7 908 31

Камионът на Tesla ще изминава 500км

Александър Петков

Според вътрешни източници товарният автомобил на американския производител на електрически превозни средства Tesla Semi ще изминава до 500 километра с едно зареждане на батериите. Изпълнителният директор на компанията Илон Мъск заяви по-рано тази година в Туитър профила си, че моделът трябва да бъде представен на обществеността още през септември.

Информационната агенция Ройтерс съобщи, че камионът на Tesla ще има пробег с едно зареждане на батериите между 320 и почти 500 километра. Това означава, че, въпреки видимия напредък в технологиите на компанията, Semi все още ще е далеч от резултатите с един резервоар на конвенционалните товарни автомобили с двигатели с вътрешно горене. Пазарът за регионални товари обаче също е значим – около 30 процента от бизнеса се реализира в този сегмент.

За сега няма официални данни от Tesla относно пробег, капацитет на товарене или цена. Експерти смятат, че само батерията на електрическия камион може да струва повече от чисто нов товарен автомобил с двигател с вътрешно горене.

Дългосрочният план на Мъск предвижда създаването на „флота“ от безпилотни автомобили, което трябва да доведе до революция в транспорта. В момента целта на компанията е да пусне на пазара по-изгодни електрически превозни средства.



Още по темата

  • Камионът на Tesla ще се прави и от клиенти

    Камионът на Tesla ще се прави и от клиенти

    Компанията Tesla ще разреши на своите бъдещи клиенти да вземат пряко участие в процеса на разработка на новия електрически камион, който компанията ...
    9.06.2017
    4 246
    0

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 123
    Отговор
    1 16:22  25.08.17
    Ха, ха. Поредния виц от тесла. Щял да изминава между 320 и почти 500 км. Значи пробег в идеални условия 320 км, ако после има надолнище може почти 500. От тесла още казали, че моделът е предназначен най-вече за пазара в щатите, защото там най-дългите междуградски пътища са до 300 км. Също така важна характеристика на камиона е, че може да развие до 100 км в час за 3.1 секунди, което е важно за бързото доставяне на стоките, превозвани с него. Мотото на новия сегмент на тесла е: не ви трябват хладилни камери при тази скорост. Дългосрочния план предвижда завземането на Марс да се осъществи именно с флота от безпилотни товарни автомобили Semi.
  • ССС
    Отговор
    2 17:36  25.08.17
    Доста хляб има да изядете докато направите електрически камион с възможностите на сегашните.
  • Язе
    Отговор
    3 20:48  25.08.17
    Експерти смятат, че само батерията на електрическия камион може да струва повече от чисто нов товарен автомобил с двигател с вътрешно горене. Пък след 10год. като сменяш батерията хептем ще си на кяр.Смех до пръсване.Хайде този облъчения сега да развива теориите,че тесла са върха.

    Коментиран от #17

  • Хорст
    Отговор
    4 21:34  25.08.17
    А вие хайде да почакате официалните характеристики на влекача и после реалните, а не да коментирате слухове. Ако тези слухове се окажат верни обаче, тогава наистина Тесла няма да изкарат пари от този сегмент.

  • 5 21:54  25.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ДДД
    Отговор
    6 22:57  25.08.17
    един положителен коментар няма ама как да има? тия с каруците като са видели първата кола едва ли са мислели по различно

    Коментиран от #7

  • Гост
    Отговор
    7 23:26  25.08.17

    До коментар #6 от "ДДД":

    Ами тия с каруците първо са видели електрическата кола и след това тази с ДВГ, ама ти от къде да знаеш?! То не е лесно да прочетеш малко научна литература с факти!
  • Някой си
    Отговор
    8 02:10  26.08.17
    500 км.? - това е половината от дневният пробег на камионите в САЩ . А едно Volvo 780 - и то ново струва $160 000, което не е малко. Пита се колко ще е Тесла?

    Коментиран от #10, #16

  • 9 09:20  26.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Future
    Отговор
    10 11:57  26.08.17

    До коментар #8 от "Някой си":

    На всеки 100 км ще прибираш по 40 евро в джоба. От гориво. Данъци не се плащат. Няма и пътни такси. Който може. Нека го сметне. Успех на хората с неандерталско мислене.

    Коментиран от #13

  • 11 12:27  26.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 12 13:09  26.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост
    Отговор
    13 13:49  26.08.17

    До коментар #10 от "Future":

    Гениално! И ако всички минат на електричество, няма да има пак пътни такси и данъци, нали? Те пътищата не се износват от електромобилите и няма нужда от данъци и такси, нали? Ако хората, които не вярват на лъжите за светлото бъдеще са неандерталци, то ти сигурно трябва да си на мисловното ниво на язовец!

    Коментиран от #15

  • Неграмотен
    Отговор
    14 14:19  26.08.17
    Добре де, ако беше толкова икономически неизгодно едвали щяха да се мъчат да го разработват и да го представят. Нека се има предвид Тесла зарядните за щатите са безплатни и са с добра мрежа. Нека да бъде официално представен, цена, характеристики и след това да го плюете. Някои хора пък предпочитат да са по-екологични от колкото да икономични.
  • гост
    Отговор
    15 15:12  26.08.17

    До коментар #13 от "Гост":

    Когато всички минат на електричество , цените на електромобилите и електрокамионите ще са толкова паднали от обема на производство и усъвършенстването , че няма да има нужда от никакви субсидии и отстъпки за да бъдат ПЪРВИ избор за всички ! И това съвсем няма да е далечно бъдеще .

    Коментиран от #18

  • гост
    Отговор
    16 15:20  26.08.17

    До коментар #8 от "Някой си":

    500 км при ограничение 90 км/ч са 5,5 часа дори по магистрала ! При разрешени максимум 9 ч на ден и задължителни почивки на всеки 4,5 часа по минимум 45 минути !!! Дали не може на задължителната почивка да се дозареди на бърза станция и да се изкарат останалите 4,5 часа ??!! Явно въпрос с повишена трудност за коне с капаци !
  • гост
    Отговор
    17 15:40  26.08.17

    До коментар #3 от "Язе":

    Първо е ясно какви "експерти" дават такива "прогнози" . Второ дори да приемем , че това ще е вярно , какво от това ? Първо останалата част от камиона ще струва най-много 30% от цената на такъв с ДВГ , тоест крайната цена ще бъде не повече от 130-150% от цената на ДВГ . Оттам нататък почват само минуси . Само смяната на масла и филтри ще ги изядат тези 30-50% за не повече от 5 години ! За по сериозни ремонти и части по-добре да не споменаваме ! А при горивото разликата е поне 40-50 евро на сто км. Тоест за 300-400 000 км избиваш цената на целия камион при среден живот поне три пъти повече . След 10 г АКО сменяш батерията , цената и ще е на 50% и получаваш камион с пробег на нов , тоест ще се изплати най-много за 1-2 години . А при автономно движение сметките стават съвсем отчайващи за ДВГ . По-малко пиши , повече мисли !

    Коментиран от #19, #22, #24

  • Гост
    Отговор
    18 17:57  26.08.17

    До коментар #15 от "гост":

    Нострадамусе, ще ни кажеш ли поне числата от тотото, че да си купим по една Тесла? Щели да паднат цените, щели да се усъвършенстват, щели да бъдат избор без субсидии, пък цената на тока няма да мръдне, нали? Отдавна не се беше включваш, г-н фантаст! Явно обаче не си си починал лятото :))))))))

    Коментиран от #20

  • незнайко
    Отговор
    19 18:04  26.08.17

    До коментар #17 от "гост":

    Престанете да говорите за масла и филтри !!! Не сте виждали с какво се охлажда електрониката на тези превозни средства . С АНТИФРИЗ, А ХИДРАВЛИКАТА РАБОТИ С МАСЛО ! Колко вентилатора мислите има МНОГО!!! А какви токове текат не е истина !!! Единствено двигателното масло го няма!!! Така, че все още е много спорен въпроса, кой кого !
  • Гост
    Отговор
    20 22:00  26.08.17

    До коментар #18 от "Гост":

    ТРЕНДА на цените на батериите е СТРЪМНО надолу. Цената на фотоволтаичните инсталации е СТРЪМНО надолу. Хайде сега събери 2+2! При смяна на изтощените батерии със заредени, в зарядните станции ще има достатъчно батерии, за да акумулират всичката слънчева енергия, когато я има, а да се ползва когато е необходимо. Нямат масла, филтри, ремъци, съединители, скоростни кутии, препарати за саждите, по-рядко се сменят накладки. Това освен преки разходи, намалява и косвените загуби, причинени от престоя в сервизите.

    Коментиран от #21

  • Гост
    Отговор
    21 23:11  26.08.17

    До коментар #20 от "Гост":

    Стръмно надолу ли? Това кога го сънува? И стига с тези лъжи за фотоволтаиците, това е най-безсмислената технология за нашите географски ширини. Като дойде есента и зимата и 10-на дни няма слънце, с какво ще заредиш батериите - с лъжи ли? А това за филтрите и маслата вече се изтърка, измисли нещо по-правдоподобно! Електричките нямат ли климатици и филтри за тях? Нямат ли движещи части и нужда от смазването им? Изобщо вече толкова се прозират всички лъжи за електричките, че скоро наближава деня в който ще се спука балона, както стана с Дизелгейт - безплатен обяд няма!!!
  • Язе
    Отговор
    22 17:23  27.08.17

    До коментар #17 от "гост":

    Първо останалата част от камиона ще струва най-много 30% от цената на такъв с ДВГ Как реши,че ще е 30%?Един нормален камион ако има 10 гуми този на тесла ще има 3 и половина ли?Няма да има кабина и останалите железа?Интересно звучи.В приказките има летящи килимчета а в новите след 10год.ще има и летящи батерии.Пестиш едно двг само и няколко кардана пич,нищо друго.Обаче това нещо ще бъде заменено от батерии сигурно 5-6 тона,ел.двигатели и една доста голяма охладителна система.Да не забравяме и как ще папка гуми,накладки а и не на последно място-зарядното сигурно ще е колкото един трафопост.

    Коментиран от #28

  • Роман дизел
    Отговор
    23 21:44  27.08.17
    Оти ручаха жабетата уИрак она - нафтата и без друго си свършва или одиа да видат колко е останало.Ако беа инвестирале тия пари от войната в жицата да беа немериле вечния двигател.
  • 123
    Отговор
    24 10:20  28.08.17

    До коментар #17 от "гост":

    Нещо май изобщо не си в час. Всяка тесла до момента е 5 пъти по-скъпа от ДВГ аналога. Тоест, ако един влекач в момента струва 120 000 евро, теслата ще е поне 500 000 евро. Второ, отвори страницата на тесла за поддръжка и виж на лекия им автомобил колко се плаща на година за експлоатационни разходи - между 3 и 4 пъти повече от конвенционален автомобил. И това за липсата на данъци и преференциите го забравете след някоя и друга година. Повечето скандинавски държави вече им ги спряха.
  • Грую
    Отговор
    25 11:10  28.08.17
    Всяка нова технология е скъпа, а електрическата технология освен скъпа е и непрактична заради късия пробег и проблемът със зареждането на батериите и загубата на зарядния им капацитет. за екология пък ще трябва да говорим едва когато в мрежата текне само зелена енергия иначе ще се зарежда с ток от изгорели въглища и от парникови емисии, а това не помага поне на екологията.
  • гост
    Отговор
    26 11:17  28.08.17
    Няма официална информация за пробега или цената. Всичко са спекулации. В едно съм сигурен: Мъск е доказал, че когато изкарва продукт на пазара, този продукт е напълно конкурентоспособен. Няма да направи камион, който фирмите да не купуват, не се притеснявайте.
  • Гост
    Отговор
    27 11:36  28.08.17
    500км не са малко, но са недостатъчни за камион. Примерно такъв ще стигне то София до Бургас, но като стигнеш там не можеш да се върнеш. А тираджиите точно на това разчитат, да направят пълен курс -отиване и връщане. Освен ако не им сложат на няколко места заряд и като спрат за зареждане да го накичат като октопод :D Инъче при постоянно ползване (ежедневно) това ще пести много от гориво, но е за точно определени курсове с предвидени зарядни станции.

  • гост
    Отговор
    28 23:43  28.08.17

    До коментар #22 от "Язе":

    Няма нужда нищо да "решавам" , просто човек трябва да знае как стоят нещата , а не да се "надява" ! Камионът на Тесла естествено ще има шаси , кабина и мостове като другите камиони и тези неща струват от 25 до 30% от цената на камион с ДВГ . Но НЯМА да има ДВГ , скоростна кутия и всички свързани със тях системи ( смукателна , охладителна , горивна и най-вече изпускателна ) които струват около 70% от цената на целия камион ! Елдвигателите ще бъдат два , вградени в задните мостове и същите от Модел 3 , тоест най-масовите и съответно най-евтините които Тесла ще произвежда . Всъщност само ауспуха с катализаторите , ДПФ филтрите и "адблу" системата струва повече от електромоторите ! А забравихме и "забавителя" , който струва към 5-6 хиляди и се износва доста сериозно , а ще бъде заместен от режим "рекурперация" и ще "връща" енергия , вместо да употребява . И въобще тия 500 000 по-добре ги забрави , напразни надежди

    Коментиран от #29, #30

  • Я пак
    Отговор
    29 00:35  29.08.17

    До коментар #28 от "гост":

    Няма да има охладителна система????? я пак помисли и не бързай този път.
  • Я пак
    Отговор
    30 00:38  29.08.17

    До коментар #28 от "гост":

    Смукателна система:)) ти да не живееш в карбураторните времена бе??
  • 31 12:51  30.08.17
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай