Last news in Fakti

2 Март, 2024 12:00 2 018 4

Nissan води преговори за сътрудничество с интересен партньор

  • nissan-
  • fisker-
  • пикап

Компанията може да инвестира във Fisker

Nissan води преговори за сътрудничество с интересен партньор - 1

Nissan Motor е в напреднала фаза на преговори за инвестиция в производителя на електрически превозни средства Fisker - ход, който би могъл да осигури на японския автомобилен производител достъп до електрически пикап и същевременно да предложи финансова подкрепа на изпитващия затруднения стартъп. Две лица, запознати с преговорите, разкриха пред Reuters в петък, че сделката, която се очаква да надхвърли 400 млн. долара, може да бъде финализирана до края на този месец.

Според източниците предложените условия включват инвестиране от страна на Nissan на над 400 млн. долара в платформата за пикапи на Fisker и започване на производството на планирания пикап Alaska на Fisker до 2026 г. в един от американските си заводи. Едновременно с това Nissan ще разработи свой собствен електрически пикап, използващ същата платформа.

Потенциалната инвестиция на Nissan идва в ключов момент за Fisker, който наскоро обяви съкращаване на работната сила и изрази несигурност относно по-нататъшната си жизнеспособност. Говорителят на Fisker отказа да коментира спекулациите, а представителите на Nissan не бяха открити за незабавен коментар.

Ангажирането на Nissan с Fisker означава стратегически ход на първата компания за навлизане на бързо развиващия се пазар на електрически пикапи в САЩ, като по този начин ще засили присъствието си в сегмента на електрическите превозни средства. Дискусиите между двете компании се развиват на фона на преструктурирания съюз на Nissan с Renault, който има за цел да улесни независимите планове за растеж в области като електромобилите и софтуера.

За Fisker партньорството с Nissan би могло да бъде спасителен пояс на фона на глобалния конкурентен натиск в сектора на електрическите превозни средства, характеризиращ се с агресивни ценови стратегии от страна на водещи играчи като Tesla и китайската BYD. Затруднявайки се с пониженото търсене поради високите лихвени проценти, Fisker търси допълнително финансиране, за да поддържа дейността си и да изпълни производствените цели за своя електрически кросоувър Ocean.

Представянето на пикапа Alaska от Fisker миналата година позиционира стартъпа в конкурентния сегмент на електрическите пикапи заедно с предложенията на утвърдени автомобилни производители като Ford, GM, Rivian и Tesla. Главният изпълнителен директор на Fisker Хенрик Фискер обаче подчерта, че компанията ще се въздържа от по-нататъшни инвестиции, докато не бъде финализирано стратегическото партньорство.

След доклада на Reuters за потенциалната инвестиция на Nissan акциите на Fisker, които преди това бяха отбелязали спад, започнаха да се възстановяват, което е сигнал за оптимизма на инвеститорите по отношение на бъдещото сътрудничество между двата автомобилни производителя.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Изненадан

    6 1 Отговор
    За мен по-голямата новина е, че Фискер са още живи.
  • 2 Факт

    3 6 Отговор
    Автотранспорта е отживелица бъдещето е на релсовия и авиацията и кой не го е разбрал ще страда много

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Край

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Факт":

    Най-накрая разумен човек. България ще направи магистрали, когато вече всичко ще е на релси и на ток. След 20г. по тези магистрали ще минава една ел. кола на 15 минути и няма да има пари за поддръжката им.
  • 4 Знайко

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Факт":

    Верочтно си прав.
    Според мен магистралите отдавна трябваше да са авто-жп-водо-нетуърк, ако има и канал за кораби-супер.
    А пък то една писта с надрусани глупаци, където не е ясно ако оцелееш днес дали ще оцелееш утре!