Столичният общински съвет (СОС) увеличи работното време на последното си заседание преди лятната пауза до 17 часа или изпълняване на всички точки по дневния ред.
Заседанието изпита лимита на търпението и нервите на някои от общинските съветници, а представителят на ГЕРБ Радослав Тошев беше заплашен с изгонване от залата.
Сериозна полемика между общинските съветници предизвика докладът относно прекратяването по взаимно съгласие на договора с "Карат-С" АД за обществен превоз по 16 автобусни линии от общинската транспортна схема и уреждането на финансовите задължения, произтичащи от прекратяването.
Нито един от нас като общински съветници не е готов да вземе решение по този въпрос, заяви общинският съветник от БСП Георги Свиленски. След подробно изказване по повод някои от параметрите на договора той направи заключението, че общинският транспортен оператор е оставен с дългове и проблеми, а "плащаме лихвите на който има съответните контакти". Карат-С е една от фирмите-превозвачи по извънградски линии, които дължат пари на СО, със записаното в проекта за решение ние опрощаваме лихвите, таксите и вината на нарушителите, коментира Свиленски.
Общинският съветник на ГЕРБ Радослав Тошев определи тези изказвания като опит да се заблуди ОС с "изкривени детайли", неговото мнение подкрепи и колегата му Орлин Алексиев. Според Тошев в момента, в който "Столичен автотранспорт" ЕАД подпише договора за превоз на пътници по въпросните 16 линии ще бъдат спестени 4-5 млн. лв. на година. Общинският съветник Прошко Прошков предложи отлагане на доклада, за да може да бъде направен подробен отчет, за да може да бъде взето и по-точно решение от страна на СОС.
Друга тема, преминала през сериозен дебат, беше и докладът на Радослав Тошев за преобразуването на "Център за градска мобилност" (ЦГМ) от ЕООД в ЕАД. ЦГМ, който създадохме преди четири години, закъсня своето преструктуриране в акционерно дружество, заяви общинският съветник. Като причина за закъснението Тошев определи нуждата да се изчака приемането на генерален план за организацията на движението. При всички случаи ЦГМ не е транспортно дружество, целта му не е само и единствено плащането на градския транспорт или "синята зона". Ние неслучайно приехме план за градско развитие и актуализация на движението, това е просто следващата стъпка в реформата за управлението на градската мобилност, допълни Тошев.
Докладът на общинският съветник от ГЕРБ срещна сериозни критики от страна на неговите колеги от БСП. Това е доклад, който продължава едно действие, което трябваше да се случи още през 2008 г. Основното, което ме притеснява е, че в предмета на дейност на новото дружество е записани някои правомощия, които будят съмнения, че едно акционерно търговско дружество ще поеме правомощия от ресорни дирекции на СО. Това за мен означава и по-занижен контрол, допълни Калоян Паргов.
С чиста съвест ще гласувам против, всички знаем неформалните преструктурирането да не се случи още през 2008 г., допълни Георги Кадиев. Няма никакъв смисъл 5 човека да са в надзорния съвет на дружеството, това е начин да се намери работа на приближени до управляващите. СОС прие доклада на Тошев, но към него беше добавено и предложението на съветника от БСП Росен Малинов кметът на столична община да възложи извършването на проверка на дейностите на ЦГМ ЕООД. Резултатите от проверката трябва да бъдат представени пред СОС до края на ноември 2012 г.
СОС прие и докладите на гл. архитект на София Петър Диков относно пътно-устройствения план и режимите за застрояване и преструктуриране на жилищните сгради в ж.к. "Люлин", с изключение на 3 микрорайона. Гласуването отново стана след дълъг дебат, в който участие взе и кмета на Люлин Милко Младенов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 неутрален
Всички искат да хапват от салама.....
16:58 19.07.2012