От 2-3 дни започнахме проверка на толсистемата. Когато се запознаем с всички документи, ще можем да кажем за колко време ще се изплати инвестицията. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова в предаването „Алтернативата“ по ТВ 1. Министърът допълни, че по време на срещата с Капш, проведена по желание на изградилата системата фирма, е зададен въпросът колко души от нейния персонал работят по поддръжката на българската система, но не е получен точен отговор. За тази дейност фирмата получава около 2 млн. лв. месечно. След като проверката бъде направена, ще стане ясно с колко души се изработват тези средства.
Не можем да разберем колко пари връща системата годишно от вложената инвестиция, все още не сме стигнали до тези резултати, съобщи министър Комитова. Документи за възвръщаемостта на средствата от толсистема не са показани, когато установим документите, ще разберем за колко години тази система ще изплати инвестицията. Когато видим какъв е финансовият резултат, ще се разбере дали е на печалба или загуба, както и за колко време ще може да се върне първоначалната инвестиция, обясни още арх. Комитова.
Министърът подчерта, че се работи както по нови проекти, които се изготвят на хартия, така и по такива, изпълнявани в момента. Извършват се дейности по пътища с европейско финансиране и ремонти на съществуващи. Много от нещата са добре направени, но при някои установихме пропуски, допълни регионалният министър. Тя припомни, че според констатациите в доклада на Сметната палата, разглеждащ авансите за свлачищата по републиканските пътища и за пътищата, са заобиколени обществените поръчки. Във връзка с това какво ще бъде развитието с тези договори арх. Комитова подчерта, че не е в позиция да извършва по-нататъшни проверки и че за това има други институции – НАП, Прокуратура и Сметна палата.
Тя изрази мнение, че всяка държава трябва да има държавно дружество, което да отговаря за нейното пътно строителство. Според нея „Автомагистрали“ е нормална държавна структура, но хората в нея са управлявали средствата по неправилен начин. Арх. Комитова обясни, че въпросът със смяната на ръководството на дружеството е юридически и се чака да приключи. „Огорчена съм от старото ръководство, което е убедено в правотата си, че по този начин трябва да се раздават средства на определени фирми без обществени поръчки“, каза тя.
Регионалният министър напомни, че с Министерството на финансите е постигнато съгласие за осигуряване на средствата, които трябва да бъдат изплатени на чакащите фирми-изпълнители на СМР по републиканската пътна мрежа, след което са започнали и проверки на място. Безотговорно е да се разпишат фактури, без да е извършена проверка на работата. Проверките отнемат време. Не коментираме цената, искаме да е свършена работата и хората да си получат парите, категорична беше арх. Комитова. Тя призова за търпение, докато бъдат направени физическите проверки, и увери, че на всички коректни компании с извършени качествени и точни откъм количество дейности ще бъде разплатено.
Министърът бе категорична, че е необходим нов ЗУТ, защото сега се променя всяка година. С него се променят свързани наредби, правила, а това създава друго безпокойство в инвестиционната среда. Промените трябва да се правят от хора, които разбират инвестиционния процес.
Трябва тези промени да влизат в сила след една година от тяхното обнародване в Държавен вестник, за да може времето, необходимо за започналите проекти, да се извърви спокойно, коментира тя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Майна
22:05 11.06.2021
2 .......
Коментиран от #6
22:07 11.06.2021
3 Тази лелка
22:08 11.06.2021
4 Петър
Коментиран от #7, #13
22:09 11.06.2021
5 Свинетка пафлофа
22:09 11.06.2021
6 Петър
До коментар #2 от ".......":
Около 15 000 000 лева на година се прибират от държавата от стикери за ГО.Коментиран от #20
22:11 11.06.2021
7 Знаещ
До коментар #4 от "Петър":
Камионите над 3.5 т плащат толкова такси за един курс колкото ти за 1 година с винетката, така че не говори глупости без да знаеш!Коментиран от #8
22:18 11.06.2021
8 Петър
До коментар #7 от "Знаещ":
Абе човек,аз карам камион и много добре знам къде мога да мина метър без да се плаща.Коментиран от #10, #15
22:22 11.06.2021
9 Мнение
22:24 11.06.2021
10 Може
До коментар #8 от "Петър":
Може, само че камери за тол има дори и където няма пътища така че ако караш през гората може, да не говорим че и времето е пари, ако пътуваш по 2 дни през гората.Коментиран от #12
22:27 11.06.2021
11 Пълна трагедия са тези нещастници
22:28 11.06.2021
12 Петър
До коментар #10 от "Може":
Говоря за пътища от републиканската пътна мрежа,не за горски пътища.22:30 11.06.2021
13 ТИР
До коментар #4 от "Петър":
Да се размени тогава,Тировете да заплащат винетката като 3.5 тонните,а те с ТОЛ щом е по Евтино...Коментиран от #14
22:41 11.06.2021
14 Петър
До коментар #13 от "ТИР":
Виж че неможеш да се изразиш какво точно искаш да кажеш,какво е това превозно средство наречено ТИР? Вероятно е същото като Форд Транзит с общо тегло над 3.5 тона?22:48 11.06.2021
15 ТИР
До коментар #8 от "Петър":
Минимум 20 лв ако не платиш за Тол през деня Си в преразход на Гориво и Време22:49 11.06.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 ТОЛ системата е диктатура
Коментиран от #24
22:56 11.06.2021
19 Тол в бегето никога нема да е на печалба
00:15 12.06.2021
20 123
До коментар #6 от "Петър":
Не в държавата а в частен джоб.01:39 12.06.2021
21 Изчисления са 500 милиона на година
Изчисленията бяха с устройство на фирмата PrePass. След като някой се опитаха да минат метър и да не плащат се получи нещо като.
Държавата Дава пари на общински очастък. И неможе да се разбере коя система се прилага хем е общината и общината трябва да подържа очастъка. Хем държавата дава парите и сметките не излезнаха точни тук всичко е на няква субсидия не на печалба.
10 за устройство за PrePass
Без платен Електронен Тахометър трябваше да се и сталира тип Omnitracs. И изчислител център
Форма 2290 да се въведе в данъчни задължения
Разделяне на лиценза на превозвачи и собственици.
Все искаме безпари и отиваме се по надолу щото няма събираемост.
Всички чужди преминаващи превозни средства с PrePass и ОмниТрак плаща се на година към България.
04:34 12.06.2021
22 Васил
Коментиран от #23
09:40 12.06.2021
23 ХУХУХУ
До коментар #22 от "Васил":
много си ходил по Европата и ти там са минимум 5 платна едното е за такива като теб15:41 17.06.2021
24 Хохохо
До коментар #18 от "ТОЛ системата е диктатура":
По твоята логика излиза, че трябва да ти дават и безплатни обувки за да можеш да се движиш, тука става въпрос за ТОЛ СИСТЕМА, за автомобили над 3,5 тона, за които тази ставка тон-километър е безумно малка, направи справка за цените в Сърбия, Италия и Франция, явно си чул тук там нещо.16:50 17.06.2021