18 004 54

И прокуратурата погна газовите уредби при автомобилите

Транспортният министър Ивайло Московски има срок до 19.02. да затегне контрола

Снимка: БТА
Снимка: БТА
Стефанаки Йоанис

Върховна административна прокуратура (ВАП) се самосезира по повод множество публикации в медиите, провокиращи съмнения за неспазване на нормативноустановени изисквания при първоначалната проверка или при извършване на периодичен преглед на ППС с уредби, които позволяват работата на двигателя с втечнен нефтен газ и сгъстен природен газ /ВНГ или СПГ/.

Това съобщиха от държавното обвинение.

Разпоредбите в Наредба № Н-32 от 16.12.2011 г. за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства и в Наредба № Н-3 от 18.02.2013 г. за изменение в конструкцията на регистрираните пътни превозни средства и индивидуално одобряване на пътни превозни средства, регистрирани извън държавите - членки на Европейския съюз, или друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство са въведени с цел регламентиране на отчетността и на контрола, а следователно и за осигуряване на безопасността при експлоатацията на визираните уредби. Ето защо се налага особено внимателно и грижливо да се съблюдават правните норми, осигуряващи спокойното и безвредно ползване на инсталациите, които позволяват работата на двигателя на МПС с втечнен нефтен газ и сгъстен природен газ /ВНГ или СПГ/, уточняват от ВАП.

Информацията в медиите за неспазване на законните изисквания за отчетност и контрол налага предприемане на повсеместни мерки в спешен порядък предвид значителния брой ползвани автомобили с газови уредби на територията на цялата страна,

ВАП съобразява, че правомощията за контрол са възложени на органите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, а налагането на санкции е в правомощията на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Поради изложеното, в изпълнение на конституционния прерогатив на прокуратурата да следи за спазване на законността, в защита на държавния и обществения интерес, ВАП е ангажирала министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията за реализиране на мерки на територията на страната за спазване нормативните изисквания в Наредба № Н-32 от 16.12.2011 г. и в Наредба № Н-3 от 18.02.2013 г.

Указано е в срок до 19.02.2018 г. ВАП да бъде уведомена за взетите решения и предприетите действия.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Анонимен (гост)
    Отговор
    1 10:40  18.01.18
    Медиите са враг номер едно на българският народ.
  • 2 10:41  18.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • JEEP (гост)
    Отговор
    3 10:43  18.01.18
    Ми то по медиите пише и много други работи, вкл. и за разни тъмни субекти с екзотични имена, ама там самосезирането нещо не работи.

    Коментиран от #22

  • Косматия (гост)
    Отговор
    4 10:45  18.01.18
    Искам да докажат че газовата ми уредба работи а не съм я сложил само така в колата и да си карама на бензин
  • лада 2107 (гост)
    Отговор
    5 10:49  18.01.18
    Като позабогатея минавам на самолетче,че по бг-земята няма животлада
  • Мара втасала (гост)
    Отговор
    6 10:49  18.01.18
    Всичката Мара втасала , сега газовите уредби им пречат.
    Хубавци ненагледни ако народа има пари ще кара на бензин или дизел а няма да си вади трънки от задника да му е по-евтино.
  • koko (гост)
    Отговор
    7 10:56  18.01.18
    Тези загубиха изборите предсрочно!
  • Истината (гост)
    Отговор
    8 11:01  18.01.18
    Банкрутирали псевдоеколози, които не могат да си позволят да си карат колата на бензин. Ще ти докарат от 9 извора вода с обяснения как газта била по-доброто гориво от бензина и дизела. И после се почват някакви ревове по форумите, за мисфайъри, гасене на цилиндри, тресене, загуба на мощност и прочие. Иначе ние, които си караме колите с горивото, за което двигателите им са разработени, ние сме били идиоти и какви ли още не. Защото не сме били искали да ни е еФтино. Ако исках да ми е еФтино щях да хвана автобяса или да вървя пеша. Като говорим за бай ганьовщина...

    Коментиран от #10, #12, #18, #28, #30, #36, #53

  • Нека (гост)
    Отговор
    9 11:04  18.01.18
    Нека да има пълна регистрация на колите с газови уредби!
    Нека има истински прегледи за тях!
    Но нека има и данъчни облекчения, както е в нормалните страни за тези коли, защото те са ЕКОЛОГИЧНИ !!!

    Коментиран от #11

  • пепе (гост)
    Отговор
    10 11:09  18.01.18

    До коментар #8 от "Истината":

    В София с автобуса излиза по скъпо отколкото с кола....гениално решение на Кметицата да направи билета 1.60 лева.Две качвания на автобус 3,20 .......колкото 3.5 литра газ 35 километра минаваш цяла София.

    Коментиран от #32

  • гост (гост)
    Отговор
    11 11:15  18.01.18

    До коментар #9 от "Нека":

    Кое му е екологичното, след такава кола се разнася мирис на пръдня с аромат на чесън от туршия.

    Коментиран от #33

  • Практичен (гост)
    Отговор
    12 11:20  18.01.18

    До коментар #8 от "Истината":

    Мамина дущица златна, ти и тези сложили ти "плюс" ако искате си хвърляйте парите през балкона, избивайки си комплексите за малоценност и демонстрирайки лъжливо благосъстояние, но не оспорвайте избора на нас практичните да харчим парите си по угоден нам начин.
    Иначе продъжавайте смело напред с превръзка на очи и подкрепяйте силните на деня, белким Ви пуснат някоя трохичка...
  • мамо аз съм пилот (гост)
    Отговор
    13 11:34  18.01.18
    като виден еколог и милеещ за "майка" българия ( умишлено са с малки букви) реших ритуално да разфасовам моето газифицирано, миришещо на пръдни транспортно средство. От днес минавам на вятърна енергия и се обръщам към народните представители да ми осигурят няколко сочни депутатки да ми ПРАВЯТ ВЯТЪРА. ФССС- ФСССССС, ФИУ-ФИУ, ДУХАЙТЕ кокошчици мои, татко трябва да ходи на работа :)
  • гост (гост)
    Отговор
    14 11:37  18.01.18
    Браво - добра новина !
  • АнтиЕС (гост)
    Отговор
    15 11:39  18.01.18
    Задължителен вот на недоверие на това правителство! Нова корупционна схема- след катализаторите,газовите уредби! Защо се не самосезира оня туфлек за катализаторите,защото е видно,че някой е платил на някой за този закон. Искат да смъкнат милиони на гърба на най-добрите бедните,а им замазват очите с повишаване на минималната! Измислете как с субсидии да се обнови автомобилния парк!!!
  • Гнида (гост)
    Отговор
    16 11:40  18.01.18
    Опа , отваря се още една държавна хранилка . Само да не преядат , че ще им излезнат киселини !
  • Алоооо (гост)
    Отговор
    17 11:41  18.01.18
    Гледайте малко по-глобално на ситуацията. От края на миналата година се заприказва за мръсния въздух в София, като се запускаха какви ли не данни, че основната причина са автомобилите. Това, че циганските махали тровят основно въздуха, както и селата около столицата, някак си се неглижира, защото няма да им излезе сметката на кметицата и правителството. Започнали веднъж, удържане нямат. Появиха се идеи да се въвежда режим за ползване на автомобилите на четни и нечетни дати, с четни и нечетни рег. номера. После взеха пак да показват колко евтино излизат паркингите около началните спирки на метрото и че трябва да се забрани паркирането в центъра... Та основното в цялата истерия е фактът, че общината хвърля едни пари за развитие на градския транспорт, ама понеже употребата на автомобили е все още по-евтина и по-удобната алтернатива за голяма част от населението, ударът се насочва и срещу газовите уредби. Защо не започнат проверки и по домовете за изправността на газовите котлони, печки и бойлери, които се захранват с бутилки? Не са се сетили, иначе и там ще ударят, за да накарат хората да се включват към ТЕЦ-овете.
    Това се нарича държавен терор. Фашизмът е на една крачка от него.
  • гост (гост)
    Отговор
    18 11:48  18.01.18

    До коментар #8 от "Истината":

    Изначало не трябва да се допуска монтаж на газова уредба, без да е минала сертифициран преглед за преглед и удостоверение на монтажа. Може сам да си я монтираш, но да минеш и да ти лепнат един стикер в документите, че е според правилата. Колко са колите на газ, които гърмят, клюфкат, дъфчат и прекъсват? Страшно много. Знаете ли колко е опасно да ти огасне колата в движение? На газ е много добре, но да се поддържа. У нас колите не се поддържат, още по-малко газовите уредби. Така че залагам на това, че мнозинството на колите не са изправни.
  • ХХХ (гост)
    Отговор
    19 11:55  18.01.18
    "Върховна административна прокуратура (ВАП) се самосезира по повод множество публикации в медиите, провокиращи съмнения за неспазване на нормативноустановени изисквания.."- Сега да съдя ли медиите, затова че са дебили и уронват авторитета ми, с представянето на невярна информация? След като колата ми е с регистрирано втечнено гориво и по талон, води се паспорт за газовата ми уредба - със съответните печати и периоди за извършена проверка и подмяна на компоненти (още повече, че гаранцията ми е 5 г. и за да е валидна, прегледите ми са задължителни), и самият паспорт е неразделна част от документите ми.

    Или журналята, дай заради сензацията, да правим мръсно на хората, пък кое колко е вярно.

    Що не написахте, че газта е много по-екологично гориво, т.е. минимизираме вредните емиции и запрашаването, и държавата следва да предоставя данъчни облекчения (от годишния данък) именно за такива шофьори. Все пак не може да се сравняват със старите дизели, които оставят облаци след себе си от пушек.

    Ама ето, дай да пишем простотии. Съсгласен съм с коментар №1 - медиите в BG са най-опорочените и представят само това, което им е наредено.
  • Иван (гост)
    Отговор
    20 12:11  18.01.18
    Понеже прокуратурата изпосъдиха и вкараха в затвора всичките престъпници, сега им остана само газовите уредби да оправят. Толкова са неграмотни законодателите, че с всеки закон и нормативен документ , вместо да оправят нещата, вкарват все по голям смут и недоразумения.
  • не виждам изход (гост)
    Отговор
    21 12:16  18.01.18
    Трябват пари за бюджета . Най -лесно е с данъци и такси .Производство се прави трудно и отговорно и не е за всеки . Ще има за полицаи ,учители и държавни чиновници -и те са хора ,но това е временно решение . Не виждам , КОЙ ще вземе правилното ,а не съм вече млад

    Коментиран от #35

  • АМИ ТАКА Е (гост)
    Отговор
    22 12:59  18.01.18

    До коментар #3 от "JEEP":

    Там сезирането е ако има някакъв интерес. Кой има интерес да го свърши, ако знае, че може да се опари или удари?
  • 100 (гост)
    Отговор
    23 13:14  18.01.18
    трябват 100 милиона за шапкарите за какво се чудите ,Тиквата откъде да ги изкара да си развали кранчето дето тече процента ли, между другото наскоро ходих на ГТП и изгорелите газове на колата която не е първа младост карам я на газ бяха много под нормата от изискванията, нали искат екология или причината е да се намалят колите по пътищата. че има самоделки АГУ има и наистина са опасни виждал съм такива и аз му казвам че не бих се качил да я карам тая кола а той ми се хили и ми вика какво му е опасното бутилката нали имала предпазен клапан не може да гръмне.
    нека си има преглед както сега на ГТП и да могат и да узаконяват.
  • Бачо Киро (гост)
    Отговор
    24 13:25  18.01.18
    Германия (а май Франция и Австрия също) вдигна Евро - стандрата. Така много стари немски сапунерки, основно нафтови, пристигнаха в България... В същия този момент, родните политици решиха, че колите у нас са страшно замърсяващи и предприемат мерки, за да спрат от движение колите без или с неработещи катализатори (2/3-ти от всики коли у нас)?! Никой никъде не спомена, какви са всъщност нормите за изгорели газове и какво се случва, ако колата ми няма катализатор, но вредните емисии са под установената в закона норма?! А това е абсолютно възможно, ако колата е с ВНГ/LPG уредба! В повечето западноевропейски държави газта се рекламира като "зелено" гориво и ползвателите й се ползват с редица привилегии... Разбира се контрола на тези уредби у нас е под всякаква критика, което не е "животоопасно", поне не до там, но пък е още един предтекст да се принуди българина да си продаде старата кола и да си купи "нова". Самата пълна проверка представлява демонтаж на бутилката и поставянето й под налягане, за да се провери за течове и т.н. Мисля по закон е на всеки 10 год. Най-интересно е, когато отидеш в пункт и ти поискат паспорт на ГИ, a ти нямаш такъв, просто защото си си купил чисто новата (вече 9 год.) Dacia Sandero LPG във Франция, а там такива документи не издават... :D
  • Гост (гост)
    Отговор
    25 14:01  18.01.18
    Много пъти съм го повтарял и пак ще го кажа. Шофьорите са последната хранилка на тази умрела държава. За това не се учудвайте на всичко това , ще става все по зле за шофьорите . Бих се радвал ако може по някакъв начин поне 80% от шофьорите се откажем да караме колите си поне една година , да ги видим тогава какво ще правят , няма граждански , няма да има винетки , бензиностанцийте ще са на загуба , половината от шибаните ченгета да останат без пари. Тогава ще ни търсят и ще ни се молят да си караме колите. Но за жалост това е мираж , и ще продължават да ни го слагат и за напред.
  • НЕма други (гост)
    Отговор
    26 14:12  18.01.18
    Автомобилите с ГАЗОВИ уредби са единствените ЕКОЛОГИЧНО ЧИСТИ автомобили не замърсяващи въздуха..
    авариите са пренебрежително малко

    Коментиран от #27

  • Госссст (гост)
    Отговор
    27 14:35  18.01.18

    До коментар #26 от "НЕма други":

    Нека да бъдем коректни - автомобилите на LPG или CNG замърсяват въздуха - просто е в пъти по-малко от бензин/дизел. А за саждите на дизела изобщо няма база за сравнение.

    И да ЕС има политика на поощрение на газовите уредби, обаче БГ не е ЕС, БГ е КОЙ така че единствения плюс от АГУ-то е по-ниска цена на горивото.
  • Алфата (гост)
    Отговор
    28 14:40  18.01.18

    До коментар #8 от "Истината":

    Много ти е закривена Истината! Като на български политик. Шофирането на газ е първо доказано екологично и второ, много по-евтино, особено при дълги пътувания, а и с високи постоянни скорости! Не знам какъв ще е този автомобил на нафта или бензин с който при разрешените у нас 140 км/ч на магистрала ще постигнеш разход от 9-10 лева/100 км?! Ама тон и половина седан от среден клас с 4-ри души и багаж, с уредба Ланди Ренцо монтирана в представителството при покупката, със съответните евросертификати, описана и в регистрацията на колата, винаги поддържана в ЛР и собственика никога, ама никога не пипа нищо самостоятелно по нея!. Сам се опитай да си обясниш защо в държави, като Холандия и Италия бензиновите автомобили се шофират основно на газ, а и защо в аритметична прогресия се увеличиха табелите в Германия, че на н-ската бензиностанция има газ! А там повярвай ми - не са бедни. Умни са, еко настроени, а и щях да забравя - не са селяндури тип "на гол тумбак - чифте пищови"!
    Трябва просто грамотно монтирана уредба пасваща най-добре на марка, модел и двигател, както и оторизираната и поддръжка. В този анонс мисля, че типично по български ще го "родим умряло"! Пак. Не е работа според мен на пунктовете за ГТП да се занимават с АГУ. Това трябва да се прави от оторизираният от фирмата производител сервиз на конкретна газова уредба. Да речем в седмицата в която се извършва и ГТП. Първо АГУ на преглед, ако минеш и със съответните документи на ГТП.
    ПП В големите българ
  • ганчо (гост)
    Отговор
    29 14:47  18.01.18
    само глупост след глупост !!!!! това е наи големия проблем на прокуратурката на нрб ееееи няма ли кои да ги изрине тез буклуци
  • Гост (гост)
    Отговор
    30 15:10  18.01.18

    До коментар #8 от "Истината":

    Ей какви пpocти хора имало. Италия произвежда коли на метан и бензиностанциите им масово предлагат метан, Холандия газифицират сигурно от бедност, Германия не само че има газ по бензиностанциите ами и даже разполагат с преходници за нашия стандарт. A ЕС казва следното:

    "Alternative fuels for sustainable mobility in Europe"

    обаче Ганьо си знае неговото - от Искъро по-дълбоко нема и от крадена нафта по-евтино нема!
  • Темида (гост)
    Отговор
    31 15:11  18.01.18
    Важното е народа да се облучва от медиите и да се крият истинските проблеми.
    Безнаказаността - и видимо (черен облак при тръгване) неизправни автомобили минават технически преглед и проверка на газовете.
  • filo (гост)
    Отговор
    32 15:29  18.01.18

    До коментар #10 от "пепе":

    Колега не говори глупости. Естествено, че пътуването с кола е най-скъпо и това е напълно нормално. Не разбирам защо имаш толкова плюсове. Явно има много платени лакеи.
  • Нека (гост)
    Отговор
    33 15:43  18.01.18

    До коментар #11 от "гост":

    Миришат тия коли с газови уредби, които НЕ СА ИЗПРАВНИ !!!
    тази миризма се добавя изкуствено към пропан-бутана за да предупреждава за изтичане !

    много прост народ има в България
    много прост народ има достъп до интернет - това е трагично
    !
  • filo (гост)
    Отговор
    34 15:48  18.01.18
    Карал съм на газ и за мен истината е, че който има възможност да си кара на бензин няма да сгреши. Все пак много зависи колко километра минаваш годишно. Ако караш до 10000 км., колкото карат повечето българи няма смисъл да инвестираш в газова уредба и да рискуваш да ти развалят колата. Затова сега си карам на бензин и съм по-доволен отколкото на газ.
  • боо (гост)
    Отговор
    35 15:49  18.01.18

    До коментар #21 от "не виждам изход":

    но всичко е точно
  • гоуст (гост)
    Отговор
    36 15:49  18.01.18

    До коментар #8 от "Истината":

    Моо си зле ве комплексар!!!!
  • Vasik Atanasova (потребител)
    Отговор
    37 15:58  18.01.18
    газта е бомба
    дали в кола дали в дом
    опасна работа

    Коментиран от #54

  • onq s konq (гост)
    Отговор
    38 16:23  18.01.18
    Какви заглавия само:
    "И прокуратурата погна газовите уредби при автомобилите"
    "Голям наркобос излиза на свобода"
    тцтцтцтц
  • комунист идиот (гост)
    Отговор
    39 16:23  18.01.18
    Да бяха се самосезирали за: нелегалните бежанци,кражбите на ток и вода от...,битови престъпления (кражби от домовете)присвояване на народни пари от управляващите,некачествени пътища,кражба от санирането(то самото саниране е кражба) Феодализма налаган от кметове на малки населени места.Какво стана със суджука?? май го възтановиха като общински съветник оня.Лъжата за шестте убити в Нови Искър.Кражбата Белене,Лъжата,че ГЕРБ нямат нищо общо с убития така нареченн бизнесмен от Велико Търново.Защо не се самосезира за тоталната корупция и кражба в здравната каса? Мисля,че преди време Дянков по заповед на Борисов гепиха от касата около милярд.Защо не се самосезира когато Борисов каза,че в парламенхта има наркотрафиканти?Нищо не стана когато Борисов прекрати проверка в онази бирена фабрика и след като убиха Мишо бирата и после съпругата му. И още много.
  • не виждам изход (гост)
    Отговор
    40 16:57  18.01.18
    До 35 .ОК боо -важно е Ракията да върви +от мен.
  • Бай Голю (гост)
    Отговор
    41 18:16  18.01.18
    Смятам, че държавата трябва да ръкопляска бурно на хората, които, образно казано, са санирали колите си, като са им сложили газови уредби. Ама ние знаем само да дерем народа. Или греша?
  • ИВАН (гост)
    Отговор
    42 18:36  18.01.18
    ИМАМ ОПЕЛ АСТРА 1.6 И НИСАН ТЕРАНО 2.4. ДВЕТЕ СА НА МЕТАН.С ОПЕЛА 100 КМ. ИЗВЪНГРАДСКО МИ СТРУВА 6 ЛЕВА, А С НИСАНА -10 ЛЕВА, КАТО СЕ ИМА ПРЕДВИД ,ЧЕ ВИНАГИ ВОЗЯ ПО 250-300 КГ. ТОВАР +100 КГ.МЕТАНОВИТЕ БУТИЛКИ. А И СЪМ ЛЮБИТЕЛ НА ВИСОКИТЕ СКОРОСТИ, ВЪПРЕКИ, ЧЕ СЪМ НАД 60 ГОД.
  • Шаран БГ (гост)
    Отговор
    43 19:29  18.01.18
    ВАП я вапса всичката- захваща се с газовите уредби на автомобилите. Това не е ли приоритет на КАТ ?
  • име (гост)
    Отговор
    44 19:54  18.01.18
    преди време казаха , че пунктовете реално нямат уреди за контрол на тези системи. как ще проверяват тогава?
  • Бачо Киро (гост)
    Отговор
    45 20:07  18.01.18
    За 20+ години зад волана, предимно на автомобили ГАЗ/бензин съм видял може би 3-4 аварирали (протекли, запалили се и т.н.) автомобили. Всъщност едната запалила се е моето Golf-че МК2 през 2002-ра година и то се запали не защото имаше проблем с газта, а защото го карах само на газ и бензинопроводите се бяха "напукали", което доведе и до самото запалване... Ама това е кретения на водача, а не неизправност на АГУ
  • Борис (гост)
    Отговор
    46 20:19  18.01.18
    Добре де ами тия100мл.за полицайте от къде да ги земе оная кратуна като ги е обещал?
  • Колю (гост)
    Отговор
    47 20:34  18.01.18
    Прав си "Коко " .Осраха се тотално с този финансов тормоз за всичко което си помислиш. Даже и за въздуха който дишаме. Жив ли си тук ,ще си одран всеки ден докато влезеш в банка за заем та да си платиш налози,данъци ,санкции,глоби за какво ли не. На среща -нищо. Само проблеми в здравеопазване, полиция ,сигурност , образование и всичко което се сетиш. Ако могат винетка и на челото на коня или магарето ще искат. За какво се правят автомобили все по-мощни и все по-бавно да се карат. За големи данъци и големи разходи при ниска скорост. Сега вече се чудят и за най-ниско замрасяващото гориво как да плащаш вместо да има облегчение. Забранителни и ограничителните знаци са много повече на пътя. А гражданската -вдигнаха ли я с още 30 лв и на горе ? Вдигнаха я , пък докато чакаш да получиш бонус някой път , след някоя година ще я вдигнат още 50 . " Тати ще ми купи колело ,ама друг път "
  • Бай Тошо (гост)
    Отговор
    48 20:58  18.01.18
    Вместо да поощряват еко атомобилите те контра им бият
  • асдасдасд (гост)
    Отговор
    49 21:10  18.01.18
    Само бензин , ток и дизел другите пеш или с колело .Не можете да застрашавате другите хора в движението с вашите бомби в багажника .
  • реалист (гост)
    Отговор
    50 21:40  18.01.18
    още една касичка,пък ако ще и субсидийте да са по 1лв!!!
  • Кринг (гост)
    Отговор
    51 21:41  18.01.18
    Проблема с газовите уредми е същия , като със старите дизели.ПУСКАТ ГИ ДА МИНАВАТ БЕЗ ПРОБЛЕМ ГТП. Ако някой с нередовна АГУ отиде на преглед просто се правят , че няма газова и го пускат да мине , иначе изпускат клиента.С димящите дизели е същото.Ако контрола на техническите прегледи е какъвто трябва да бъде няма да има проблем нито с еднит , нито с другите!
  • Plovdiv (гост)
    Отговор
    52 22:14  18.01.18
    Това е наистина най, ама най-големият проблем в държавата, няма спор!...
  • 53 23:40  18.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 54 19:04  19.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай