Last news in Fakti

12 Декември, 2023 10:53 5 461 33

Китай постави рекорд по производство на автомобили, изпреварвайки Европа

  • китай-
  • европа-
  • производство на автомобили
Китай постави рекорд по производство на автомобили, изпреварвайки Европа - 1

Нито пандемията, нито влошаването на отношенията със САЩ заради Тайван попречиха на Поднебесната империя уверено да увеличи производството на леки автомобили. Китай е произвел 20.7 милиона автомобила през периода януари-октомври, което е абсолютен рекорд спрямо аналогичните периоди през предходните години и с над 20% повече от резултата от предпандемичната 2019 г. В същото време в Европейския съюз и Великобритания, нещата не са толкова "розови": за първите 10 месеца на тази година производството изостава от цифрите от преди четири години с 22.5%, възлизайки на 10.4 милиона единици.

Лидерите в намаляването на автомобилното производство през тази година сред европейските страни са Финландия , където то се срина с 4.5 пъти - до 20 хиляди единици, Словения, която показа спад от 3.3 пъти - до 61.2 хиляди единици, както и Румъния с намаление на производство 2.5 пъти - до 160.3 хиляди единици. В челната петица на антилидерите влизат още Холандия (спад от 2.4 пъти, до 65 хиляди единици) и Франция (1.7 пъти, до 759.3 хиляди единици). Само Белгия успява да увеличи производството, но само със скромните 1% - до 222 хиляди единици.

Събитията от последните четири години оказаха доста болезнено влияние върху динамиката на продажбите на автомобили в европейските страни - резултатът за 10-те месеца на тази година е с 20.22% по-нисък от този през 2019 г. Продажбите на леки автомобили са намалели най-много в Словения (с 33.34%), Австрия (с 29%), Унгария (с 28,33%), Испания (с 24,63%) и Финландия (с 22,88%).

Но Китай уверено увеличава динамиката си: тази година стана рекордна за страната не само в производството, но и в продажбите, които са нараснали с 20% за четири години - до 20.6 милиона единици. Поднебесната империя успя да постигне такива показатели благодарение на обширната си производствена база: според последните налични данни в страната работят 437 фабрики в полза на автомобилната индустрия. Това е почти четири пъти повече от тези в ЕС (80) и Обединеното кралство (36) взети заедно.

Китай също е облагодетелстван и от работна ръка: около 30 милиона души работят там в автомобилната индустрия, което е повече от два пъти от Европа (12.9 милиона души). В същото време в Европа, на фона на влошеното положение с производството на автомобили, се наблюдава намаляване на броя на заетите пряко в тяхното производство - през последните няколко години с 10%.

За влошаващата се ситуация в производствения сектор на ЕС индиректно говори и намаляването на потреблението на въглеводороди в региона. Така, според Международната агенция по енергетика, през януари-август тази година Европа е намалила потреблението на газ в годишно изражение с 15,2%, петрол - с 11,6%, въглища - с 20,5%, уран - с 2,5%. Възобновяемите енергийни източници обаче не компенсират тази загуба – използването им се е увеличило само с 4,5%. В резултат на това производството на електроенергия намалява с 4,7%.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мъдрият

    31 7 Отговор
    Това е нормално, защото тия са много народ бе!
  • 2 Дааа

    57 11 Отговор
    Санкциите действат! Страните от гей-зоната ще бъдат удушени от сащ и Китай ! Путин се усмихва под мустак!
  • 3 хххх

    54 5 Отговор
    Европа се лиши от евтини руски суровини. Русия прехвърли този износ към Китай. Затова Европа навлиза в рецесия и процес на необратима деиндустриализация, а Китай се развива.

    Коментиран от #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Ляв нежен демократ

    29 3 Отговор
    В същото време в Европейския съюз и Великобритания, нещата пак, както винаги са толкова "розови", че за първите 10 месеца на тази година производството им изостава от цифрите от преди четири години с 22.5%, възлизайки на 10.4 милиона единици !!!
  • 6 Вълк

    7 35 Отговор
    Като чашките за еднократна употреба да си ги продават в феодална Русия
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Хохо Бохо

    34 6 Отговор
    Тежко и на Европа. Още едно килимче и дръпнаха изпод краката. Огладнелите германски работници са страшна сила, трябва да го знаете от историята.
  • 9 Парниковия ефект е неизбежен

    7 7 Отговор
    На оцелелите честито
  • 10 Хохо Бохо

    37 6 Отговор

    До коментар #7 от "Жигули":

    Умен си и ти личи. Викаш Европа сама ще си изкопае желязо, алуминий, титаний, чугуний, ураний, мад, цинк, газ, нефт и квото се сетиш. Или ще ги получи на ниски цени от братският САЩ? Европа приключи, от мен да го знаеш. Ако неможеш да си преведеш икономическите показатели от последните 2 години питай някой дето разбира, да ти обясни на къде духа вятъра.
  • 11 ЩО ЛИ КИТЙСКИТЕ КОЛИ

    3 20 Отговор
    Се ШИТКАТ главно в...Китай.

    Коментиран от #12

  • 12 Хохо Бохо

    35 3 Отговор

    До коментар #11 от "ЩО ЛИ КИТЙСКИТЕ КОЛИ":

    Нарича се протекционизъм. Налагат се хиляди мита, такси и пречки за да не стъпят на европейският пазар. Помниш ли кво стана с европейските марки телефони, когато китайските дойдоха? Ми изчезнаха. Същото ще стане и с европейските автомобили, особенно с електрическите им модели

    Коментиран от #19

  • 13 Хохо Бохо

    31 3 Отговор
    Цитираните проценти са абсолютно кошмарни и говорят за яка деиндустриализация в ЕС. Спад в пъти на производство и продажби. Най якото е, че китайците с 2 пъти повече хора в сектора произвеждат 4 пъти повече от европейци и островитяни взети заедно. Кво не разбрахти ве жълтопаветни капацитети?

    Коментиран от #18

  • 14 Прав

    30 2 Отговор
    Санкциите работят, а най-доброто предстои.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Кадир

    27 3 Отговор
    Продънена Европа. Продължавай със санкциите.
  • 17 ЕВРОСИМПАТИЗАНТ

    30 3 Отговор
    Докато Шолц и Аналената унищожава Гелмания под диктата на САЩ, други се развиват.

    Коментиран от #30

  • 18 НЕЩО НЕ ГИ ВИЖДАМ

    6 18 Отговор

    До коментар #13 от "Хохо Бохо":

    Китайските таралясници по пътищата на ЕС ....що ли????

    Коментиран от #27

  • 19 СТИГА БЕ

    11 7 Отговор

    До коментар #12 от "Хохо Бохо":

    Протекционизъм има и за японските коли.....пък са залели ЕС......
  • 20 Урсуза фон дер лайнен дьо миндерчен llкл

    18 3 Отговор
    Путин е виновен!!!
    Не ни евава санкциите!!!
    Трябваше вече да е умрял, а Русията да се е разпаднала!!!
    Защо не кара по план??? Нашият план???
  • 21 РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡

    4 22 Отговор
    Кое й е лошото на деиндуструализията? Ние чугун ли ядем? Комини ли дишаме? В хамалогията пари няма.
    Чиста енергия, био земеделие, туризъм (Европа има какво да показва), IT и високи технологии, луксозни стоки (Дом Периньон, Ролекс), коли на ток (да не опушват старите градове и кypoртите) - това е бъдещето за Европа.

    Коментиран от #23, #28

  • 22 Да не се чудите

    4 3 Отговор
    Къде Тесла може да продава 20 милиона автомобила през 2030 година. Ще се освободил доста пазарен дял.
  • 23 Ммм

    8 1 Отговор

    До коментар #21 от "РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡":

    Ужас. Къде ви пълнят главите с глупост.
  • 24 Читател

    4 1 Отговор
    СССР 2 може само да се учи от Китай, но като знам навирените им джендърски носове, най-много да си останат с цъкането с език.
  • 25 Теню

    5 3 Отговор
    Китай е номер едно в света
  • 26 паси предателят.

    3 3 Отговор
    Няма проблеми ще "караме" евтини Китайски автомобили. Който иска да купува скъпи при покупката , поддържането и вечно проблеми -- особено Немските -- в електронiката като губене на време , пари и нерви в сервизите.
  • 27 БАЙО

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "НЕЩО НЕ ГИ ВИЖДАМ":

    Щото ако видиш китайските коли в Европа никога повече няма да видиш германски коли камили европейски

    Коментиран от #31

  • 28 Мечока

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡":

    Много вярно,за целта са тръгнали към еко коли от по една и две конски сими
  • 29 Браво

    2 1 Отговор
    Само митническите такси и ограниченията за внос спасяват Европейските производители, засега. Не съм сигурен, че може да се говори пренебрежително за качеството на китайските автомобили. Това, че в Европа думата Китай е свързана с понятието евтино и ниско качество, е останка от преди 20, 30 години. За това време Кита е направил прогрес еквивалентен на развитието на Европа за 60, 70 години. Това, че има хора заровили глави в пясъка не променя нещата.
  • 30 Работно време

    3 1 Отговор

    До коментар #17 от "ЕВРОСИМПАТИЗАНТ":

    Както чета в Интернет, в Китай работната седмица легално е 44 часа. Но, в много технологични компании се работи 6 дена х 12 часа, 72 часа на седмица. Заплаща се допълнително. Уж не било легално, но се практикува масово. В резултат има голямо производство, а Китайците имат високо даплащане. Я, предложи на Европейците да работят по 72 часа седмично, дори и с високо заплащане? Ще се намерят такива хора, но профсъюзите и законовите регулатори ще съсипят фирмата за отрицателно време.
  • 31 Я кажи ти

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "БАЙО":

    каква китайска кола кара ТИ и с каква Европейска я сравни!???
    Аз имам опит с LynkCo…далеч е…
  • 32 числата са най красноречиви

    1 0 Отговор
    Изводите ,всеки "горд " евроатлантик да си ги направи и после да се самоубие
  • 33 20% изоставане като начало

    0 0 Отговор
    Цифрите са категорични.
    Китай работи и върви напред , а Европа затъва и се превръща в болният човек на света .
    И коментари от типа ,,китайски таралясник,, показва само пълно невежеството по темата.