Last news in Fakti

20 Юни, 2023 11:25 5 466 7

Dacia Sandero ще бъде най-евтиният електромобил в своя клас

  • dacia-
  • sandero-
  • електромобил
Dacia Sandero ще бъде най-евтиният електромобил в своя клас - 1

Следващото поколение Dacia Sandero ще бъде първият пълноразмерен електрически автомобил на компанията, обещаващ най-добра цена в класа си, заявяват от Dacia. След успешното лансиране на електрическия автомобил Dacia Spring EV в Европа през 2021 г. (около 120 000 бройки са продадени в региона към днешна дата), румънската компания пренасочва фокуса си към електрификацията на своите съществуващи основни моделни линии.

Изпълнителният директор на Dacia Дени Ле Вот каза, че новото четвърто поколение Sandero ще пристигне през "2027 или 2028 г., ще живее до 2034 или 2035 г." и ще бъде евтиният флагман на компанията.

Шефът по продажбите и маркетинга Ксавие Мартин пък заяви, че въпреки че Dacia ще навлезе в C-сегмента с три нови, по-големи модела през следващите три години, тя няма да изостави Sandero.

За да запази позицията на пазарен лидер в този сегмент, Sandero „ще бъде електрифициран възможно най-икономично“ .

Дени Ле Вот заяви следното: „Ние ще заложим на по-кратък пробег и по-дълго време за зареждане в сравнение с електрическите конкуренти в сегмент B, защото искаме по-ниска цена за клиентите.“

След като новият Duster бъде пуснат на пазара през 2024 г., всеки автомобил Dacia (с изключение на Spring) ще бъде базиран на платформата CMF-B на Renault Group, а електрическите превозни средства ще последват примера, преминавайки към близкия електрически еквивалент CMF-BEV. Това означава, че електрическото Sandero ще бъде аналог на новото Renault 5.

Топ-мениджърът спомена още, че средностатистическият купувач на Spring кара около 16 км на ден, което означава, че не всеки се нуждае от големи батерии: „Ако сега правим Spring отново, бих намалил батерията наполовина.“

Според него Dacia няма да се фокусира върху "пробег от 500-600 км и 20 минути за зареждане" . Той добави, че компанията също така проучва начини да направи химията на батерията възможно най-евтина. Може би батерията ще бъде базирана на натрий. Някои твърдят, че натриевите батерии не са много добри, защото не съхраняват много енергия и са тежки. Но пък са евтини.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 8 Отговор
    Френски производител,
    Румънска марка,
    Марокански завод,
    работници 🤫🤫🤫🤫🤫

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    12 4 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    И продажби за световно , за които немците със същите работници вече само мечтаят !! Хахахах !!
  • 3 Тоз

    7 5 Отговор
    При положение,че Дачия Спринг е 43 - 46х.лв, това ще е поне 55х. с голям пазарлък. След 10 години може да има елкари на прилични цени и с практични батерии. Ако не са дотогава забранени.

    Коментиран от #4

  • 4 гост

    10 14 Отговор

    До коментар #3 от "Тоз":

    Дачия Спрингс за твой ужас е 32-36 000 в България , в ЕС е 10-12 000 евро след субсидия , а в Румъния е 8-9 000 евро , защото има 10 000 евро субсидия !! Скоро и в България ще има субсидия и ще е също около 10 000 евро !! Сандеро ще е максимум 14-15 000 и пак ще е най- продавания модел !! А ти ще плащаш тая субсидия през увеличен акциз на изкопаемите боклуци , дето дишат хората заради теб !! Ей това се вика божия справедливост !!

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Така е

    12 5 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Аз като отида в магазина на Дачия и ми казват 43х. за Спринг-анемичния, но пък изключително нещадящ природата и 46х. за по-мощния също толкова тровещ природата. А къде струва колко, не ме интересува.
    А даже и Дачия има сайт, може да се провери от клавиатурата. Тровенето на природата ще го разберете, че е много по-голямо от Спринг отколкото Айго примерно или Ярис хибрид. А и Айгото е сериозен малък автомобил с добри качества. И субсидии или други непазарни методи няма да спасят електификацията. Защото елколата е равно на екокатастрофа. Помислете, прочетете и ако искате проумейте.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Офф-чар

    1 0 Отговор
    Според мен ще допуснат грешка, ако не увеличат поне пробега. Малкият пробег е огромен недостатък и много потребители се дърпат от електричките заради пробега. Те и за това Тесла се лапат като топъл хляб, въпреки високата си цена