3 216 24

Технически проблем е довел до катастрофата с военния хеликоптер

Снимка: bTV
Снимка: bTV
Венцислав Михайлов

Министърът на отбраната Красимир Каракачанов се е запознал на място с доклада за инцидента с бойния вертолет Ми-17. Катастрофата стана в района на авиобаза Крумово. При разбиването на машината загинаха двама пилоти. В 24 авиобаза бяха още началникът на отбраната ген. Андрей Боцев, заместник-командирът на ВВС и бивш командир на базата бригаден генерал Петьо Мирчев и директорът на служба "Военна полиция" бригаден генерал Борислав Сертов.

Веднага е започнало разследване за причините на катастрофата от страна на Военна полиция и Военна-окръжна прокуратура, но според него "най-вероятно става въпрос за техническа неизправност или поне така изглеждат нещата". Това потвърди и говорителят на прокуратурата Румяна Арнаудова пред БНТ рано тази сутрин. "Вероятно се касае за технически проблем. Продължава разследването. Снощи беше извършен оглед на място. За момента няма данни за човешка грешка. Проблемът е бил за около три секунди", каза Арнаудова.

Каракачанов отхвърли версията за пилотска грешка, тъй като по думите му "упражнението, което са изпълнявали не е било сложно и не е изисквало специални маневри, които могат да доведат до грешка".

Каракачанов каза, че в министерството на отбраната има практика и семействата на загиналите ще бъдат подпомогнати, но това, по думите му няма да върне загубата на близките им хора.

Красимир Каракачанов изказа съболезнования към семействата на загиналите двама пилоти - капитан Пламен Пантелеев и капитан Стоян Неделчев. Състоянието на бордния техник на катастрофиралия вертолет Ми-17 офицерски кандидат Алексей Каменов е стабилизирано. Той е приет за лечение в Университетската болница в гр. Пловдив със счупвания, но е контактен и няма опасност за живота му.

Военният министър съобщи, че това е бил четвъртият полет на машината за деня, като преди това с нея са летели други екипажи. Вертолетът е паднал от около 30 метра височина, което, по думите на министъра, не е дало никакъв шанс на пилотите да съобщят за евентуален проблем. Хеликоптерът е бил в изправност и е на въоръжение във ВВС от октомври 1989 година, като през 2016 година е минал ремонт в "Терем" - София. Каракачанов добави, че и двамата пилоти са с опит, единият е с около 500 часа, а другият - с около 600 часа нальот.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • СссереМ
    Отговор
    1 08:34  12.06.18
    Ами много ясно е че ще е технически проблем,тия ватенки един тостер не могат да направят,ние на хеликоптерите ще им се качваме,всичката руска техника веднага да се даде за претопяване на тенджери и чарпаци.

    Коментиран от #5, #10

  • Bahti
    Отговор
    2 09:11  12.06.18
    Бог да ги прости момчетата. Жалко.
  • Георги
    Отговор
    3 09:14  12.06.18
    те ватенките не са виновни тия дето ни управляват я докараха до тук това е машина на 30 години и никои нищо не подържа

    Коментиран от #4, #23

  • Усарем
    Отговор
    4 09:19  12.06.18

    До коментар #3 от "Георги":

    Към СссереМ, не знам каква е тази омраза и от къде я извади, замисли се, и с е погледни отстрани да видиш колко си заблуден,

  • Д-р Дулитъл
    Отговор
    5 09:21  12.06.18

    До коментар #1 от "СссереМ":

    С 40 годишни таралясници това се случва. Жалко за пилотите

    Коментиран от #12

  • Guesta
    Отговор
    6 09:24  12.06.18
    И как така технически проблем? Как така не са виновни турците и Турция? Нали за всичко те са ви виновни.
  • SAAB
    Отговор
    7 09:35  12.06.18
    "Новите " F-16 ще са на същите години и дори повече летателни часове..... Падането е действие на гравитацията , когато летателният ти ресурс е толкова колкото да те купи " Македонец от Русе " :) п.с. Парцела за новият имот и марката на возилото са уточнени отдавна ...:)

    Коментиран от #11

  • Райчо циганина
    Отговор
    8 09:44  12.06.18
    Махайте ги тези стари Руски тарги от въоръжение , че умират невинни хора
  • Ръгльо
    Отговор
    9 09:44  12.06.18
    Според НАТО-вския регламент и европейските стандарти един професионален пилот трябва да има минимум 160 часа годишен нальот а нашите момчета имат 25 часа ,от където и да го погледна професионалистите ни са лишени от тренинг и подложени на силен риск и опасност за животите им и накрая е само едно оправдание че имало технически проблеми,не съм съгласен само с това
  • 10 09:45  12.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Д-р Дулитъл
    Отговор
    11 09:47  12.06.18

    До коментар #7 от "SAAB":

    Кои са тия Ф 16 ?Португалските ли ? Румъния нали купи от тях -ще ги ползват за учебни за да си пазят ресурса на новите .Което не лош вариант за тях. И това което казваш не е вярно Те преди да са пуснати за продажба са напълно реновирани -от до и имат още 30 години живот. Но ние тая оферта не я разгреждаме вече ,а може би тази от Израел.

    Коментиран от #13

  • НЕГРАМОТНИКООООО...
    Отговор
    12 09:54  12.06.18

    До коментар #5 от "Д-р Дулитъл":

    ЗНЙШ ЛИ ЧИ ОТ КУГАРИТЕ ДЕН НИ ГИ НАБУТАХА ОТ 10 САМО ДВА РАБОТЯТ ......

    Коментиран от #14

  • SAAB
    Отговор
    13 09:55  12.06.18

    До коментар #11 от "Д-р Дулитъл":

    Реновирането няма нищо общо с ново ! То и Жигули от 1974 и ново да е няма да го вземеш ...нали ? Страхотни умници ......купуваме това ,което другите изхвърлят , пребоядисано и с нови гуми .....можело да лети ..добре ..само , че нали трябва със Су да се бори ...
  • 14 10:01  12.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Атакист бивш военен пилот
    Отговор
    15 10:16  12.06.18
    Руски боклуци .За да изоставим ние българите руските подобия на коли и да си купуваме западни трябва да ви говори че руснаците имат само жени нефт и газ Те са една голяма бензиностанция и с това се прехранват.Трябва да им се забрани да продават техника.
  • ЪРП
    Отговор
    16 11:06  12.06.18
    В "държавата" НА ГИНКОПИТЕЦИТЕ , ЦЯЛАТА НИ АРМИМЯ Е В ТОТАЛЕН КОЛАПС И РАЗПАД!!!!!!!
  • Шефьор
    Отговор
    17 11:14  12.06.18
    Стара техника, неподдържана. Това е причината.
  • Расулюлах
    Отговор
    18 11:39  12.06.18
    То и без воина фърчлита падат а ко остава да доидат 30 40 изтребитела и 5 бомбера хахаах от турция примерно и бг е сбогом гергино
  • аман вече
    Отговор
    19 11:56  12.06.18
    ами какво друго освен технически проблем да е.С тия дърти 20-30 годишни кошници,какво да стане.и с колите и автобусите по пътищата ни е също....Жалко,много жалко за хората,които загиват,и ако не се вземат мерки ще продължава това да се случва
  • доФтор
    Отговор
    20 12:38  12.06.18
    500-600 часа нелие малко? То че сме схватлива нация - ние си знаем, ама...

  • гост
    Отговор
    21 12:46  12.06.18
    Безаналогова руска техника - летящ Москвич …
  • ЯЯЯЯ
    Отговор
    22 13:02  12.06.18
    В катастрофирала държава друго не може да се очаква освен катастрофи.
  • RIDIK
    Отговор
    23 13:20  12.06.18

    До коментар #3 от "Георги":

    Като толкова разбираш, защо не отидеш да оправиш нещата, а? Пикльо.
  • Гост
    Отговор
    24 09:19  13.06.18
    Проблемът е единственно в подръжката.Няма как да си в ОТАН и да ползваш руско оръжие.Да караш теоретичният ти враг да ти поддържа старата техника , а през останалото времме да спираш общи проекти и да сочиш с пръст.

Напиши коментар:


Публикувай