Last news in Fakti

9 Април, 2018 13:29 25 254 36

Focus: Германия „изнася“ дизеловия си скандал в България

  • дизел-
  • скандал-
  • германия

Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни-членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания

Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво. Старите дизелови двигатели се бракуват много преди крайния срок за експлоатация или биват изнасяни в чужбина. Екологична организация се опасява, че този факт ще влоши качеството на въздуха в страните от Източна Европа, включително в България, където голяма част от употребяваните автомобили се внасят именно от Германия, пише изданието Focus.

От редакцията подчертават, че са провели разследване с това каква е съдбата на старите автомобили с дизелови двигатели. Резултатите от него показват, че превозните средства, които не са бракувани съгласно изискванията и стандартите Европейския съюз, биват насочвани към пазарите в Източна Европа и Африка.

Екологичната организация „Транспорт и околна среда" (T&E) помага да се изясни картината за това как износът от Германия на употребявани дизелови автомобили може да промени Източна Европа. Организацията представя данни, съгласно които през 2017 г. България е внесла над 100 хил. употребявани автомобила, от които над една трета (около 35 хил.) са били с дизелови двигатели.

„Около една четвърт (27%) от изнасяните от Западна Европа към България дизелови коли идват от Германия (около 26 872). Най-голямата част от внасяните в България автомобили са от Италия (63%, или 65 640)“, уточняват от „Транспорт и околна среда".

Същевременно организацията предупреждава, че не всички изнесени от Германия дизелови двигатели имат необходимите филтри за вредни частици. По всичко изглежда, че по този начин се създава парадоксална ситуация, в която Германия и други западноевропейски държави предават „наследството“ на дизеловия скандал в по-бедните страни от ЕС.

„Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни-членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания. Това не решава проблема с качеството на въздуха“, категорични са от „Транспорт и околна среда".

„Повече от половината от всички внесени дизеловите автомобили са на над 10-годишна възраст, т.е. нямат задължителния от 2011 г. насам стандартен филтър за твърди частици. Така се изхвърлят прахови частици във въздуха, причиняващи рак, и от статистическа гледна точка те са причина всяка година в България да причиняват над 13 хил. смъртни случая“, отбелязват от организацията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Андрей Николов

    223 11 Отговор
    Не е вярно! Тук се внасят дизелови автомобили на не повече от 200 000км! Справка mobile.bg! Повечето са в състояние близко до ново и немалко от тях са и уникати! Тези в Европа са лъжци и глупави хора! Как може да изхвърлят новите си хубави дизелови автомобили?

    Коментиран от #2, #4, #8, #19, #33

  • 2 Пенчо

    129 6 Отговор

    До коментар #1 от "Андрей Николов":

    Ще ме извиняваш ама повечето уникати в сайтовете са между 130 000-175 000км. в краен случай.Един собствени стара баба или дядо.

    Коментиран от #3

  • 3 Андрей Николов

    105 5 Отговор

    До коментар #2 от "Пенчо":

    Точно така! Уникат и "нова, нова" е термин за 15 годишен дизел на около 130 000км! В мобиле.де са лъжци, спекуланти и измамници. Превъртат километражите на новите автомобили на 400-500 000км! :) Вместо да им пишат реалния пробег :)
  • 4 Андрей Николов

    88 12 Отговор

    До коментар #1 от "Андрей Николов":

    2 броя юзъра не са ми харесали коментара! Имам дълбоки съмнения, че са собственици на "нови" дизели тип Биемвие или Миерцидиес и от любов към вечната ръжда са им сменили дюзи, помпи за високо налягане, маховици, турбини, тампони и тн и сега карат гордо из родните офроуд трасета и гледат страшно другите участници в движението :)
  • 5 Механика

    80 3 Отговор
    За съжаление е така но хората в БГ нямат пари за хляб да си купят с тези насра.и доходи а от каде да извадят - 20 000 , 30 000 евро за нов автомобил ??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 ХаХа

    37 7 Отговор
    Кой е виновен, че екологичните изисквания у нас са по-ниски? Гермаците ли?

