8 217 26

Искаш чистачки в Tesla Model 3 - влизаш в менюто

Георги Касабов

Първите собственици на дългоочакваната евтина Tesla се сблъскват с някои доста странни решения, непознати за традиционното автомобилостроене. До волана на Model 3, например, присъства обичайното лостче за включване на чистачките, но ако иска да промени скоростта им, водачът трябва да влезе в менюто на информационно-развлекателната система. Същото важи за управлението на други елементарни функции като нагревателя на задното стъкло, климатика и подгряването на седалките.

Слушането на музика в Model 3 също не е проста работа. Малката Tesla няма FM/AM радио, CD плейър или възможност за включване на смартфон или флашка (въпреки наличието на четири USB порта в скъпото ниво на оборудване). От компанията обещават скоро да поправят това недомислие с ъпдейт на софтуера, в който са предвидени FM radio и Bluetooth.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • СЪРП И ЧУКундур
    Отговор
    1 11:56  27.09.17
    измислил го е руснака бреей
  • Вуте
    Отговор
    2 11:58  27.09.17
    Оти да го правим лесно като може и по-сложно!
  • smeh
    Отговор
    3 12:02  27.09.17
    Това е просто гениално !!! Освен на дълги разстояния, няма да се кара и в дъждовно време...
  • Зорлем
    Отговор
    4 12:06  27.09.17
    Еми, така става, когато "солюшън архитектите" не са забили и един пирон през живота си в реалния свят, за да знаят кое е удобно и кое не. Реалността често има гадния навик да не е такава, каквато се представя в РРТ презентациите, но в днешното "интернет" време това май има все по-малко значение. Добре, че вече съм стар и мога да махна с ръка, че тия работи не са за мен...

  • НАТО ВЕЦ
    Отговор
    5 12:13  27.09.17
    За удобство, бонус моп, дъждобран, хавлия и вълнени чорапи в комплект. А, и на дедо ми ВЕФ-а.
  • гост
    Отговор
    6 12:19  27.09.17
    Не е баш толкова сбъркано, защото чистачките са автоматични и може да си ги пуснеш принудително с лостчето, а само скоростта се регулира от менюто, което е на едно копче натискане. Под дисплея има сензорни бутони за различните функции, които излизат като малки прозорци на монитора. Та скоростта се регулира с натискане на сензорен бутон и един тъч на монитора. Не разбирам кое му е толкова сложното? Съвременните коли имат автоматичен режим за фарове и чистачки, за заключване и паркинг сензори. Та това е новото време, копчета, които рядко или почти никога не се използват, да биват премахнати. Опостяване се нарича това. По логиката на коментаторите всички квартални картоиграчи у нас са гении, а технологичните инженери с по 200х.долара заплати и за чеп за зеле не стават.

    Коментиран от #9, #10, #19, #20

  • незнайко
    Отговор
    7 12:21  27.09.17
    Вече прекаляват с този начин на управление, на отделни възли в автомобила, което е грешка . Бърз и моментален достъп е необходим. Другото е наливане на ПАРИ !
  • оМъскарли са ги
    Отговор
    8 12:24  27.09.17
    То ясно, че тая кила е проектирана от някой голобрад геймър, който е карал кола само на конзолата, ама тия коли не ги ли тестват внякакви условия преди да ги оуснат на пазара ??? Е така да ги покарат в дъжд, сняг или пек и жега. Утр някой ще ревне, че му се е разтопило таблото на слънцето ;) За всички нови собственици по една тесла....дърводелска ха ха !
  • onq s konq
    Отговор
    9 12:30  27.09.17

    До коментар #6 от "гост":

    Напълно поткрепям!Ас на моито беенве съм му изтръгнал сички копчета и съм му монтирал едно китаиско устроиство дето работи с гласови команди!Седам в беенвето и викам ДИЙЙЙЙЙ - и то тръга а като му кажа РРРРРРР ЪС БЕ КРАНТО и веднага набива спирачките ! Кофти му е само радиото щото като му кажа ПУЩИ МИ НОВОТО ПАРЧЕ НА АЗИС НА МАКС то земе че блокира
  • Зорлем
    Отговор
    10 12:31  27.09.17

    До коментар #6 от "гост":

    "... един тъч на монитора..." Ето ти го "ботълнека" на цялата концепция. Накратко: работата с "тъч"-а изисква повече внимание и вглеждане, отколкото с допотопните бутони и врътки. А разхождането по меню, пък било и само да го "извикаш" с един бутон, вече си е извращение за всеки, който има други приоритети във всекидневието си. Относно опростяването - чукът и теслата отдавна са измислени и продължават да са си съвсем актуални и практични инструменти.

    Коментиран от #13

  • 11 13:30  27.09.17
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Езоп
    Отговор
    12 13:32  27.09.17
    Кисело е гроздето.
  • гост
    Отговор
    13 13:48  27.09.17

    До коментар #10 от "Зорлем":

    Модерните строители отдавна рабоят основно с пневматични чукове, които са много по-бързи и не изискват толкова сила. Чукове ползват в Индия и у нас, в САЩ са с пневматични такива. За твоят баща компютъра също е бил нещо ново и неприветливо, не като радиоточката например. Или пък екстрата климатик сигурно е била анатемосвана като простудяващо устройство от САЩ, не е като да си отвориш триъгълното прозорче на жигулата. Не ти харесва - не купувай и оплювай.

    Коментиран от #14

  • КуКу
    Отговор
    14 14:42  27.09.17

    До коментар #13 от "гост":

    Следващата стъпка ще бъде мигачите да се пускат от скъпоценният ти таблет за да икономисат 100 $. А другите авто инженери правят така че хората да могат да превключват всичко без да свалят ръце от волана, и да виждат всичко без да си отместват погледа настрани. Ама какво значи тука сигурност като важна е Тесла гъзарията!!!
  • Зорлем
    Отговор
    15 14:53  27.09.17
    "Модерните строители отдавна рабоят основно с пневматични чукове, които са много по-бързи и не изискват толкова сила. Чукове ползват в Индия и у нас, в САЩ са с пневматични такива." Сигурен ли си, че искаш да обясняваш за използването на пневматичен и ръчен чукове на човек, който през последните 3 месеца активно работи с такива? (Е, един пирон от пневматичния ми се заби в ръката, ама беше само един път и то не ковях аз!) И мога да ти гарантирам на 110%, че в пикапа на всеки щатски стоител наред с пневматичните и електрическите инструменти си има и ръчен трион, и чук, и "кози крак" и т.н., и т.н. Пълната автоматизация работи, когато не се намесва човешка ръка. Във всички други случаи има моменти, които не са толкова редки, трябва допотопен подход. Ясно ми е, че си мислиш, че днешните технологии са върхът на върховете и всичко с тях е по-лесно и ефективно, но ще пораснеш, ще настъпиш някоя и друга мотика и ще проумееш някои непреходни истини. Това се нарича "трупане на опит" и не става с четене и учене. Трябва си "преживяване", за да се проумее (ако изобщо се стигне до проумяване, де).

    Коментиран от #17

  • Тряс
    Отговор
    16 15:11  27.09.17
    Не ми се мисли какво става, когато забие китайския таблет, който командва всичко? Сигурно те спира моментално на магистралата, автоматичните врати не могат да се отворят и пикаеш в чашката за кафе, докато не дойде софтуерния ъпдейт...
  • Гост
    Отговор
    17 15:50  27.09.17

    До коментар #15 от "Зорлем":

    Не му се връзвай на това създание, то е от най-болните теслофанатици! Явно никога не е имал кола със сензор за дъжд, за да ни обяснява по толкова тъп начин, че ако чистачките са автоматични, няма нужда от ръчно регулиране! Като си купи някой ден такава кола, с учудване ще установи, че при много силен дъжд, автоматичните чистачки не могат да насмогнат и за това производителите са направили по-силна степен на чистене, която обаче за сега се включва само ръчно! Времето ще покаже какъв балон е Тесла!

    Коментиран от #25

  • У Враца
    Отговор
    18 16:33  27.09.17
    И аз съм прост, и съседа е прост, и баджанака ... Те за т`ва нема да си купа тесла. Лап топа у дома ми стига.
  • Гост
    Отговор
    19 16:40  27.09.17

    До коментар #6 от "гост":

    Ти явно автоматични чистачки си виждал само в youtube 4 коли от последните които съм имал са били с автоматични чистачки при това от трима различни производителя и нито една от тях не се е справяла достатъчно интелигентно сама с дъжда за да не се налага аз да променям режима. Две от 4-те се управляваха функции като Аудио, настройки на климатик и други подобни от тъчскрийн - е няма такава глупост.

    Коментиран от #21

  • hienata
    Отговор
    20 22:15  27.09.17

    До коментар #6 от "гост":

    Караш си "тесличката" по магистралата. Вали слаб дъждец, но настигаш камион вдигащ облаци вода от платното . Имаш два варианта : Първи: биеш спирачки , заставаш зад камиона, нагласяваш чистачките на последна степен и чак тогава предприемаш изпреварване. Втори вариант (не ти го пожелавам), продължаваш опитвайки се да пуснеш по-бърза скорост на чистачките, нищо не виждаш пред тебе , а там леля ти Гица от втори етаж с три цилиндровата Корса , и ..ии сещаш се. Искам да ти хажа ,че не си прав. Наздраве.
  • гост
    Отговор
    21 09:07  28.09.17

    До коментар #19 от "Гост":

    Аз пък съм карал само две коли с автоматични чистачки и почти бях забравил откъде се настройват ръчно , работеха си напълно нормално . Да не би твоите да са били от "специалните" серии на Субару или просто обичаш да си играеш с копченца ??

    Коментиран от #24

  • Тез не са наред
    Отговор
    22 09:12  28.09.17
    Моя стар дръгел на 10 години има сензор за дъжд и сам си регулира скоростта на чистачките

    Коментиран от #23


  • гост
    Отговор
    23 09:26  28.09.17

    До коментар #22 от "Тез не са наред":

    Ами именно за това става въпрос , а тук ще ги регулира компютър 100 пъти по-мощен от такъв на кола даже от преди 5 години , за 10 да не говорим !
  • Гост
    Отговор
    24 15:00  28.09.17

    До коментар #21 от "гост":

    Какво Субару сънуваш? На Ягуар бяха! Ти да не караш случайно Ролс, а?
  • гост
    Отговор
    25 15:59  28.09.17

    До коментар #17 от "Гост":

    Еха, големи разборачи сте и ми мислите за някакъв пъпчив тинейдър явно. Единственното, което ви обяснявам, е че има и такива коли и никой не е принуден да си ги купи, нито да ги ползва насила. Вие си твърдите, че досегашното е най-доброто и Тесла са ИТ тъпаци, които са седнали да си правят пари с недомислени коли. Реално Тесла направиха огромен прогрес за последните 10г, и никоя друга компания не може да ги стигне по темпове на развитие. Всички тяхни позватели и притежатели според вас са умопомрачени хора, които нищо не разбират от коли и никой човек, способен да даде 70х.долара за кола, не може да ви стъпи на малкия пръст по интелект. Всеки сам да си преценя дали има смисъл в думите ми или не. По статията: какво ще кажете са жестовото управление на ФВ? Да не би да е гениално да махаш пред монитора като един от традиционните производители на пазара?

    Коментиран от #26

  • Потребител
    Отговор
    26 17:03  28.09.17

    До коментар #25 от "гост":

    Потребител който си купува кола без да я е виждал и да знае как ще бъде оборудвана не заслужава съжеление. А производител който не се съобразява със 100 годишна история и развитие много скоро ще се опари. Има някои неща които вече са изпробвани и отхвърлени, но явно Тесла знае най-добре а вие им се доверявате 100% дори без какпа критика.

Напиши коментар:


Публикувай