Last news in Fakti

22 Декември, 2020 10:00 6 817 55

Режат ли учителите клона, на който седят?

  • учители-
  • изкуствен интелект-
  • софтуер

Ако учителите си мислят, че са много важни да контролират и оценяват учениците – да не се заблуждават. Софтуерът, пилотно въвеждан от Столична община, е първата крачка да ги освободи от тази тегоба

Режат ли учителите клона, на който седят? - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Точно преди 100 години писателката Роуз Маколи за пръв път използва израза „димна завеса” като технология за отклоняване на вниманието и камуфлаж извън военния контекст.

Причината този идиом да се роди точно в нейната глава е работата по времето на Първата световна война във Военното управление и Британския отдел „Пропаганда”. Както се казва – поназнайвала е нещата. Оттогава изразът „димна завеса” се превръща в обичайна фраза за нарочни усилия някой да бъде заблуден.

Възможно ли е пандемията „COVID-19” да се използва като „димна завеса, предназначена да скрие напредъка по някоя по-съществена тема”? Например, че технологиите (в т. ч. изкуственият интелект и хуманоидните роботи) са толкова напреднали, че много скоро ще произведат гигантски армии от излишни хора по целия свят. Армии, способни да разрушат обществата и държавите, които ги създават. Най-важната задача на глобалните елити е създаването на „механизми” за тяхното управление с крайна цел тяхната неутрализация, в т. ч. с т. нар. ограничителни мерки.

Подобна хипотеза лесно би обяснила странната синхронизация на „мерките” по овладяване на пандемията в държави с различни системи на политическо управление и противоречиви интереси на световните пазари. В края на 2020 година за всеки хуманоид с добър естествен интелект е ясно, че авангардните технологии са глобални, т.е.

НАДНАЦИОНАЛНИ! (В тази диспозиция оспорващият претенцията на „световното правителство” да управлява и Америка Тръмп стана излишен и бе заменен от „заспалия”, според него Джо).

Но както се казва – мисли глобално, провокирай локално. В края на декември 2020 година борбата с вируса и в частност ваксините и ваксинирането, изтласкаха от информационния поток по-съществените теми. Например, приетата от правителството Концепция за развитие на изкуствения интелект в България до 2030 година. Както и съобщението на Столична община, че пилотно се въвежда иновативен софтуер за изпитване, разработен от шведска компания. Оценяването на учениците ще става през облака на Гугъл. В същото време безброй учители по света и у нас настояват децата да не влизат в училище, защото се страхуват за живота си. Очевидно не се страхуват (все още) за работата си. И за това какво ще стане след като я загубят и се влеят в новосформиращите се Армии на излишните. За тяхното социално неутрализиране глобалният елит е изобретил универсалния базов доход и чудото на безплатния интернет. Ако заменим „доход” с „хляб” (което си е почти едно и също) и „интернет” със „зрелища”, се вижда, че глобалният елит не се отличава с голямо въображение. Формулата за сдържане на масите, чрез „Хляб и зрелища” си е на 2000 години!

Когато стане въпрос за контрол на масите, обикновено тези, които се стремят към него, включват дежурното обвинение за конспиратология. Самият аз съм поддръжник не на спекулациите за конспирации, а за употребата на реалните, легални термини като геополитически „концепции“, „конструкции” или „комбинации”. Ето няколко илюстрации.

„Концепция до 2030 г.: Изкуствен интелект води обучението от вкъщи” (в. „Труд”, 17.12.2020 г.). За какво са ни тогава учителите от 2031 година нататък? Министърът на транспорта Росен Желязков ясно заявява: „Изкуственият интелект отдавна не е абстрактно понятие… Някои от секторите в резултат на развитието на изкуствения интелект ще бъдат обект на пълна трансформация, някои ще бъдат променени завинаги…“.

Познайте от първия път дали един от първите променени завинаги сектори няма да е на образователните услуги! Ако учителите си мислят, че са много важни да контролират и оценяват учениците – да не се заблуждават. Софтуерът, пилотно въвеждан от Столична община, е първата крачка да ги освободи от тази тегоба. „Тази технология би могла да спести много рискове и РАЗХОДИ за провеждане на национални оценявания, матури и други важни изпити в училища и университети. До година част от изпитите може да се провеждат именно по този начин“. (в. „Труд“, 19-20 декември 2020 г.).

Софтуерът, без всякаква конспирация, вече се използва за провеждане на изпити и Национални външни оценявания в Швеция, Норвегия, Испания, Великобритания, Мексико, Чили и други държави. Любителите на конспиративни теории, ако се запознаят с възможностите на този род софтуерни програми, ще разберат, че те толкова прецизно диагностицират децата, че няма нужда от чипиране. Програмата тестира и складира информация за коефициент на интелигентност, скорост на възприятие и обем на паметта и други показатели, характеризиращи потенциала за обучение и развитие на индивидуалния интелект. Изглежда сякаш изкуственият интелект ще формира в бъдеще естествения по свой образ и подобие.

Учителите които се страхуват „да влизат в час” (както „по старомодния начин”, така и в „новия свят”) осъзнато или не – режат клона, на който седят. (Друг е въпросът защо само 15% от тях искат да се ваксинират). За разлика от тях изкуственият интелект и респективно хуманоидните роботи, със сигурност (засега) са лишени страх!

Ако това не беше покана за дебат, сигурно бих написал надълго и нашироко как виждам „прекрасния нов свят”. Целта обаче е, да се провокира смислен предизборен дебат за бъдещето на страната и мястото ѝ в света и в Европейския съюз. Политическите лидери от първа линия – от Бойко Борисов и Мария Габриел до Слави Трифонов и Мая Манолова, са длъжни да излязат от зоната си на комфорт (от джипа до студиото) и ясно да отговорят на по-съществените и дългосрочни предизвикателства пред нацията. Само така може да бъде вдигната димната завеса, стелеща се пред очите на избирателите.

Апропо, в Армията на излишните място има за всеки!

Автор: Станимир Стоянов

Източник: "Епицентър"

Станимир Стоянов е основател на Международна Академия за Високи Постижения „Сър Исак Нютон“. Един от най-оригиналните европейски мислители, визионер от глобален мащаб. Адепт на културата на постижения в България и в Европейския съюз.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 40 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    56 17 Отговор
    Учителите са доволни ,че си седят вкъщи и си взимат заплатите,ама изкуствения интелект ще ги остави на улицата.

    Коментиран от #13

  • 2 Гневен

    34 21 Отговор
    Веднага да се обявява нулева учебна година на момента стига с тези глупости ,обявете тази година за нулева и толкова и всички на училище чак септември месец.
    Трябва да се направи петиция срещу тоя терор онлайн обучение.
    Красимир Вълчев веднага да подаде оставка и да се отмени тази скапана заповед че като има грипни ваканции ще се учи онлайн като има грипни ваканции децата ще почиват избийте си тази глупост от главата онлайн обучение.
    От догодина веднага да се намали учебния материал и най много да се учи до 15 юни и то за участие от 7-12 клас.

    Коментиран от #5

  • 3 Дельо Хайдутин

    20 2 Отговор
    Нали правят суперкомпютър в София.Той ще ни управлява.

    Коментиран от #20

  • 4 Джон Конър

    25 4 Отговор
    Скайнет ще ни отърве от мъките.
  • 5 Дельо Хайдутин

    19 9 Отговор

    До коментар #2 от "Гневен":

    Може да се учи лятото,а ваканцията да е зимата.Елементарно.
  • 6 Daddy cool

    40 20 Отговор
    Даскалите си помислиха, че са хванали за "шлифера" Дядо Господ. Миналата година си правиха каквото искат, имитираха обучение, и сега си развяват коня, не искат да "присъстват", което не им пречи да бичат частпром. Но, палачинката рано или късно се обръща. Не само оценяването, но и безценното"учителско приссъствие" ще отиде в нафталина. И така ще е по-добре.

    Коментиран от #17, #48, #51

  • 7 Анонимен

    9 22 Отговор
    НУЛЕВА УЧЕБНА ГОДИНА ДА СЕ ОБЯВИ ВЕДНАГА И ВСИЧКИ НА УЧИЛИЩЕ ЧАК СЕПТЕМВРИ И ДА СЕ НАМАЛИ УЧЕБНИЯ МАТЕРИАЛ И НАЙ МНОГО УЧЕБНАТА ГОДИНА ДА ПРОДЪЛЖАВА ДО СРЕДАТА НА ЮНИ МЕСЕЦ И ТО САМО ЗА УЧЕНИЦИТЕ ОТ 7-12 КЛАС И ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТМЕНЯНЕ НА ЗАПОВЕДТА ЧЕ КАТО ИМА ГРИПНИ ВАКАНЦИИ ЩЕ СЕ УЧИ ОНЛАЙН И ОТМЯНА НА МАТУРИТЕ ЗА 4 ,10 КЛАС

