Last news in Fakti

11 Май, 2016 15:17 2 102 4

Японците произвеждат два пъти повече българско кисело мляко от нас

  • японците-
  • произвеждат-
  • повече-
  • българско-
  • кисело-
  • мляко

Страната има интерес и към технологии и биопродукти от България

Японците произвеждат два пъти повече българско кисело мляко от нас - 1

„Японският пазар е пазарът на третата икономика в света с над 120 милиона потребители. Това създава редица възможности за българските фирми, които могат да предложат висококачествени и традиционни продукти на взискателните японски клиенти.“ Това посочи министърът на икономиката Божидар Лукарски на японо-български бизнес форум, който се проведе в Токио в рамките на посещение на официална българска делегация в Япония.

„Двустранните ни търговски връзки носят сериозен потенциал за последващо развитие. Качествата и традициите на редица български производства създават предпоставки за по-осезаемо присъствие на японския пазар“, посочи Лукарски.

Като перспективни той очерта здравословните и природно чистите продукти и българските храни, козметичните продукти от етерични масла и най-вече от розово масло, както и продукти и услуги с по-висока добавена стойност като тези на ИКТ индустрията, един от най-бързоразвиващите се сектори в България. По негови думи страната ни предлага и изключително добри условия за инвестиции, като прилага конкретни стимули за подкрепа и привличане на чуждестранни инвестиции. Много добри възможности за чуждестранни инвеститори, включително японски, предлагат и българските индустриални зони, управлявани от „Национална компания индустриални зони“ ЕАД.

На форума посланика на България в Япония Георги Василев отбеляза, че с това посещение ще се даде нов тласък в икономическите отношения между двете страни. По негови думи контактите между Япония и България имат дългогодишна история и винаги са били в приятелски и конструктивен дух.

Японците произвеждат два пъти повече българско кисело мляко от нас

„Япония има голям принос за развитието на страната ни, като оказва голяма помощ на България в периода на прехода към пазарна икономика“, посочи Василев. С Япония през 60-те години са създадени и първите джойнт венчъри. Водещи японски компании като Язаки оценяват потенциала на страната ни като инвестиционна дестинация и разширяват инвестициите си в България. Фактор за постигане на динамично сътрудничество между двете страни са и редица организации и инициативи като Японо-българския икономически форум, който съществува от повече от 40 години, подчерта Василев. Учредената Асоциация за разпространение културата на розата пък популяризира традиционни за страната ни продукти на японския пазар.

Ясуши Акахоши, президент на Японската организация за външна търговия отбеляза, че България има редица предимства като инвестиционна дестинация – добра инфраструктура, ниски оперативни разходи, динамично развиващи се ИТ и аутсорсинг сектори. В рамките на проведения форум министър Лукарски се срещна и с Коичиро Фукуи, председател на японо-българския икономически комитет.

Лукарски обсъди още мерките за насърчаване на взаимодействието между българските и японски малки и средни предприятия с генералния директор на ЯАМСП Ацуши Тойонага. На срещата бяха очертани конкретни идеи в тази насока. Лукарски увери японската страна, че България работи усилено за повишаване на стокообмена, като подчерта, че сериозен стимул ще даде и сключването на търговско споразумение между Япония и ЕС. Той изрази надежда, че преговорите за сключването му ще приключат успешно до края на тази година.

Японците произвеждат два пъти повече българско кисело мляко от нас

Бизнес форумът предостави възможност на участващите български и японски фирми да установят директни контакти и да обсъдят конкретни възможности за сътрудничество. Българската бизнес делегация включва компании от редица сектори, които имат потенциал за нови партньорства с японски фирми – информационни и комуникационни технологии, хранително-вкусова промишленост и по-конкретно производство на гъби, горски плодове и ядки, пчелен мед и розова вода за пиене, производство на продукти от етерични масла, строителство и дизайн, инженеринг и недвижими имоти.

На форума бяха представени още предоставяните от „Национална компания индустриални зони“ ЕАД възможности за привличане на японски инвестиции у нас, както и успешните практики на големи японски инвеститори в България.

В рамките на посещението си Лукарски посети завода „Мория“ на японската компания „Мейджи“, която произвежда българско кисело мляко по лиценз на държавната „Ел Би Булгарикум“. Общо 29-те завода на компанията произвеждат по 700 тона българско кисело мляко на ден, което е два пъти повече от цялото дневно производство на България. Компанията държи и 49% от пазара на кисело мляко и продукти от него в Япония. Към момента Мейджи предлага 30 вида продукти, носещи името на България. Само от началото на годината пускат два нови продукта, залагайки на новаторски комбинации от вкусове като кориандър и български мед. По време на среща на министъра с представляващия и изпълнителен директор на компанията Кадзуо Кавамура в централата на „Мейджи Ко.“ ръководството на компанията подчерта, че българската марка заема централно място в стратегията й. За тази година Мейджи е решила да засили и рекламата на българско кисело мляко. В същото време бизнесът на компанията с кисело мляко отбелязва 10% ръст през миналата година спрямо 2014 г. Това се дължи основно на нарасналия интерес на японците към здравословните храни.

Делегацията ни включва и 16 български компании, които представят продуктите си пред потенциални японски партньори. Събитието се организира от Японската агенция за малки и средни предприятия (ЯАМСП), Японската организация за външна търговия (ДЖЕТРО/JETRO) и Японо-български икономически комитет (ЯБИК). На него присъстваха още заместник-министърът на икономиката Любен Петров и посланикът на България в Япония Георги Василев. Силно представяне от страна на японския бизнес осигуриха и представители на 50 японски компании.

През последните години българският износ за Япония регистрира ръст. През 2015 г. износът ни за страната достига равнище от 44.8 млн. щ.д., отчитайки увеличение от 17.3% спрямо предходната 2014 г. Стокообменът за същата година е на стойност 138.4 млн. щ.д., от които 93.6 млн. щ.д. е вносът от Япония.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Коста

    0 3 Отговор
    Ако някога стигна до Япония, ще се порадвам на кисело мляко. Тук го правят от незнайно какво и прилича на латекс.
  • 2 Никито Иванов

    0 3 Отговор
    Бай Коста........а в бирата слагат прах за пране за ПЯНА :)
  • 3 onq s konq

    1 1 Отговор
    Японеца дъни кисело мляко щото си мисли че от това очичките му ще се отворят по Европейски,ма няма стане неговата работа.

    Коментиран от #4

  • 4 ха ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "onq s konq":

    Японците са третата икономика в света,по скоро други трябва да си отворят очите и да си извадят главата от ауспуха сети се сам кои.