Last news in Fakti
27 Август, 2017 39084

Дизел или АГУ?


  • Дизел Нафта От една страна дизеловите автомобили са доста по-икономични от тези, задвижвани от LPG. Те предлагат и много по-добър въртящ момент, но пък що се отнася до екология - отстъпват значително. Все по-негативното отношение към този тип автомобили в Европа, също поставя на дневен ред въпроса за тяхната забрана.
  • АГУ Газ Какво прави втечнения газ толкова примамлив? Струва с около 1 лев по-малко на литър и изгаря значително по-чисто от дизела. Не се отделят никакви сажди. В сравнение с дизела редуцирането на азотни оксиди е в размер на 95%. Евентуалните забрани за движение не са релевантни за автомобилите на LPG.

    806 гласа
    37%
    63%
    1337 гласа

Коментари

  • 1 Лъва

    111 51 Отговор
    Карам на АГУ и съм доволен
  • 2 Random

    122 141 Отговор
    Не, благодаря.
    Не изповядвам религията на живите бомби.

    Коментиран от #20, #106

  • 3 svetli96

    95 93 Отговор
    Дизел
  • 4 Гост

    65 52 Отговор
    Качествен бензин на турбомотора с електромотор за града.....Всичко останало е боклук и помия!

    Коментиран от #51

  • 5 123

    59 18 Отговор
    АГУ-то е единственото спасение на старите коли. Всеки реве против дизела ама стигне ли си до забрана някаква, то не ми се мисли какво ще стане съд старите коли без катализатори и уредби слагани по гаражите. Чиновниците не са прости и ще използват момента да съберат кинти от старите коли и тези с измислени газови, като нищо чудно да въведат регистър на газовите уредби както е било преди 20/30 години.
    Най добре си е заводска газ или метан.
  • 6 Гост

    31 100 Отговор
    След всяка дизелова бръкма се вдига пушек,но не от вървежните способности,а от недоразумението нафта в кола.....
    При газовите уредби всичко е зелено и по-икономично,но просто освен за служебна кола за друго не стават! Бавни,не вървят...човек ще заспи докато набере инерция колата!

    Коментиран от #7


  • 7 Годт

    50 37 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Бъркаш. Аз си карам тойота на 13 години и грам пушек не вади, д4д на рав4 :)
  • 8 Гост

    21 21 Отговор
    VW имат коли заводска на метан от десетилетия поне, Мерцедес също.Едно ново TSI на метан напремер и си ти. Германците ще се измъкнат пак с печалба от скандалите. И може би пазара втора употреба ще се обърне, като наместо дизел втора употреба да се търси повече метан втора ръка.

    Коментиран от #11

  • 9 правния

    49 65 Отговор
    естествено че дизел- с таз пръдня само на газовия котлон.
    Ако е трябвало да вървят автомобилите на газ за толкова много години щяха да ги направят да вървят само на газ.не че няма опити но !!!!!! непреуспели

    Коментиран от #21

  • 10 Сталин

    71 15 Отговор
    Като нямат пари да си подържат колите дали са на дизел или газ няма значение как се минава ГТП-всички избушени 30 годишни батали са минали преглед,ако се минава реален преглед по улиците колите ще намалеят с 50-60 процента
  • 11 RPG

    67 25 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Да фабричния метан е супер но ако искаш въртящ момент а не само глупави конски сили на хартия определено дизела е решението. Колкото до екологията няма как да ме убедят че дизела е проблема след като има още ТЕЦ-ове със въглища за производство на ел. енергия за (екологичните) електро автомобили.
  • 12 БМВ

    43 36 Отговор
    АГУ си е най добре
  • 13 Герберасите на власта

    87 8 Отговор
    Давам коментар като водач и на двата типа автомобили,по принцип от основното гориво няма по добро,но съвременните газови уредби не показват разлика че си на газ ,имат си умаслител и газовата е закачена към блока за управление на колата ,за екология няма да говорим (и без това никой не прави данъчни облекчения за това колко Euro 5,6, ти е колата),дизела губи по скоро от това че обслужването му е в пъти по скъпо ,турбо,дюзи и съединител са на цени който след покупката може и да изпреварят цената на колата на старо.Другото лоше което дърпа дизела назад че е по уязвим на некачествени горива който в БГ колкото искаш докато при бензина може да се разминеш с смяна на горивна помпа при дизела всичко с лошата нафта си е цифра.
  • 14 Ванчо

    26 28 Отговор
    Аз карам 5,7 v8 на газ и освен,че много по-малко вредни емисии отделям не се занимавам с драмите на тъпите дизели дюзи помпи и т.н но и метана не е за подценяване там вредните емисии са почти нулеви а и октана е с по-високо число.
  • 15 Аматьор

    25 7 Отговор
    Да сравняваш дизел 136 коня по вървене с газ на 90 или 101 коня е леко казано идиотщина. Или дизел 90 коня с газ на 75,макар да не са малки случаите в които по-слаб бензин с газ да минава нафтата(как става ли ,ми разлика в теглото,дизела е по-тежък). Но иначе сте прави - дизела има по-голям въртящ момент и за това се ползва при товарните автомобили. А колко е въртящият момент на ел.двигателите!?
  • 16 BMX

    35 48 Отговор
    Ааабсолютно НЕ на газовите уйдурми.Ако бяха читави наистина,от завода щяха всички бензини да излизат с гасссс.Това с екологията е поредната измишльотина на големите,за да се изкарват пари от хората,за големите заводи и тецове проблеми няма.

    Коментиран от #17

  • 17 неутрален

    41 13 Отговор

    До коментар #16 от "BMX":

    Не забравяй,че много автомобили излизат с фабрично поставени газови уредби!
  • 18 ЙГХХГ

    59 9 Отговор
    Дизелът е приятен,но да не забравяме поддръжката:дюзи,турбо,ГНП и др...При хубав бензинов мотор и качествен газов инжекцион караш и поддържаш с минимум разходи.

    Коментиран от #116

  • 19 бай Тодор

    50 29 Отговор
    Кой каквото ще да говори,от АГУ по-хубаво няма!Аз самият от 35 години карам коли все на газ и съм много доволен.Страшно икономично излиза и абсолютно безопасно!
  • 20 Nema zna4enie

    33 7 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    Типичен отговор - клише, от човек който няма реален поглед върху въпроса. Ако някога се слагаха по гаражите от незнайни майстори и се случваше по 1 авария в годината, то сега газовите системи са в пъти по-безопасни, ако се слагат от специалисти, и икономични, и замърсяват много по-малко. Като всяка друга система в автомобила , разбира се, имат нужда от поддръжка от време на време !
  • 21 Все тая

    29 4 Отговор

    До коментар #9 от "правния":

    А нещо да си чувал за дизел на газ, а ? Как па все дървени философи се въдят тука бе, аман от глупаци дето не могат да приемат че има прогрес и нещата трябва да се развиват !!!
  • 22 onq s konq

    43 17 Отговор
    Тука май никога няма да разберете ЧЕ НЯМА ДА СЕ РАЗБЕРЕТЕ:)А причината е елементарна-НЕ МОГАТ ДА СЕ СРАВНЯВАТ НЕСРАВНИМИ НЕЩА!Защото всеки автомобил си е различен от останалите по мощност,амортизация,тех. състояние,обгрижване чрез навременни ремонти и т.н.Освен това автомобилите са предназначени както за работа така и за удоволствие,а това е съществена разлика за режима на експлоатация.В общи линии според мен основните горива нафта и бензин ПРИНЦИПНО са за добре стоящи финансово хора,докато на газ карат по-бедничките за да икономисат "некой лев"...оправдавайки социалния си статус със "грижа за екологията".
  • 23 Townboy

    24 16 Отговор
    LPG!
  • 24 ААХАХ

    13 22 Отговор
    Тоя конфликт няма отговор, и двата си имат плюсове и минуси. Според мен отговора е каква кола караш. Не може да си земеш примерно бмв 5-ца след 2005 и да й слагаш газ, ся или може да си го позволиш или не можеш. седнал си в кола за 15 бона и отиваш на колонката газ да зареждаш. Ако колата е под 4-5 хиляди лева по стара от 2005-2006 си е за 100% газ. Новите хечбеци дизелки след според мен вече нямат нужда от газ понеже се достатъчно икономични, примерно астрата след 2006 4-5 градско ми разправяха

    Коментиран от #32, #41

  • 25 САМО ГАЗ

    46 19 Отговор
    Газ газ газ и само газ, икономично,безшумен мотор,без вибрации,екологичен,маслото не се цапа,все хубави неща!!!!!
  • 26 Само газ

    35 10 Отговор
    Най важното!,,,,!,,,!,,,!,,,!,,ИКОНОМИЧНО,,,,,,,!,,,!,,!,,!!
  • 27 граничарче

    21 18 Отговор
    Атмосферен дизел и атмосферен бензин макар и на газ,кое ли върви повече при еднаква мощност?И турбодизел и турбобензин на газ?
    Идеята на дизела е в икономията но при двигател на газ и това му качество отпада.
    Акат са толкоз вървежни тия дизели що няма спортен автомобил дизел примерно Ферари Бугати или некой болид от формула 1 или във WRC?

    Коментиран от #29, #30, #34, #143

  • 28 123

    51 4 Отговор
    Няма човек у нас който да е сложил газ заради екология. Всичко е пари. Както при тези с коли за 5000 така и при тези с коли за 20 000.
  • 29 Guest

    10 2 Отговор

    До коментар #27 от "граничарче":

    А за 24 часа на Le Man?
  • 30 Гост

    10 9 Отговор

    До коментар #27 от "граничарче":

    Audi R10 TDI

    Коментиран от #31

  • 31 граничарче

    10 8 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    А бе къде слагаш Ауди при тези коли бе .Не ставай смешен,Ауди може да си купи всеки,дори и ти.
  • 32 Кирчо

    26 3 Отговор

    До коментар #24 от "ААХАХ":

    Брат колите на 20000 бона масово са на газ каени инфинитита и други лакоми бензини
  • 33 дфзф

    17 26 Отговор
    мани това да ти мирише на пръднато в колата...или си караш на бенз или на нафта или на ток и това е...
  • 34 unnamed

    26 5 Отговор

    До коментар #27 от "граничарче":

    Защото максималния въртящ момент при дизелите се достига около 1800 до 2500 оборота, а при бензиновите над 4000 оборота. На никой не му трябва състезателна кола с максимални 5000-6000 оборота. Болидите от F1 достигат до 12 000 оборота, ама двигателя им кара по 2 състезания и е дотам. Истината е, че дизеловия двигател просто не позволява да е състезателен, а ти се изразяваш изключително детински и некомпетентно. Дизеловия двигател е направен да върши работа и да се кара много време, не да печели ралита и състезания!

    Коментиран от #43

  • 35 Гост

    23 15 Отговор
    Дизел. Караш си колата както е проектирана, а не някой да ти реже тръбите и кабелите, да не говорим колко се справят с настройката на газовата уредба.
  • 36 Гого

    22 17 Отговор
    На дизела вече му е минало времето както телефоните с бутони няма по красива гледка да караш зад дизелова кола и да се наслаждаваш на чернилката!

    Коментиран от #40

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор

  • 38 инженер по транспортна техника

    18 2 Отговор
    Въпроса няма категоричен отговор. Зависи от колата. Стар дизел означава много раходи за поддръжка и ремонт. Но стар бензин не винаги става добре на газ. Понякога става с много компромиси и голяма инвестиция за уредбата. Все по-малко нови автомобили са успешно пригодими за работа с пропан-бутан, за метан пък не е ли фабричен, шансовете са нулеви..... Но метанът е с широко приложение извън транспорта, а цената му зависи от всичко друго, но не и от потреблението в автомобилите. Очакванията са за постоянно плавно завишение спрямо тази на бензина. Докато пропан-бутана няма много приложения извън автомобилите и малко в бита, също така не подлежи на преработка и превръщане в друга суровина. Когато прибавим към това и все по-намаляващият брой на пригодими към пропан-бутан автомобили, става ясно защо цената на газта пада постоянно в последните 5-6 години спрямо бензина. Ето защо далаверата да караш на газ е пълна, и ще става все по-голяма, стига колата ти да го позволява. Изводът е- мислете когато купуват кола, търсете съвет от приятели и специалисти- коя кола би станала успешно на газ, и си купете такава! Аз лично имам 3 коли с пробег по около 20 000км годишно, и трите са на газ и няма поголяма далавера от това. АУДИ А6 1999 4,2 V8 300P.S., HONDA CRV 2000 2,0 148P.S. I OPEL KADET 1,4MONO 1991G.Ако трябва обаче да си купя нова или до 5г кола, никога няма да е на газ. Също няма да е и на бензин, защото за да става кола от нея,, трябва да е много скъпа- от рода на
  • 39 инженер по транспортна техника

    16 8 Отговор
    от рода на АУДИ S6 , S8.... Всички останали нови бензинови мотори имат ужасно вървене и непрекъснато превключват скорости като луди, а шума на мотора няма никакво величие, все едно слушаш прахосмукачка.... Ако е нова кола, до 250к.с., по-добре дизел.
  • 40 Мерц

    9 5 Отговор

    До коментар #36 от "Гого":

    Карай зад мен и ще видиш че не пуши моята! Не се изказвай неподготвен!!!
  • 41 Пепи КуКоТо

    4 2 Отговор

    До коментар #24 от "ААХАХ":

    Кат та гледам тебе и се успокоявам.
  • 42 Мерц

    11 16 Отговор
    Дизел:))))) Обаче нов който не пуши! Мерц цлс 320 цди:)))))) така че дизел момченца...
  • 43 граничарче

    3 6 Отговор

    До коментар #34 от "unnamed":

    така е ,но при нефорсираните дизели с голям обем които работят на много по малко обороти от тези които се слагат на колите.А тези на автомобилите са с много по малък ресурс от един двигател на газ,макар и той да работи на двойно по голями обороти.та това е истината дизела е за камиони трактори и танкови от 3 литра нагоре и до 2500 об. макс
  • 44 тони

    6 16 Отговор
    Карам нов дизел (Евро 6) и в гаража зад него не се диша, това нещо замърсява страшно много. Не ми се мисли какво е при старите коли. Газовите пък са подвижни бомби, не мерси. Бензин или електрически автомобил.
  • 45 тинтин

    4 5 Отговор
    Нито едното , нито другото... Но нямаме избор. Бъдещето е не в електродвижещите се, а в магнитните, но дали арабите, хамериканците и руснаците ще го допуснат?! А в нашата майковина как ли ще "каращисат" магнита? // Поразтърсете се из нета, че да си помечтаем взаимно. Поддръжка - на спирачки и интериор; резервоар - йок (това е на френски), а скорост от 120к/ч - стигат. Може и да не върти гуми, но няма гориво. Т.е. има, но е забранено още от миналия век... Жалка.
  • 46 Guest1

    24 3 Отговор
    Повечето хора слагат газта от зор, смисъл купуват си една 15-20 годишна кола на бензин, която средно харчи 8-10 литра бензин. Като
    сложиш газ разхода е горе долу същия само, че парите са наполовина.
    А това че има хора, които си ги купуват същите автомобили и ги карат само на бензин да не се износва бързо мотора не ги прави по-богати. Всеки иска нов автомобил, като се седне вътре да му е приятно да му мирише на ново, но малка част от българите могат да си го позволят.

    Коментиран от #53

  • 47 Майстора

    15 19 Отговор
    Няма конфликт. Нафтата трябва да бъде забранена.
    Толкова много боклуци изхвърля, че всякакви следващи коментари са безсмислени!!!
  • 48 Антидизел

    20 14 Отговор
    Няма такова нещо, че дизела излизал по-евтино от газта. Който не е карал и двете, той не знае.
    Дори да караш като бабичка, по-малко от 6/100, няма как да изгориш.
    При сегашната цена, това са 12-15лв.
    Карам на газ и дори да настъпвам със 150-170, не гори повече от 11/100, цената е по-ниска.
    Няма да говоря, колко е скапан дизела в БГ и как скапва дюзите, а това си е доста сериозен ремонт или постоянни добавки към горивото.
    Обосновах се, нека ме обори някой.

    Коментиран от #58, #59

  • 49 минувач

    10 11 Отговор
    Вижте си маслото бе, нафтаджии...
  • 50 АГУ

    17 6 Отговор
    Всички тираджии ще изберат дизел , понеже излиза евтино да не кажа безплатно (понеже правят смучага) , но за бедния български гражданин най-добрият и евтин начин да се возиш е LPG .

    Коментиран от #52

  • 51 бай Иван

    3 5 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    В тотална грешка си.
    Е85 му е майката.
    Емисии и цена като на газ, октан и вървеж кат' метанол.
  • 52 Име

    1 4 Отговор

    До коментар #50 от "АГУ":

    E85
  • 53 User

    7 3 Отговор

    До коментар #46 от "Guest1":

    Аз не искам нов пластмасов боклук
  • 54 АСАСАСА

    10 16 Отговор
    AГУ ? Да бе за това трябва да се вкарват хората в затвора за опит за терористична атака с бомба в колата ..Който кара на това няма акъл и не мисли явно за семейството си и хората,който вози в колата ...
  • 55 Ха сега де

    8 5 Отговор
    Карал си с 170 само на компа, иначе нямаше да кажеш такава простотия...
    Фиат пунто с 1,2 мотор, 60 кс при 150км/ч по борд комп е на 10.5л/100 на бензин! Колкото до 6/100 за дизела... Карам 150+ кс дизел 1500кг и за последните 400км (50/50 градско/междуградско) по борд средният ми е 7.3 и то с климатик и с минимум 110 на междуградското! 😗
  • 56 TSFH

    15 6 Отговор
    Бензин / Дизел са горивата.Всичко друго е компромис където пряко ти поставя живота под риск.
  • 57 готлиб даймлер

    16 8 Отговор
    ало събудете се....от дизела по ЧИСТО НЕМА...не си мислете ,че като пуши замърсява,,,,това е неизгорял въглерод,,а от бензина азотни окиси въглероден окис..това се превръща в киселинен дъжд.. КПД НА ДИЗЕЛА може да достигне до 60 процента а бензинките до 35,,,
  • 58 Абсолютно откровен

    20 4 Отговор

    До коментар #48 от "Антидизел":

    Аз не искам нито да те оборвам нито да споря с теб. Ще ти кажа само, че от 1990 г. карам дизел. Започнах с едно Пежо 309 с 1905 кубика двигател атмосферен дизел, който ми гореше 5/100. Беше чист дизел. Нямаше значение дали е лято или зима мотора палеше без проблем. От тогава съм сменил 7-8 само дизелови Пежа като сегашното ми е 308 1.6 HDI 110 коня. Чипосал съм го на 140 коня и при поддържана на темпомата скорост от 130 км.ч. натоварена с 4 човека и багаж ми гори 4.2 - 4.3 на 100 км. Излишно е да обяснявам, че няма как да не съм доволен от този разход нали? И последно да кажа, че колата ми не пуши, защото прочетох доста коментари как били пушели дизеловите коли. Да и аз съм виждал такива да пушат, но нека не слагаме всички дизелови двигатели под общ знаменател нали?

    Коментиран от #78, #85

  • 59 асса

    15 9 Отговор

    До коментар #48 от "Антидизел":

    Ама много лесно мога да те оборя бе пич първо нафтата скапана и скапвала дюзи ок ама за 550 хил км не съм сменял дюза или квото и да и са все още с минимални отклонения така а ти с тая газ кво 150 хил макс само на газ и основен ремонт на двигател !2-ро един нормален дизел пример пассат б5 1.9 150 коня извън града до 100 км 4,4 на 100 дизел градско 6,5 не повече така и + това имам място в багажника и резервоара ми е много по-голям и мога да мина много повече километри и не нося риск да убия другите хора покрай мен с тая бомба!Мился,че това е достатъчно ако не е кажи да продължа.

    Коментиран от #141

  • 60 Валентин

    17 9 Отговор
    НАД 120 ХИЛЯДИ са колите на газ в България (без метановите 80 хиляди!)

    Колко от тях са гръмнали бе???
    За какви бомби пишете, да нямате предвид секс-бомби??

    Коментиран от #63

  • 61 Анонимен

    6 8 Отговор
    Явно ти никога не си карал на газ ,затова така говориш ,имам познати в един сервиз за мерцедеси ,защо ли от тях никой не кара на нафта
  • 62 Анонимен

    7 8 Отговор
    Явно ти никога не си карал на газ ,затова така говориш ,имам познати в един сервиз за мерцедеси ,защо ли от тях никой не кара на нафта

    Коментиран от #65

  • 63 асдасдасд

    12 8 Отговор

    До коментар #60 от "Валентин":

    Първо само тия където нямат с какво да отговорят обиждат! Второ ако работеше в пожарната щеше да знаеш в българия поне 1 в седмицата гърми или се запалва до 150 хиляди изкарват на газ освен ако не е нова от магазина тогава може да докачи 200 к. а дизела един добре гледан ако е от марките vw mercedes seat надминават 100000к без големи проблеми както и тези в бг са над 500000 това ,че им въртят километражите не означава ,че са им верни км и също така просто бензина няма голям живот на двигателя да не говорим ,че газта го изсушава още по-бързо и мога да ти кажа ,че караш ли с 150 км на газ 17 на 100 не ти мърда.

    Коментиран от #66

  • 64 qqqqq

    4 10 Отговор
    Опел астра 1,6 моно, 6,5/100 газ при 90-100 извън града при цена 0,83 на газта. Вие сами смятайте. Върви си като на бензин.

    Коментиран от #67

  • 65 айсйайсйай

    8 7 Отговор

    До коментар #62 от "Анонимен":

    Карал съм и съм благодарен ,че го махнах първо ,че заплашвам семейството си второ ,че подържането на такава кола излиза много а разликата в икономията е толкова минимална ,че като платиш ремонт по бензинката си с много вътре и на всичкото отгоре не искат и да ходят трябва им настъпване а тогава газта харчи много повече.
  • 66 Валентин

    10 7 Отговор

    До коментар #63 от "асдасдасд":

    НИЩО НЕ ИЗСУШАВА ГАЗЪТ, това са измишльотини!!!
    Работя в сервиз от 1993-та година, даже не знам колко коли са минали през сервиза за тия години, но са хиляди!! Отваряли сме какви ли не коли, ИЗНОСВАНЕТО НА МОТОРА
    НЕ
    ЗАВИСИ
    ОТ ГОРИВОТО!!
    Зависи от оборотите, на които се кара, защото при високи обороти излиза огън от клапаните и изгаря всичко в главата на мотора!!

    Коментиран от #68

  • 67 аскаса

    5 2 Отговор

    До коментар #64 от "qqqqq":

    1.6 моного тогава да го сравняваме с една сди 3 на 100 а сметай тогава.

    Коментиран от #72

  • 68 САДАСДАСД

    5 2 Отговор

    До коментар #66 от "Валентин":

    С последното си мнение сам доказа,че си на 15.

    Коментиран от #70

  • 69 АСАСАС

    10 9 Отговор
    Газта се кара в България защото повечето хора са бедни и прости и не мислят за последствията и не могат да си направят сметка за разходите ако искаш икономия си взимаш сди малка 3 на 100 ти харчи защото всички камиони или товарни големи машини за на дизел защото харчат по-малко много по-малко се чупят и имат по-голяма мощ.

    Коментиран от #98

  • 70 Валентин

    5 5 Отговор

    До коментар #68 от "САДАСДАСД":

    Ами ела в сервиза на околовръстното на Казанлък, отвори две -три хиляди мотора и ще спорим!
    Колкото по- малко въгрелодни атоми има в едно гориво, толкова по- добре за мотора! Иначе влизат МНОГО газове през сегментите, маслото става на лайна, образуват се въгленови киселини и става мазало!

    Коментиран от #71

  • 71 АСДАСДАС

    4 5 Отговор

    До коментар #70 от "Валентин":

    Е няма да споря човек фактите говорят другото,което е не си мисли ,че не съм отварял коли през свободното си време ходя за коли и са ми минали много повече и за това съм наясно.
  • 72 qqqqq

    3 9 Отговор

    До коментар #67 от "аскаса":

    6,5/100 газ при 0,83лв - 5,39лв 3/100 дизел по 2лв -6лв Пак на газ излиза по евтино. Не знам колко е голямо това СДИ но едва ли е колкото астрата.
  • 73 садасдас

    9 5 Отговор
    Еми един сеат кордоба сди знаеш колко е голям добре а сметни сега проблеми зимата с палене на тая газ газова уредба с дизела ако е почитан и добра марка 500 к идва в бг а ти тука поне още 200 к
    бензина идва на 300 слагаш газ и още макс 100-150 к и основен ремонт да не продължавам с всички други ремонти тегли чертата и сметай с колко си вътре.Тия 61 ст на 100 заслужават ли си с тая бомба ? И другото което и като им платиш ремонта капиш.А па да не говоря ,че не ходи и като го настъпиш харчи много повече от дизела .

    Коментиран от #74, #75

  • 74 Бай пец

    3 5 Отговор

    До коментар #73 от "садасдас":

    Тва са наизустени лафове без да си карал и двете или си карал нещо скапано на газ

    Коментиран от #76

  • 75 qqqqq

    5 8 Отговор

    До коментар #73 от "садасдас":

    Астричката сия карам стана 10 год. предполагам че близо 150- 170 хил. км. съм минал защото нея спирам. До сега два изспарителя съм сменил и два филтъра. Може би защото е моно, но с двигателя до сега проблеми нямам. Зимата паля на бензин за 2-3 мин и минавам на газ. Между другото карам като баба, за 20мин разлика няма нужда да се пребивам.

    Коментиран от #77

  • 76 сасдасдас

    4 3 Отговор

    До коментар #74 от "Бай пец":

    Нали сигурно продавам по-1 кола на година ..минали са ми толкова коли за последната година ,колкото на теб няма да минат за цял живот за това и мога да давам мнение тук като казах доказателствата,който ти дадох говорят а не твойте думи без потвърждение .
  • 77 АСХДХАСХД

    4 2 Отговор

    До коментар #75 от "qqqqq":

    Това за пребиването е вярно ти даде пример за тая скорост и за това ти отговорих както виждаш първо дадох пример за до 100 км но въпроса е ,че като я натискаш в обороти харчи а не само на високи км.
  • 78 Заядлив

    3 13 Отговор

    До коментар #58 от "Абсолютно откровен":

    Карате дизел, чипосан и станал по-мощен. Съобщихте ли в данъчното, за преизчисляване на данъка?

    Коментиран от #81, #84

  • 79 гостенин

    17 7 Отговор
    Имам 6- цилиндров дизел и малка градска с фабрична ГАЗ за жена ми. Никога няма да се откажа от дизела! Направих си експеримент да патувам извънградско с малката кола на ГАЗ, е няма такава дивотия! Върви макс с 150, изпреварвам с мъка, защото няма раз, като турбо дизелите и разхода при такава скорост на магистралата 140 - 150км/час е около 9.5! А с шестака дизел, върви като луд, 140 - 150км/час съм под 3хил. оборота и ми харчи 7 нафта! А също и не ме натоварва, защото има голям ряз и изпреварвам безпроблемно и без ризкови ситоации! Така че, ЗА ДИЗЕЛА!

    Коментиран от #82

  • 80 Роман дизел

    7 2 Отговор
    ЗиЛ 130-80/100газ.Мерцедес 2543 - 31/100 нафта. Първият е 12 тона бруто , втория 40.
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор

  • 82 Атанасов

    5 8 Отговор

    До коментар #79 от "гостенин":

    Като гледам тук само състезатели са се събрали.Газ не ставало щото нямало "ряз"С тези ограничения в скоростта за какви скорости ми говорите,или за вас не се отнасят правилник и закон?

    Коментиран от #87

  • 83 минувач

    9 8 Отговор
    Абе вие си чешете езиците, а през това време французите, норвежците и шведите мислят да въведат забрана за нафттови печки по улиците. И ще го направят.
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор

  • 85 BaiIvan

    8 8 Отговор

    До коментар #58 от "Абсолютно откровен":

    Този разход от 4 литра при 130 км в час да не е по на надолнище ли е?

    Коментиран от #91

  • 86 Ники

    15 2 Отговор
    Хора, карам Ауди Б4 комби 1,9 ТДИ от 2009г. Купих я на 17г. сигурно е била поне на 500000км., като знам как карат хората по "белия свят". От тогава до сега (още я карам) съм минал още 200000км. без ремонт по двигател и горивна система. Няма зима няма лете, пали се от първи път, иска само акумулатор, масло и нафта. Няма придърпване, като натисна да гоня 150 км. правя ги, поддържа ги, няма байр, няма равно, няма включен климатик. Гори колкото и сложа от марешкия и тираджийския дизел. Може и олио да гори с трансформаторно масло. Няма комънрейл, няма помпи-дюзи над всеки цилиндър. За мен това е двигателя - 8 години безпорблемна работа за 17 годишна кола. Остаря мама му стара, но не ми се продава, ръжда пък никаква.Това е, хората навремето са мислели колко дълговечен да е произведения автомобил, а сега как да искара точно до първия ден след гаранцията.
  • 87 гостенин

    13 6 Отговор

    До коментар #82 от "Атанасов":

    Колега, имаш ли изобщо идея, какво е това животно "ряз" на автомобила??? Да ти разясня... Това значи, че автомобила достига голявм въртящ момент, при ниски обороти!!! Това значи, че с дизела при две хил. оборота за секунди достигам голям въртящ момент и изпреварвам без проблемно и без ризково, защото става много бързо! Говоря за ТУРБО дизел! А с атмосверен бензин, особено на ГАЗ, ми трябват 4 - 5 хиляди оборота за да постигна необходимия въртящ момент, а те се постигат за много време и съответно с огромен разход на гориво! А съответно и всяка маневра, като изпреварване става бавно и по-рисково! Изобщо не виждам смисъл да ти обяснявам, качи се на един съвременен турбо дизел, покарай го, и сам ще видиш разликата!

    Коментиран от #93

  • 88 чичо Манчо

    10 9 Отговор
    Цивилизованите държави обсъждат забрана на дизелите, бай ти Ганя тръгнал да обеснева колко са велики нафтовите печки.
    Идилия!

    Коментиран от #89

  • 89 гостенин

    11 2 Отговор

    До коментар #88 от "чичо Манчо":

    С този си коментар, даже надмина Бай ТИ Ганьовщината!?! За съвременен дизел с Евро 6 норми, да си чувал? А за масовата пропаганда, че видите ли електромобилите са върха на сладоледа, но за проблемите с вредните емисии за производството и рециклирането на батериите, който се отделят и са равни на отделянето на такива от 10-годишното ползване на съвременен дизел, да си чувал? И мога да ти изредя още ред факти, върху които много такива, като теб, не се замислят?!?

    Коментиран от #92

  • 90

    4 10 Отговор
    Здравейте,карам на газ много години.Който желае да кара дизел.Познайте защо в града не мога да ползвам климатика на колата,не защото не работи.а от този пушек от нафтови ,неизправни.извън всякакви норми печки.Не се спазват въведените норми при год. технически прегледи.
  • 91 Абсолютно откровен

    3 5 Отговор

    До коментар #85 от "BaiIvan":

    Ако не си карал Пежо 308 1.6 HDI с 6 скорости и 110 коня, чипосано на 140 коня няма, какво да ти обяснявам. Чети написал съм ти го. Темпомата или така нареченият круйсконтрол съм го нагласил на 130 км.ч. и на извънградско не знам да има някъде път само по нанадолнище. Дървени философи като тебе много и за това не смятам да ти обръщам повече внимание. Както казах ако не си карал такъв автомобил просто не ръси мозък.
  • 92 чичо Манчо

    2 3 Отговор

    До коментар #89 от "гостенин":

    Пак уби Алеко, ама не му е за първи път.
  • 93 gnida

    11 6 Отговор

    До коментар #87 от "гостенин":

    А ти защо не се качиш на съвременен турбо бензин и да видиш има ли разлика ? Захванали сте готин спор . Аз лично карам от години коли на газ , заради икономията и съм на мнение , че газта запазва двигателя , пести от мангизите , но мъкнеш бутилка , газаджията ти трябва да е много запознат и т.н. Дизелът в момента има повече агрегати обслужващи д-ля и горивния процес . Не дай си боже да се счупи нещо ....Ами честно казано една качествена газова си заслужава инвестицията ....
  • 94 Бай пешо съм

    5 3 Отговор
    Сега аз да кажа карам 309 109 коня на газ 10 на сто жената кара соцваген 105 коня д_л 8.3 градско кое е по дорбе като разход а вървят еднакво.
  • 95 xxxxx

    8 5 Отговор
    От метана по евтино и екологично няма,зимата при минус 15 запали от раз на метан,8лв -220км,единствения недостатак за мен е че няма метан на бензиностанците .
  • 96 Гост

    3 4 Отговор
    Типичен спорът за българина,когато е на масата.....Селяндурска история....На всички е ясно,че от бензина с възможно най-висок октан(98/100) съчетан с турбо няма...няма и да има! ОК,за градско може да се ползва електромотор,който да не блъска излишно бензиновия с турбото на кратки разтояния! Това е истината! Пък вие сега спорете,което е по-добро и на сметка.....Икономията е майка на мизерията!
  • 97 АСДАСДАС

    7 9 Отговор
    Бай Ганьо си е Бай Ганьо ни приема ни предава забраняват дизела забраняват го щото е интерес свързан с пари.Кола се кара на бензин дизел всички други измишльотини са опасни като газ метан и така нататък .Нито е по-икономично от дизела газта нито нищо пестиш по 50 -60 ст на 100 километра после плащаш 1000-2000 лв за ремонт по двигател и олеле малеле щот така ми щото сме Българи и прайме тънки сметки.Или караш дизел и правиш икономия или си взимаш бензин и си го караш както си е.Дизел бил извън нормите така е щото няма контрол махат се гърнета катализатори чипосват се от маумни тунерчета ако не се правят тези неща един дизел не е по-вреден от бензина другото газта мирише за страх и не се диша зад кола на газ.Ако има забрана за нещо трябва да е за газта и метана щото са бомби и прецакват колите.Много от хората който карат бензин е защото цените са на половина по ниски от тези на дизел иначе ако не бяха 99 процента щяхте да сте на дизела ама сега се правите на интересени ахах...
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор

  • 99 Този коментар е премахнат от модератор

  • 100 jp power

    11 1 Отговор
    Повечето коментари са й за Ел.автомобили. За производството на 1кола на ток се изхвърля повече вредни газове от колкото ДВГ за 1 мил.километра. това е заради батериите. Остава проблема и с тяхното рециклиране. Да отбележа, че и производството на ток е свръх мръсно. Ако е само от възобновяеми енергийни източници, мисията невъзможна и адски скъпа. Т.е не се променя нищо , освен смяна на играчите, за обикновените хора, х.й. По отношение на дизел или бензин-газ. Газта ми скапа един бус за около 70к. Имах си личен гзаджия, само където не бях на абонамент при него. Вечно проблеми, не сигурност в автомобила , загуба на време и много нерви. Дизел е за работа, мъкнеш редовно много стока , навъртал по 50к +. Ноооо, почнат ли ремонти, става страшно. Само ЧИСТО НОВ ДИЗЕЛ. Тия, дет обясняват , че ВАГинките им харчат по 4-4.5 л.дизел на 100 и са по 120к.с + да ги разправят на дечурлигата.. дизел за автомобил си е набутвация ако не минеш поне 35к.км. на годината. Последно сменях турбина, рециклирана 1000ЛВ. с труд. ТО не бяха ЕГР, датчици, МАФ, калибриране на дюзи.... За 100к.км.съм дал над 5 000лв. За ремонт на дизелов двигател. Това означава 5лв./100км.допълнителен разход към горивото. Ако включа и бъдещи разходи за съединител, маховик, дюзи и д-р.части, които са по скъпи за дизелови двигатели.... Акумулатор, по-скъп. Маслото ми е 23лв. Ремаци, ролки ,всичко по 2. И това всичко за кола 150к.с. с разход 5-6л./ 100км. Извън градско. Скорост 100- 160 км.ч. Градско. 7.
  • 101 садасдас

    6 1 Отговор
    Ето за тази простащина на Българите говоря без образование е елементарно възпитание не може да отговори с примери и почва да псува...Ама всички тука който спорят за газта май не разбират че те искат да спрат както и дизела така и бензина та и тея бомби няма да ги карате ама що да помислите...Както казах тука всичко е въпрос на пари.
  • 102 Plovdiv

    8 6 Отговор
    Веднага след десетте Божи заповеди бих прибавил и още една: Не се захващай с дизел!
  • 103 Мерц

    5 7 Отговор
    Само дизел!!! Лека нощ;)
  • 104 jp power

    3 5 Отговор
    Миииии, имах бензинова атмосферака 2.3, по-евтино ми беше, по-приятно, И НАЙ- ВАЖНОТО...НЕ МИ СЪЗДАВАШЕ ПРОБЛЕМИ. Разход извънградско 8.5- 10л/100. Градско 12л./100. Но беше с по-голямо купе , около 300кг.повече от дизеловата. Не търся евтения ,а сигурност в един автомобил. Тооооо пари ще се дават, Вие преценете, дали на бензиностанцията или на някой "'' майстор""". А на които им се смята да смятат разходите дизел/бензин. За газ, простотия от класа. Ако, някой автомобилен завод МОЖЕ да произвежда двигател на газ, НО СПОЛУЧЛИВ, ДАЛИ ЩЕ ЧАКА БАЙ ТИ ГАНЯ ДА ГО ОТКРЕХНЕ НА ДАЛАВЕРАТА???ЗА Мен лично, дизел за сем.кола ИЗОБЩО НЕ СТАВА.
  • 105 Бай Иван

    3 2 Отговор
    Само дизел нов обаче ти да пръднеш първи в него

    Коментиран от #107

  • 106 АГУ

    6 5 Отговор

    До коментар #2 от "Random":

    "Не изповядвам религията на живите бомби. " - каза водачът на автомобила с пластмасовия резервоар...

    Глупости от 1001 нощ.

    ПЪРВО: Нова тороидална бутилка на мястото на резервната гума, сертифицирана и с евро-сонда е по-защитена и далеч по здрава от пластмасовия резервоар на колите днес, плеснат ПОД купето.

    ВТОРО: Ако ГТП-тата си вършат работата и изискват сертификат за преглед на газовата от лицензираното за това място, всички ще са с нови и сигурни бутилки.

    ТРЕТО: Таксиджия веднъж ми отговори дали скапва газта колата: Взимаме нови Хюндаи, бодваме им веднага даз и с тия коли минаваме по 800 000 км. Ти си прави заключенията.

    ЧЕТВЪРТО: единствените ДВГ машини, разрешени за работа до хора в полузатворени помещения са ГАЗокарите - факт!

    Аз пък изповядвам религията голям бензинов мотор и хубав газов инжекцион (по възможност със спортен режим) плюс иридиеви свещи от серията LPG. Ела да видиш една MX-6-ца шестак как мърка на празен ход и как лети при ръчка.

    Дизелова ярмомелка никога не може да бъде премиум. Чука, трака, тресе и кади.

    Коментиран от #109, #111, #113

  • 107 Бай Драган

    4 3 Отговор

    До коментар #105 от "Бай Иван":

    Аз имам приятел, бачка във фирма за седалки на нови коли - редовно се изрязва на тях да не си мислят тарикатите, че ще пръднат първи. И с това, единственото преимущество на новата кола се изчерпа!

    21 век новите коли изповядват философията на Кока Кока: "Газирана гадост в тенекиена опаковка"
    :/
  • 108 Vasik Atanasova

    3 4 Отговор
    смърт на дизела
    да спрем дизела
    и да намалим раковите болести
  • 109 АСАСАС

    4 3 Отговор

    До коментар #106 от "АГУ":

    Точно религията на живите бомби изповядваш

    Първо:Окей по-лесно се пука нормалния резервоар ама какво като се спука тече дизела,бензина и спираш (гърми газта и отиваш при джихадистите ) + това на бензина с газта плескаш резервоара пали се бензина и пак ти гърми бутилката.

    Второ:Ако гтп-тата си вършат работата дизелите ще са съвсем в нормите и няма да има дизелови бараки и газова бутилка сигурна няма 50/50 въпрос на време и късмет си е !

    Трето:Ти на таксиджия ли вярваш? И я пак хюндай 800 000 км ? Та това и на бензин не може да изкара повече от 300 к бе пич новите им таксита на по 100 к тракат като изоглавени ...Ти си праваи заключенията.

    Четвъртото няма да го коментирам.

    Бензина хубаво ама с тая газ нема да изкараш много а може да имаш 100 тина коня под капака с нея.. един дизел 90 коня ще те изяде.
    Мога да ти дам пример бмв бензин с газ към 190 коня бяха почти колкото 90 коня дизел ,преминава на бензин и там вече си личи разликата в конете прави сметка колко скапва двигателя .

    Коментиран от #121

  • 110 Ганьо

    4 2 Отговор
    Искам не искам....ДИЗЕЛ, като забогатея само бензин! ;)
  • 111 ъъъъъ

    4 3 Отговор

    До коментар #106 от "АГУ":

    А защо тогава масово е забранено на коли с газова да паркират в подземни паркинги

    Коментиран от #115, #119

  • 112 гощо

    6 4 Отговор
    Никога газ!!!
  • 113 гощо

    4 3 Отговор

    До коментар #106 от "АГУ":

    Ти явно не си карал хубав дизел?!?! След като мислиш,че нещо чука и тропа явно впечатленията са ти от някой модел от 70-те или 80-те години!!! Изобщо няма сравнение,какъв шестак на тази смешна Мазда!!! Ще те прекърша с дизеляка!
  • 114 гостът

    5 6 Отговор
    Грешка за нафтата,не е по икономична от газта.Три автомобила и трите са на газ.А колегите шофьори които се изказват че е бомба,да си гръмнат мозъците.Редовно обслужване и нямаш грижи.
  • 115 1111

    3 2 Отговор

    До коментар #111 от "ъъъъъ":

    Защото е по тежка от въздуха и може да загази ниски помещения при теч. Както ако оставиш дизел да работи в затворен гараж. .... сигурна смърт. Има много повече смъртни случая от задушаване от колкото инциденти с газови уредби.
  • 116 Карл Бенц

    9 2 Отговор

    До коментар #18 от "ЙГХХГ":

    Като ви слушам - газовите уредби ги слагате, само карате и нямате никакви, ама никакви кахъри. Нито се запушват филтри, нито ви мамят с количеството газ, нито ви пресъхват и пикаят дюзите, нито ви се отнема от багажника.
    Моето мнение е малко по-различно от това лаиците. Първо, най-доброто гориво за лека кола е бензинът. Второ, колата трябва да работи с горивото, за което е създадена. Хайде сега, отворковци, кажете кое е компромис!
  • 117 ТАД

    5 2 Отговор
    Темата с въртящия момент на дизела е легендарна... Въртящия момент го прави турбината с налягането което създава и още повече, че дизела с 4500 оборота трябва да достигне същата скорост както бензина (газа) при 6000 оборота , което означава различни предавателни числа на скоростната кутия. За това Мощността и момента трябва да се мерят и записват на колелата иначе са просто едни цифри които само подвеждат хората (купувачите)
  • 118 диди

    1 5 Отговор
    ОЛИО + ВОДОРОДНА КЛЕТКА И ДИЗЕЛА СТАВА ВЕЧЕН
  • 119 жан

    3 6 Отговор

    До коментар #111 от "ъъъъъ":

    За какви бомби говорите бе хора! Осъзнайте се и не драскайте глупости само и само да вземете някакво участие! Живея в средно голям град и съм на 52год. Не съм чул до сега да е гръмнала нито една...повтарям нито една бутилка!!! То е ясно че всеки ще си хвали магарето,но от АГУ по добро и по икономично просто няма!
  • 120 alf

    3 3 Отговор
    като каразм зад АГУ не съм никак доволен не изгаря добре сухо гориво е и поради двг то гори масло на фурия куп негативи. само дето дима е бледо син а не като този на дизела черни сажди
  • 121 ТАД

    5 4 Отговор

    До коментар #109 от "АСАСАС":

    Виж какво Ананасе....
    Първо: газта не гърми без искра!
    Второ: При спукване на резервоара искра та е неизбежна.
    ТРЕТО: Всяка вечер гледаме по новинире за изгорели тирове автобуси или влакове - все НАФТОВИ !!!
    Няма да ти обяснявам колко по надеждна е газовата система от инж. гледна точка, защото няма да ме разбереш. Но по това което си написал си личи, че твоите знания са възоснова информация споделена от бай Пешо от съседния гараж, който е с основно образование ама иначе много разбира.

    Коментиран от #122

  • 122 jp power

    6 4 Отговор

    До коментар #121 от "ТАД":

    Щом си такъв инж.гений,обясни на Мерцедес,бмв или там които искаш заводи, че газта е супер далавера и ще те позлатят. Заводска газова НЯМА. МАРКИТЕ АВТОМОБИЛИ СЛАГАТ ГАЗОВИ НА ФИРМИ ОДОБРЕНИ ОТ ТЯХ. СВЪРШВА ГАРАНЦИЯТА И Я КУПУВАШ ВЕЧЕ ИЗДУХАНА ОТ ГАЗТА. СЛЕДВАЩИЯ ДА СЕ МЪЧИ. ГАРАНЦИЯ НЯМА ВЕЧЕ И ЗАВОДА НЕ МУ ПУКА ЗА КОЛАТА....А, такива инДЖинерчета , като тебе е пълно в България

    Коментиран от #131

  • 123 Този коментар е премахнат от модератор

  • 124 Този коментар е премахнат от модератор

  • 125 Този коментар е премахнат от модератор

  • 126 Този коментар е премахнат от модератор

  • 127 Random

    3 1 Отговор
    Е85
  • 128 Vagen разбираш

    6 5 Отговор
    Кола на газ от 0 километра до 300000 само филтри на газта +един изпарител ,отскоро имам и дизел но продам ли го няма да повторя повече.
  • 129 Нафтомразец

    1 5 Отговор
    Аз карам коли на пропан-бутан още от тошово време( от Сопотските) и съм супер доволен . Сега имам WVcaddy с заводски метанова система,не е истина как върви на метан. А нафтата е политика на големите компаниизащото играят на пазара с арабите.
  • 130 mka85

    8 2 Отговор
    Имал съм кола на газ само проблеми с двигателя,пада мощноста ,запушисе катализатора и го махнах и стана по шумна .За 1.8i 115 к.с. смесено 10 на 100 , трупаше само грешки в ECU - то.
    След това имах 1.9tdi PD 116к.с. за 8 години никакви проблеми с мотора ,нито една грешка в регистъра на ECU- то , разход 6-7 на 100 .За вървене дизела вървеше по- добре и тягата му се усещаше повече. Това е от личен опит.Факт е че в западна европа няма газостанций ,има два пистолета на колонката - бензин и дизел.
  • 131 ТАД

    2 5 Отговор

    До коментар #122 от "jp power":

    Ха ха ха. не е редно да ти се присмивам, но не мога да се сдържа.
    https://lifestyle.bg/speed/predstavyat-nay-barziya-avtomobil-na-gaz-v-sveta.html
    http://autogaslimited.co.uk/top-5-lpg-supercars
    http://gazeo.com/automotive/vehicles/Montecarlo-Rascasse-LPG-prancing-autogas,article,7472.html
    Ако горните линкове не са ти достатъчни, помисли над въпроса "защо мерцедесите, които имат заводска метанова уредба имат двойно дъно в багажния отсек специално проектирано за бутилките, или фирмите нарязват половината кола и го правят те?

    Имай предвид, че невежеството не е преимущество за да парадираш с него.

    Коментиран от #132

  • 132 jp power

    3 3 Отговор

    До коментар #131 от "ТАД":

    Пълен смешко си:

    Върховата версия на новия италиански седан Alfa Romeo Giulia постави рекорд на пистата Нюрбургринг.
    Alfa Romeo Giulia QV се превърна в най-бързия седан на планетата и измести Porsche Panamera Turbo.

    Giulia QV успя да направи една обиколка на Нюрбургринг за 7 минути и 32 секунди.


    Туй BMW е с газова уредба за 34хил. евроооооо. И е от преди 6 години.Това са 2 голфа 7серия. .
    А тази бутиковата от Монте Карло е 500 хиляди евра. Освен това не се предлага за шосе, а само за писта.Много си ограничен и заблуден.. НЯМА кола на газ по-добра от бензин.
    Совалките на какво гориво са????

    Коментиран от #135

  • 133 Пурко

    3 1 Отговор
    Е па да кажем и я. До сега съм карал само на бензин и газ бензин.Сега съм на дизел и много съжалявам. Сежалявам защо толкова години съм си хвърлял парите през аспуха. Откарах се на колата 5/100 разход и върви на самолет, па нищо че била печка. Карайте на каквото искате, язе сум на дизел.ха,ха,ха
  • 134 Ха сега де

    4 1 Отговор
    Днес поразстъпчах дизела по магистралата... 150км/ч на 6-та - 2500об/мин... 3-ма, багаж и климатроника, 6.8 по борда... Ако съм празен, без клина и от 18"/225, слеза на 16"/205?! Да припомня! Пунто 1.2 при 150 без клима на бензин - 10.5 по борд...За какво говорим?!
    JP баце в голема заблуда си... 190 000км реални и колата няма нищо правено от изброените от теб. После и да правя цените са в ПЪТИ по малки от цитираните от теб 5000...
    И накрая но не на последно място - поддръжката ба съвременен турбо брнзин с директно впръскване даже надхвърля поддръжката на дизел, та те така...
  • 135 ТАД

    3 4 Отговор

    До коментар #132 от "jp power":

    Точно сега очаквам да напишеш, че совалките са на нафта мислителю...
    От всичката боза която изля до момента, не прочетох нито един истински технически довод за това, че газа не е добро гориво, кое точно не е добро и по какъв начин вреди на ДВГ.
    Нещо от рода на: Вкарването на горивото в цилиндрите под формата на газ не измива масления филм, които се образува по стената на цилиндровата втулка и така удължава живота на сегментите.
    Във вариант на течна фаза на газта горното отпада но при освобождаване газа излиза с ниска температура, обогатява въздуха на кислород и по този начин увеличава мощността на двигателя средно с 5%.
    Инсталация - Бутилката при метана е толкова дебелостенна, че издържа на изстрел с 9мм. патрон, пропан бутана - не толкова, но се изпитват на 50 бара (няма бензинов или дизелов резервоар с такива показатели) Тръбопроводите най често медни или хромникелови тръби съединени с ермето връзки, и не на последно място нито един от двата газа не поврежда гумени уплътнения, докато и бензина и дизела разлагат танива дори те да са маслоустойчиви с течение на времето.
    За екология просто няма да говорим защото голямото предимство на газовите горива в тази насока нй вероятно не те интересува.
    На тази тема може да се говоти и пише с часове, и не е тук мястото да сее учим, но ме дразни типичното държание на недоучилите комплексари, които се образоват от телевизията и гугъл , вземат всичко за истина и после леят мозък на поразия.
    Един съвет от мен

  • 136 ТАД

    2 2 Отговор
    Продългение на 135

    Бъди такъв какъвто си! Тъкмо хората, които четат коментарите ти ще могат да разберат, колко лошо е да си необразован лаик, чиято единствена ццел в живота е да пише съждения на базата на телевизията и интернет, а не на книги и учебници и да си взимат бележка от това....
  • 137 Jason Button

    4 1 Отговор
    О, да! България. Не само най-бедната държава в ЕС, но по всичко личи явно и държавата с най-голям брой "еколози" на глава от населението. Как ли пък нито един от хората, които си купуват ново Бентли не си казаха: "Утре отивам да слагам газово. Не бих понесъл да замърсявам природата". Какви са глупаци и мръсници, да карат на бензин бензиновите си коли, нали? Безсрамници! Друго си е то - Mercedes S500 с АГУ. Това вече е авторитет! Нека покажем на западноевропейците какви са бонаци да сипват от скъпото гориво, само защото производителят го бил изисквал по книжка. Бай Ганьо знае най-добре.

    Коментиран от #140

  • 138 айде

    5 1 Отговор
    Нека някой, който кара на газ, с ръка на сърцето каже, че е сложил газовата за да му е екологично, а не евтино и после да говори
  • 139 вес

    3 1 Отговор
    То на българите вече и душата им работи на газ
  • 140 И те го правят

    1 0 Отговор

    До коментар #137 от "Jason Button":

    http://www.prinsautogas.com/articles/en-corporate-2008/daily_echo.html
  • 141 Имам 2те

    2 0 Отговор

    До коментар #59 от "асса":

    Жена ми искаше дизел - Мерцедес А170 СДИ 95к.с., аз карам Трибека 3.6 бензин - 258к.с. - Пробвал съм да ходя на работ и с двете смесен цикъл. А - класата 8-9 дизел, Трибеката 16-17 газ.
  • 142 Чичи

    1 0 Отговор
    Цялата тая топордия е една огромна игра за пари.през януари имаше репортаж за газовите уредби че трябвало да бъдат поставяни сервизи и да имат паспорти и сега подгониха дизелите после ще подгонят газовите уредби.повечето коли са дизел и трябва да се балансира с бензина,а че ние сме заспали и спорим те ще трупат пари на нашия гръб.от тая година подгониха твърдото гориво за отопление но неподгониха пелетите а пелетите не са газ и те се правят от дървесина.и се говори под сурдинка че някои висшестоящи са насадили хиляди декари с някаква трева която ще правят на пелети а на мен и на ВАЗ дали ни изнася да караме на нафта,бензин или газ това тях не ги интересува тях ги интересуват парите и с каква забрана или законче да са монополисти.
  • 143 Fia

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "граничарче":

    Лю Ман Ауди го спечелиха с дизелова кола

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
Назад към конфликта