5 473 3

Euro NCAP тества Civic, Insignia и Arteon

Георги Касабов

Независимата европейска организация Euro NCAP проведе поредната серия от краш тестове на нови модели. Изпитанията за безопасност този път включват Alfa Romeo Stelvio, Ford Mustang, Honda Civic, Hyundai i30, Opel Insignia, Seat Ibiza и Volkswagen Arteon.

Новата гордост на Fiat Chrysler Automobiles Alfa Romeo Stelvio получава максимална оценка от пет звезди.


Равнището на сигурност за възрастни пътници в италианския кросоувър се изчислява на 97%, един от най-високите в историята на Euro NCAP. С подобни показатели може да се похвали само Volvo XC90.

Ford Mustang вече бе тестван от Euro NCAP в началото на годината, когато заработи едва две звезди. В новите изпитания участва доработена модификация, макар че допълненията са предимно от арсенала на активната безопасност.


Добавени са системи за автоматично спиране в екстрени ситуации с функция за разпознаване на пешеходци и за удържане на колата в платното. Силовата структура на каросерията не е променяна и защита на пътниците на задната седалка остава на посредствено равнище. В повторния тест Mustang получава 3 звезди.

Очакванията не оправдава и десетото поколение на Honda Civic. Японският хечбек се представя зле в симулацията на страничен удар, при който възниква сериозна опасност за гръдния кош на пътниците отзад. Като неудовлетворителна е определена и защитата против камшични удари на задната седалка.


Според Euro NCAP подглавниците се нуждаят от доработка. При симулацията на фронтален удар с манекен на 10-годишно дете са регистрирани критични натоварвания в шията, а при страничен - в областта на главата. Крайният резултат на Civic е 4 звезди главно заради щедрото оборудване със система за активна безопасност.

Hyundai i30 получава максималните пет звезди, но според Euro NCAP корейският хечбек има и слабости.


Формата на арматурното табло е окачествена като неудачна заради риска от наранявания в бедрата на шофьора и пътника до него в случай на челен сблъсък. Защитата против камшичен удар е оценена с три звезди.


Ако не беше оценената с три точки геометрия на подглавниците отзад, новият флагман на Opel щеше да бъде безапелационен отличник. Като се изключат те, Insignia получава максималните пет звезди в почти всички дисциплини.


Специалистите от Euro NCAP нямат никакви забележки към защитата на Seat Ibiza за възрастни. Безопасността за деца обаче търпи критики. В тестовете са отчетени критични и опасни натоварвания за малките пътници, макар че те не са достатъчни да влошат общата отлична оценка от 5 звезди.


Максималните 5 звезди без каквито и да било уговорки получава Volkswagen Arteon. Немският фастбек се представя безапелационно във всички симулации и изпитания.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • бай Иван
    Отговор
    1 15:05  07.07.17
    Тея рейтинги трябва да се дават за пасивна безопасност. Активната е абсолютна идиотщина- след две-три години я сработи, я не.
  • ivo
    Отговор
    2 15:21  07.07.17
    Opel the best mnogo izkam day zimam insignia germanska mashina
  • Пръцко
    Отговор
    3 16:49  07.07.17
    Би ми било интересно да видя такъв тест, ама с 2-3 манекена на задната седалка без колани, както масово се возим не само на Балканите, а и в цяла Европа!!! Ко стаа тогаа?!?

Напиши коментар:


Публикувай