    Коментиран от #10, #31

  • 8 Кат

    62 2 Отговор

    До коментар #1 от "Андрей Николов":

    От справката в Мобилето, даже излиза, че са под 100 000км и не е вярно, че се карат само от баби и дядовци, карат се и от вдовици, които ходят само на пазар. В най лошия случай са стояли 3-4 години под ореха.
  • 9 Механика

    67 1 Отговор

    До коментар #6 от "Андрей Николов":

    Белите хора на запад взимат автомобили на лизинг но работят за по 2 000 , 3 000 евро.
    А в България масово народа работи за
    400 - 800лв. - - - лизинг - 300лв. + текущи месечни сметки и минаваме на фотосинтеза!
  • 10 Учителя

    47 3 Отговор

    До коментар #7 от "ХаХа":

    разбира се, че германците са виновни. Нали точно те диктуват на нашите какви изисквания да въведадат. Нашите политици не могат да вземат решения без да питат Меркел.

    Коментиран от #13

  • 11 onq s konq

    38 1 Отговор
    Бе то хубо че германците да изнасят скандала И в България,ама автокъщите някакси си продават колите на цените преди него, че и доста отгоре!
  • 12 Така е!

    29 1 Отговор
    Повечето коментари къртят! Ха ха ха
  • 13 Андрей Николов

    13 4 Отговор

    До коментар #10 от "Учителя":

    Напълно споделям мнението ти!
  • 14 шовинист

    22 17 Отговор
    Тук пак се разпасаха лузърите. Къде вземат в ЕС масово по 3000 евро, че не се сещам. Друга тема е, че нова Дачия тук никой не иска, понеже всички сме играчи. Иначе лизинг по 120 лв на месец могат да си позволят много хора ;)

    Коментиран от #21, #27, #35

  • 15 Николай

    19 0 Отговор
    Аз намерих една ВОЛВО ХС-60 италянка собственика роден 48г. Колата е като нова юни 2015, уникална. внесена е в България юли 2017г. За 2 години пенсията е навъртял 220 000км. Колата не е регистрирана напълно обслужена и т.н. Справка Мобиле Бг.
    https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21458850096242809&slink=6nz5np

    Коментиран от #16

  • 16 Андрей Николов

    12 2 Отговор

    До коментар #15 от "Николай":

    Споко, ще я продадеш лесно :)
  • 17 като гост

    13 1 Отговор
    В българия всички разбират от всичко,затова сме и на тоя хал.........
  • 18 на Андрея баба му

    11 10 Отговор
    Ти каква кола караш бе бабиното???? Що ти е толкова тягостно бе баба!!! Не завиждаи на игра4ите баба!!!! Татко ти е виновен баба 4е си Мишо!!!!!!!

    Коментиран от #23

  • 19 на Андрея бабата

    9 11 Отговор

    До коментар #1 от "Андрей Николов":

    Андреи лягаи баба 4е утре требе да се трудиш баба!!! И не бери грижа за големите игра4и !!!!
  • 20 Racer

    6 7 Отговор
    Ами спрете вноса на трошки и без това се изтребихме от катастрофи!!!
  • 21 hmhmhm

    16 1 Отговор

    До коментар #14 от "шовинист":

    Проблема не е 120лв. на месец. 1 во искат пълно автокаско над 1000лв. после данък 300лв. па на горе гражданска 300лв па на горе. Ти хубаво гледаш 120лв ама те не са толкова. После сервизите в оторизиран сервиз щото щети падне гаранцията. Трагедия отивам в оторизиран сервиз на рено и питам за резервоара дали имам помпа на нафта в резервоара като съм и дал талона на колата и те ми казват имаш е да ама нямам щото сам си разглобих целия резервоар и няма помпа а проблемами беше от вакуум и какво означава това ПЪЛНА некомпетентност. Да ли Някога ЩЕ си дам колата на ТЕЗИ МАЙСТОРИ там ЕДВА ли
  • 22 Д фен

