Във връзка със становището на вицепремиера и министър на Икономиката и индустрията г-жа Корнелия Нинова и публикуваното съобщение на страницата на Комисия за защита на потребителите (КЗП), от "Теленор България" ЕАД потвърдиха, че са запознати с тях.
"Доколкото на този етап не сме получили заповед, издадена от КЗП за забрана на нелоялна търговска практика, свързана с планираната от нас индексация, планираме да изчакаме получаването ѝ , съответно да се запознаем със съдържанието ѝ, след което ще оповестим последващите си стъпки.
Междувременно по отношение на обявеното на 21.12.21 г. решение за индексация на цените на месечните абонаменти, бихме искали да изразим следното становище", съобщават от мобилния оператор и уточняват:
Като отговорна компания, която иска да отговори на повишеното потребление в настоящата пандемична ситуация, Теленор България предприема всички необходими действия, които ще позволят непрекъснатост на услугите и постоянна свързаност на гражданите с необходимото качество.
Взехме това нелеко бизнес решение поради значителното нарастване на оперативните разходи, предизвикано от покачването на цените на електроенергия, горива, различни продукти и услуги на пазара, както и на вносните компоненти, които се влагат при изграждане и модернизиране на мрежата.
Бихме искали да подчертаем, че в интерес на потребителите взехме решението да отложим прилагането на инфлационния индекс за 2020 г. и да го приложим през февруари, заедно с този за 2021 г., като по този начин считаме, че индексацията е максимално щадяща за клиентите ни. Индексацията ще се отрази във фактурата на настоящите клиенти след 05.02.2022 г. Очакваме индексацията да е около 5%, формирана по следния начин:
- За 2021 г. индексацията се извършва, като се прилага средногодишният индекс на потребителските цени (ИПЦ), публикуван от Национален статистически институт (НСИ) за 2020 г., който е в размер на 1.7%.
- В началото на следващата календарна година, Теленор България ще индексира месечните абонаменти с ИПЦ за 2021г., чийто прогнозен
размер към момента е около 3.3%. Веднага след като Националният статистически институт публикува размера на средния годишен
индекс на потребителските цени (СГП) за 2021 г., което публикуване се очаква в средата на януари 2022 г., Теленор България ще
информира потребителите си за точния му размер.
За 50% от клиентската ни база тази промяна ще бъде в размер на по-малко от 1 лев с ДДС.
Индексацията се извършва в съответствие със сключените с потребителите индивидуални договори, които предвиждат, че Теленор България има право да индексира месечния абонамент веднъж годишно, с размера на обявения от НСИ средногодишен индекс на потребителските цени, за предходната година, като информира потребителя в първата месечна фактура след индексирането.
До този момент Теленор България не се е възползвала от правото да индексира цените, но нарастването на оперативните ни разходи в пъти, което отчитаме от старта на пандемията и особено през последните няколко месеца, наложи взимането на това нелеко решение.
Уверяваме Ви, че решението за индексация бе взето след задълбочени анализи и внимателно проучване на практиките на пазара на
телекомуникационни услуги в Европа, където индексация на цените на мобилните услуги е обичайна практика. В допълнение, видно от
потребителската кошница, изследвана от НСИ при определяне средногодишния индекс на потребителските цени, единствено цената на
електронните съобщителни услуги през последните 18 месеца е продължавала да пада.
Важно е също да отбележим, че в тежката ситуация на пандемия, Теленор България запази броя на служителите си, продължи да разчита на всички свои местните доставчици и подизпълнители, без да намаляваме обема на поръчките си за стоки и услуги към тях. В резултат на това, като голям работодател и корпоративен данъкоплатец, Теленор България продължава да дава своя принос за развитие на българската икономика.
Бихме искали да Ви информираме, че гореизложеното и допълнителни детайли са посочени и в отговора ни към Омбудсмана на Република България, който беше изпратен днес.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боко Ескобар 👹
19:11 23.12.2021
2 КОТарАК
Коментиран от #68
19:12 23.12.2021
3 вижда се
19:14 23.12.2021
4 Telenor sucks
19:17 23.12.2021
5 Хавай
19:18 23.12.2021
6 Някой
36 лв минимум тук ощя някъде ще вдигнат уж само с 1 лв и така ... ще ни окуват, бензинче , данъче... ресторанче...
19:18 23.12.2021
7 Чочо
а ние работещите не можем да искаме индексация на заплатите си, защото работодателите също имат затруднения....
и какво правим, тъй тогава.
Всичко на гърба на данъкоплатеца,а?!?!
19:24 23.12.2021
8 6Х6
Коментиран от #20, #59
19:27 23.12.2021
9 Анонимен
Коментиран от #23
19:33 23.12.2021
10 Коки
Но, трите оператора, почти едновременно, съобщават за промяна на цените и договорите със задна дата, по един и същ начин.
Т.е. това, уважаеми госпожи управляващи, е картелно споразумение.
За картелно споразумение глобата не е 1000 лв.
19:38 23.12.2021
11 Al KL
19:39 23.12.2021
12 Вчера
19:40 23.12.2021
13 Анонимен
Коментиран от #14, #38, #44, #83
19:40 23.12.2021
14 Може да
До коментар #13 от "Анонимен":
Се преместим, но като ни изтече договора иначе плащаме неустойка!19:44 23.12.2021
15 az #Контрапропаганда
Коментиран от #25
19:48 23.12.2021
16 Разочарован
19:51 23.12.2021
17 А бе
Не ви ли е ядно,че проблема не е единия лев?
Проблема е,че на хората им е писнало от простаци като вас.
Препоръка: Уволнете си ПР-а. Не става за нищо. Може би за свирки да,но за работа, не.
20:00 23.12.2021
18 ХА ХА ХА
20:02 23.12.2021
19 Перо
20:03 23.12.2021
20 Много мека
До коментар #8 от "6Х6":
квалификация. Просто бандити. Открай време всичките са такива и издевателстват над хората както си искат.20:08 23.12.2021
21 5253
Коментиран от #36
20:10 23.12.2021
22 Индиана Джоре
20:11 23.12.2021
23 Ггтжг
До коментар #9 от "Анонимен":
Доволен си от Виваком? Сериозно?Коментиран от #30
20:12 23.12.2021
24 Ядосан потребител на ТЕЛЕНОР
Коментиран от #26, #65
20:13 23.12.2021
25 Първо виж кога
До коментар #15 от "az #Контрапропаганда":
Ти изтича договора иначе ще те принудят да плащаш за месеците които остават от договора!20:14 23.12.2021
26 Хи хи
До коментар #24 от "Ядосан потребител на ТЕЛЕНОР":
Ама ще им дадеш 2лв. отгоре ....пак си прекаран !Коментиран от #29
20:14 23.12.2021
27 СЛОНА
МИНАЛО И Е ВРЕМЕТО ДА СЕ ПРАВИ НА ИНТЕРЕСНА ,НЕКА КАЖАТ С КОЛКО ТЯ Е ДОПРИНЕСЛА ЗА УНИЩОЖАВАНЕТО НА РЕАЛТОРИТЕ ...
20:17 23.12.2021
28 Два момента има тук
2-разбира се че има картел. Точно като бензиностанциите. Погледнете колко коли в София се движат на стойност над 150 хил лева и ще разберете, че се краде яко. Някакви кухи лейки зад воланите на джипове... Това няма как да са пари изкарани с честен бизнес.
20:19 23.12.2021
29 Ядосан потребител на ТЕЛЕНОР
До коментар #26 от "Хи хи":
Ще им дам разбира се .....това ще е за последно , черпя ги едно кафе ! А после ще пият една студена вода от мен ! И ако всички направим така и се откажем от тях ......ще духат супата ! Нека поне веднъж Българите да бъдем задружни и ги напуснем !!!!Коментиран от #84
20:20 23.12.2021
30 Анонимен
До коментар #23 от "Ггтжг":
Доволен съм от цените. При теленор звука е с перфектно качество. При виваком е перфектно ако звъня на Виваком или теленор. Ако звъня на Мтел /леля ми е на Мтел / звука е много зле. Интернет. При теленор бързи мегабайти. Изтеглям 100 MB за по малко от минута. При Виваком повече от минута. По бавен е. Аз съм на село. Дори след изтичане на бързите мегабайти Виваком Мобикс ми позволява да гледам You Tube с качество 360 пиксела. Докато домашния на Теленор не. Имам и предплатена карта. 250 минути към всички за 4,99 за 28 дни. 1 стотинка остава с валидност 60 дни за Интернет 64 kbps. Колегата който е на предплатен план и плаща 7 лева за 30 дни за 600 минути към Теленор ми прозвънява. Той има минути само към Теленор. После аз го набирам защото имам минути към всички. Спира тока след два часа Теленор няма обхват. Виваком има. Доволен съм.Коментиран от #34
20:22 23.12.2021
31 Кински
20:22 23.12.2021
32 Жан Клод ( с двата ножа)
20:26 23.12.2021
33 Аз съм потребител на А1 бивш Мтел
20:27 23.12.2021
34 Анонимен
До коментар #30 от "Анонимен":
Колегата който плаща 7 лева за 600 минути към Теленор и няма национални минути няма и Интернет. Трябва да си плати 10 лева отделно за 3,5 GB а при предплатения на Виваком получаваш за 10 лева 10GB и след това не ти спират нета а го ограничават на 64kbps. Съжалявам, че ползвах Теленор толкова години. Но при византийците наистина като бяха Глобул бяха по добри като цени но като качество бяха страшно зле.20:28 23.12.2021
35 море писна ми от вас
20:28 23.12.2021
36 Некоректни са не само от ТЕЛЕНОР
До коментар #21 от "5253":
И А1 са същите вдигат тарифите и те ! Колко жалки и подли са всички тия богаташи и колко смешни !20:31 23.12.2021
37 Оптимист
Коментиран от #56
20:36 23.12.2021
38 aze
До коментар #13 от "Анонимен":
"Всеки да си премести плана към виваком. Това е български оператор."ТИ ЛУД ЛИ СИ ???
Коментиран от #40
20:37 23.12.2021
39 оня
20:39 23.12.2021
40 Анонимен
До коментар #38 от "aze":
В момента Виваком е най евтиния. Разгледайте им сайта и плановете. Покритието също е добро. Освен това не е собственост на чужденци.Коментиран от #50, #88
20:40 23.12.2021
41 Аз71
20:41 23.12.2021
42 Иванова
20:41 23.12.2021
43 Измамници
20:49 23.12.2021
44 123
До коментар #13 от "Анонимен":
Ти сериозно ли?!? Виваком са най-смотаният оператор! Мрежата им е леш, а за обслужване в офиси и колцентър не ми се говори. Там никой не знае какво прави. Всеки ти говори пълни измишльотини. Две години бях при тях, но никога повече.Коментиран от #46
20:49 23.12.2021
45 Анонимен
20:50 23.12.2021
46 Анонимен
До коментар #44 от "123":
Във виваком е пълно с бивши служители на Теленор.20:51 23.12.2021
47 И аз
20:54 23.12.2021
48 Продълж@в@ме подмян@та
20:55 23.12.2021
49 Борислав
20:57 23.12.2021
50 оня
До коментар #40 от "Анонимен":
То от наще най да те е страх:))20:57 23.12.2021
51 Дядо ви кУрти от село пиперково
21:04 23.12.2021
52 алоо тарикатите
21:06 23.12.2021
53 Жоро
21:18 23.12.2021
54 John
21:18 23.12.2021
55 Източна Ромелия
21:23 23.12.2021
56 Ха ха ха
До коментар #37 от "Оптимист":
Ха ха ха21:23 23.12.2021
57 yeee
21:26 23.12.2021
58 Реалист
21:28 23.12.2021
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 КзТ
02:46 24.12.2021
62 Цъкльо
Коментиран от #78
06:32 24.12.2021
63 гост
09:09 24.12.2021
64 Васил
09:28 24.12.2021
65 Колега
До коментар #24 от "Ядосан потребител на ТЕЛЕНОР":
Колега, ако смяташ, че при Виваком ще ти постелята много се лъжеш! Всички са измамници! Аз съм клиент на Виваком и си нямаш идея какви видове бера с тях! Масово в малките градове затвориха офисите и за най-малкото се търчи до близкия областен град. За две годи два мои и един чип на жената смених.09:38 24.12.2021
66 Ехооо
09:59 24.12.2021
67 Анонимен
12:36 24.12.2021
68 Питанка
До коментар #2 от "КОТарАК":
Котараче, а не е ли нелоялна практика ,в още по-голяма степен, зеалповото повишаване на банковите такси, което дори е още по-често и осезаемо, при продължаващото почти неизбежно насочване на парите ни именно през банкови сметки, като същевременно там парите ни вече не носят и лихви!?! Защо сега К.Нинова дори не спомена за този вълнуващ почти всички ни проблем!? Не трябва ли аршинът да е държавнически и п о-всеобхватен, което би се възприело и от контроьорите и контролираните като истинска загриженост!?13:28 24.12.2021
69 Димов
13:30 24.12.2021
70 Димов
13:31 24.12.2021
71 Голяма сган сте
17:41 24.12.2021
72 Гост
22:28 24.12.2021
73 5777
23:30 24.12.2021
74 Тони
00:00 25.12.2021
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Прав си
До коментар #62 от "Цъкльо":
то до 2021си бяхме в дефлация, отрицателни лихви10:21 25.12.2021
79 Некромонгър
12:23 25.12.2021
80 Не на мен
За 2 години обаче.
После ДДС.
Това е чистата сметка.
А през тези две години, колко за гушнали от нарасналия трафик, реклами и всичко свързано с работата онлайн на голяма част от са активните потребители ...??!?😉
18:35 25.12.2021
81 Баш Бащицата
23:53 25.12.2021
82 ХХХ
00:01 26.12.2021
83 Шменти
До коментар #13 от "Анонимен":
Вивакомь е руска пляска и е най големия мошеник от трите оператора.00:11 26.12.2021
84 Aйша
До коментар #29 от "Ядосан потребител на ТЕЛЕНОР":
Едва се отървах от вива.Увеличена такса (изтекъл договор)спрян нет,платих година.Подписах край на договора и другия месец пак такса и пак платих !
Коментиран от #86
08:53 26.12.2021
85 007пръц
11:14 26.12.2021
86 даадаада
До коментар #84 от "Aйша":
И сега по домофона ли ще говориш .. а другия оператор като нов абонат и превилегиите ще ти махне гномче отървало се! За жалост отърване няма на тая земя ,плащаш и рупаш квото остане или чао на село или оня свят.!11:18 26.12.2021
87 Моко
12:37 26.12.2021
88 lako
До коментар #40 от "Анонимен":
Собственост е на сърби17:24 26.12.2021
89 сънчо
три месеца вдигнахте цените защо лъжете б о к л у ц и
19:07 26.12.2021
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Фаера
20:57 31.12.2021
92 Наздраве!
18:18 02.04.2024