11 Юли, 2023 15:45 641 1

Китайски учени с нов начин за изучаване на първите галактики

• китайски учени-
  • изследване-
  • галактики-
  • иновативен метод

Те предлагат иновативна схема за изследване

Китайски учени с нов начин за изучаване на първите галактики - 1

Китайски учени представят нов начин за разкриване на природата на първите галактики и тъмната материя в ранната вселена, съобщи Синхуа, позовавайки на научно изследване, публикувано в сп. "Нейчър Астрономи", предава БТА.

Абсорбционните линии от 21 см са система, появяваща се в спектрите на фонови източници с високо червено отместване, дължаща се на неутралните водородни атоми.

Учените от Националната астрономическа обсерватория към Китайската академия на науките предлагат иновативна схема за изследване. Те са открили, че използването на радиотелескоп с едномерен спектър на мощност за измерване на сигнала на абсорбционната система в зората на вселената може да разкрие както особеностите на първите галактики, така и тези на тъмната материя.

• 1 Факт