предно вървят повече от тия 4х4.
  • 14 UDO

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Мамоуууу":

    По същия начин като 130 бона за МБ 45 амг или а3 рс или над 100 бона за гилф .Та така