30 Декември, 2022 18:15 18 816 9

Уникална гледка: Парад на планетите от Слънчевата система (СНИМКИ)

• парад на планетите-
  • слънчева система-
  • небе-
  • януари

Уникална гледка: Парад на планетите от Слънчевата система (СНИМКИ) - 1

Планетите от Слънчевата система се наблюдават ясно тези дни в нощното небе.

В последните няколко вечери на 2022 г. и в първите на 2023 г. планетите и Луната ще привличат погледа над южния и югозападния хоризонт още при свечеряване, каза за БТА Пенчо Маркишки, физик в Института по астрономия с НАО при БАН и катедра "Астрономия" при СУ "Св. Климент Охридски".

С изключение на Уран и Нептун, които са видими с бинокъл или с телескоп, останалите планети са забележими с невъоръжено око като ярки звездоподобни обекти.

Венера и Меркурий ще бъдат видимо близки, много ниско над хоризонта, в съзвездието Стрелец, Сатурн ще бъде в Козирог, Нептун - във Водолей, Юпитер - в Риби, а Уран - в Овен, каза Маркишки. В момента има добра възможност в рамките на една вечер да бъдат видяни всички тези планети, ако се подготвим подходящо - с оптичен прибор, увеличаващ поне няколко десетки пъти, съветва физикът. Той е автор на "Гид на любителя астроном", който се издава през последните години от катедра "Астрономия" при СУ "Св. Климент Охридски".

За разлика от звездите, планетите не блещукат в нощното небе, отбелязва Би Би Си. Сатурн и Юпитер се виждат най-ярки, Марс е с цвят на сьомга.

"В момента Марс се наблюдава най-добре от територията на Великобритания и ще е така до около 2032 г.", каза пред медията Робърт Маси от Кралското астрономическо дружество. Той добави, че след това ще мине дълго време, преди от страната да има добра видимост на Марс и затова си заслужава да се направи опит за наблюдението му в нощното небе тези дни.

• 1 плевен

Хич не ми се вярва някой от катедра "Астрономия" да каже, че можеш да видиш Нептун и особено Уран с бинокъл.

• 2 КонТрол

До коментар #1 от "плевен":

Е, ако бинокъла се казва Хъбъл :)

Инсталирайте си Стелариум.
  • 5 Ха ха

Тръгвам за Англия да видя планетите ,а не че вече в България не се издържа.
  • 6 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

С невъоръжено око съм виждал Венера, Марс, Юпитер и Сатурн. Когато имаше пасаж на Меркурий - преминаване пред Слънцето, правих снимки с фотоапарат и много трудно го забелязах, като неясна малка точица - много е малък в сравнение със Слънцето. Трябва си телескоп за другите (и Меркурий) планети!
  • 7 Мдаааааа

Някои знаят, че Меркурий не е планетата най-близо до Слънцето. Най-близо е планетата Вулкан. Още не е открита от учените. Ама и това ще стане някой ден.

• 8 Хм...

До коментар #7 от "Мдаааааа":

Още не е открит Вулкан щото е плосък. Като Земята. Едни американци така ми казаха, пък те знаят най добре.
  • 9 Жаба Кикерица

И ний в България имаме уникалната възможност да гледаме ежедневно парада на БОЙКОВЩИНАТА - войнстваща , просташка , нагла , брутална , лицемерна , самовлюбена , грандоманска и отвратителна !