Институтът за пътна безопасност е ангажирал международен одитор по пътна безопасност да извърши инспекции за безопасност на магистралите в България. След проверка на "Хемус" сега е направена инспекция и на безопасността по "Струма". Тя е проведена в участъка на с. Боснек, където на 23/11/2021г. при тежка катастрофа загинала 46 граждани на РСМ, като там в южната лента за движение са подменени всички обезопасителни съоръжения, Констатирано е, че на обезопасителните съоръжения сглобката на тривълнестата преграда и вертикалните стълбове на двувълнестата преграда са компрометирани. Те не отговарят на инсталационните изисквания. Стопанинът на пътя трябва да изиска от изпълнителя на СМР да ги въведе в изправност съгласно инсталационния стандарт или лично да поеме отговорност за тези несъответствия! Министърът на регионалното развитие и благоустройство да потърси наказателна отговорност от длъжностни лица осъществяващи контрол на строителството в АПИ, призовават от ИПБ.
Констатирано е, че при обезопасителна преграда в северното платно за движение болтовото съединение е компрометирано. Посоченият елемент от съоръжението е високорисков и не е в състояние да извърши необходимата работа съгласно изискванията на краш тестовете. По АМ „Струма“ бяха наблюдавани множество точки за прекосяване на платната за движение, за които водачите не са предварително информирани и където атакуващият ръб на ограничителните прегради не е обезопасен. Липсват твърди инженерни мерки, при което съществува възможност за неконтролирано пресичане на платната и последващо ТПТП от коси челни и странични, или задни удари. При изхода от АМ „Струма“ при Старо Село не е предвидена обратна връзка с южното платно за движение. Тази липса на функционалност причинява объркване и принуждава водачите да правят непозволени опасни завои в насрещната лента за движение. Констатиран е и непочистен пътен възел от сняг, принуждаващ МПС търсещи достъп до северното платно за движение на АМ „Струма“ да шофират в насрещното движение!
Временната организация на движението (ВОД) при координати 42°29'04.9"N, 23°07'18.6"E е в директен конфликт с ускорителния шлюз! Тази изкуствено създадена нова неочаквана геометрия причинява объркване. Тя принуждава водачите да направят бавно включване под висок ъгъл. Това е директно следствие на комбинация от лошо планиране, лошо изпълнение от страна на строителната фирма и липса на контрол на ВОД от страна на стопанинът на пътя.
Институтът за пътна безопасност предоставя пети доклад на министъра на регионалното развитие и благоустройството. Докладите категорично показват, че системно не се осъществява контрола от страна на стопанина на пътя /АПИ/.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
11:30 27.01.2022
2 абе
11:38 27.01.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ужас
Коментиран от #5
11:41 27.01.2022
5 Хи хи
До коментар #4 от "ужас":
Сега Гроздьо ще го оправи, но първо мостовете ,тунелите , магистрала до Скопие , самолетна връзка, ледоразбивач и чак тогава ако остане време.Пропуснал съм самолет София -Русе .11:50 27.01.2022
6 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
Трабва да се почне от другите неща, а мантинелата да са накрая. Тези шофьори, които стигат до мантинелите да ги спасяват не са невинни.
12:52 27.01.2022