Едва ли на някого преди двайсетина години му е минавало през ума, че чешката марка Skoda ще се превърне в синоним на качество и продукцията й няма да отстъпва на останалите именити западноевропейски и японски автомобили. Това обаче отдавна е факт, като чехите - не без помощтта и покровителството на немския концерн VAG - вече могат спокойно да заявят, че произвеждат наистина конкурентноспособни автомобили. Що се отнася до по-горните класове, и там нещата изглеждат много добре. Именно за един такъв модел, явяващ се флагман на чешката компания, ще си говорим сега. Става дума за най-голямата Skoda, носеща моделното име Superb, и по-конкретно за нейният обновен вариант. Първите тестове на Skoda Superb 2013 се проведоха във Виена и наш екип беше на мястото на събитието. Автомобилите, които изпробвахме, бяха два - най-наточеното, мощно и скъпо изплълнение Superb V6 3.6 FSI DSG 4х4 Laurin&Klement и по-стандартната Skoda Superb 2.0 TDI. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
На пръв поглед може да се каже, че фейслифтът не е преобразил много Superb. Това обаче е до голяма степен подвеждащо впечатление, защото стилът наистина е останал предишният, но измененията в детайлите не са никак малко. Основните промени са засегнали предницата и сега обновеният Superb е придобил същия корпоративен вид като този на новите Octavia и Rapid. Следвайки вълните на модата Superb се е обзавел с нови, вградени във фаровете диодни дневни светлини. Те са три на брой и са С-образни. Като цяло предните светлини и радиаторната решетка са различни, а новото лице се допълва от видоизменената броня. Отзад различия се откриват в мястото за регистрационния номер, което е преместено от бронята на т.нар. пета врата. Тя пък се характеризира с усъвършенствана Twindoor система, която отваря петата врата на лифтбека на две части - със и без стъклото. За обновената флагманска Skoda са достъпни и два нови цвята - сив и бял металик. Изменено е и фирменото лого, а екстериорна картина се завършва от три нови вида лети джанти.
Интериор
Интериорното пространство също не е претърпяло революционни изменения. Мястото за водача е организирано типично по немски - ергономично и функционално. Измененията засягат волана. В интериора на лифтирана версия се открояват новите четириспицови волани и значително по-качествените материали (особено в луксозното изпълнение Laurin&Klement). Впечатление правят и изменени малки детайли като дублирането на бутона за централно заключване. Той е разположен на шофьорската врата , но го има и на вратата на предния пасажер. Това е направено в случай, че водача го няма, за да не се налага на пътника отпред да се пресяга през и без това доста широкия салон. Екстри като чадър в задната врата, степенки, повдигащи стъпалата на пасажерите отзад и още куп други глезотии допълват комфорта в огромния салон. В своя клас Superb е лидер по пространство в задната част на купето. Освен това седалките са големи и удобни, а грамадния панорамен таван при версията комби още повече увеличава усещането за простор. За багажното пространство и при двете версии няма какво да се говори - гигантско е.
Двигател и ходови характеристики
В гамата от мотори и скоростни кутии, налични за обновения Superb, може да се намери подходящ вариант за всеки. Така например 1.6-литровият Green Line дизел харчи 4.2 литра на 100 километра, а най-мощният 3.6 FSI (260 к.с.) предлага завидна динамика. Последният, заедно с автоматичната скоростна кутия и предаването на въртящия момент на четирите колела, е истинско удоволствие за по-агресивните водачи. Ускорението е отлично за подобен род возила, а звукът от шестака допълва впечатляващата картина. Въпреки определено меката возия ниският център на тежестта има основна заслуга за намаляване на крена в завои. Като цяло обаче Superb е автомобил, предназначен за по-спокойно каране. Приоритет при него са комфортът и функционалността. Затова и настройките на останалите възли и агрегати като скоростни кутии, окачване и т.н. са регулирани в тази насока. Като цяло обновеният Superb предлага отлично качество на материалите, прецизна сглобка и най-вече комфорт, при това на атрактивни цени. Ценова листа за обновения модел все още не е налична за България, но парите едва ли ще са повече от тези, необходими за сегашния Superb.
Цените на предходните поколения на Superb можете да видите ТУК.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
10:59 30.05.2013
2 Shmeker
Коментиран от #6
11:13 30.05.2013
3 Симеон Тасев
иначе евала на шкода де няма лошо след 100 години ще вкарат и автопилот сигурно или адаптивно въздушно
11:13 30.05.2013
4 Симеон Тасев
иначе евала на шкода де няма лошо след 100 години ще вкарат и автопилот сигурно или адаптивно въздушно
Коментиран от #21
11:13 30.05.2013
5 Petar Kamenov
11:18 30.05.2013
6 Славчо Димитров
До коментар #2 от "Shmeker":
По-голям и по-комфортен е от пасат, а цената по-ниска. Качеството е същото. Ти си прави изводите има или няма какКоментиран от #8
11:18 30.05.2013
7 Димитър Стоянов
12:36 30.05.2013
8 Shmeker
До коментар #6 от "Славчо Димитров":
Няма как да е по-качествена, а пък на по-ниска цена.12:41 30.05.2013
9 Петър Петров
Коментиран от #22
13:26 30.05.2013
10 Николо Макиавелски
но парите едва ли ще са повече от тези, необходими за сегашния Superb.
------------------------------
Ако цените на Супърб са същите - и Продажбите им ще са същите!
НЕ виждам Шкоди по шосетата , с изключение на баничарки.
Вероятно не им вървят продажбите .
Шкода си остана с имиджа на соц. возило.
