Платени социологически проучвания или как парите определят "предварителните нагласи". Ето основните частни изследователски компании, които се занимават със социологически изследвания:
Парадоксът при социологическите изследвания преди политически избори е, че частни компании изследват обществени нагласи, за които получават възнаграждение от частен поръчител, а резултатите от тези изследвания се разпространяват от частните медии в публичния сектор като достоверни?! WTF???
Колко могат да бъдат достоверни, след като частните социологически агенции зависят пряко от печалбата, а не от достоверността на изследването.
И основният въпрос:
Ще повтори ли поръчител на социологическо изследване, ако не е доволен от резултата и колко време ще просъществува агенция без печалба, ако резултатите не задоволяват интересите на клиента?
А клиентите са предимно политически партии и рядко частни медии. Както и клиент - политическа партия, но обявена от агенциите като поръчка от частна медия.
Само за информация: На последните избори, гласувалите за партии под 1% са над 4% от действителните гласове, а за настоящите избори социологическите изследвания дават 2% за "други"!
Излишно е да коментираме реалните изборни резултати и тези на социологическите изследвания преди вота.
Те бързо се забравят!
Изводът е, че на частни компании, изследващи политически нагласи за вот в публичния сектор, резултатите зависят пряко от интересите на поръчителя. Затова и на тези социологически изследвания трябва да се гледа като на платена публикация в политическа кампания.
Който плаща, той поръчва социологическата музика!
ПП Глас Народен е за забрана на социологически проучвания, свързани с политически нагласи, по време на 30 дневната политическа кампания преди избори. В останалото време трябва задължително да се упоменава поръчителят на социологическото изследване, свързано с политически нагласи на обществения вот.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чоко
18:13 28.09.2022
2 Дидо D
18:15 28.09.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Глас народен
18:17 28.09.2022
5 Еееееех......
За изборен успех......
А реалността е друга
Явно
18:27 28.09.2022
6 анонимен
18:29 28.09.2022
7 Правилно!
18:30 28.09.2022
8 Човек
18:42 28.09.2022
9 безпартиен
18:44 28.09.2022
10 само за информация
Само на последните два избора социолозите не познаха резултата.
Замазаха го със скрит вот който се появи изнанадващо и резултата бе обърнат.
Интересен ще бъде новия скрит вот и как ще обяснят откъде е дошъл.
Може би от близостта на хранилищата на археологическия музей
18:48 28.09.2022
11 Адмирации на
19:50 28.09.2022
12 Ноученс
22:43 28.09.2022
13 Социолог
2. ГЕРБ
3. ДПС
4. ПП
5. БСП
6. ДБ
7. ИТН
8. БВ
19:37 30.09.2022