Last news in Fakti

1 Юни, 2022 17:18 6 779 51

Електрическият TIR на Mercedes-Benz излиза на пътя още тази година

  • tir-
  • електрически камион-
  • mercedes-benz trucks

eActros LongHaul трябва да стане най-мощният в товарната линия на производителя

Електрическият TIR на Mercedes-Benz излиза на пътя още тази година - 1

Mercedes-Benz Trucks ще пусне още един електрически камион, който този път ще бъде такъв за дълги разстояния. Благодарение на него превозът на товари на дълги разстояния ще достигне ново ниво на екологичност.

Първият електрически камион на Mercedes-Benz - eActros се появи през октомври 2021 г. След него, през юли тази година ще дебютира eEconic, който е предназначен за общински услуги. И двата модела се произвеждат във фабрика в германския град Верт. Модификации на eActros 300 и eActros 400 също са в процес на разработка.

Третият електрически камион трябва да бъде влекачът Mercedes-Benz eActros LongHaul. Според производителя тестовете на автомобила по обществени пътища ще започнат още тази година. TIR-ът eActros LongHaul ще получи огромна батерия, с която пробегът ще бъде около 500 км, а акумулаторните блокове ще могат да се зареждат на бърза зарядна станция с капацитет от цял ​​мегават. Дебютът на серийните електрически "тирове" е насрочен за 2024 година.

Доколкото знаем, основният (но не непременно единствен) доставчик на литиево-йонни батерии за електрически превозни средства Mercedes-Benz Trucks е китайската компания CATL. Германците имат и по-компактни търговски превозни средства с акумулаторно захранване. Говорим основно за вече понатия eSprinter.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Интересно

    7 2 Отговор
    Интересно
  • 3 Абе какво са 500

    26 2 Отговор
    км за един тир особено ако са около 500

    Коментиран от #12

  • 4 Страхотно

    6 9 Отговор
    машина!
  • 5 Пророка

    35 7 Отговор
    И зимата при -20 като му паднат батериите по средата на Прохода на Републиката ще остонете доволни

    Коментиран от #36

  • 6 Пикар

    28 4 Отговор
    А товар ще прекарва ли или ше си влачи само батериите? Питам щото се обърках малко. Пробега му май не е баш като на камион та се питам дали не е баничарка всъщност...
  • 7 да не се окаже

    23 11 Отговор
    На тия като им знам "иновативните" разработки, тоя камион под тенекията вероятно ще се окаже Дачия Дъстър с ремарке и с емблема на мерцедес

    Коментиран от #8

  • 8 емил

    12 12 Отговор

    До коментар #7 от "да не се окаже":

    Питай ги братушките колко зила могат да сглобят без западни технологии откакто си продадоха руският дял даймлер .
  • 9 Коя година е сега

    28 3 Отговор
    Електрическият TIR на Mercedes-Benz излиза на пътя още тази година

    Това е заглавието, а в статията четем:


    Дебютът на серийните електрически "тирове" е насрочен за 2024 година.


    Значи заключението, е че в момента трябва да сме 2024 година.

    Коментиран от #14

  • 10 бо клук

    17 3 Отговор
    Много по евтин ще е транспорта с влак

    Коментиран от #11, #17

  • 11 Дрън-дрън

    5 15 Отговор

    До коментар #10 от "бо клук":

    Електрическия транспорт е много по-евтин от дизеловия. А както виждаш към момента почти никой не транспортира стоките си с влак.

    Коментиран от #13

  • 12 Хахахах

    5 9 Отговор

    До коментар #3 от "Абе какво са 500":

    Нямаш много представа за какво става въпрос нали
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Имаш интернет чети повече

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "смех":

    Товарните влакове са дизелови. Пътническия София-Перник е електричка.
  • 16 Колко да е евтино с влака?

    6 9 Отговор
    При представянето си, Тесла обяви за камиона си 800 км с 800квч батерия и гарантирана цена от 10 цента за киловатчас.

    Тоест 80$ за 800км. 8$ за 100 км за камион с общо тегло 40 тона. По днешни цени 15 лв. С тях можеш да си купиш малко над 4 литра дизел за 100 километра.

    Знаеш ли колко харчи един дизелов ТИР за 100 километра и колко му струва горивото?

    Коментиран от #19, #20, #21

  • 17 Преспектива

    5 6 Отговор

    До коментар #10 от "бо клук":

    И за да го схванеш, превоза на 25 стока от София до Бургас ще струва около 60 лв. Колко ли ще струва с влака и колко ще струва само претоварването за да закараш веднъж стоката от склада до гарата в София, а след това да я разтовариш от влака в Бургас и да я закараш в склада?

    За целта са ти необходими още два камиона и двама шофьора, на които трябва да плащаш заплати. Колко да е по-евтино с влакът?
  • 18 РУСИЯ..ДЕСЕТА В СВЕТА ПО БВП

    2 6 Отговор
    Чакаме и руски камион като този...кога ?????
  • 19 Не можа да ме спечелиш с калкулатора

    11 6 Отговор

    До коментар #16 от "Колко да е евтино с влака?":

    тесла месла долари рубли

    Реално в българия ток на зарядна станция е 1 лв/квч (по днешни цени. Да не говорим че утре тока може да стане и двойно по-скъп)

    800 км с 800квч = 800 лв

    Коментиран от #22, #24

  • 20 хахахаха

    6 4 Отговор

    До коментар #16 от "Колко да е евтино с влака?":

    Илън Мъск ще "гарантира" на бай Ганьо в България ток на 10 цента ? хаххаа

    Коментиран от #23

  • 21 Турбо

    10 5 Отговор

    До коментар #16 от "Колко да е евтино с влака?":

    Коя година ще ще ще се появи Тесла Семи?Кото го пуснат и направи 800 км пробег с едно зареждане ми се обади.Десет цента за кВтч са тесларски мечти.

    Коментиран от #28

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Я пак

    3 4 Отговор

    До коментар #20 от "хахахаха":

    Коя е тая кола дето харчи 100 кв на 100 км ? Ти болен ли си ?

    Коментиран от #25

  • 24 Турбо

    2 5 Отговор

    До коментар #19 от "Не можа да ме спечелиш с калкулатора":

    Той тесльо все така си прави сметките,ще зарежда на нощна тарифа.За 800 лева дори при цена 3,30 лв/л дизел,могат да се изминат над 1200 км пробег с тези пари.

    Коментиран от #27

  • 25 Турбо

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "Я пак":

    Смята ти за Тесла Семи,не се прави на неразбрал.
  • 26 Хаха

    2 0 Отговор
    Може ама 2124
  • 27 Кога ли си можел да смяташ?

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "Турбо":

    Ще ми кажеш ли как точно сметна 1200 км с 800 км при цена 3,30 лв литъра?

    Коментиран от #29

  • 28 Дрън-дрън

    4 5 Отговор

    До коментар #21 от "Турбо":

    Разбира се че Тесла може да си позволи да продава тока по 10 цента на първите поръчвали камионите, след като може да си позволи абсолютно безплатно зареждане на първите поръчали леките автомобили на Tesla. Май не си спомняш за онзи изминал 1,5 милиона километра с напълно безплатно зареждане и продължава да зарежда безплатно?

    Коментиран от #30

  • 29 Турбо

    5 2 Отговор

    До коментар #27 от "Кога ли си можел да смяташ?":

    Смятай сам тесльо.Сравняваме нов електрически камион с нов дизелов.На нова Скания средният разход е 29,4 л/100 км.Транспортните фирми са регистрирани по ДДС и ползват 20%данъчен кредит.За големи количества дизел бензиностанциите дават отстъпки,един влекач с два резервоара по 500 л събира един тон.Да не говорим,че има дизел на цена 3,10.Свали ДДС и отстъпката и смятай.Успех.
    Слънчево ли е днес в Белозем, фотоволтаичната централа работи ли хахахаха?

    Коментиран от #32, #33

  • 30 Турбо

    4 2 Отговор

    До коментар #28 от "Дрън-дрън":

    Безплатно зареждане е тесларска мечта хахахаха къде има безплатно зареждане в България?

    Коментиран от #31, #37

  • 31 Дрън-дрън

    4 4 Отговор

    До коментар #30 от "Турбо":

    Ако една Тесла и с безплатно зареждане, зарежда безплатно на зарядните станции на Тесла в цял свят включително и в България.

    Освен това зарядните на бензиностанции еко, kaufland, lidl и на много молове са напълно безплатни и с мощност 50 и повече киловата. Тоест можеш да отидеш до морето и да се върнеш напълно безплатно.

    Коментиран от #34, #38

  • 32 Ахааа!

    1 2 Отговор

    До коментар #29 от "Турбо":

    Сега остана да сметнеш И ако този Тир се зареди от цистерната, дето е заредена на 2 лв литъра, ама ти си казал в 3,30 за литър защото абе защото и ти не знаеш защо си го казал, ама важното е да ти излезе кривата сметка.

    Коментиран от #39

  • 33 И като си почнал да смяташ

    2 3 Отговор

    До коментар #29 от "Турбо":

    Моя беден съсед ако може да си инсталира 30 киловата фотоволтаици за 30 000 лв, представи си един собственик на транспортна фирма Какво може да си позволи?

    Един мегават фотоволтаици струват един милион лева и годишно произвеждат 1300 мегаватчаса енергия, което са 1,3 милиона киловатчаса или 1,3 милиона километра. И така 25 години подред или над 30 милиона километра за един милион лева.


    За 1,3 милиона километра при 30 на сто, са ти необходими 390 000 литра гориво, които дори при 2,60 лв за литър с отстъпката и без ДДС ще струват повече от милион всяка година.

    Е колко да е скъпо зареждането на електрически камиони? Инвестираш еднократно горивото за една година напред и след това 25 години караш напълно безплатно всеки път когато пече слънце!

    А след това старите батерии от камионите ще могат да се ползват за съхранение на енергия и зареждане и през останалата част от денонощието и седмицата.

    Коментиран от #40

  • 34 смех

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "Дрън-дрън":

    А вкъщи зареждаш ли безплатно.

    Коментиран от #35

  • 35 Зареждам разбира се

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "смех":

    Засега обаче си зареждам телефона, лаптопа и батериите на винтоверта, защото въпреки че имам фотоволтаици все още нямам електромобил. Като си купя, ще зареждам и него.

    Обаче пък си зареждам бойлера с топла вода и климатика и хладилника също ми работят с безплатен ток всеки път, когато пекне слънце, като в момента например. А ти?
  • 36 ТУЗАРА с Модел Х Dual Motor

    1 4 Отговор

    До коментар #5 от "Пророка":

    Не се ли научихме, че батерията не е круша да пада? -200 да е няма НИКАКВО значение, защото тя се поддържа в оптимална за работата си температура. И защото най-надеждното МПС, стъпвало някога на Северния полюс (японската база Ny-Alesund, Svalbard) и работило безотказно там 6 години, е Nissan Prairie Joy EV от 95-та - първата в света кола с литиево-йонна батерия ;)
  • 37 ТУЗАРА с Модел Х Dual Motor

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Турбо":

    Ивке, видяхме, че не знаеш къде са безплатните станции и НАЙ-ВАЖНОТО: колко са :D
    Пукаме си фрий от години вече и ти се смеем на... хехех

  • 38 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Дрън-дрън":

    Зарядните на Кауфланд са общо 14 на брой с по една колонка.Ще зареждаш безплатно,ако първо имаш Кауфланд наблизо или напът и второ ,ако колонката е свободна.С МОЛа е същото.
    Зарядните на Тесла са общо 3 и бяха безплатни промоционално само в началото.Сега се плаща.

    Коментиран от #41

  • 39 Турбо

    1 3 Отговор

    До коментар #32 от "Ахааа!":

    Всички транспортни фирми си имат собствени бензиностанции и купуват дизел на едро с цистерна.Провери колко е цената на едро в Лукойл,ако те интересува.

    Коментиран от #42

  • 40 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #33 от "И като си почнал да смяташ":

    За сега е така,прав си.Въпрос на време да ти сложат данък слънце, акциз,такса или каквото там се сетиш и ще плащаш като поп.Всички природни ресурси са държавна собственост и въпрос на време да те обложат.Ползвай безплатно докато още е безплатно.

    Коментиран от #43

  • 41 Дрън-дрън празни приказки

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "Турбо":

    Можеш ли да идеш безплатно от София до морето и да се върнеш или не можеш?

    Тук въобще не коментираме въпроса дали ти се чака два часа за безплатно зареждане или ще си заредиш за 15 минути и ще си платиш. Коментираме дали е възможно!

    А тези които си зареждат теслите безплатно, ще си ги зареждат и на българските зарядни станции на Тесла безплатно. Например онзи, който вече мина 1,5 милиона километра с безплатно зареждане и ще продължи да си ползва безплатното зареждане за целия живот на автомобила. Той и в България ще зарежда безплатно.
  • 42 Паралелна реалност?

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Турбо":

    "Всички транспортни фирми си имат собствени бензиностанции"

    Ти май живееш в паралелна реалност? Как точно си представяш фирма която се занимава с международни превози да има собствени бензиностанции по всички маршрути, които обслужва?

    Познавам лично собствениците на четири транспортни фирми за международни превози с по четири до няколко десетки тира. Само този с четирите тира има бензиностанция, защото има и автобуси, както и по-малки камиони, които основно зареждат на нея.

    Не знам какви са изискванията да си направиш бензиностанция на запад, но съм сигурен, че е много лесно и става все по-лесно да си направиш зарядна станция за камиони на покривите на халетата и паркингите на логистичните центрове, както и на ТИР паркингите.
  • 43 Сигурно ще е така

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "Турбо":

    Само че едно е да плащаш акциз на нещо без себестойност, а съвсем друго е да плащаш акциз на така или иначе скъп бензин на който освен акциз ще трябва да платиш и ДДС.

    На безплатния ток и 300 процента ДДС да му сложиш, данъка ще ти е 0 лева и 0 стотинки.

    Токът и сега си има акциз. 2 лева на мегаватчас. Мислиш ли че ще ми е проблем да плащам на държавата акциза за 3900 киловатчаса, които панелите ми произвеждат годишно, но ще са толкова само, ако връщам в мрежата, за да се използва всичката произведена енергия?

    Тогава ддс-то ще го плати този, който купи енергията, а не аз. Ако си зареди тирът с тази енергия, и той ще си приспадне ддс-то.
  • 44 Турбо

    2 0 Отговор
    Безплатното зареждане е възможно само,ако колонката пред Кауфланд е свободна.Ако е заета ще чакаш и ще подсмърчаш жално,докато се освободи.Аз ще си заредя за 5 минути,ще си платя и пътувам.Кое ти е по ценно времето или парите?Пари се изкарват,времето пропиляно по зарядните станции няма кой да ти го върне или плати.
    Чак пък четири транспортни фирми да имате в Белозем хахахаха уля се.Ако не бензиностанция,то всеки превозвач може да си купи автоцистерна и да си зарежда камионите направо от цистерната с дизел по цени на едро.Един ТИР с два резервоара по 500 литра и разход 29,4 л/100 км може да измине 3400 км с едно зареждане или 1700 на отиване и 1700 км на връщане.Малко ли ти се струва?Винаги може да си дозареди с по скъпа нафта,ако не му стигне.Бензиностанции има колкото щеш.
    Акциза, ДДС и данък слънце ще ти го сложат на електромера,тесльо и ще плащаш като поп на всеки киловатчас който си произвел хахахаха пак се правиш на неразбрал.Акциза за сега е нисък,за да клъвнат шараните.Ще го вдигнат,не се съмнявай.

    Коментиран от #45

  • 45 Шаран бг

    0 1 Отговор

    До коментар #44 от "Турбо":

    Очевидно си кълнал, защото плащаш този акциз на тока десетки години. Погледни си фактурите. Кога смяташ да се откажеш от тока, за да не плащаш акциз?

    А дали ще чакаш на kaufland или бензиностанция еко, за да се освободи колонката и след това да чакаш един час за да заредиш с 50 киловата за пробег 300 км безплатно или пък ще спреш на 150 кв колонка за 20 минути и ще платиш 50 лв за тези 50 киловатчаса си е твой личен избор, дали 40 минути са ти по-скъпи от 50 лв.

    Но като тръгнеш с баничарката, нямаш избор - задължително спираш на платена колонка и плащаш 60лв за 300 км при движение със 130 км в час.

    Разбира се ти ползваш другия избор, да се движиш с 90 км в час по магистралата и да платиш 45 лв. , Като за да спестиш 15 лв, на всеки 300 км губиш по един час допълнително и пак плащаш повече на километър.

    И не знам как е в твоето село белозем, но две от тези транспортни фирми са със седалище в моя град, а другите две са в други градове, като със съдружника на едната от тях сме отраснали заедно.

    Другия път като минеш по улицата с фотоволтаиците, мини попитай с какво се занимава собственика на тази червената къща точно за тях. Целия град го знае. Той е другия собственик на транспортна фирма.

    Поне аз не лъжа като тебе.
  • 46 Гост

    1 0 Отговор
    Белозем кого стана град?

    Коментиран от #49, #50

  • 47 Гост

    1 0 Отговор
    Белозем кога стана град?

    Коментиран от #48

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Игнор

    1 1 Отговор

    До коментар #46 от "Гост":

    Защо не кажеш нещо по темата вместо да се заяждаш на дребно?

    Чудя се защо не те трият напълно по правилата?

    ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa OБИДНИ кoмeнтaри и CПAМ

    Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, ЛИЧНИ OБИДИ И НAПAДКИ,

    Коментиран от #51

  • 51 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "Игнор":

    Защото си гадник.