Last news in Fakti

22 Юли, 2023 10:31 4 806 11

Tesla ще прави най-голямата фабрика за коли в Европа

  • tesla-
  • фабрика-
  • берлин-
  • завод

Това сочат документи подадени към германските власти

Tesla ще прави най-голямата фабрика за коли в Европа  - 1

Tesla планира мащабни промени във фабриката си край Берлин, включително разширяване на производството на батерии, което показва, че плановете за увеличаване на производството продължават да се изпълняват въпреки неотдавнашното изместване на фокуса към увеличаване на производството в САЩ. Документите, публикувани от местното министерство на околната среда и водите в сряда, показват дългия списък с промени, които Tesla планира, за да превърне обекта в най-големия завод за автомобили в Европа.

Tesla иска да удвои годишния си капацитет до 1 млн. автомобила и да добави 100 гигаватчаса за производство на батерии в завода, който бе открит през март 2022 г. в Грюнхайде на 35 км югоизточно от Берлин. Модификациите, описани в заявлението, трябва да влязат в експлоатация през първата половина на 2024 г., според документите. Те включват изграждане на лаборатория за изпитване на клетки и разширяване на рециклирането на вода.

Промените включват също така разширения или промени в съществуващи части на съоръжението, като например цех за пресоване и бояджийски цех, както и изграждане на нови съоръжения, като например склад за материали. Tesla се сблъсква с възражения от страна на местното население, главно във връзка с въздействието върху околната среда и използването на вода. Във вторник компанията се опита да успокои опасенията на местните жители чрез сесия за въпроси и отговори.

За разширяването Tesla се ангажира да не използва допълнителен воден капацитет, а да рециклира 1,4 милиона кубични метра вода, за които има лиценз. Местните жители имат срок до средата на септември да подадат възражения срещу последните предложения.

Когато заработи на пълни обороти, заводът ще има по-голяма производителност от завода на Volkswagen във Волфсбург, който има годишен капацитет от 800 000 автомобила, но през миналата година е произвел само 400 000 автомобила. В момента Tesla произвежда около 5000 автомобила седмично в Грюнхайде и не е представила график за увеличаване на производството.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калпазанин

    14 13 Отговор
    Аз само да питам, а ток и литий от къде. При пило ение че те са притежание на Русия и Китай. Или ше има още санкции 🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #3, #4, #8

  • 2 ама падат ли им още

    12 11 Отговор
    брони, стъкла, покриви, колелета а интериора още ли е като на селско кафене ?
  • 3 Емил

    9 17 Отговор

    До коментар #1 от "Калпазанин":

    литият е собственост на Китай ама кой да мисли а китай така или иначе че китай има интерес да си продава ресурсите за разлика от задунайската губерния.
  • 4 Леля Гошо

    14 11 Отговор

    До коментар #1 от "Калпазанин":

    Китайците знаят че е много по-изгодно да продават продукти отколкото суровини. За Матушката не е много ясно.

    Коментиран от #10

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 8 Отговор
    ЕС обмисля законово да въведе схема по която всеки купувач на нов автомобил да го заплаща , но той да не става негова собственост❗

    Нещо подобно на съществуващото рентакар ❗
  • 6 Име

    10 11 Отговор
    Лития няма бъдеще натрия па още чо малко.Залагам на ДВГ мощен бензинов американски ве осем без турбо с голям обем напрактика вечен.
  • 7 Б.Б

    6 4 Отговор
    Аз помислих, че ще е в България !
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Гост

    10 4 Отговор
    5000 седмично са 250000 годишно.Трябва доста да се напънат до милион,чудя се на кого ще ги продават.
  • 10 Калпазанин

    7 5 Отговор

    До коментар #4 от "Леля Гошо":

    Те китайците слама ядът, и не могат да правят вече коли на ток хич биля, техният готов при това пооожение ще е в пъти по евтин от на другите, не че и сега не е. Някой да се е замислял по темата зарова е и това незарихвсщо мучене от обора последните години
  • 11 Хахохи

    4 1 Отговор
    Миналата година продадоха 1.4мил., тази 2мил., ми трябва да се правят повече бройки и в Европа. 250 000 е малко, те за първите 6 месеца само от Тесла У са продали над 140 000...а да, има кой да ги купува.