8 27418

Сигнал към ФАКТИ: Ремонтират път след 40 години, асфалтът обаче се полага върху сняг

  • апи-
  • път-
  • ремонт-
  • своге-
  • бучин проход-
  • своге-бучин проход-
  • искрец-
  • свидня

"С тези мои болни бъбреци, едва слизам от автобуса след всички дупки", каза местна жителка

Сигнал към ФАКТИ: Ремонтират път след 40 години, асфалтът обаче се полага върху сняг - 1
Кадър: Kaloyan Petrov, YouTube
ФАКТИ огласява журналистически разследвания от различни медии, защото подкрепя свободата на словото.

„Ремонтът на 18 км от третокласния път III-164 Своге-Свидня-Искрец-Бучин проход започна в края на октомври м. г. веднага след осигуряване на финансов ресурс. Третокласното трасе не e основно ремонтирано откакто е построено преди повече от 40 години“.

Това казаха от Агенция „Пътна инфраструктура“ в свой отговор на въпроси на ФАКТИ. Свързахме се с АПИ след поредица от сигнали на наши читатели за лошото състояние на пътя между град Своге и Бучин проход. По въпросния път се стига от Своге до две големи села - Свидня и Искрец, и съответно обратното. Местните се оплакват, че ремонтът, започнал през октомври 2020 година, който прекъснал през зимните месеци, оставил трасето в окаяно състояние – цялото в дупки, неравности и кал.

Кадър: Kaloyan Petrov, YouTube

Сигнал към ФАКТИ: Ремонтират път след 40 години, асфалтът обаче се полага върху сняг

Хората, които живеят в района и пътуват по третокласния път III-164 всеки ден, разказват, че междуградският транспорт закъснява, самото придвижване се случва бавно и трудно. Някои хора открито казват, че дори се страхуват от придвижването си по пътя.

Припомняме, че в края на март 2021 година местни жители проведоха протест заради състоянието на пътя.

„Пътят е тотално разбит. От дупката пак дупка. Води текат, замръзват, коли и автобуси се движат от дупка на друга дупка. Зимата автобусите се подхлъзват - умираш от страх. Те също и закъсняват - тръгват навреме, но винаги стигат със закъснение. Ако гониш друг превоз, често го изпускаш. Преди пътувах за работа от Искрец до Своге за 13 минути, вече автобусът се движи 20 минути“, разказа Л.К. Дамата сподели още, че има и болни бъбреци. „С тези мои бъбреци, да не говорим за мен как пътувам. Както ми става лошо, аз едва слизам от автобуса след всички тези дупки“, каза тя.

Местните хора казват, че пътят дълги години имал нужда от ремонт. Смятат обаче, че въпросният ремонт се върши некачествено. Жител на село Искрец, който ежедневно се движи по пътя, ни разказа, че през зимата бил свидетел как асфалтът се полага в снеговалеж. „Изсипваха го директно върху калта“, каза той.

"Буквално разравянето на тази малка, но важна пътна артерия, показва единствено безхаберието на АПИ. Това не е лозе, че да бъде прекопавано. А всекидневният маршрут на повече от 10 хиляди души е не само необезопасен, ами безочливо захвърлен. Пътят е разкопан, разоран и пълен с дупки. А хората трябва да трошат колите си заради мързела на други", каза друг местен - Николай П., за ФАКТИ.

Кадър: Читател на ФАКТИ

Сигнал към ФАКТИ: Ремонтират път след 40 години, асфалтът обаче се полага върху сняг

В продължение на това, че ремонт на пътя Своге-Бучин проход не е правен от 40 години, от АПИ казаха: „През годините в отсечката е извършвано текущо поддържане – почистване на крайпътната растителност, отстраняване на неравности и компрометирани участъци“.

На въпрос за това какви конкретни ремонтни дейности се планира да бъдат направени, те отговориха: „По метода студено рециклиране ще бъде ремонтирана асфалтовата настилка, ще се подобри отводняването, ще бъдат обновени 7 съоръжения по трасето. Отсечката ще е с нова маркировка, пътни знаци и мантинели. Строителните дейности по цялото трасе се изпълняват без спиране на трафика като се работи на малки участъци, за да не се затруднява пътуването. Движението се осъществява двупосочно в лентата, в която не се работи, а скоростта е ограничена до 50 км/ч“.

Строителните работи в участъка бяха преустановени през зимата, предвид метеорологичните условия. За осигуряване на безопасността на движение през зимата по цялата дължина на трасето компрометираните участъци са насипваха и подравняваха с инертен материал, за да може да се пътува по трасето.

До момента са изпълнени около 30% от предвидените дейности – студено рециклиране на участъци, почистване на крайпътната растителност. Предстои ремонт на 7-те съоръжения, полагане на бордюри, усилване на пътната основа, където е необходимо, полагане на нова асфалтова настилка по цялата дължина на трасето и нова хоризонтална маркировка. Срокът за изпълнение на строителните дейности е до края на октомври 2021 г.

Целта на предвидените ремонтни дейности е да се възстановят и подобрят транспортно-експлоатационните качества и носимоспособността на настилката и да се осигури безопасност на движението и добро отводняване на третокласния път, съобразно интензивността на трафика“, отговарят още от АПИ.

Отговор на въпроса дали от АПИ са наясно с множеството дупки, пропадания, кал по пътя и бавното, трудно движение по него заради лошото му състояние в момента, не получихме. Дали ще бъдат предприети някакви действия за подобряване на междинното състояние на отсечката от 18 километра до продължаване на ремонтите – също. Посочва се единствено това, което вече е извършено – компрометираните участъци са насипани и подравнени с инертен материал. Не получихме и коментар по въпроса с полагането на асфалт в мокро време.

А междувременно местните жители продължават да са в очакване на нормален път, просто нормален път.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 14 гласа.

Свързани новини

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Врачка

    39 15 Отговор
    Асфалт се полага когато има.След 40 год.пак.Нали чакахте 45 год,те ви асфалт,те ви банани,те ви чалга.Чака рака ,удриии!
  • 2 Боко Жипа

    48 3 Отговор
    Работа, работа, работа...за автосервизите!
  • 3 БАЛКАН СОБАКА

    14 16 Отговор
    Служебното правителство ША ги оправи ...дупките..😀😀😀
  • 4 ЛозенWC

    25 3 Отговор
    Стига сте плакали, вее! Нали дишате най-чистия въздух? Питате ли ни нас, как всеки ден се гмуркаме в загрижеността на "кака Данчи"?.... Ама, ако е рекъл Господ - и тя подир Боко!
  • 5 новомъдрост

    34 3 Отговор
    "Всяка дупка на пътя е пачка в шкафа" (Б.Борисов)
  • 6 Сделано в СССР

    8 16 Отговор
    Това е взаимствано от Лилипутания . Така асвалтираха кремълските бандити в Сочи . ... Нетрайно, но пък за сметка на това десетки пъти по скъпо .

    Коментиран от #15


  • 7 Behemoth

    4 2 Отговор
    Бързат!
  • 8 безпартиен

    32 1 Отговор
    Не е важно работата да се свърши!Важно е да се УСВОЯТ едни пари,а и ресто да има!
  • 9 Пепо

    5 17 Отговор
    Стига писа глупости бе ! Питайте катедра "Пътно строителство" за запълване на дупки през зимата , а в момента върви цялостен ремонт на пътя , но важното е да се плюе.
  • 10 Ремонтите нa boko

    23 1 Отговор
    Нова технологи на полагане! Срок на годност 3 месеца цена 20 000 000 лв!
  • 11 Рошко

    15 1 Отговор
    Ейся тиквата ше долети с жипката, оопс има ли я още
  • 12 Ам чи...

    13 0 Отговор
    Нормално, то при царя на асфалта, така се строи... Всичката им е такава, строи се, догодина се ремонтира, после ремонт на ремонта и т.н. така се пълни шкаф!!!
  • 13 абе

    13 0 Отговор
    Важното е парите да се прибират в шкафчето.
  • 14 Така е при проклятието гроб

    9 0 Отговор
    Сички от гроб са за обесване
  • 15 Знаеш ли математика?

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Сделано в СССР":

    Каква е площа на руската федерация?И после дрънкай глупости....
  • 16 Гошо

    4 0 Отговор
    И кой определя кога се полага асфарт? При какви условия, кой разписва актовете?.......?........?
  • 17 Случаен читател

    4 0 Отговор
    Нали другата година пак трябва да се ремонтира. Вие какво искате да фалират фирмите за асфалт ли?
  • 18 Всички жители да отиват в това...

    2 0 Отговор
    АПИ и кой кого хване,да му обясни нагледно с примери как се прави ремонт на загръглена тиква,която се храни с парите на данъкоплатците.С молби и плакане пред мисирките,пътя ще си остане като лунен кратер...

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.