8 Април, 2024 11:58 1 226 8

Учени установиха, че прародината на човечеството е Ботсвана

• произход-
  • произход на човечеството-
  • човечество-
  • африка-
  • ботсвана

В ново изследване изследователи твърдят, че успешно са проследили родината на всички съвременни хора до регион в северна Ботсвана

Учени установиха, че прародината на човечеството е Ботсвана - 1

Ново изследване показва, че общите предци на съвременните хора са дошли от Ботсвана. Всеки отделен човек носи уникалната история на предците си, но група изследователи си поставят за цел да отговорят на основния въпрос: Откъде идват всички хора? И изглежда, че може би са го разбрали.

Според Al Jazeera, изследователи в ново изследване твърдят, че успешно са проследили родината на всички съвременни хора до регион в северна Ботсвана.

“Отдавна знаем, че съвременните хора са се появили в Африка преди около 200 000 години“, казва съавторът на изследването Ванеса Хейс, генетик от Института за медицински изследвания Гарван в Австралия. “Но това, което не знаехме до изследването, беше къде точно е тази родина“.

Районът, до който учените проследяват предполагаемия ни произход, е място, наречено Макадикгади-Окаванго, където някога се е намирало огромно езеро. Учените смятат, че районът, който сега представлява мрежа от плоски солници, е бил дом на популация от съвременни хора в продължение на поне 70 000 години.

Частта от населението започва да мигрира преди около 130 000 години, след като климатът в региона започва да се променя, като по този начин предизвиква първата миграция на хора от континента. Учените предполагат, че е имало вълни от отделни миграции, първо към североизток, а след това към югозапад. Тези ранни вълни на човешка миграция са определени въз основа на стотици митохондриални ДНК — частта от гените на човек, предадена от майка му — на живи африканци.

Как учените са проследили общите ни предци до Ботсвана?

Според проучването, публикувано в списание Nature, изследователите са използвали съвременни генетични разпределения, за да проследят определена линия чак до нейния произход.

В този случай те анализирали ДНК проби от 200 души от племето хойсан - етническа група в Южна Африка и Намибия, които носят голямо количество ДНК L0. Смята се, че ДНК L0 е най-старата проследима ДНК, която присъства сред съвременните хора.

След това изследователите сравняват ДНК пробите с данни от други външни фактори, като климатични промени, географско разпространение и археологически промени, за да създадат геномна времева линия. Времевата линия предполага устойчива линия на L0, която се простира назад във времето с 200 000 години.

Една от най-големите пречки за учените при проследяването на човешкия произход е ориентирането в различните миграции, които са се случвали, когато древните хора са бродили по Земята. Но Хейс вижда тези миграционни събития като “времеви маркери” върху нашата ДНК.

“С течение на времето нашата ДНК естествено се променя, тя е часовникът на нашата история", обяснява Хейс пред АФП.

Съмнения

Несъмнено това е вълнуващо откритие за човечеството. Но не всички са убедени в заключението на изследването. От една страна, съществуват фосилни останки на хуманоиди, за които се смята, че са отпреди живота на линията L0.

Съществуват и усложнения, породени от няколко фактора, които изследователите трябва да вземат предвид, когато се опитват да стеснят източника на нашата колективна ДНК, както отбелязва изследователят Крис Стрингър от Природонаучния музей на Обединеното кралство.

“Подобно на много други изследвания, които се концентрират върху една малка част от генома, или един регион, или една индустрия за каменни инструменти, или един "критичен" фосил, то не може да обхване цялата сложност на нашия мозаечен произход, след като се вземат предвид и други данни”, каза Стрингър в изявление, публикувано в Twitter.

Крис Стрингър твърди, че предишни открития са предполагали, че Y-хромозомата при съвременните хора вероятно е дошла от Западна Африка, а не от Южна Африка, където е Ботсвана, което подчертава възможността нашите предци да са дошли от няколко родини, а не от една.

Той цитира и отделно изследване, публикувано в списание Science, което предполага, че “южноафриканските популации не могат категорично да се смятат за предци за останалата част от човечеството, а извънафриканските популации произхождат от Източна Африка. Във всеки случай и двата аргумента на Стрингър потенциално биха могли да изключат Ботсвана като място на произход на съвременните хора.

По темата все още има много дебати и още изследвания, които трябва да се направят, но проучванията, които се стремят да определят откъде сме дошли, ни помагат да се доближим до откриването на праисторическия ни произход.

• 1 красимирова с ботсвански дядо

първата днк в света . планетата на маймуните . хахахаха
  • 2 Факт

Най-древните хора са открити в Сибир. Африка е за джендерята. Не им изнася истината.
  • 3 Вълк

Лавров е връзката между хората и маймуните
  • 4 ......па

Съвременните хора ама друг път,тези са били примати.Съвременният човек е дело на извънземни същества наричани от древните богове.Създаден е от подръчен материал на планетата Земя като тези на снимката с извънземен примес чрез много експерименти.
  • 5 Трол

Там снимаха филма "Боговете сигурно са полудели", където едно шише кока-кола преобърна целия свят.

Това, Ботсвана, сигурно е било македонска област навремето. Няма ли макетата да наизскачат с претенции?
  • 7 хммм

Прародителите на Бойко Методиев и Иван Костов може и да са от там.
  • 8 ха, ха

“Това е изключително голяма площ, била е много влажна,много буйна,” казва Хейс. “И всъщност би осигурила подходяща среда за живот на съвременните хора и дивата природа.”.......И (сигурно) е била единствената на планетата,то и сега има такива площи но както виждаме приматите не стават хора.Дори обратното нЕкои съвременни хора деградират към примати.