    Коментиран от #11, #54

  • 8 робот

    21 7 Отговор
    учителите казват ,че било много по-трудно да се преподава онлайн...не разбирам тогава защо не искат още увеличение на заплатите...и да се вдигнат на стачка,ако трябва...а Боко тиквата ще им даде още пари,особено преди изборите...
  • 9 НУЛЕВА УЧЕБНА ГОДИНА

    12 15 Отговор
    ДА СЕ ОБЯВИ ВЕДНАГА И ВСИЧКИ НА УЧИЛИЩЕ ЧАК ЕСЕНТА
  • 10 Напротив

    38 19 Отговор
    Естествено, че са важни! На децата им липсва живият контакт с преподавателите. Приказки от типа: "На даскалите им харесва да са вкъщи" са безумно тъпи. Голяма част от хората работят от дома си днес и то не по свое желание.
    Часпром бичат тези, които са добри и ги търсят.
    Някой е виновен за гените, които давате и за липсата на достатъчно грижи и внимание към собствените ви деца.
    Айде, холан!
  • 11 Лост

    32 4 Отговор

    До коментар #7 от "Анонимен":

    С такива големи букви и грешки може да пише само сегашен ученик.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Въпрос

    14 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    A ти дремеш по форумите и си измисляш бизнес, който нямаш, нали?
  • 14 Наглите

    19 22 Отговор
    учителите са алчни и мързеливи, нямали пари за лаптопи и за интернет, държавата да им ги осигури .........

    Коментиран от #41, #42, #52

  • 15 Англичаните вече въвеждаха

    16 0 Отговор
    И пробваха такъв софтуер и се отказаха
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Хоху

    14 13 Отговор

    До коментар #6 от "Daddy cool":

    Много завист и злоба струи от коментара Ви :) Не би трябвало да ви е проблем да избутате едно вишу и да опитате работата на даскалите.

    Коментиран от #19, #21, #23

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 ха ха ха

    11 7 Отговор

    До коментар #17 от "Хоху":

    Скоро с вишуту си ще си бършете задниците... изобщо не осъзнавате реалността!

    Хората ви алармират с огромна червена камбана, но вие продължавате да развявате ненужните си образования 🤣

    На ИЕ, с което ще ви заместят - висше не му трябва!

    Продължавайте все така да имитирате страх 😉😊😘

    Коментиран от #32

  • 20 Behemoth

    9 1 Отговор

    До коментар #3 от "Дельо Хайдутин":

    Зад всеки супер компютър е необходим човешки ум неподдаващ се на прогноза и алгоритъм(да е непридвидим от машината)...БАЦЕ Е ИДЕАЛЕН!

    Коментиран от #24

  • 21 ценности

    5 4 Отговор

    До коментар #17 от "Хоху":

    Това "ВИШУ" , да не би да е някаква нова секта или чисто и просто неграмотност?
  • 22 Даскалите

    14 6 Отговор
    Са същите коне с капаци,като онези- контролъорите от ГТ.Качва се,и започва да се кара, да дърпа безпомощни пенсионери,или скъсани бедняци,икономисали билет,изправени пред дилемата-- Един хляб,или един билет."? Тях ги очаква същото.Нали във Бургас им биха шута до един.Със" електронната система".Тук- в столицата,ги очаква същата тесла.Монтираните" сини екрани" са вързани с монтирани камери.Камерата отчита колко пътника са вътре.А " екрана" колко са се таксували с карта,или закупили билет безконгактно.Подава сигнал,когсто има голяма разлика,и на следващата спирка,се качват двама- трима анаболци,но от Градска мобилност.Иначе,досегашния модел ,койкъдето му хрумне да се качи за проверка ще замине в миналото.Тогава ще им гледам сейра на контролъорите.Като се отзоват от другата страна- на онези с билетчето.И даскалите са същите.Живи каракуди,който не усещат куката. Уж образовани люде,а не свързват онлайн- обучение,и готовият Свръхмощен Мегакомпютър вече монтиран у нас.Плюс Петичката, която бавно пълзи навсякъде.
  • 23 Daddy cool

    4 7 Отговор

    До коментар #17 от "Хоху":

    Daddy cool го е бутал и на даскалите, от Daddy cool струи само светлина. Daddy cool е и бакалавър, магистър, доктор и Член кореспондет!
  • 24 един

    16 8 Отговор

    До коментар #20 от "Behemoth":

    Нищо не е необходимо, за елементарните знания на днешните учители, които са от кол и въже събирани... и преди някой да врекне, нека погледне какви постижения имат в образованието напоследък, пък, ако иска да се отчае - да влезне у феса да прочете туй-онуй.

    Образованието в България е ТОТАЛ ЩЕТА!

    Коментиран от #38

  • 25 Чичо Тони

    11 1 Отговор
    Когато се даде дефиниция на интелект (не случайно такава няма), тогава нещата и всички приказки за "изкуствен интелект" ще си дойдат на място. А до тогава ще има много бла, бла, бла и много пари за разни програми за "изкуствен интелект". Високите технологии не са интелект - те се създават от ИНТЕЛЕКТА! Той - ИНТЕЛЕКТА е създаден от природата. Нужни са девет месеца да се роди и дълги години на обучение.

    Коментиран от #49

  • 26 Майстор Тричко

    19 4 Отговор
    1. За да се разработва, ползва и развива изкуствен интелект е нужно първо да се повиши естествения интелект, който у нас е на отчайващо ниско ниво.
    2. Пишещите за армии от роботи, готови да направят безработни ненужни милиони, явно никога не са виждали истински роботи и си нямат и идея как се разработва, внедрява и поддържа една такава машине.
    3. Историята помни подобни страхове от началото на индустриализацията през 18в, когато хората са се страхували за работата си и за чупели машините, които са щели да ги оставят без препитание. Сега два века по-късно, населението на земята се е удесетроило и работа има за всички. Елементарно е, едни професии си отиват, а нови идват.
    4. Учителите винаги ще имат работа (поне в обозримо бъдеще), защото изкуственият интелект (дори от Швеция) не може да държи ръката на първокласника за да го научи да пише, не може да го научи да мисли логично и креативно, не може да му разкрие красотата на изкуствата, не може да го възпитава и да го превръща в личност. Не може още много работи. Оценката на изпитите е една малка част от работата на преподавателите и който не го разбира, толкова по-зле за него.

    Коментиран от #27

  • 27 8878

    3 6 Отговор

    До коментар #26 от "Майстор Тричко":

    Тричко, онлайн интелект си ти. Дърмам ти контакта и те няма, като даскал си!
  • 28 пери

    8 1 Отговор
    Само не разбрах какво точно предлага авторът на въпросното мнение.

    Коментиран от #29, #36

  • 29 От чужбина

    6 1 Отговор

    До коментар #28 от "пери":

    Защо трябва да предлага нещо?
    Пише си статийката, прибира си хонорара и си свирка. Сайта също е доволен, защото си пълни страниците.
    А читателите са инструмента, чрез който всичко това се превръща в пари.
  • 30 666666

    7 5 Отговор
    Защото като повечето ганьовци искат пари без да има покритие.Отпуски по 3 месеца ,никаква отговорност и безхаберие при преподаване на материала.

    Коментиран от #35

  • 31 гост

    5 0 Отговор
    Сериозно все повече започвам да се страхувам от все по-увеличаващата се скорост с която се развиват технологиите защото е знайно, че СКОРОСТТА УБИВА!

    Коментиран от #33

  • 32 ИЕ някой го е създал,

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "ха ха ха":

    Нали не мислиш, че от друг ИЕ, а от някой, научил добре уроците си по математика
  • 33 Висока скорост, а времето тече бавно,

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Чувствай се млад
  • 34 Анонимен

    16 3 Отговор
    Щом няма нужда от учители, нека родителите да предават и обясняват!
    И проблемът е решен!
    Остава големият въпрос, обаче, дали имат познанията и търпението да го направят?
    А за възпитанието, изобщо да не говорим!

    Коментиран от #37

  • 35 Ей, плювач

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "666666":

    За себе си знаеш, как ще наричаш безотговорни, много злоба, че могат да работят
  • 36 Предлага да събира

    5 1 Отговор

    До коментар #28 от "пери":

    Тук плювачи, завистници

    Коментиран от #39

  • 37 странно

    6 6 Отговор

    До коментар #34 от "Анонимен":

    Защо всички деца са много по-умни и по-добри, преди да тръгнат на училище?
  • 38 Не си пращай децата на училище,

    6 0 Отговор

    До коментар #24 от "един":

    Обучавай ги сам, изобщо ако ги имаш, с тая злоба и егоизъм, едва ли
  • 39 странно

    3 3 Отговор

    До коментар #36 от "Предлага да събира":

    На какво да ви завиждат? Че сами се прецаквате ли?

    Че отдавна се смесват училища за да вземат сградите ли?

    Вие като не мислите за вас си, някой друг мисли, а вие му викате, че завиждал!?!
  • 40 Проблемен ученик си бил,

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Столична община":

    Личи си злобата, хапеш ли се по гърба

    Коментиран от #45, #47

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Като ходиш на работа,

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Наглите":

    Носиш ли си машини и материали от вас, носиш ли чинии и черпаци за ресторанта, където готвиш, Хумен
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 pbdan

    6 2 Отговор
    ИЕ ще наблюдава учителите с многобройните си камери, ще ги подслушва с микрофоните си и ще им определя заплатите, дали да вземе някой на работа или да уволни. Нещо май минахме 1984г. Щом ИЕ може да обучава и възпитава децата дали според автора ИЕ може да напише като неговата статия, че и по-добра.
  • 45 ха ха ха

    4 6 Отговор

    До коментар #40 от "Проблемен ученик си бил,":

    Защо да злобея? Вие сте една и съща особа тук, която не спирате да говорите, че всички злобеят и ви завиждат, защо?

    Защото кибичите вкъщи ли, защото сте затворници, които нямат мозък да го осъзнаят ли?

    Явно не разбирате, че някои хора може да са загрижени за бъдещето на страната! ... но, да разбираш не стига само "више", трябва и акъл 😚
  • 46 хахаха

    4 4 Отговор
    Много стойностен материал.Браво! За жалост май наистина това ни чака - Brave new world...
  • 47 Malinov

    4 3 Отговор

    До коментар #40 от "Проблемен ученик си бил,":

    Даскалке, дай нещо ново, провокирай, пълна скука си.
    То да ставаше за нещо.
  • 48 много си умен

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Daddy cool":

    безценното учителско присъствие ще стане още по-безценно, и ти със сигурност няма да можеш да си го позволиш, прекалено умен си.. и да, палачинката се обръща, винаги..
  • 49 Диверсант

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Чичо Тони":

    Пропускаш един важен момент. Натрапваната масово джендърска политика защо е??? Тия ще си правят децата в епруветки

    Коментиран от #50

  • 50 Чичо Тони

    1 1 Отговор

    До коментар #49 от "Диверсант":

    Проблема не са епроветките. Материяла в тях е от МЪЖ и ЖЕНА. Проблема е "в дългите години обучение".
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 зидаромазач

    1 1 Отговор
    Какви са тези юдео-масонски теории на новия световен ред.
  • 54 Като гледам

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Анонимен":

    форума, разбирам кой е причината за тоталното изтъпяване на учениците - техните родители. Не знам дали са от поколението на"промяната", но поне изказващите се тук показват липса на елементарно образование.

    Такива "мъдри" решения като "нулева година", "намали материала" и като цяло -"Юруш на маслините" води и без това пропадащата ни нация към пропастта.

    Разберете, скъпи съграждани, че надеждата ни е единствено в знанието и в образованието.

    България беше на първите места по образованост и качество на знанията. Но не само името е важно. Измъкването на народа от батака може да стане единствено с преобладаващ брой умни и знаещи хора.
    Няма друг начин.
    Другият е да произвеждаме пушечно месо за озверелия свят - проститутки, наркотрафиканти, наркозависими и обслужващ персонал.

    Коментиран от #55

  • 55 сЕЛЯНКАТА

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "Като гледам":

    Грешите за учителите, че онлайн е по лесно да се преподава от в къщи. А вие знаете ли по колко часа им отнема това онлайн обучение.на децата и на учителите им липсва живият контакт. А технологиите ние не можем да ги спрем, но не водят до нищо хубаво. Забравиха учениците да говорят и да пишат. Все по- неграмотни. до всичко това доведоха технологиите. А, книгата ? Къде остана тя ?