Last news in Fakti

28 Октомври, 2015 18:08 1 573 0

Александрина Милчева - блясъкът на съвършенството

  • александрина милчева-
  • блясъкът-
  • съвършенството

Със „Златен век – звезда“ Министерството на културата отличи оперната прима на бенефиса й в Софийската опера

„Дано да се повтори!“ – това бе най-често произнасяната фраза след края на изумителния бенефис, който примата на българската и световната оперна сцена Александрина Милчева сътвори със свои ученици на сцената на Софийската опера и балет. Със съвършените си, неподвластни на времето интерпретации, както и с постиженията на всеки от останалите участници – нейни ученици, звездата остави буквално без дъх публиката, дошла да уважи събитието. И за пореден път доказа мястото си сред най-големите световни мецосопрани, което тя заема от десетилетия с достойнство и с неповторим професионализъм. 

Съвместната инициатива на Държавна опера Пловдив и на първия ни оперен театър се превърна във великолепен пример за това как трябва да бъдат зачитани големите ни имена от втората половина на ХХ век в изкуството, определено от зрителите на БНТ за най-голямото постижение на България на отминалото столетие. Благодарение на прякото излъчване на бенефиса от БНР многохилядна публика има възможността да се наслади на живо на изкуството от най-висока класа, показано от Милчева и от нейните ученици. 

Програмата на концерта, подредена с изключителен вкус и изящество, бе защитена по великолепен начин от солистите, от оркестъра на Пловдивската опера и хора на Софийската опера с диригент маестро Лучано ди Мартино. От Хендел през Моцарт, Росини, до Вагнер, Верди, Пучини, Гуно и Масне. Заедно с учениците си Алек Аведисян, Виолета Радомирска, Евгения Ралчева и Ивайло Михайлов с арии, дуети и терцети прочутото мецосопрано извая пъстра палитра от класически и по-малко познати образи. Напълно според очакванията, Милчева блестеше с великолепието на истинска маестра, с което е прочута от десетилетия по световните оперни сцени. Високата си класа тя защити с арията на Шарлота от „Вертер“ на Масне, в дуета на Азучена и Манрико от „Трубадур“ на Верди и с красивата поанта на концерта – превърналата се в неин запазен знак ария на принцеса де Буйон от „Адриана Лекуврьор“ на Чилеа. 

Няма да сгрешим, ако определим видяното като концерт на един от многобройните, условно казано, майсторски класове на примата, известна от години като великолепен педагог. Неслучайно в приветствието си към голямата оперна певица президентът Росен Плевнелиев отбелязва, „че само истински големите артисти осъзнават силата на изкуството да надживява всичко тогава, когато предаваме любовта си към него на онези, които идват след нас!“

Директорът на Софийската опера Пламен Карталов нарече бенефиса „истинска перла в короната на 125-годишната история на оперната традиция в България“. Първият ни оперен театър обяви Александрина Милчева за свой почетен член в Нощта на театрите през 2014 г. Тогава тя изнесе двучасов открит урок, за който продължава да се говори с възхищение и възторг не само в музикантските среди. 

За своите постижения като изпълнител и педагог Александрина Милчева бе удостоена от Министерството на културата с отличието „Златен век – звезда“, което й бе връчено от Елиянка Михайлова, директор на Дирекция „Сценични изкуства“. Сцената бе отрупана с цветя от колеги и почитатели на оперната прима. Тя получи много поздравителни адреси, сред които от оперните театри във Варна, Русе и Стара Загора, от Академичния хор „Ангел Манолов“, както и от оглавяваната от самата нея фондация „Млади български таланти“. 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА