Last news in Fakti

21 Декември, 2012 13:10 4 647 0

Прилежните жени работят, умните успяват

  • жени-
  • успели-
  • бизнес-
  • книга

Бестселър ни учи как да продаваме себе си в професионалната джунгла

Дъщерите на Ева отдавна са прекрачили тесните рамки на личния свят, ограничен между любящ съпруг, добре възпитани деца, кулинарни радости, клюки с приятелки, модерен гардероб и максимален брой чифтове обувки с високи токчета. Дамите от десетилетия залагат на имиджа на отлични професионалисти, но за да правиш възходяща кариера в днешната преобладаващо мъжка корпоративна джунгла, се искат доста повече качества от усърдие и добра квалификация.

На какво да заложим, за да реализираме максимално професионалния си потенциал? Това по интригуващ начин разкрива световният бестселър „Прилежните жени работят, умните успяват“ от германката д-р Барбара Шнайдер, който вече има милиони почитателки както в цяла Европа, така и извън пределите й. Книгата вече е и на българския пазар в кокетното издание на „Лектор“.

“Квалификацията е важна за началото, но следващото израстване зависи от съвсем други фактори. Към тях спадат най-вече умението да продавате себе си на пазара или във фирмата и умелото внедряване там. Тези качества са най-важните както за жените, работещи в компании, така и за дамите, ръководещи собствен бизнес – доверява Барбара Шнайдер. – Казано накратко: трябва да се заловите здраво за работа, да покажете способностите си и да се включите в екипа“.

Тези, които успяват, са не само прилежни, а работят умно за изграждане на мрежа от контакти и за развитие на умението да се „продават“ на пазара на труда. Повечето професионално ангажирани жени определят споменатите дейности като губене на време и самохвалство, а това...дарява мъжете с предимства. Дамите просто чакат да ги забележат, или образно казано – да ги събудят с целувка. Това обикновено не се случва от само себе си, дори напротив.

Опасността за женския възход идва не от шефовете, а от посредствените колеги мъже, които се боят от конкуренция. Но ако дамите осъществят програмата на фрау Шнайдер и снижат малко летвата на криворазбраната лоялност, те могат да обърнат нещата в своя полза. Неслучайно подзаглавието на хитовата монография на германката е „Как жените поемат ръководството“.

Авторката развенчава някои обикнати и привични за Ева професионални принципи като този на „спящата красавица“ или „пчелата майка“, посочва къде жените се провалят и – най-важното – предлага 10 ефективни стъпки за успешно продаване на самата себе си. Ето как Барбара Шнайдер ги е формулирала като сентенции:

Стъпка 1. Самомаркетирането започва с вас самите.
Още в началото трябва да си изясните какво можете, какво искате и съответно – какво не. С това полагате основите на невъзмутимостта.
 

Стъпка 2. Всичко не може да се планира.
Понякога целта пречи – фиксирането в нея ни затваря очите за случващото се около нас. Дори когато не получавате исканото, придобивате опит.

 

Стъпка 3. Напуснете чакалнята.      
Не се дръжте като резерва – когато хората вече са забелязали качествата и постиженията ви, нараства вероятността да ви поощрят в играта.


Стъпка 4. Говорете за вашите цели.
Успелите жени са зачеркнали от речника си думите „вероятно, малко, може би...“ Колкото по-високо се изкачвате, толкова повече хората се вслушват в казаното от вас, но все пак...не мислете на глас, ако сте на водеща позиция. 
 

Стъпка 5. Покажете се.
По публичните офис-сцени винаги е време за шоу. Бъдете там, където ще ви забележат – по съвещания, семинари и...на купоните в бара след тях. Конците се дърпат именно на подобни сцени и зад кулисите им.  
 

Стъпка 6. Продавайте идеите си.
За целта, без да лицемерничите и непрекъснато да „сваляте шапка“ на шефовете си, трябва да поучите техните предпочитания. Не ги притискайте до стената. Предварителни разговори на 4 очи са по-ефективни от соловите акции.

 

Стъпка 7. Създавайте контакти.
Ако наистина сте добра, но никой не ви познава, проблемът вече е налице. Добрият неангажиращ разговор може да е прелюдия към големия бизнес.
 

Стъпка 8. Инвестирайте.
Добрият външен вид и подходящото облекло са много важни. Инвестиции в съвети със стилист биха се изплатили бързо. Но не инвестирайте само в тях а и в литература за адекватни бизнес обноски.
 

Стъпка 9. Изисквайте повече.
Широко разпространено е схващането, че за пари не се говори – разрушете тази догма! Голяма грешка е да издадете истинските си очаквания. Поставете мечтаната заплата или очакваното повишение на по-високо стъпало, за да си оставите поле за преговори. 
 

Стъпка 10. Празнувайте успехите!
Ако не отдавате дължимото на успехите си, няма да се породи и чувството за успех. Опитайте тази висша наслада и осъзнайте постигнатото. 

Това е един истински наръчник на успешната жена.
“Прилежните жени работят, умните успяват” гарантира отговори на важните за всяка жена въпроси:

*Как да работя с мъжете?
*Червено или черно за деловото облекло?
*Как да съчетая децата с кариерата?
*Как да започна разговор?
*Как да взема правилните решения за нова работа или бизнес?

„Прилежните жени работят, умните успяват“ дава възможност да се възползвате от:

*Аргументирани съвети за поведението на съвременната жена
*Десетки практически примери с дами от истинския бизнес
*Реални житейски ситуации, осигуряващи вдъхновение и поука
*Правила за работа с мъже и жени според психологическите им особености
*Изпитани съвети за успешна комуникация

 

Всяка делова жена, прочела книгата, ще добие увереност и самочувствие и ще се убеди, че няма никаква причина да се подценява.
 

Самата авторка Барбара Шнайдер над 15 години е заемала висши мениджърски позиции, преди да напише произведението и да се отдаде на професионален тренинг за работещи дами. Под мотото “Жените насърчават жените” тя се стреми да обедини дамския мениджърски свят. Шнайдер е и организатор на Woman‘s Bussines Day – Ден на кариерата, който ежегодно се провежда в Хамбург.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА