Last news in Fakti

11 Май, 2002 00:00 6 592 1

Войн от изток

  • isuzu-
  • isuzu trooper

В България марката Isuzu (респективно нейните автомобили) е слабо популярна. На малцина е известен фактът, че компанията Isuzu е собственост на корпорацията General Mo­tors. Популярният у нас автомобил Opel Frontera, например, с изключение на двигателя, е изцяло разработка на Isuzu.

Возилото за което ще си говорим е всъдеходът от така наречената “тежка артилерия” Isuzu Trooper. У нас тези японски автомобили се внасят от фирма “Соф Ко АД”, а конкретният модел Trooper се продава с два бензинови и три дизелови агрегата. За тема на този материал избрахме трилитровата турбодизелова версия с мощност 159 к.с. Именно тази модификация е реалната конкуренция на бестселърите в този клас. Между другото Trooper е абсолютно аналогичен с недотам разпространените Opel Monterey, Vauxhall Monterey и Holden Jackaroo - всъдеходи, предназначени съответно за американския, английския и австралийския пазар. Идеята на създателите на Trooper е той да навлезе трайно в Европа и да конкурира завоювалите стабилни позиции Patrol, Land Cruiser и т.н. Дали обаче Isuzu ще успее да се наложи на българския пазар предстои да узнаем.

Ще започнем да разглеждаме “война от изток” (Trooper означава войник, щурмовак, кавалерист) отвън навътре, но първо трябва да знаете най-важното, отнасящо се до

Цената

На пръв поглед тя не е никак малка. Модификацията с пет врати е седемместна, което е от огромно значение най-вече за крайната цена на всъдехода. Ако имате фирма, ДДС ще ви бъде признат за данъчен кредит и сумата автоматически намалява с 20 %. Ако и това Ви се струва множко, то ще ви кажа, че най-евтината седеместна дизелова версия на Isuzu Trooper струва 58 000 лева с ДДС. Но да не се отклоняваме от темата.

Екстериор

През 1998 година на пазара се появява новият Isuzu Trooper. Две години по-късно японските инженери правят лек рестайлинг на модела. След тази козметична операция външният вид е поизменен. Формите са съвсем леко позаоблени, радиаторната решетка вече е хромирана, появяват се и усилени стъпенки. Иначе като цяло обликът на огромния всъдеход е изискан, стилен и леко грубоват. Единственият недостатък е липсата на агресивен вид, макар че това е въпрос на субективна преценка. Интерес представлява задната врата, която се отваря наляво, а не надясно както е в Япония. Въпреки това странично отваряне стилните линии на Trooper не се нарушават. Изпъкналите калникови “вежди” са съединени с дебела пластмасова лайсна, която в повечето случаи е боядисана с по-светъл цвят от основния. Силно оребрените лети джанти и широките гуми завършват външният вид на “война от изток”.

Интериор

Вътрешното пространство е огромно, но това е присъщо на всички всъдеходи от този най-висок клас. Арматурата е изработена от мека пластмаса, която макар и да не изглежда скъпа е изключително качествена. Пасивната и активна безопасност са в нормите, за което най-голяма роля играят двете въздушни възглавници, антиблокиращата система, сгъваемите подглавници и триточковите колани. Салонът е облицован с естествена кожа, която е гарнирана с доста успешна имитация на махагон. За удобство на водача и пасажерите регулирането на седалките е електрическо, а воланът е чупещ. Високата позиция на водача и доста големите предно и странични стъкла правят видимостта отлична. Достигането до третия ред седалки е лесно, като това може да стане както отзад, така и от една от задните странични врати. Друг е въпросът, че третият ред седалки не предлагат нужния комфорт. Те са значително по-твърди и разположени почти на пода. Именно те обаче ви осигуряват по-ниската цена. Прибират се лесно и не заемат почти никакво багажно пространство. Разглежданата от нас версия е снабдена с климатроник и с още куп “глезотийки”, които изкачват Trooper на едно от челните места по базово оборудване. Дотук всичко е в границите на нормалното, но ще попитате: Какво се крие под капака на този огромен всъдеход?

Двигател

Трилитровият турбодизел е разработен по най-съвременните технологии на автомобилостроенето. Турбопълненето е снабдено със система за междинно охлаждане, а горивният механизъм представлява помпи-дюзи с хидравлично задействане и микропроцесорно управление. Максималният въртящ момент се достига при доста ниски обороти, което прави всъдехода изключително надежден в пресечена местност. Динамиката е прилична, максималната скорост - също. Предвид двата тона собствено тегло Tro­oper е малко муден при старт, но набере ли скорост нещата си идват на място. Модерният турбодизел е компелктован с петстепенна напълно синхронизирана механична трансмисия.

Раздатъчната кутия е с автоматично разпределение на момента между двата моста и микропроцесорно управление. Това е т. нар. система TOD (Torque On Demand), която разпределя въртящия момент между колелата. При движение в нормални условия цялата мощност е прехвърлена на задния мост. Когато задните колела изгубят сцеплението с пътя, въртящият момент автоматично и постепенно се прехвърля на предните колела с половината от разполагаемата в момента мощност. Освен с тази “екстра” Trooper разполага и със специален бутон, с който предният мост може да бъде включен ръчно, в движение със скорост до 100 км/ч.

Окачването е много яко и идеално за нашите разбити пътища. Тежкият всъдеход е сравнително икономичен, така че ако Ви трябва голям, здрав и мощен всъдеход и искате да сте различен то заложете на “война от изток”.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.