Last news in Fakti

5 Юли, 2022 12:59 64 978 43

Идва ли краят на ерата Made in Germany?

  • автобуси-
  • daimler trucks-
  • германия-
  • mercedes-benz

Daimler иска да премести производството на автобуси в Чехия

Идва ли краят на ерата Made in Germany? - 1

Желаейки да спести пари, Daimler Truck Corporation обяви намерението си да прехвърли част от производството на автобуси извън Германия. В същото време пресслужбата на EvoBus GmbH, европейското подразделение на Daimler Truck, изрази несъгласие с това решение.

Неговият представител отговори, че всички други производствени обекти на EvoBus, различни от Манхайм и Ной-Улм, не подлежат на обсъждане: „Ние сме единственият производител на автобуси, който прави това директно в Германия. И нашата заявена цел е да го запазим така и в бъдеще.“

Идва ли краят на ерата Made in Germany?

Разногласията надхвърлиха рамките на корпорацията и показаха истински проблем не само в региона, но и в цяла Германия. Следователно сега ще бъде необходимо да се търсят социално приемливи решения за служителите на EvoBus с помощта на Борда на директорите на Daimler Truck.

Заложена е и съдбата на няколко хиляди германци и това може да е само началото
Например в завода в Манхайм работят 8 500 души и заводът се счита за един от най-големите работодатели в града. На свой ред 500 души работят под знамето на EvoBus в Ню Улм и за тях новата информация е като отворена рана. Според профсъюза на Daimler Truck служителите в завода в Манхайм са били информирани за плановете за преместване на производството.

Необходимост от намаляване на разходите

Корпорацията обяснява трудното си решение с факта, че производствените разходи наскоро са се увеличили значително, а конкуренцията в същото време се е засилила. И това без да се броят добре познатите проблеми с пандемията от коронавирус, недостигът на полупроводници, нарушените вериги за доставки и т.н.

Говорител на Daimler Truck каза миналата седмица, че до 2030 г. годишните разходи на автобусното подразделение трябва да бъдат намалени с поне 100 милиона евро. За да се постигне тази цел, по-малко превозни средства трябва да се произвеждат в Германия, а производството на автобуси трябва да се установи в Чешката република.

Идва ли краят на ерата Made in Germany?

„Възнамеряваме да продължим производството на автобуси в Германия, както и да продължим да работим в нашите обекти в Манхайм и Ной-Улм“, обясни говорителят на корпорацията. „Те трябва да продължат да бъдат „центрове за компетентност за градските и туристически автобуси“.

Томас Хол, управляващ директор на Манхайм, изрази позицията си: „Проектирането и конструирането на каросерии за автобуси е основната задача, която нашата компания изпълнява. И няма да допуснем производството да се пренесе изцяло в чужбина. Нямаме намерение да се предаваме без бой, напротив, готвим се за тежка дискусия в защита на нашите убеждения.”

Политиците също се противопоставят

Изабел Кадемартори, депутат от ГСДП в Бундестага, е ужасена от планираните съкращения на работни места. По време на посещението си във фабриката тя подчерта, че „производството в Германия е от голямо значение и тази уникална характеристика не може да бъде изоставена, защото ако това се случи, този пример може да бъде последван и от други“.

Депутатите от Манхайм Ландтаг Щефан Фулст-Блей и Борис Вайраум (SPD) също остро разкритикуваха плановете на Daimler Truck. Те казаха, че планираното съкращаване на работни места в местната транспортна компания EvoBus може да се счита за „удар в лицето на работниците“: „Управителният съвет на EvoBus, заедно с представителите на работниците, трябва да разработят алтернатива за осигуряване на работни места.

Идва ли краят на ерата Made in Germany?

Мелис Секмен, член на Бундестага от Зелените в икономическата комисия, заяви, че е необходимо да се провери дали планираното преместване на автобусното производство наистина ще намали разходите в дългосрочен план. Според г-н Секмен сегашното състояние на завода в Манхайм носи просперитет и перспективи на много хора, заети в производството на автобуси.

Ръководителят на фракцията на ХДС Клаудиус Кранц, пък призовава кмета на Манхайм Петер Курц да преговаря възможно най-скоро с борда на директорите на Daimler Truck за запазване на производството на автобуси в града. „Настоящите кризи в Европа показват колко е важно да имаме ключови индустрии на местно ниво. Досега автобусната секция на Daimler се е възползвала от щампата "Made in Germany" и да се откаже от нея би било голяма грешка.

Възможно е преструкториране на завода

На свой ред експертът от автомобилната индустрия Фердинанд Дуденшофер каза в интервю за кореспондента на Mannheimer Morgen, че заводът в Манхайм има възможност да бъде профилиран за производство на автомобили с нови видове задвижвания. Той, според специалиста, например може да се превърне в "Център за електрически превозни средства" и по този начин да се отдалечи от концепциите за "класическо производство на автобуси, но да се запазят работните места".

EvoBus GmbH е най-големият европейски филиал на Daimler Truck AG. Структурата му включва марки като Mercedes-Benz, Setra, OMNIplus и BusStore. Първите две компании се занимават с проектиране и производство на автобусна техника. Марката OMNIplus се занимава с всичко, което се отнася до поддръжката на машините. От своя страна BusStore продава употребявани автобуси.

Днес компанията е водещ доставчик на пълна гама автобуси както на европейския пазар, така и в световен мащаб. Като част от подразделението Daimler Truck Buses, ние сме не само най-големият в Европа, но и един от водещите световни производители на автобуси. В Германия делът на EvoBus е поне 60%.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Ти да видиш!

    79 6 Отговор
    Тесла от цял свят избра да построи новия си завод точно в столицата на Германия, а в същото време Mercedes мести производството си от вече построен завод в Германия в Чехия.

    О времена, о нрави!

    Коментиран от #7

  • 4 ТаУмВзе

    56 5 Отговор

    До коментар #2 от "Капитализъм":

    Прав Сте! Сами сме Виновновни!

    Коментиран от #29

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    71 4 Отговор
    То отдавна останаха само made -те там ‼️
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    77 5 Отговор
    Всичко вече е търговски марки без покритие ‼️
  • 7 456

    53 8 Отговор

    До коментар #3 от "Ти да видиш!":

    Да но завода Тесла все още не работи ,нищо че набираха персонал. Дори не е ясно дали изобщо ще заработи.

    Коментиран от #10

  • 8 щом счетоводителите

    79 2 Отговор
    им са ръководители и им казват да орежат парите за да прокопсат, до тука са! Край.
    Заводите трябва да се ръководят от инженери, които ги интересува качеството а не икономиите! Когато правиш качествени машини, въпреки, че е скъпо те ще изградят име и ще имаш пазари, които търсят качество а не лъскав евтинджос.

    Коментиран от #42

  • 9 ВЕРНО БЕЕ,,,

    35 5 Отговор
    Късно зададен въпрос,.. беше, когото при нас имаше социализъм...А сега защо да не се използува ефтина работна ръка и по-висока норма на печалба
  • 10 Е, щом казваш...

    17 31 Отговор

    До коментар #7 от "456":

    След като ти и четиримата, които са ти сложили плюсове казвате че завода на Тесла в Берлин не работи, кой съм аз и коя е Тесла за да ви убеждава в обратното, въпреки че отдавна произвежда по 1000 автомобила на седмица и скоро ще затварят завода, за да му разширят производството и да добавят нови производствени линии, за да започне да произвежда все повече от частите на електромобила в самия завод, включително и двигателите, които досега внасяха от Китай.

    Вие си вярвайте в мармотите, в дядо Коледа и в който си искате и чакайте Тесла да фалира.

    И понеже статията е за Mercedes, още през следващата година се очертава Тесла да задмине по производство Мерцедес с всичките им модели, представителства и фабрики по света. Като не говоря само за електрическите модели, а за всякакви автомобили.

    Коментиран от #12, #34

  • 11 Хора Ковид се върна

    29 2 Отговор
    Яко схеми троват хората
  • 12 Пепи

    41 15 Отговор

    До коментар #10 от "Е, щом казваш...":

    Tesla да задмине мерцедес ??? Може би цялото производство на теслътъ ще задмине само а-серията на мерцедес .

    Коментиран от #13

  • 13 Ооо, Пепи!

    15 31 Отговор

    До коментар #12 от "Пепи":

    Очевидно идея си нямаш колко е годишното производство на Mercedes и колко е годишното производство на Тесла! Живеете си в някаква собствена реалност.

    И ако е някаква вероятност 50 на 50 Тесла да задмине Mercedes по продажби през 2023 година, то за 2024 година е абсолютно сигурно.

    Въобще няма да се учудя още тази или следващата година Тесла да ги задмине и по печалба, че това също ви беше опорка доскоро.


    И понеже автобусите и камионите на daimler се разделиха от леките автомобили като отделна компания, въобще няма да се учудя ако Тесла закупи компанията за тежкотоварни автомобили и да използва производствения капацитет за електрическите си камиони, а защо не и за електрически автобуси. Все пак струват по-малко дори от twitter, който Илон Мъск купува с лични пари, а не с тези на Тесла. Тесла само в кеш в касата има горе-долу колкото е пазарната капитализация на daimler.

    Коментиран от #17

  • 14 младен

    57 5 Отговор
    В почти целият ЕУ има един огромен проблем който се неглежираше последните 12г-15г - джендърите в частност Германско забравиха какво е това да работиш. Страшни мърди са станали на всякъде. Няма и помен от едновремешната дисциплина и труд. ЕУ последните 15г разчиташе на печатане на пара и мигранти да им работят, а пък месните да дерибействат - нещо като на острова горе долу. Сега с кризата, понеже пара вече няма, ще им се наложи да работят. Да ама те на са свикнали, а камо ли за по-малко пари - т.е. колкото да си покриват основните нужди. Като се вдигнат разходите за заплати + енергията и ще са конкурентноспособни спрямо китайците колкото дървар със секира срещу дървар с моторен трион.
  • 15 младен

    31 4 Отговор
    В почти целият ЕУ има един огромен проблем който се неглежираше последните 12г-15г - джендърите в частност Германско забравиха какво е това да работиш. Страшни мърди са станали на всякъде. Няма и помен от едновремешната дисциплина и труд. ЕУ последните 15г разчиташе на печатане на пара и мигранти да им работят, а пък месните да дерибействат - нещо като на острова горе долу. Сега с кризата, понеже пара вече няма, ще им се наложи да работят. Да ама те на са свикнали, а камо ли за по-малко пари - т.е. колкото да си покриват основните нужди. Като се вдигнат разходите за заплати + енергията и ще са конкурентноспособни спрямо китайците колкото дървар със секира срещу дървар с моторен трион.
  • 16 Въххх

    11 17 Отговор
    Това че ги сделат у ГДР-то не означава че и частите са сделани там. Някои модели се сглобяват на територията на други страни а основните части идват от ИЗТОЧНО ЕВРОПЕЙСКИ страни (ЙОФтината роботна ръка). Но и със всички други "НЕМСКИ" марки е така. Не знам защо някои тук коментират ТЕСЛА..... Състоянието на Мъск е по-голямо от това на всички Българи взети заедно. Той ако реши и на Марс ще отвори завод. Но с тия програми на Спейс Екс може и да го е решил.

    Коментиран от #27

  • 17 Гошо хубавеца

    26 4 Отговор

    До коментар #13 от "Ооо, Пепи!":

    Тесла не може да купи нещо което не се продава,в случая Даймлер.

    Коментиран от #18

  • 18 Дрън-дрън

    15 14 Отговор

    До коментар #17 от "Гошо хубавеца":

    Twitter също не се продаваше. Да си чул нещо за враждебно поглъщане?
  • 19 Морски

    28 11 Отговор
    До момченцата, които коментират и възхваляват Тесла - последните никога няма да достигнат качеството на изработка и перфекционизма на Мерцедес, няма как с пари да компенсираш опит, трупан повече от 100 години. Тесла може и повече да продават, но никога няма да достигнат имиджа на германците. Освен това за протокола - дял в Мерцедес имат Китай и той не е от вчера. Различавайте масов производител от луксозен, не е трудно.

    Коментиран от #30

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Чистият ариец Мелис Секмен,каза....

    22 2 Отговор
    Че,трябва да продължи производството на автобуси от германотурци....маде ин Германи...ще остане за балъците...
  • 22 Масов и луксозен

    13 8 Отговор
    Е точно де. Mercedes правят луксозни фотьойли, усет към детайла за интериора и екстериора, но са по назад с технологиите, а съвременните шофьори очевидно предпочитат да си купят високотехнологичен автомобил, а не лукса за същите и дори повече пари.


    Защото все повече хора предпочитат да си купят некачествена Тесла, вместо за по-малко пари да си купят луксозен Mercedes. Как ще коментираш, че Тесла може да си позволи 35% брутен марж на печалбата - повече от Mercedes и въпреки това да има милиони чакащи поръчки?

    Коментиран от #31

  • 23 Ляв@т@ резб@ набир@ последов@тели

    18 4 Отговор

    До коментар #1 от "ТаУмВзе":

    Ако Кокорч○, бъде избран от ,,леви" и ,,десни", зя мин.предс. това ще наложи промяна на закона за едн○пол○вите брак○ве. Други страни като: Холандия, Германия, Швеция и Турция ще поискат да обмени с тях ,,неговия" опит. Ще изпреварим другите страни с ,,туризма". Ще направим нац.герои Гн0м, Мрав0яд, К0рни и Пр0ст0т0. А на К0к0рч0 ще построим п@метник!

    Коментиран от #25

  • 24 токото

    22 1 Отговор
    след чехия следва благоевград и накрая банкрут в бг.........
  • 25 дядо благо

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Ляв@т@ резб@ набир@ последов@тели":

    а защо не и мавзолей мястото от старият е известно на всички
  • 26 Да живее Германия

    4 23 Отговор
    Не следва изтребители 7 мо поколение,,Месершмит101,, с делта крило и височина на полета 23000 метра скорост 4568 километра в час. Следва танк,,Леопард 453,, с водородни акумулатори и ракети с лазерни принтери и скенери и заряд от 5 мегатрона. Бедна ви е фантазия с какви технологии разполагат. Фирма, АЕG,, започва да изработва бойни очила с лазарни динамични системи за онищожение на ушанки.

    Коментиран от #40

  • 27 Дивуй

    29 3 Отговор

    До коментар #16 от "Въххх":

    Не се напъвай.Зад Мъск стои правителството на САЩ.Това само идиоти не го разбират.Ти разбираш ли го?

    Коментиран от #28

  • 28 Точно обратното е

    4 24 Отговор

    До коментар #27 от "Дивуй":

    Не се напъвай.Зад Мъск НЕ стои правителството на САЩ. Мъск е постигнал всичко въпреки правителството, което му пречи По всякакви начини, включително като дава 7500 долара за всеки продаден електромобил в Щатите различен от Тесла, за да прави мръсно на Тесла, но въпреки това тя има 80% от пазара на електромобили в Щатите.



