22 888 28

Mazda разработва бензинов двигател без свещи

Георги Касабов

Следващото поколение на бензиновите двигатели от семейството SkyActiv на Mazda ще харчи поне 30% по-малко гориво от агрегатите с аналогична кубатура. Нещо повече - тези мотори ще работят по-скоро като дизели.

Днешните бензинови двигатели на японската компания имат много висока степен на сгъстяване от 14:1. Наследниците им, които ще се появят през 2018 г., обаче ще имат още по-внушителна компресия от порядъка на 18:1, а това вече е територия на дизела.

Новите двигатели от фамилията SkyActiv ще се родеят с нафтовите си роднини и по друг белег - липсата на запалителни свещи. Възпламеняването на горивната смес в тях ще се осъществява не посредством искра, а от високото налягане.

Инженерите на компанията смятат, че именно това е пътят към постигането на по-нисък разход и вредни емисии. Целта на японските конструктори е 1.5-литровият бензинов агрегат на следващата Mazda3 да харчи 3.3 л/100 км.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • abv
    Отговор
    1 13:51  17.01.17
    При тази технология всички дизели ще отидат за скрап.

    Коментиран от #16

  • гостенче
    Отговор
    2 14:03  17.01.17
    Няма да понасят ГАЗчица.

    Коментиран от #3, #5, #23

  • незнайко
    Отговор
    3 14:41  17.01.17

    До коментар #2 от "гостенче":

    При такъв разход си седнал да мислиш за газ! Само в България мислим за парите си поради тяхната липса. Помисли защо МЕРЦЕДЕС, БМВ, АУДИ не измислят това. Защо само МАЗДА произвежда и развива роторния двигател? Отговора е един- ЗАЩОТО МОГАТ.
  • ърклх
    Отговор
    4 14:41  17.01.17
    БМВ отсега лъжат с разход 3.8 ако мазда направи това ще БМВ просто ще пишат 2.7

  • гост
    Отговор
    5 14:42  17.01.17

    До коментар #2 от "гостенче":

    Е дизелите не понасят ли метана? В белите страни градските автобуси от дизел минават на метан. Няма никакъв проблем да преминат, но ценовата разлика не е толкова примамлива както конверсия бензин-пропан.
  • Тейкър
    Отговор
    6 15:02  17.01.17
    Недостижими са японците в автомобилостроенето.Ненадминати в технология,здравина и качество. Ще убият на швабите мръсния тракащ дизел.
  • Morgoth
    Отговор
    7 15:02  17.01.17
    Т.е. да очакваме дизелов двигател работещ на бензин? По-малък разход за сметка на по-скъп двигател.
  • ААА
    Отговор
    8 15:36  17.01.17
    Не се заблуждавайте.Нефта се разделя на фракции. И държава и бизнес ,няма да оставят такава нефтена фракция ,от която да не се изваждат големи печалби и акцизи. Идеята е всички тези фракции да бъдат реализирани ,без остатък,и непрекъснато усъвършенстват двигателите на Дизел,Бензин,Газ, Метан. До №3 германеца Рудолф Ванкел измисля роторният двигател.И този двигател не се налага по-белият свят заради сложна изработка,чести дефекти, и голям апетит. Ако се създаде абсолютно нормален двигател ,който да гори като "Ванкеловият Двигател" , то той не би му отстъпвал ,и като динамика. Но за всеки влак си има пътници.
  • гост
    Отговор
    9 15:57  17.01.17
    Интересно, преди се чудех защо Мазда залагат на разработка на нови атмосферни двигатели вместо да ползват турбо като останалите. Явно това им е крайната идея.

    Коментиран от #11

  • Жорж Ганчев
    Отговор
    10 16:07  17.01.17
    След като технологията "бензинова малолитражка с турбо" се провали, сега тръгнахме да търсим нови разработки. Не съм голям оптимист, но знае ли човек какъв коз крият в ръкава. Мен ако ме питат бих заложил на осмак с голяма кубатура, но вече няма такива касоти. Писна ми от тези изцедени лимони!
  • разбирач
    Отговор
    11 16:35  17.01.17

    До коментар #9 от "гост":

    А без турбо как мислиш вдига компресията до 1:18? Поне мислете малко преди да пишете глупости. Бъдещето на ДВГ е само турбо, защото създаваш енергия от нещо, което иначе се прахосва - налягането на изгорелите газове. Без турбо разхода е двоен, а колкото повече 'натискаш' толкова повече гори. С турбото можеш да вкарваш просто повече въздух. Смешно е, като някой заговори за осмаци или двайансетаци без турбо, след като никога вероятно не се е качвал на такъв - да, има 300 коня, но докато дойдат тия 4000 оборота колата е една супер тежка каруца, защото тези двигатели тежат! Една смяна на маслото е 300лв! Турбото е страхотно, просто преди време нямаше достатъчно издръжливи материали. Друг е въпроса, че хората (особено у нас) са пълни профани и не знаят елементарни неща за това как се кара една кола - особено за турбинираните двигатели - трябва да се сменя маслото редовно и да се изчака двигателя да загрее преди да скочиш на газта, иначе 'олекваш' с 2000лв.

    Коментиран от #20

  • Кънчо
    Отговор
    12 16:42  17.01.17
    Тука на няколо места вече се бърка компресия със степен на сгъстяване :)
  • Муха
    Отговор
    13 16:50  17.01.17
    Абе " разбирач", на баба ми цървулите разбират от коли повече от теб! "А без турбо как мислиш вдига компресията до 1:18?" - без коментар... Виц... При това тъп! Компресията от турбото ли е?! Мухахаха.... Жокерче... Моторите с турбо дори са 'разредени' в сравнение с атмосверните си аналози! И тоя тръгнал да говори за профани.... Мъка....

    Коментиран от #15

  • Муха
    Отговор
    14 16:54  17.01.17
    А отделно в отношение се дава именно степента на сгъстяване...Компресията е в мерни единици за налягане... Аман от 'разбирачи'....
  • незнайко
    Отговор
    15 17:39  17.01.17

    До коментар #13 от "Муха":

    Разбира се, че са разредени. Как иначе ще понесат примерно 1 бар предварително нагнетявяне. И да компресията в тези двигатели идва от турбото. Изключи си турбото и ще разбереш каква компресия има двигателя. И как старите дизели са имали голяма компресия без турбо, замисляте ли се?
  • ото
    Отговор
    16 18:54  17.01.17

    До коментар #1 от "abv":

    Те така или иначе до няколко години в белите държави дизелите отиват за скрап заради еконормите и изискванията :) Иначе интересна иновация на мазда, чакам с нетърпение да видя, ще се получи ли.
  • гост
    Отговор
    17 19:06  17.01.17
    Нищо ново.Още преди много години мерцедес взривиха пресата че всеки момент ще вкарат аналогичен двг. Е сами виждате какво стана...
  • Shmeker
    Отговор
    18 20:22  17.01.17
    Тази технология е разработена от GM преди сигурно 10 години.
  • Муха
    Отговор
    19 20:55  17.01.17
    Абе незнайко, що се буташ между шамарите? Я ти кажи как се мери компресия на турбо двигател и ква роля играе тогава турбото, а? Копресията на двигателя е от сегментите (компресионни) и херметичността на клапаните. При движението на буталото при свиване на обема се повишава налягането - физика за средно образование... Айде "светни" ме от къде иде компресията на атмосферен дизел, а?
  • Wishmaster
    Отговор
    20 21:09  17.01.17

    До коментар #11 от "разбирач":

    Абе ти ще вкараш повече въздух ама микса въздух/гориво става много беден а на бензина 1:25 му е абсолютният максимума а на дизела колкото и невероятно да звучи може да работи до 1:70 !!! Това е хубавото на дизела че може да работи с много бедна смес и когато ти трябва мощност просто обогатяваш сместа докато при бензина положението не е така.
  • abv
    Отговор
    21 22:37  17.01.17
    Виждам, че почитателите на дизела не приемат моя коментар. Просто този двигател ще е крачка напред в бъдещето. Нека не го взимат лично убеден съм че този двигател комбиниран с електромотор ще бъде върхът.
  • някой си там
    Отговор
    22 22:40  17.01.17
    Homogeneous charge compression ignition (HCCI). BOSCH разработва този горивен процес от 2005г и то с участието на VW ,BMW,FIAT и т.н. Просто от Мазда се престрашиха да го пуснат малко по-рано в производство.
  • pyle
    Отговор
    23 23:24  17.01.17

    До коментар #2 от "гостенче":

    Защо не? Газчицата има по-високо октаново число следователно на сгъстяване ще издържа даже по-добре от бензина.. Просто е по-ниско калорична.
  • Янко
    Отговор
    24 09:05  18.01.17
    ХА! Бензинов двигател без свещи : това не е новината! Дизеловият двигател може да "гори" от бензин до леки масла, но проблема е как да се вкара горивото в горивната камера с високо налягане. Масла и нафта може - те имат мазилни свойства, но бензина - не. Всяка нафтова горивонагнетателна помпа захранена с бензин ЗАКЛИНВА (блокира поради голямото триене в нищожните хлабини между буталото и цилиндъра)! НА ВНИМАНИЕТО НА АВТОРА НА СТАТИЯТА: новината е , че японците са намерили начин как да направят бензинова горивонагнетателна помпа за високо налягане!

  • Julio
    Отговор
    25 10:06  18.01.17
    Много читава и готина компания са Мазда. Въпреки личното ми убеждение да сменям производителя при всяка покупка на кола, и през ум не ми минава някъде в бъдещето да се лиша от удоволствието отново да седна в Мазда.
  • dfg
    Отговор
    26 10:39  18.01.17
    откриха топлата вода , слагаш му газ или метан и си номер 1
  • Мазда 6
    Отговор
    27 14:26  18.01.17
    Искам да попитам извън темата!!Миналото лято си купих Мазда 6 модел 2016(фейслифт),чисто нова,2,2 дизел автоматик 175 коня с двойно предаване ,комби!!!Изминал съм 8000км досега,но единственото нещо от което не съм доволен засега е разхода на гориво ,значи градско не мога да падна под 10-11 литра,може би е нормално но просто исках да попитам?А другото което е че вратите не се заключват автоматично след определена скорост,отговорът на Мазда ,моделите за Европа не се заключвали автоматично?!Благодаря!
  • engineer01
    Отговор
    28 00:25  19.01.17
    Абсолютни лъжи: 1. Как ще запали на студен мотор, а зимата при -20 ??? 2. Това го рекламираха в една хартиена брошура преди 5 години, като тогава обещаваха, че до 6 месеца ще пуснат този двигател 3. В същата лъскава брошура рекламираха дизел 2.0 с работни честоти до 5400 об./мин, а на следващата година пуснаха такъв, но едва до 4600 об./мин. 4. все още пазя въпросната лъскава брошура 5. защо поизоставиха Ванкеловият Двигател?

Напиши коментар:


Публикувай