5 415 33

Дават на съд шофьорката на автомобила, който обърна автобус на „Тракия”

Катастрофата е била предотвратима, ако Цвета Таскова при извършването на маневрата изпреварване е осигурила минималната странична дистанция

Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС
Венцислав Михайлов

Окръжната прокуратура в София приключи разследването по повод тежката автобусна катастрофа на магистрала „Тракия“, съобщиха от държавното обвинение.

При тежкия инцидент на 13 април загинаха шестима души, а останалите 17 пътници в автобуса получиха средни телесни повреди. В хода на разследването към наказателна отговорност бе привлечена Цвета Таскова, която с лекия си автомобил "Рено Меган" удари автобуса. Според прокуратурата, това е особено тежък случай на престъпление по транспорта, за което законът предвижда наказание лишаване от свобода от 3 до 12 години.

От събраните до момента доказателства е установен следният механизъм на настъпване на произшествието:

На 13 април т.г. около 11,18 часа в района на 27-ия километър от магистрала „Тракия" в посока Пловдив - София, при сухо асфалтово покритие, слънчево време, много добра видимост, продължително прав участък, със скорост 100 км/ч, в дясната пътна лента се е движил автобус Mercedes.

В същото време, посока на движение и пътни условия, със скорост около 120 км/ч се е движил лек автомобил марка Renault Megane, управляван от 29-годишната Таскова. Предвид по-високата скорост на движение лекият автомобил е застигнал автобуса и е предприел маневра за изпреварването му. По време на изпреварването, шофьорката е предприела завиване вдясно, при което лекият автомобил с челната си дясна част се е ударил в лявата странична част на автобуса в областта около задната ос.

Последвало е приплъзване, при което с дясната си предна гума автомобилът е достигнал предната част (пред предна ос ) на ляво предно колело на автобуса. При това предната лява гума на автобуса се е спукала и е била блокирана. В резултат от вклиняването на лекия автомобил в автобуса, последният се е наклонил надясно. За водача на автобуса е било невъзможно контролирането му.

Част от пътуващите в автобуса, следствие на инерционните сили, са счупили с телата си десните стъкла на автобуса и са изпаднали извън автобуса по затревеното пространство. Автобусът е навлязъл в канавката и се е обърнал на дясната си страна.

Катастрофата е била предотвратима, ако Цвета Таскова при извършването на маневрата „изпреварване“ е осигурила минималната странична дистанция.

На 30 ноември на Таскова е предявено прецизно обвинение за това, че при извършване на маневра „изпреварване“ е нарушила правилата за движение по пътищата, в резултат на което е настъпил удар между лекия автомобил и автобуса и по непредпазливост е причинила смъртта на шестима пътници и средни телесни повреди на останалите 17 лица.

Предстои предявяване на материалите от разследването на обвиняемата и пострадалите лица, и внасяне на делото с обвинителен акт в Окръжен съд- София.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • коРа
    Отговор
    1 13:53  06.12.18
    Да влиза в затвора,деева и тъпата селска кифл,аман от такива боклуци,изтрепаха народа.Прости и комплексирани селяндурки,мислещи, зе са нах-най във всичко,че някой все в тях гледа,че разбират и могат всичко и видяхме резултатът-6 погубени човешки живота и поне 6 съсипани семейства и десетки променени изцяло съдби.Все някога, трябва да почне усъждането на хора, според това каквото са извършили,крайно време е да се почне от някъде.Да влиза в затвора и там да си цъка на фейса и инстата да я видя тъпата пача,за единя фейс и инстаграм...тъпите клюки и простотии на комплексарите да убие 6 човека.Ако имаше смъртна присъда в БГ, трябваше вече да е на стола и да и пускат инжекцията и да приключва тази убийца.
  • висок
    Отговор
    2 14:03  06.12.18
    А този, който я бутна по задния ляв калник и тя се сурна в автобуса няма ли да го търсят? А водача на рейса панически завъртял волана надясно и обърнал рейса нещо?

    Коментиран от #18

  • гост
    Отговор
    3 14:18  06.12.18
    Шофьорът на реса го е карал с една ръка и е говорил по телефона, това пътниците го казаха. Реното беше здраво, само ожулено от дясно. Хайде сега що за овце трябва да сме, за да повярваме, че без да се пъхне под гумата на рейса няма как да го отмести или да се "вклини" както казват. Натопиха жената, да, има вина, но не дотам, че да лежи. Чуква от ляво, а автобуса се мята силно на дясно? Хайде бре.
  • багера
    Отговор
    4 14:19  06.12.18
    ако го беше ударила в предното колело може да стане,но тя го удря в средата колкото да стресне шофьора и той да излезе от пътя.

  • Алфа Ромео
    Отговор
    5 14:26  06.12.18
    Не вярвам на тази история, нещо се спестява тук....
  • Генералът
    Отговор
    6 14:33  06.12.18
    Безспорно шофьорката на Реното е виновна. Но съм убеден че при адекватна и своевременна реакция на автобусния шофьор нямаше да навлезе в канавката и да се обърне. Службите винаги търсят най лесният вариант.
  • Иван
    Отговор
    7 14:41  06.12.18
    Абсурд, тези които са правили експертизите са ги подкупили от собственика на фирмата! Не е възможно лека кола в конкретния случай да обърне автобус,шофьора крие много неща.. Просто се е паникьосал и сам е предизвикал катастрофата...!

    Коментиран от #8, #9

  • Гост
    Отговор
    8 15:33  06.12.18

    До коментар #7 от "Иван":

    И да крие и да не крие - хората ясно са го написали: “Катастрофата е била предотвратима, ако Цвета Таскова при извършването на маневрата „изпреварване“ е осигурила минималната странична дистанция.”
  • гост
    Отговор
    9 15:39  06.12.18

    До коментар #7 от "Иван":

    Може , може и на мен не ми се вярваше , но в Youtube e пълно с подобни руски клипове . Не само автобуси но и 20 тонни камиони от най малкия допир го изважда от равновесие и се обръщат. Друг е въпроса каква може да е била самата реакция на шофьора , но това може само да гадаем защото не ни се е случвало на нас самите. А шофьорката ,че е виновна е виновна и трябва да си понесе отговорността .
  • Педераска работа)
    Отговор
    10 15:49  06.12.18
    Трябва да си много тъп за приемеш подобна версия! Овцата сигурно го е подпряла отзад, драскала го до предна лява гума и пътуващите (БОГ ДА ГИ ПРОСТИ!) виждаш ли изпонаскачали и с тежестта си залюляли автобуса. Гениално! Той идиота говорел по тел, шофирал с една ръка и вина НЯМА!

    Коментиран от #15

  • 11 15:59  06.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • АБЕ ШОФЕРА Е СЛИВЕНСКИ МАНГАЛ
    Отговор
    12 16:14  06.12.18
    С ИНА ГОДИНА СТАЖ НА РЕЙС. КО МА ТРИЙТИ. ТВА Е ИСТИНАТА.
  • ИВАН
    Отговор
    13 16:28  06.12.18
    Еее, днеска видях един шофьор на автобус и направо не повярвах, че може да съществува толкова черен човек
  • EXPERTA
    Отговор
    14 17:05  06.12.18
    ЖЕНСКАТА С РЕНОТО Е НАВРЯЛА ПРЕДНИЦАТА НА РЕНОТО ОТСТРАНИ ПОД БУСА И ОТ ТАМ СЛЕДВА ОБРЪЩАНЕТО НА БУСА,ВИНОВНА Е.
  • Някоя си
    Отговор
    15 17:05  06.12.18

    До коментар #10 от "Педераска работа)":

    Това, че е говорел по телефона и е управлявал с една ръка, какво отношение има към механизма на реализирането на произшествието?
  • Ivo
    Отговор
    16 17:09  06.12.18
    Не знам вие как щяхте да реагирате на мястото на шофьора, но няма смисъл да говориме какво е трябвало да направи той. Главният виновник е шофцорката на реното и трябва да лежи е затвора!
  • Найден
    Отговор
    17 21:39  06.12.18
    По скоро е точно обратното..
  • 18 21:43  06.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • неутрален
    Отговор
    19 22:48  06.12.18
    Ако жената не се е ударила в автобуса изобщо нямаше да се стигне до тук. Значи е винова. Това е. Но има едно гоямо НО. Като гледам снимката на автобуса от статията - то дори няма криви ламарини ?! Ами при предното ляво колело на автобуса ?! "Вклинила" аз го рабирам удар там АМА СИЛЕН удар, който да извади наистина от равновесие... Да явно се се стреснал доста шофьора завил е прекалено и изпуснал управлението... Обикновен шофьор на лека кола - да, но на АВТОБУС немога да го приема. Ако го беше ударил някой от тея дето летят с 200-250км да го отмести.... Така че според мен ако беше държал здраво волана нямаше да има жертви а само изкривени ламарини! Факт е че жената е започнала първа белята.

    Коментиран от #20

  • пътник
    Отговор
    20 23:14  06.12.18

    До коментар #19 от "неутрален":

    Циг...н е и за това е завил на дясно те са страхливи и тъпи.Нямат нормални човешки реакции.1 тон кола с 20км. разлика обърнала 17тонен автобус.Да ама НЕ.
  • LEGIONARIVS
    Отговор
    21 23:15  06.12.18
    Шофьора на автобуса е не по малко виновен, що за ъпсурт!!! Нека направят тестове де ? Що не направят на някъв полигон да видим как лека кола обръша десетки тонове автобус??? Лъжци не се возете в тая гнусна фирма подкупили са и опорочили цялото разследване!
  • milen
    Отговор
    22 00:27  07.12.18
    а дали автобусът не е осигурил мин разстояние??! защо шофьорът да не е минал у лево, говорейки по тел.?
  • Public Owner
    Отговор
    23 05:07  07.12.18
    Разни маргинали и феминистки да не умуват много, защото бяха направени многократни тестове, разпити и признания, кифлата си призна многократно още от началото на разследването и първите разпити и след това, че е навлезнала в платното на автобуса и го е ударила, напълно виновна е и всичко е установено. Такова масово убийство би следвало да се наказва с доживотен затвор, но уви законите в България са много лабави. А те са такива очевидно защото има много либерали и феминистки наоколо които сега се разквичаха на умряло, въпреки смешно ниската присъда която ще бъде. Очевидно осъзнават колко са неадекватни и знаят, че и те са способни на подобно нещо. Егоизма им няма да го коментирам, вижда се. А Този случаи е много показателен за неадекватността на жените шофьорки, всеки знае какви ъпсурдни катастрофи правят, как обръщат по капак автомобили или прескачат мантинели, по такъв начин, че после като човек види снимки на катастрофиралото МПС се удивен как е възможно. Надяваме се, че терористката ще вземе максималните 12 години ефективно и никога повече няма да седне зад волан. Най-добре да свърши в затвора. 6ма убити и 17 със средни телесни повреди, не малка част от които осакатени. По тежък случай изобщо няма в новата история на пътя. Феминистките и либералите да не квичат, а да се лекуват!
  • ГОСТ
    Отговор
    24 07:03  07.12.18
    ПИШЕ СЕ И СЕ ИЗГОВАРЯ АБСУРД......
  • Бай Тошо
    Отговор
    25 07:44  07.12.18
    Ивкони са и във властта, никой не е и мислил че друго твърдение ще има по случая, освен измити ръце
  • автоексперт
    Отговор
    26 09:45  07.12.18
    Пише, първо чукване отзад към задната гума на автобуса, после автобусът е очевидно е намалил, а лекият автомобил е продължил напред и е ударил предната му гума.Очевидно причината е вклиняването между двете оси, забавя се скоростта на автобуса, защото е ограничена възможността да спира и да се ускорява, а леката кола има точно обратните свойства.Изводът е, че разликата от първият лек удар отзад до втория контакт скоростта се е увеличила с повече от тези 20км/ч разлика, вероятно тя е около 30-35км/ч.Оттам следва буквално подсичане на автобуса по цялото ляво направление и отлепването му от банкета, като се е оформил странично камшично движение(усукване), Оттам изпаднал на две опорни точки((т.е двете десни гими по дясната ос машината става напрактика неуправляема и се сгромолясва извън банкета.

    Коментиран от #30

  • Реалист
    Отговор
    27 11:00  07.12.18
    ФАКТ- кифлата е виновна! Никой не пише от вас за спуканата гума на автобуса. Трябва да е ясно, че дори и без удар и изтласкване автобуса става трудно управляем при спукване на гума със 100 километра скорост! Реакцията на шофьора е постфактум и трудно би могла да се определи като "неправилна". Всичко е ясно, кифлата да полежи малко в затвора, превантивно и за други като нея...трябва да се шофира отговорно!!!

    Коментиран от #28

  • Алфа Ромео
    Отговор
    28 14:31  07.12.18

    До коментар #27 от "Реалист":

    Преди доста години се връщахме от София към Ст Загора със една Сетра от тези българските, шофьора караше бясно по магистралата беше тъмно вече, чак взех да се притеснявам че много бързо кара, почти съм сигурен че беше към 120 км/ч. Само след няколко минути гръмна предна дясна гума, не просто се пукна а гръмна със трясък, но шофьора не знам как но го овладя и спряхме без големи драми в аварийната лента, може би е бил по-опитен, може би късмет знам ли....

    Коментиран от #29

  • нео
    Отговор
    29 18:19  07.12.18

    До коментар #28 от "Алфа Ромео":

    Точно така! И аз съм на това мнение!

  • нео
    Отговор
    30 18:25  07.12.18

    До коментар #26 от "автоексперт":

    Според мен е невъзможно при този удар лека кола да направи такъв удар при който автобуса да отиде на 2 гуми и каквото още там .... без "помощта" на шофьора на автобуса !

    Коментиран от #31

  • автоексперт
    Отговор
    31 08:46  08.12.18

    До коментар #30 от "нео":

    Направете си експеримент.Карайте със 120 или 140 и натиснете спирачки. казвам плавно и ще видите, че докато пипнете спирачките скоростта ще падне с 30-40км в час. Най-вероятно шофьора е усетил първия контакт и натиснал на намаля скоростта, а госпожицата е продължила със същата скорост напред и се е нанизала в предната гума, която се е спукала.Оттам в още повече е започнал да намаля скоростта си, а тя е продължила движението напред със почти същата скорост."Буквално автобусът я е захапал между двете оси и със задната си гума се е вдигнал във въздуха.Оттам е онзи ефект на подсичането и камшичестия удар и то за части от секундата

    Коментиран от #32

  • нео
    Отговор
    32 16:04  08.12.18

    До коментар #31 от "автоексперт":

    Съжалявам но немога да се съглася с това: "и със задната си гума се е вдигнал във въздуха" Това няма как да стане от страничен удар с прибилизително малко разлика в скоростите при положение че автобуса е над 10 пъти по-тъжък. Дали е натиснал малко или много спирачките също не от значение ако е ДЪРЖАЛ ЗДРАВО НАПРАВО ! Имам опит точно с това "паническо" завъртане на вола. Като завъртиш рязко и много - резултата е по таван. При по-малко завъртане и опит да си върнеш отново контрола над колата - само спукана предна гума или изобщо никаква щета в друг случай. Така че. По нагоре колега е написал случка с гръмване на гума на автобус и шофьора е овладял положението. Така че когато отговаряш за толкова много хора е задължително да се опиташ да запазиш хладокръвие (в този случай тук при удара просто да държиш здраво напред и може би леко към аварийното платно). А това дали някоя кифла или кифлар или някой моторист дето лети с 200 ще се удари в автобуса не е толкова важно колкото живота на пътниците които возиш.
  • 555
    Отговор
    33 22:33  08.12.18
    Само промити младежки мозъчета могат да повярват на тази "експертиза".Ако реното се е вклинило в автобуса,то същото трябваше да го вадят под автобуса.Всеки нормален шофьор знае,че ако спукаш предна лява гума колата започва да тегли силно на ляво.Още по вече ако пък под нея се е вклинил автомобил.Да припомня,че калниците на рено меган са пластмасови.Реното си беше по средата на магистралата без никакви следи от вклиняване или други по тежки поръжения.Автобуса беше далече напред полегнал на дясната си страна в канавката- изобщо не е обърнат както пишат.Тук са действали някакви финансови закони,но не и физични.Жалко за загиналите,но вината в голямата си част е и в шофьора на автобуса.Стига залъгалки.Още след случката коментирахме,че вина на шофьра няма да се присъди.Спестяват се много финансови разходи по застраховки и обезщетения. Така и стана.

Напиши коментар:


Публикувай