За да се продават - трябва да си сверяват часовниците
с Дачия и Грейт Уол- НЕ с Фолсваген
но Вносителят си знае работата !
Коментиран от #11
13:51 30.05.2013
11 Славчо Димитров
До коментар #10 от "Николо Макиавелски":
Отиди на очен лекар- Супърблите са по-малко, но фабия и октавия могат да се определят като почти масови модели в БГКоментиран от #26
14:20 30.05.2013
12 PROFESIONALISTA
14:45 30.05.2013
13 Пламен Пепелов
15:04 30.05.2013
14 Симеон Тасев
Коментиран от #16
18:04 30.05.2013
15 Troll
19:44 30.05.2013
16 Troll
До коментар #14 от "Симеон Тасев":
Особено новата Х5-ца с гуми като аспиринчета и бъбреци като орбитата на земята около слънцето.19:46 30.05.2013
17 Нема Бира
20:14 30.05.2013
18 мария спасова
21:42 30.05.2013
19 Петър Петков
Коментиран от #20
22:01 30.05.2013
20 мария спасова
До коментар #19 от "Петър Петков":
Точно защото не сме богати трябва да внимаваме за какво си харчим парите.Тази Шкода не става за нищо.Коментиран от #24
22:04 30.05.2013
21 Easy ryder
До коментар #4 от "Симеон Тасев":
Симеончо и в тази тема ли си дошъл да цапаш?Не си компетентен да се изказваш след като знанията ти са ограничени до E34 и лафа "БМВ си е БМВ".
Или пак искаш да ни покажеш колко е акъла на собствениците на баварски колиби?
Хайде давай озари ни с някоя баварска простотия с български привкус.
Коментиран от #23
22:25 30.05.2013
22 Shmeker
До коментар #9 от "Петър Петров":
Да бе ама като вземеш Суперб с оборудване като на Ауди май става същите пари. Нито е поцинкована с технологията, която ползва Ауди, нито е толкова обезшумена, нито дава това удоволствие.Да не говорим, че моторите на Шкода са събрани едвам в допуските, за това се случва чисто нови шкоди да горят масло. Не ми приказвайте глупости, на които само вие си вярвате.
Коментиран от #27, #29
09:01 31.05.2013
23 Shmeker
До коментар #21 от "Easy ryder":
И колко е акъла на собствениците на БМВ-та? Нали се сещаш, че има и собственици на голфове, мерцедеси, алфи, ферарита, аудита, хонди, тойоти, ситроени, пежа и т.н. с малко акъл и то не са по-малко от тия с БМВ-татаКоментиран от #28
10:50 31.05.2013
24 Иво Йотов
До коментар #20 от "мария спасова":
Ти кога я пробва вече ???12:32 31.05.2013
25 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
18:12 31.05.2013
26 Николо Макиавелски
До коментар #11 от "Славчо Димитров":
RE:фабия и октавия могат да се определят като почти масови модели в БГ
==========
Ти ли си вярваш , или аз трябва да ти вярвам !
иди на Орлов мост и преброй преминаващите Октавии и Фабии за един чак........гледай какви Марки минават най-често !!
Шкода е посредствен автомобил на цена поне 50 % по -висока от нормалната - за това не се продават !
18:22 31.05.2013
27 Easy ryder
До коментар #22 от "Shmeker":
Хайде за Ауди да не си говорим , че техните двигатели са ги дали като най дефектиращи след БМВ.А скоро ги дадоха и като най големите лъжци за деклариран занижен разход пак след БМВ.А между другото в класациите за дефекти Шкода е по добре от Ауди и Фолксваген.
Просто в Чехословакия не работят толкова турци,пакистанци и тям подобни "технически" нации които сглобяват уж немски коли.
Да не говорим от къде им идват самите части за сглобяване.
16:22 01.06.2013
28 Easy ryder
До коментар #23 от "Shmeker":
Понеже обичаш да говориш общи приказки ето ти едно проучване ти си отговори сам на въпроса какви са собствениците на БМВ и колко им е културата на поведениеСобствениците на автомобили BMW са най-лошите шофьори на пътя, пише ДПА, като се позовава на резултатите от проучване, направено от специализираното издание "Моторвелт" на германския автомобилен клуб ADAC.
Почти всички участници в допитването са казали, че са били свидетели на агресивно, грубо и невнимателно шофиране по пътищата на Германия, в това число "агресия на пътя" и неспазване на дистанция с автомобила опред.
Най-застрашително било поведението на пътя на шофьорите на мощни коли, пише БТА.
На първо място с 50.6% са поставени собствениците на BMW, следвани от тези на Mercedes (32,2%), Audi (25,9%), Porsche (8.7%) и Volkswagen (5,4%).
Скорошно проучване, направено във Великобритания от сайта Compucars.co.uk за автомобили "втора ръка", показа, че и британските собственици на BMW не спазват добрия етикет по пътищата на страната.
Според наблюденията на останалите водачи на МПС шофьорите на BMW най-често карат така, все едно са сами на пътя, и не са достатъчно концентрирани.
16:29 01.06.2013
29 Николо Макиавелски
До коментар #22 от "Shmeker":
RE:Да не говорим, че моторите на Шкода са събрани едвам в допуските, за това се случва чисто нови Шкоди да горят масло.
====================================
Абсолютно точен си , още повече за Шкодите-произвеждани за БГ
Имаше един форумист във форума на Дневник-който живеел в Млада Болеслав - там ги правят Шкодите ........
разказваше много кофти неща за Шкодите!
а и то си вижда какво се движи по пътя
Шкода трябва да се изравни с Дачия и Грет Уол по цена-тогава може да се пордават
15:01 03.06.2013