Last news in Fakti

28 Февруари, 2023 16:00 26 001 26

Как водачите сами повишават разхода на масло

  • съвети-
  • разход на масло-
  • грешки

Няколко съвета от опитни майстори

Как водачите сами повишават разхода на масло - 1

Допустимият разход на масло за сравнително нов и изправен двигател е 5-10 грама на 100 литра изгорял бензин. Ако двигателят вече е по-износен, каквито са моторите на болшинството коли у нас, то тогава вилицата се разтваря от 25 до 100 грама масло. Това е, ако говорим за бензинов атмосферен агрегат. Турбо моторите са по-ненаситни. Въпреки това, до 80 грама масло на сто литра изразходвано гориво е напълно приемливо явление.

Много по-лошо е , когато на всеки хиляда изминати километра трябва да доливате поне 1 литър масло в двигателя. Ще прочетете доста препоръки, че такъв разход на масло, особено за германски премиум автомобили е напълно нормален, но ако колата ви харчи над литър масло на 1000 километра, то знайте, че трябва да посетите сервиз или още по-добре да се отървете от нея.

И все пак: защо дори съвременните автомобили доста често страдат от "повишен разход на масло"? Често самият собственик на автомобила е виновен за подобно явление. Нека да разгледаме няколко причини. И първата от тях се крие в съмнителната смазка, която нашите сънародници често наливат в колите, за да спестят пари.

Как водачите сами повишават разхода на масло

Пакетите добавки на различните производители се различават, както и техническите показатели на двигателите също се различават. Всеки производител ясно оказва с масло с какъв вискозитет трябва да се кара автомобила. И ако не спазвате тези препоръки, двигателят може да прибегне до неравномерна работа, включително такава, свързана с прекомерна консумация на масло.

Шофирането извън пътя и при трудни климатични условия, когато двигателят изпитва повишено механично натоварване, също може да доведе до повишен разход на масло. Често прегряване, обороти в червената зона, дрифт и постоянен кикдаун - всичко това бързо ще доведе до факта, че трябва да спрете, за да долеете двигателно масло, независимо, че автомобилът ви е сравнително нов.

Дори каране с ремарке лесно ще увеличи разхода на масло. Всичко, както се казва, трябва да се прави разумно. Не бива да демонстрирате вашите състезателни умения пред другите, още повече върху кола, която отдавна не си знае километрите.

Ако искате да спестите както усилия на двигателя, така и пари, трябва да следвате препоръките на автомобилните производители, които посочват допустими отклонения и други технически изисквания за двигателното масло, включително разходната му норма. И ако тези параметри са различни на вашата кола, по-добре е незабавно да изпратите „железния кон“ за диагностика.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 48 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 "да се отърве"

    50 9 Отговор
    Бай Ганю си е Бай Ганю!Ами скрапирай,я бре!Нал сте много отворени и голЕмата работа!

    Коментиран от #10

  • 2 СеднаДума

    55 1 Отговор
    С една дума, защото не само караме стари коли, а караме много употребявани автомобили )

    Коментиран от #24

  • 3 Мъж

    99 4 Отговор
    Слаба статийка. Особено моментът, в който се препоръчва "отърваване". При следващия по веригата едва ли ще спре разхода на масло от самосебе си.
  • 4 мето

    56 10 Отговор
    Също така голям процент от маслата са нискокачествени и се изпаряват ,от което не следва че маслото е изгорено от двигателя.
  • 5 ЧехМедЖаН ПаШа

    36 11 Отговор
    На Борислава Йовчева ТЕСЛАТА не гори грам масло....
  • 6 Таксиджия

    40 17 Отговор
    Имам Хюндай i30 бензин газ, вече е на 480хил км е не гори грам масло...Купих я от автокъща преди 6г и за км не съм сигурен, че са реални....Но колата е брутално здрава....
  • 7 Стар чипосан дизел

    22 4 Отговор
    Язе па мойта само ва горело масло я карам. Колкото сипя, нищо не връща
  • 8 Гост

    35 5 Отговор
    На изправна кола със свежи консумативи нищо не пречи и даже е полезно да се изпъва от време на време с газ до ламарината на хубав път. Ако е занемарена, с повече газ само ще я досчупиш.
  • 9 Муаха-ха-ха-ха...

    33 1 Отговор
    "Железен кон" са казвали индианците на влаковете в дивия запад ! На автомобилите по им отива названието, желязната каруца !
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ТРАБАНТИТЕ НЕ ХАРЧАТ ГРАМ МАСЛО !)

    14 4 Отговор
    ....................................

    Коментиран от #13

  • 13 А прегарят

    14 2 Отговор

    До коментар #12 от "ТРАБАНТИТЕ НЕ ХАРЧАТ ГРАМ МАСЛО !)":

    ли лесно клапани???🤣

    Коментиран от #20

  • 14 Софианец

    7 20 Отговор
    А4 Б5 тъй наречения " тръц" 1.8 турбо автомат на предно. Трети собственик по документи. Кам 600000 реално (може би). Мой от 15 години. Железен. Не чипосан. Змей. Два пъти сменени задни амортисьори (заради разбирачи) и ревизии на главата. 150000 на газ от тях 90% софийско градско. Кара я жената. Аз си карам карам Пижо.
  • 15 теслю

    3 19 Отговор
    нямам разход на масло щото карам Тесла
  • 16 заключение

    19 22 Отговор
    Бензина харчи повече масло от дизела. Освен масло харчи и антифриз.
    Имал съм 3-ка дизел Аudi не пипна маслото и антифриза за 10 000км до смяната.
    Докато бензинките най-често надуват и мешат, затова ги избягвам или поне това дето влиза у нас на 400 000км.
    Ако са нови е друго. Дизела е по-здрав мотор и на 400000 горе-долу става!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 гост

    16 1 Отговор
    Да бе , я питайте Опел колко харчи. Купих си Астра нов внос от София до Бургас литър масло , най странното беше ,че не пушеше въобще заради наличния катализатор. Поне подръжката им е евтина , ремонт на двигателя 500лв и след седмица бях отново на пътя.
  • 19 Конче

    13 3 Отговор
    Много зависи и от вискозитета на маслото ..Японските , като Хонда обичат тънки масла 5/30 ,0/20 Купиш си я ,отидеш в сервиза и гОлемите майстори ти налеят 5/40 10/40 запушват се тесните маслени магистрали , образуват се нагари и започва да харчи. Като сложиш и нискокачествените масла и по- рядката смяна от Ганя и ето ти разсипан мотор, който с правилното масло и смяна може да те кара 10год.
  • 20 Много

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "А прегарят":

    Страдат от водна помпа.
  • 21 Имал

    6 5 Отговор
    съм над 30-тина употребявани автомобила,най новия сега ми е на 15г.,но такова чудо като разход на масло 1литър на всеки хиляда километра не съм виждал.Че то има ли смисъл от смяна,примерно за 10хил. километра ще си налял 10 литра.До скоро на дизела ми му доливах 300-400 гр.,а сега на бензин 200-300гр. на 10-15 хил километра.Карам ги нормално,натискам понякога и до 5-6хил. оборота.
  • 22 Авто

    6 1 Отговор
    И като се отървем от нея следващия копувач я копувач за нова и започва едно хвалене...
  • 23 Нормален

    6 5 Отговор
    Единствено германските ми коли са харчили масло.Откакто минах на японки забравих за този проблем.Тойоти, Хонди.Колкото сипя, толкова точа след 10 000км.Знам, че специалистите ще кажат, че Хондите харчат масло, но аз такова чудо не съм виждал.Трети Сивик карам за 12 години.Първо 7-ма генерация на 138000км ама наистина реални.После 8-ма на 96000км.Сега Сивик Х, който купих на 29000км.Аз масло не съм доливал.Навремето на Аудитата доливах страшни количества.Имах и BMW 530i.И на него съм доливал по 500гр. за 10000км.Но то пак беше добре при положение, че не мога да твърдя колко реални са му били километрите.A и самия автомобил много ми допадаше от към управление и комфорт.Като цяло Аудитата бяха много зле.Повече Ауди - Не!

    Коментиран от #25

  • 24 Всичко е ясно

    8 4 Отговор

    До коментар #2 от "СеднаДума":

    Съвремените немски кошници си горят масло още като ги купиш чисто нови, по каталог си пише гори Х л. масло на 10К км. А френските двигатели на по 350-400К км не барат въобще маслото. Въпрос на направа. И това е така вече 10-15 г.
  • 25 Нормален

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Нормален":

    А, и
    Забравих, да добавя, че Аз съм НЕнормален.
  • 26 ооо

    0 0 Отговор
    едно време нямаше такива проблеми с преразход на масло. сипваш до 40гр на литър направо в резервоара и си караш!