Last news in Fakti

26 Април, 2022 11:41 8 775 30

Култовите мотоциклети Ural спряха да се произвеждат в Русия

  • мотоциклети-
  • ural
Култовите мотоциклети Ural спряха да се произвеждат в Русия - 1

Ural Motorcycles обяви прехвърлянето на производството на легендарните мотоциклети Ural от Русия в Казахстан. Решението е взето във връзка с антируските санкции, които "отрязват" компанията както от закупуването на чужди компоненти, така и от доставките на готови продукти за износ.

Отсега нататък Ирбитският моторен завод ще произвежда само ключови компоненти - носещата рама и елементите на каросерията. Окончателното сглобяване е преместено в град Петропавловск в Северен Казахстан. Според информация на изданието Expert, Ural Motorcycles са придобили 7000 кв. м, от които 2000 кв. м са за монтажен цех, а останалите - за складове.

Култовите мотоциклети Ural спряха да се произвеждат в Русия

Мотоциклетите на известната руска марка в голямата си част използват чужди компоненти - от Германия, Италия, Япония, Тайван и др. Прехвърлянето на производството в Казахстан е необходима мярка, тъй като тази страна не подлежи на международни ограничения, но е включена в общото митническо пространство с Русия в рамките на ЕАЕС.

Преместването няма да засегне по никакъв начин самите модели. Ще припомним, че това са класически мотоциклети с кош и карданно задвижване на задното колело. Мотоциклетите Ural са оборудвани с 750-кубиков двуцилиндров боксерен двигател, който разполага с мощност 41 к.с. и с екологичен клас евро-5.

Миналата година Ural Motorcycles продаде 2 400 мотоциклета по света, от които в Русия бяха продадени само 70. Компанията изнася по-голямата част от продуктите си (90%) за чужбина и по-конкретно - за САЩ, Канада, Европейския съюз, Австралия и Япония.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошо

    42 31 Отговор
    За кой са култови ??? Стига глупости!!!

    Коментиран от #9

  • 2 Да живее Украйна 🇧🇬🇺🇦

    35 31 Отговор
    Тъкмо се бях навил да си взема тази легенда и да си продам кавазакито. 😤

    Коментиран от #26

  • 3 ТтттТ

    21 10 Отговор
    Е и? Ще се произвеждат в Казахстан...къде е сензацията тук?
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 санкции

    27 17 Отговор
    Адолф П не придвиди санкциите на Запада! Този път не му се размина!
  • 6 кирил

    35 26 Отговор
    Не е необходимо да се лъже и Урал и ИЖ са немска разработка от WW2. Тъпия руснак не може да измисли нищо.

    Коментиран от #10, #20

  • 7 СВД

    20 3 Отговор
    Само картечницата липсва и германската каска на бруствера!
  • 8 Грульо

    16 1 Отговор
    Само една картечница на коша им липсва. :D
  • 9 Jacques Yves Moineau

    11 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    За американците. Разгледай из нета...
  • 10 БазаДанни

    24 5 Отговор

    До коментар #6 от "кирил":

    Култовите немски мотоциклети с кардан от ВСВ - "Аво"

    Коментиран от #11, #15

  • 11 тоз

    15 4 Отговор

    До коментар #10 от "БазаДанни":

    Симсон Аво не е съществувал през ВСВ свери си базата данни.През ВСВ мотоциклетите които са били на въоражение са Цюндап Ромел.

    Коментиран от #12

  • 12 тоз

    15 2 Отговор

    До коментар #11 от "тоз":

    Пропуснах и DKW.

    Коментиран от #14

  • 13 Косе Босе

    29 21 Отговор
    Какъв УРАЛ ,какви 5 лв.Това е модел БМВ с кардан,помня още чичо ми как му се кефише 60те години.Тъпите руснаци и това не могат да поддържат,след като изнесоха фабриките им от Германия след 2та св.в-на.При дешифриране на информацията се разбира че те/руснаците/произвеждат само рамата на този толкова"известен"модел който е достигнал тираж"само"до 2500бр.Останалите"неважни"компоненти са внос от Германия,Италия и още много други държави! И това се води Руско производство-уви трябва да се смени с" Руски сглобки" Така както е и с КАМАЗ,ЛАДА-И всички култови марки на Русия -еталон за тех.некадърност.Видяхме им и безаналоговите оръжия-танкове,самолети и крайцери.Руснак и техника-синоним на индианец и самобръсначка.Защо им трябваше тази война? Защо им трябваше да показват ниското качество на военната си техника?,а в същото време да правят реклама на Американската и английска техника на свой гръб.Досега ако някой заблуден купуваше нещо от тях,за вбъдеще едва ли! Това което човек навреди на себе си,едва ли друг би направил по-добре. Мужик и техника!!!ОКАЗА СЕ И ЧЕ НОВИ ТАНКОВЕ НЕ МОГАТ ДА ПРОИЗВЕЖДАТ,ЗАЩОТО ГОЛЯМА ЧАСТ ОТ КОМПОНЕНТИТЕ СА ЗАПАДНО П/ВО.ЧЕСТИТО РЕБЯТА!!!
  • 14 СВД