    6 1 Отговор
    Как ще кара нова дачия знаеш колко е хубаво да махнеш дипиеф филтъра някак си се отпушва и разхода пада с един литър че и отгоре.Кифлите също не ги виждат като си с дачия ама то ганьо нали най-добре си знае къде сметките са по тънки.
  • 23 Андрей Николов

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "на Андрея баба му":

    Алфа Ромео Джулия. Защо питаш?
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Истината

    8 0 Отговор
    Ако внесем 3 годишни дизелаци и подменим 20 годишните дизелаци въздухът в източна европа ще стане по-лош?!? Ко?
  • 26 гост

    8 4 Отговор
    Не мога да разбера защо всички говорят че дизела замърсява само, истината е друга бензинова кола преди 2000 година има повече вредни емисии от изгаряне сравнение с дизела повече от 10 процента. В бг повечето от колите са на газ ,но това не се отразява никъде. Една спортна кола в пъти е по голям замърсител.от колкото един малолитражен дизел.
  • 27 Costelo

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "шовинист":

    Донякъде си прав, но аз съм карал чисто нова - от магазина - Дачия в продължение на година (служебна, т.е. без притеснения и с добра поддръжка) и 9 годишно, пак служебно пежо и 12 годишен мерцедес Ц. Комфорта, тишината вътре в купето, седалките, детайлите и т.н. на Дачията бяха в пъти по-зле от тези на по-старите коли. Особено при по-продължителни пътувания разликата става много осезаема - от шумния двигател (или лошата изолация) и неудобните седалки в края на пътуването с Дачията се чувстваш пребит а с хубава кола не го усещаш.

    Коментиран от #29

  • 28 дядо Иван

    4 3 Отговор
    Аз не мога да разбера какъв е проблемът. По-голямо замърсяване - по-вече рак.
    Е хубаво де, нали проблемът е как да се изчисти населението от територията на България? Тъй нареченият "cleansing".
  • 29 Д фен

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Costelo":

    Съгласен съм с теб за удобството но ако трябва да избираш в случая как е по-добре да се придвижиш пеша или с дачията защото другите ще ги спрират от движение.
  • 30 ЯФОХАПОЖР;

    2 3 Отговор
    А КАК ЩЕ СПРАТ БОКЛУКА И МРЪСОТИЯТА КОЯТО ПАДА ОТГОРЕ С ДЪЖД СНЯГ И ВЯТЪР.ХИМИЯ РАДИОАКТИВНИ ОТПАДЪЦИ ,ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ,ПЕСТИЦИДИ И ТОРОВЕ ЗАСМУКАНИ ОТ ВЯТЪРА ОТ ЛАТИНСКА АМЕРИКА И СИРИЯ А МОЖЕ БИ ДАЖЕ И ОТ ВИЕТНАМ И КОРЕЯ ОЩЕ ДА СА АКТИВНИ.РЕКА МЕКОНГ Е СТРАШНА КЛОАКА АМА И ОТ ТАМ ДУХА ЧЕСТО.

    МОЖЕ БИ ЩЕ ПЛАТЯТ НА КРИСТО ДА ГИ ОПАКОВА.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Николай Колев джамбазина

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Андрей Николов":

    А ве въшльо ако трябва да платиш за 10г.кола на наистина 100000км 5000е както е в Германия ще почне да ти се изпотява ануса!искате за 2000е нови коли да карате и само тъпотии пишете !качвай се на колелото и беж към Германия за евтина кола!нещастници повечето от вас не са виждали 1000е на куп ама много им знаят човките
  • 34 Чунчо Бг.

    0 0 Отговор
    Прост народ , слаба държава.
  • 35 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "шовинист":

    И какво ще купиш със 120 лв. лизингова вноска?
  • 36 Отчето

    1 0 Отговор
    120лв. Ще си вземеш плазма от технополис.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове