4 132 15

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)
Снимки: БГНЕС

Френско турският консорциум между „Еърпортс Де Пари" и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" предложи най-висока цена за концесиониране на софийското летище – 33 млн. EUR. Днес в министерството на транспорта бяха отворени и допуснати до разглеждане офертите и на петимата кандидати подали документи да стопанисват софийския аеропорт. „Както са представени параметрите на това предложение, то повежда в надпреварата за концесията, но предстои комплексна оценка и класация на всички пет оферти”, каза министърът на транспорта Росен Желязков.

На второ място по цена се нарежда обединението „ССБ София Еърпорт ДжейВи”. В него участва датският оператор „Копенхаген Еърпорс", но водещ е „ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ". Той е готов да даде годишно възнаграждение за бюджета от 26.5 млн. EUR. За 24.5 млн. EUR ежегодно плащане е офертата на „Соф Кънект“ с водещ член инвеститорския фонд "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС", базиран в Париж, в партньорство с оператора "Флугхафен Мюнхен", който управлява второто най-натоварено летище в Германия след Франкфурт.

Четвърти с предложени 21 млн. EUR годишна такса остава българската "Фрапорт България“ ЕАД, която е еднолична собственост на "Фрапорт Малта Инвестмънт Лимитед", притежаваща 60% от концесионера на летищата във Варна и Бургас.

Най-ниското концесионно възнаграждение от 20 млн. EUR е от консорциум „Витоша“ с водещ член летищният оператор „Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид" и партньор китайската „Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп".

Важно е да се отбележи, че цената и на петте предложения е значително по-висока от изискването на държавата, която иска минимално концесионно възнаграждение от 15 млн. лв. без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности за текущата година.

Кой ще е победителят в надпреварата тепърва ще стане ясно след детайлна оценка на офертите на кандидат-концесионерите, които включват и предложения за инвестиции, развитие на летището. Всички концесионери са готови да платят авансовото искане от 550 млн. лв. Парите трябва да отидат за погасяване на дългове на БДЖ и нови вагони. Всички кандидати също така са съгласни и с изискването за изграждане на трети терминал на летище „София”.

Параметрите на концесията включват отдаване й за срок от 35 години с възможност за удължаване с една трета срока при определени параметри. Основното изискване е концесионерът да реализира инвестиция в размер на 600 млн. EUR. Най-големият разход ще е строителството на трети терминал, което трябва да се случи през първите 10 години от концесията. Независимо от това е необходимо да бъде разширен и Терминал 2. През първите пет години трябва да бъде направен анализ дали е необходима втора писта и ако изводът е положителен, концесионерът се задължава да я построи.

Концесионното възнаграждение е с най-голяма тежест при избора на концесионер – 55%. Останалите 45% са оценка на техническото предложение, което трябва да съдържа план за развитие, бизнес план, план за финансиране, обща стратегия, планове и прогнози на трафика и капиталови разходи.

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Оценяват всички кандидати за концесия на летище "София" (СНИМКИ)

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 човек отсело

    23 2 Отговор
    И накрая печели,този дал най-тлъста комисионна на баце и компания!
  • 2 ххх

    11 1 Отговор
    ЛЕШОЯДИ!
  • 3 гост

    6 4 Отговор
    Накрая ще спечели този който позволи на Баце да раболепничи пред него.
  • 4 1234

    11 2 Отговор
    Турция кръв ще повръща но България в европа не връща! С помощта на герб и сащ
  • 5 Зара

    10 2 Отговор
    Вместо да пишете кой колко дава като журналисти попитайте защо и без това летище ще остане държавата България...

    Коментиран от #6

  • 6 Реалист

    11 8 Отговор

    До коментар #5 от "Зара":

    Щото е помийна яма и някой трябва да инвестира за да го направи печелившо. А летището си е на държавата - няма как някой да си го сложи в багажа и изнесе. Аман от пропаднали социалисти - метачките в летището няма кой да ги накара да изчистят тоалетните а уж сме в Европа. Един ресторант няма като хората ако ти се наложи да почакаш - 2 кафенета... Други въпроси?

    Коментиран от #8


  • 7 Мой

    5 2 Отговор
    Важно е Фрапорт, или турците да не ги взимат.
  • 8 С......я

    9 3 Отговор

    До коментар #6 от "Реалист":

    ПЕЧЕЛИВШО ПРЕДПРИЯТИЕ ГО СЬСИПАХТЕ УМИШЛЕНО С КРАЖБИ НА ГЕРБАДЖИЙТЕ

    Коментиран от #13

  • 9 Хаха

    8 0 Отговор
    Само като погледнеш физионимиите от снимките и ти става ясно, че там няма нито един, койото иска да свърши работа и да е в услуга. Всичко живо ще лапа комисионни! Ахх, наистина не ви се вярва, но какви тояги ви се пишат! За всяко откраднато евро по една !
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 Спрете незабавно!

    8 1 Отговор
    До всички управляващи! Спрете незабавно тази концесия на Летище София и абсолютно всички други концесии. Спрете да пълните вашите джобове и да се интересувате само от себе си! Спрете да рушите и съсипвате България и всички нас! Започнете най после да бъдете отговорни към България и към нас! Спрете се вече!
  • 12 Красимир Панов

    5 3 Отговор
    Повтаря се историята с A/K БАЛКАН. Първите с 33 млн. са два холдинга, като единия впоследствие ще се откаже, а другия ще източи държавата както Гад Зееви направи с Балкан. Държавата бяга от всякакъв вид стопанска дейност тъй като държавните чиновници са тотално корумпирани. Дори и с политическо решение не могат да оправдаят морално сделката. Летище София е печелившо предприятие. Има конкуренция между операторите. Концесията трябва да се прекрати, да се назначи управляващ орган от нови и грамотни специалисти. Терминал 1 да се премахне и на негово място да се построи нов, така както Терминал 2 и новата писта се финансираха от самото летище, без участие на държавата. Трябва да строим и да експлоатираме летището и печалбата да остане в държавата. Не лесно , но за сметка на това всичко ще се акумулира в държавата с по-голяма печалба. Опита от приватизацията и концесииите в България е че с некадърна администрация не се достига до никъде.Летище София ще се нареди след Балкан като следващата корупционна сделка.

    Коментиран от #14

  • 13 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #8 от "С......я":

    Летището е съсипано много преди ГЕРБ да съществува !!!
  • 14 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #12 от "Красимир Панов":

    Да се обадят на Нинова тя беше от СДС по време на приватизацията на Балкан !!!
  • 15 Проклетници!!!

    1 0 Отговор
    Проклетници! Продадохте България на чужденци! Как не ви е срам да продължавате да гледате хората в очите! Продажници и крадци! Такива хора малоумни и нехайни управляват България! Мила майко Българийо, ти не заслужаваш това!!!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.