3 354 2

9 храни с грижа за сърцето

Снимки: shutterstock
Снимки: shutterstock
Милена Трачева

Пътят към сърцето може и да минава през стомаха, но оттам минават и всички полезни (и вредни) вещества, които приемаме с храната си. За да запазите своето сърце в отлична форма е добре да похапвате по-често следните храни. Те може и да не ви спечелят сърцето на някоя дама/кавалер, но със сигурност, че се погрижат за доброто функциониране на вашето собствено.

Ето кои са те:

Кисело мляко

Изследване, проведено в Япония сред 1000 участници, стига до извода, че тези, които консумират кисело мляко дневно, имат по-здрави венци — а проблемните венци, които не се лекуват, може да доведат повишат риска от сърдечни заболявания. Смята се, че пробиотиците, съдържащи се в киселото мляко, помагат за борбата с бактериите в устата, които могат да увредят състоянието на венците и зъбите.

Боб

Бобовите растения съдържат разтворими фибри, които спомагат за намаляването на холестерола, а половин чаена чаша е достатъчна, за да си набавим необходимото количество. Освен това ще получим като бонус и флавоноиди, които също имат положителен ефект върху сърцето и могат да намалят риска от сърдечен удар и инфаркт.

Риба

Ако включите два пъти в седмицата в менюто си риба, може да намалите риска от исхемична болест на сърцето с до 30%. Причината са омега-3 мастните киселини, които намаляват нивата на триглицеридите в кръвта, причина за запушването на артериите. Освен това те оказват положително влияние върху високото кръвно налягане и нередовния сърдечен ритъм.

Домати

Отличен източник на витамини А и С, плюс калий, фибри и ликопен — комбинация, която може да предотврати кардиоваскуларни заболявания. За да извлечете максимума от доматите, консумирайте ги готвени — въпреки че така нивото на витамин С ще намалее, топлинната обработка ще ви помогне да получите повече ликопен и антиоксиданти.

Ядки

Високото съдържание на ненаситени мастни киселини, които се съдържат в ядките, оказват положителен ефект върху сърцето, а като бонус получаваме набор витамини и минерали. Не пропускайте да ги включите в менюто си най-малко два до четири пъти седмично, за да намалите риска от сърдечни проблеми.

Ябълки

Невероятният коктейл от флавоноиди, който се съдържа в ябълките, играе водеща роля при борбата с лошия холестерол, като го спира от окисляване и предпазва от натрупване на шлаки в артериите и поява на възпалителни процеси. Освен това ябълките са богати на пектин, който действа в същата положителна насока.

Шоколад

Умерената консумация на тъмен шоколад ни снабдява с флаваноли, които разреждат кръвта, като така подобряват състоянието на сърдечно-съдовата система, и освен това подсилват имунната система, като намаляват възпалителните процеси. Освен това какаото съдържа епикатецин, вещество, което повишава азотния оксид, като така поддържа доброто състояние на кръвоносните съдове и намалява риска от високо кръвно налягане, диабет тип 2, бъбречни камъни и деменция.

Горски плодове

Изследване, проведено сред 72 участника на средна възраст, установява значително увеличени нива на добрия холестерол след седем седмици, в които участниците са консумирали по една чаена чаша горски плодове дневно. Коктейлът включвал ягоди, малини, боровинки, касис и арония, а причината за добрия му ефект е в разнообразието от полифеноли, които покачват нивата на азотния оксид, подобряват състоянието на кръвоносната система и намаляват кръвното налягане.

Вино

Една до две чаши дневно са добре дошли за нивата на добрия холестерол, освен това виното ще се погрижи за намаляването на възпалителните процеси и ще предотврати запушването на артериите. Друг плюс на виното е, че повишава нивата на естрогена, който предпазва сърцето — добра новина за жените в менопауза, при които ниските нива на този хормон увеличава риска от сърдечни заболявания.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Русенец (гост)
    Отговор
    1 10:38  01.01.18
    Забравили сте майонезите, чипса, колата и други достижения на съвременното общество - все сърдечни убийци с масово поражение и рекламни интервенции по всички направления !
  • Пръцко (гост)
    Отговор
    2 14:09  01.01.18
    Фантазиите за лошия и добрия холестерол са пълни глупости, за лошата и добрата храна - също!
    Движение му е майката, е - малко ген и малко късмет!
    Честита Новата 2018-та на всички сънародници!

Напиши коментар:


Публикувай