„Имаме ли подготвени експерти? Каква е дефиницията за „системен нарушител“? Това са въпроси, на които държавата не отговаря, и оттам идват и моите персонални критики към правителството и към експертите в отделните министерства – че това са „виртуални мерки“, без ясна конкретика.“
Това каза пред Евронюз България Диана Русинова, председател на Управителния съвет на Европейския център за транспортни политики, относно подготвяните от властта нови, по-строги мерки спрямо нарушителите на пътя.
Ние трябва да преминем от виртуални пожелания към някакви реални действия, убедена е тя.
„По видеоклип в социалните мрежи няма да ви глобят, освен ако не е някакво нарушение, което е безспорно. По-скоро идеята е такъв тип хора да бъдат идентифицирани и да бъдат сложени на някакъв мониторинг – да бъдат системно проверявани и по-често проследявани“, смята Русинова.
„Но дали законодателството ни е пригодено към това – аз по-скоро бих казала „не“. Имаме изключително остарял Закон за движение по пътищата“, посочва експертът.
„Ние сме в отворена процедура за промяна на Закона за движение по пътищата – четири законопроекта са приети на първо четене“, припомня от своя страна Халил Летифов, председател на парламентарната комисия по транспорт и съобщения.
„Предложени са както увеличение на наказанията за извършени нарушения, така и някои доста драстични промени по отношение на младите водачи – да карат автомобили с по-ниска мощност, да имат придружител, да имат по-малко точки в талона“, уточнява той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бегай
08:24 16.11.2023
2 вместо да откриваме топлата вода
В Белгия има дежурни 24/7 съдии, които гледат дела за нарушения на пътя. Това води до ЕФЕКТИВНО наказание до 6 часа след нарушението/произшествието, без значение чий човек е провинения.
Коментиран от #4
08:26 16.11.2023
3 Мониторинг
08:30 16.11.2023
4 Колев
До коментар #2 от "вместо да откриваме топлата вода":
Да погледнем и ще видим ,че там Няма такава госпожа станала милионерка с голямата си уста и мъж частник с транспортен бизнес. там има полиция , прокурор и Съдия . Има и медии участващи в " профилактика на престъпления и нарушения " . А тук някакъв измислен комитет НПО и др. му се дава постоянно гласност. За политик ли я готвят тая , ако вече мъжа и не я е наредил. Лаладжийка на гърба на хорските трагедии. Лешояд.Коментиран от #6, #7
08:33 16.11.2023
5 Симеон Хасан Банкянски
Колко милиони са получили тези мошеници от нашите пари, за да ни кажат как ще ни мачкат и газят, защото сме лоши нарушители, без да сме нарушили нищо? !
Колко милиона са им дали, за да ни говорят за измислената "война по пътищата", когато някой ром - наркотърговец, информатор на полицията им, убие поредния български гражданин на пътя?!
Коментиран от #8, #18
08:35 16.11.2023
6 като сталин
До коментар #4 от "Колев":
Убийте вестоносеца за лошите новини! А? М?На калпава съдебна система, "милионерката" и е виновна.
Сигурно "милионерката" е виновна и, че убиеца на Ферарио го разследват. Ако не се казваше Ферарио, щеше да му се размине с мъмрене от шефа на районното.
08:40 16.11.2023
7 Ако я нямаше милионерката
До коментар #4 от "Колев":
Щяхме ли да имаме по-добри и по-сигурни пътища?Коментиран от #12
08:41 16.11.2023
8 Ами смятай
До коментар #5 от "Симеон Хасан Банкянски":
Събери милионите държавни пари, дадени за неособено добре работещата система Бг тол, плюс милионите от липсващия асфалт, маркировка, мантинели и знаци, плюс получените средства по европроекти, плюс неполучените средства по европроекти, поради липса на админстративен капацитет на гербавите калинки, плюс допълнителните пари за ремонти и довършителни дейности платени на наши фирми по държавни поръчки... и ще се получи една сумичка с повече от девет нули.08:45 16.11.2023
9 ФЕЙК
Този закон и правилник НЕ СЕ ОТНАСЯТ ЗА:
1. Всички водачи на ЖИПКИ И ТИРОВЕ. За тях нищо не важи!
2. Всички водачи на дръгнели от премиум моделите на БМВ, Мерцедес и АУДИ. Те могат да преминават и на червен светофар!
3. Всички мотористи. Те могат да карат на задна гума, висока скорост и оглушителен рев особено в малките часове!
4. Всички каруцари, велосипедисти и тротинеткаджии. Те могат да карат и в насрещното!
5. Всички пияни, дрогирани и без книжки. Те винаги могат да откажат да бъдат тествани!
6. Всички носители на почетното звание "КЕЛЕШ НА ПЪТЯ". ТЕ ВИНАГИ МОГАТ ДА СПРЕТНАТ ГОНКА С ОРГАНИТЕ ЗА КЕФ НА ПОСЛЕДНИТЕ.
7. То остана ли някой за който ЗДП и ППЗДП важи ???
08:55 16.11.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Гост
09:00 16.11.2023
12 Иванов
До коментар #7 от "Ако я нямаше милионерката":
След като я има от няколко години , Имаме ли по- безопасни пътища ? Или имаме още една милионерка както и селски кметове станали такива за 10 -тина години с кметска заплата започваща около 400 лв. през тези времена. Ментета говорителки ? А трагедиите си вървят една след други.Коментиран от #13
09:12 16.11.2023
13 ако имахме по-добри пътища
До коментар #12 от "Иванов":
щеше ли да е нужно да я има?Много е лесно да нападнеш персонално някого. Това не дава отговор на основния въпрос - Защо мрем по пътищата?
Има статистика на страницата на МВР - преди магистрала Тракия да бъде завършена, на годишна база умираха около 1200-1300 българи в ПТП. След като я завършиха, сега годишно са между 500 и 600.
09:20 16.11.2023
14 Мнения
Коментиран от #16
09:33 16.11.2023
15 Всичко в тази
09:37 16.11.2023
16 хе хе
До коментар #14 от "Мнения":
Броячите ги махнаха, защото им изтече мониторинговия период по европрограмата по която бяха поставени. Ако общината се справи с трафика, от къде ще идват пари за борбата с него? Не е случайно, че всеки проблем по пътищата се "замазва" със светофар. А светофара е най-добрия приятел на задръстването.09:38 16.11.2023
17 Българин
Коментиран от #19
11:38 16.11.2023
18 Българин
До коментар #5 от "Симеон Хасан Банкянски":
На тази и дават повече от 10 Милиона от парите на БЪЛГАРИТЕ на година, за да увеличава катастрофите.11:39 16.11.2023
19 брей
До коментар #17 от "Българин":
Не е ли по-лесно да ти пуснат един бацил, или кофти вакса, ами ще връткат такива сложни схеми? Абе от къде ви изравят такива?11:43 16.11.2023