    Това само идиоти не го разбират.Ти разбираш ли го?
  • 29 ТОЧКАТА

    21 3 Отговор

    До коментар #4 от "ТаУмВзе":

    МНОГО МЕ ДРАЗНИ ТОВА....,,,САМИ СМЕ СИ ВИНОВНИ,,,!!!!!!!!НЕ Е ТАКА!!!!!!Срещу НАС!!!!се води война от далеч по УМЕН ,СИЛЕН,ЕГОИСТИЧЕН,БЕЗЖАЛОСТЕН ВРАГ С ОГРОМЕН!!!!!!!!!РЕСУРС!!!!!!...ние ПОКАЗАХМЕ КАКВО МОЖЕМ ПО ВРЕМЕ НА СОЦА!!!!!!!БЯХМЕ СРЕДНО!!!!!!!РАЗВИТА ПРОМИШЛЕНО!!!!!!аграрна ДЪРЖАВА!!!!На 27 място в света по ППС/ПАРИТЕТ ПОКУПАТЕЛНА СПОСОБНОСТ!!!!!!!!!!не тъъпият БВП!!!!!!....СЕГА СМЕ НА 76 !!!!!!!МЯСТО В СВЕТА С ОПРЕДЕЛЕНИЕ....ТУРИСТИЧЕСКО АГРАРНА страна!!!!!!!!!!...НЕ ДЪРЖАВА!!!!!!!страна...НЕ ДЪРЖАВА!!!!!!!!И ТОВА!!!!го определят,диктуват,РЕАЛИЗИРАТ!!!!!!!ОТ Бръксел и Вашингтон!!!!!!!!

    Коментиран от #32

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Хм, хм

    15 2 Отговор

    До коментар #22 от "Масов и луксозен":

    Абе още не съм видял някой да си пали мерцедеса. За прехвалента Тесла гледахме скандинавеца какво направи.
  • 32 Христо Божилов

    2 14 Отговор

    До коментар #29 от "ТОЧКАТА":

    Враг, ясно. И укрите имат силен враг, но превъзхождащите ги руснаци губят хора и техника. Трябваше да се борим и ние, но избрахме Киро Канадеца. Е къде е логиката? 100% пак ще го изберем
  • 33 нещастници

    23 3 Отговор
    сега тъпите каски ще видят каква е разликата руски суровини за европа със санкции и съшите суровини за Азия без санкции! всичко ще идва от азия, коли, техника, машини, дрехи, технологии, мебели всичко! скапания ес произвежда само директиви и печатане на пари! сега ЕС ще види точно къде му е мястото на картата... дачия се мести в ...,. МАРОКО!!!! референдум за излизане от ЕС И НАТО
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Ташунко

    13 0 Отговор
    Че то автобусите Мерцедес се произвеждат в ТурКия още от време оно.
  • 36 Турбодизел

    17 0 Отговор
    Нормално. Немците са скъпоплатени глезльовци. Шумно им било, миришело им било, профсъюзите са зад гърба им постоянно и а работодателя си отвори устата, а замина коня у реката. Нищо, сега както над 30% от Даимлер го държат китайци през подставени лица ще им покажат на тия оядени младежи как се бачка за канче ориз по 15 часа на ден, да видят и те дебелия малко.
  • 37 Къде ми е нощното шкафче?

    14 2 Отговор
    Нищо хубаво не я очаква Германия!Нека дойде есента,че да видим какво ще става!Май ще е с техните камъни,по техните глави!
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Дядо Щукар

    8 0 Отговор
    Точно заради това изнасяне на индустрията щатът Мичиган, както и доста други промишлени центрове в САЩ изглеждат постапокалиптично.
  • 40 Дядо Щукар

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Да живее Германия":

    Пише се Унищожение. И ми се струва, че модерните концепции ти се размиват с фантастиката. Пък и трябва енергиен ресурс за да бъдат материализирани. Затова дай по-леко с екзалтацията.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Кози

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "щом счетоводителите":

    Чехите не могат да сглобят един автобус толкова добре колкото "немците" в завода в Маннхайм?
  • 43 катран

    2 0 Отговор
    Без руски енергоресурси..Германия и европа КАПУТ...няма как да издържат конкуренция със сащ..Затова бегай от германистан в америка или където по-изгодно..това беше целта на занятието в украйна..Никой не ги еня за украинци,войната до победния край на икономиката на сащ..а укройна да му мисли.ако я има все още..