    9 3 Отговор

    До коментар #12 от "тоз":

    И БМВ!
  • 15 Косе Босе

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "БазаДанни":

    Позна! "АВО-ТУРИСТ"

    Коментиран от #16

  • 16 БазаДанни

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "Косе Босе":

    Не е нужно да познавам, аз имах аво.
  • 17 В русия

    15 6 Отговор
    какви мотори да купуват , обикновеният руски гражданин едва свързва двата края?!
  • 18 оня с магарето

    14 3 Отговор
    То голямо производство 2400за година. Китайците тая бройка е правят до обят....
  • 19 БеЕмВе

    10 2 Отговор
    Мотора е на BMW от 1940 година.
  • 20 Voorbijganger

    17 11 Отговор

    До коментар #6 от "кирил":

    Умният българин какво измисли и най-вече какво произвежда? Питам си... Русофобия - добре, но си виж държавата на какво прилича, че тогава обсъждай руснаците. Те поне нещо правят. И ти чакаш евросредства и си мислиш, че си голяма работа. Колко жалко разсъждаваш.

    Коментиран от #29

  • 21 Кое им е култовото

    12 11 Отговор
    на тия руzzки тенекии? За пръв път чувам за тях. Отделен въпрос е, че руzzкото производство е еталон на ниско качество и синоним на никакво качество и самия факт, че в кочината били продадени САМО 70 бройки говори красноречиво за това.

    Коментиран от #22

  • 22 Voorbijganger

    10 2 Отговор

    До коментар #21 от "Кое им е култовото":

    :-) Такъв ли си по принзип или за спорта пишеш глупости? Кой какво е купил в Русия няма как да знаеш. Мотоциклетът е скъп и върви основно за износ. Защо е скъп и защо се търси - гловичката ти няма как да побере. Най-малкото, защото за теб мотоциклет е Япония, а автовобил Германия :-) В главата ти е пълен mess. Bless that mess.
  • 23 оффф

    2 9 Отговор
    колько тряя си улав да си купиш таквоз дръво

    Коментиран от #25

  • 24 ПЕНКО

    3 0 Отговор
    ПРЕДИ МОИ - 55 Г. ЕДИН МОТОЦИКЛЕТ "УРАЛ С КОШ " -ОБСЛУЖВАШЕ ВИК -ПЕРНИК !!!!!!!!!! ДОРИ МУ СЕ КАЧВАХМЕ - КАТО НЯМАШЕ НИКОЙ !?!?!? ДНЕС КАЗАХСТАН СЕ ПРАВИ НА НЕЗАВИСИМ ОТ " УРАЛ С КОШ " !!!!!!??????????!!!!!!!!
  • 25 ОТГОВОРА Е В СТАТИЯТА.... САААМО ЗАПА

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "оффф":

    ДНЯЦИТЕ СА УЛАВИТЕ ВИЖДА СЕ ЧЕ ТЕ ГО КУПУВАТ НА ЦЕНАТА НА АВТОМОБИЛ ОТ МАГАЗИНА....
  • 26 пьешу

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Да живее Украйна 🇧🇬🇺🇦":

    можеш да го направиш. новината е ментос. фрешмейкър. фалшименто.
  • 27 Урал а

    7 0 Отговор
    се продава предимно в сащ.Русофобите могат само да мълчат,че каквото и да кажат,ще е смешно!
  • 28 гост

    0 6 Отговор
    това не е руска разработка, това, че ги правят те, навремето са го прекопирали и факта, че съществува е само заради липсата на прогрес, никой друг производител не запазва старите си технологии, има си малки фирми, които сглабят такива редки мпс-та и след приключване на производството.
  • 29 Шаро

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Voorbijganger":

    Аааааа, а чушкопека?.... Троен!!!
  • 30 Шаро

    4 0 Отговор
    Имал съм 15 - 16 мотора. И сега имам два. По-голям кеф от Урала не ми е правил никой. И сега бих си купил, ама вижте им цената...