Евродепутатът от Групата на прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП Петър Курумбашев внася предложения по втората част от Пакета за мобилност. Това ще се случи следващата седмица, обяви самият той на дискусия по темата с представители на транспортния бранш.
Дискусията бе организирана съвместно с Форума за балкански транспорт и инфраструктура (ФБТИ) със съдействието на Федерацията на научно-техническите съюзи (ФНТС). Курумбашев обърна внимание, че сега Групата на социалистите и демократите е обединена около предложенията, които е представил.
Курумбашев прогнозира, че испанските, италианските и немските му колеги са готови да ги подкрепят. Той изрази мнение против либерализацията на автобусните превози и обясни, че предлага да не се разрешават каботажните операции.
"Има предложения за каботажните операции да бъдат за разстояние над 100 км или условно казано София - Самоков да не може да се либерализира или да бъде при по-тежки условия, докато София - Пловдив да бъде отворено. Тук моето предложение е да се премахне тази граница от 100 км и да оставим свободата на държавите членки да решават", допълни още Курумбашев.
По отношение на регулаторния орган по мобилния пакет, евродепутатът предложи държавите членки да решават дали да имат такъв или не. Според него една от дейностите на регулатора на автобусните превози трябва да установява дали се въвеждат незаконни търговски практики.
По думите му злоупотребите в автобусните превози могат да бъдат в две посоки – принуждаване на някого да вози под минималната възможна цена или някой да плаща доста над струващото.
Според него работата на регулатора на автобусните превози е да определя минимална и дори макисмална цена на транспортна услуга. По думите му другата функция, която органът би могъл да изпълнява е да има право да се изказва при кандидатстване пред терминалите.
На форума бе коментирана и националната тема за новия транспортен министър и за промените в Закона за пътищата, изменящи Закона за автомобилните превози и въвеждащи задължението за автобусните превозвачи да се оборудват с обезопасителни колани и видеорегистратори.
Според Курумбашев Росен Желязков има голям административен опит, но въпросът е колко бързо ще може да се ориентира в транспортния бранш. Нововъведенията в Закона за пътищата, евродепутатът определи като действия в условия на революционна неотложност.
От своя страна председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова заяви, че слагането на колани и видеорегистратори в автобусите е поредният удар върху бранша.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Русенец
10:49 19.09.2018
2 Kcaniba
12:31 19.09.2018