След като отложи официалната премиера на два пъти, Tesla Motors представи дългоочаквания си първи камион. Както обещаваше Илон Мъск, Semi притежава наистина уникални характеристики.
Електрическият влекач може да измине до 500 мили (800 км) с едно зареждане при пълно натоварване и максимална скорост. Според Мъск повечето доставки, извършвани с камиони от такъв клас, са в обсег 250 мили (400 км), което означава отиване и връщане без нужда от презареждане.
Още по-впечатляващи са динамичните характеристики на Semi, който ускорява от 0 до 60 мили/ч за 20 секунди, далеч по-бързо от който и да било дизелов влекач на пазара. Ако ремаркето бъде откачено, електрическият камион на Tesla спринтира по-пъргаво от повечето леки коли и достига 96 км/ч за влудяващите 5 секунди.
Заслуга за тези показатели има изключителната обтекаемост на влекача. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.36. За сравнение при Bugatti Chiron този параметър е 0.38.
Semi има четири независимо работещи един от друг електромотора, задвижващи четирите задни колела. Благодарение на тях тягата може да се подава така, че поднасянето и сгъването на влекача и ремаркето като джобно ножче при екстрено спиране от висока скорост - един от кошмарите на тираджиите - става практически невъзможно.
Електрическият камион на Tesla ще се оборудва с усъвършенстван автопилот, а през 2020 г. ще стане напълно автономен. Батерията на Semi е изключително скъпа - $100 000, но според Илон Мъск ще се изплаща бързо от икономиите от гориво, тъй като разходите на миля са $1.26 срещу $1.51 за дизелов влекач.
Собствениците на Semi ще могат да зареждат на новите станции Megacharger, които са достатъчно мощни за попълване на 50% капацитета на батериите за едва 30 минути. Производството започва през 2019 г. Електрическият камион ще се продава с гаранция от 1 000 000 мили (1 600 000 км).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДАП
Коментиран от #48
10:02 17.11.2017
2 читател
Коментиран от #17
10:03 17.11.2017
3 В.И
Коментиран от #10, #31
10:05 17.11.2017
4 вижся
10:12 17.11.2017
5 Кузмич
Коментиран от #12, #21, #29
10:23 17.11.2017
6 Чети внимателно
Коментиран от #7
10:24 17.11.2017
7 Номер 6
До коментар #6 от "Чети внимателно":
Кратунковецът си ти! След забележките Жорето изцяло промени съдържанието на статията си в тази й част. Оригинално беше както я е цитирал 310:30 17.11.2017
8 Гост
10:39 17.11.2017
9 Електрика
Нали електричеството не ставало за камиони, защото отнемало часове да се заредят?
Какво стана в крайна сметка, камионът трябва да чака шофьорът да си почине, защото това е задължително на определени часове.
Нали пробегът според песимистите пишещи тук щеше да е 300 километра, но празен. В крайна сметка се оказва че са 800 километра с 40 тона товар и скорост 100 километра в час. Следователно, ако е с по-лек товар може да мине и 1000.
Гаранция на задвижващата част - батерии и двигатели 1 600 000 километра. На кой ДВГ дават толкова?
Ако двигателя на един ТИР се повреди дори минимално, той остава на пътя. Един или два от двигателите на камиона на Tesla излезе извън строя, той продължава пътя си с по-големи мощност и динамика отколкото на дизелов влекач.
Дали електрическите камиони имат бъдеще, как мислите?
Коментиран от #15
10:39 17.11.2017
10 не се правете
До коментар #3 от "В.И":
Абе какво се правите и четете между редовете? Дизеловите винаги на пълно натоварване и максимална скорост ли карате? Съвсем друго се има предвид в това изречение. Аман от хейтъри!10:44 17.11.2017
11 Dido
Коментиран от #14
10:51 17.11.2017
12 Електрика
До коментар #5 от "Кузмич":
"Голяма икономия, 30 цвнта."Е малка ли е? Ако един шофьор кара само 800 километра в денонощие, това са 240 долара на ден. Ти по колко изкарваш на ден, та ти се струват малко?
Това са 90 000$ годишно и 480 000$ само по време на гаранцията. Нищо работа в сравнение с удоволствието да караш бръмчащи и бавни камиони.
Това е само от разликата в цената на километър, без да се отчита по-бързото време за доставка и повече километри за единица време.
А къде е статията за другата половина на събитието, което отвя цялата автомобилна промишленост?
10:54 17.11.2017
13 гост
10:58 17.11.2017
14 Електрика
До коментар #11 от "Dido":
"Като гледам трафика в Европа, влекачите все на до 400км ги карат - Франкфурт - Истанбул - 400км!Мадрид - Лондон - 400км!Милано - Киев - 400км!"Искаш да кажеш, че изминават тези разстояния без презареждане и без почивка?
Не спират поне веднъж на 8 часа? Почиват по-малко от 30 минути?
Много филми си гледал, питай някой РЕАЛЕН тираджия! Опитай и какво е тахограф.
Коментиран от #16
11:03 17.11.2017
15 до електрика
До коментар #9 от "Електрика":
а този камион някой видял ли го е в действие?Защото модел S в реални условия изминава 20% по малко разстояние от рекламираното и то като нов - говоря от собствен опит!!!При минусови температури пробега пада още,а след година ползване още!Аз до сега не съм срещнал някой да купи влекач и то нов и да вози товари на 400км.Печалбите са от международните превози,а там това издиша!При добра инфраструктура и средна скорост от 80км/ч в реални условия с едно зареждане няма да може да се кара 8 часа!А за да могат тираджите да спират за почивка оптимално, трябва да има зарядни станции на всички км иначе им се наруша графика - т.с. най-обикновена реклама на нещо което може наистина да е полезно при съвсем друго поколение батерии.За това колко екологично е производството и рециклирането на батерии и дали изобщо има смисъл за природата дизела да се замени с тях,не ми се говори!За това как се гаси запалил се ТИР с 2 тона батерия в него - още по малко!!!11:03 17.11.2017
16 Dido
До коментар #14 от "Електрика":
работя с много международни превозвачи! Аз до сега тираджия който да не лъжи тахографа и да не кара поне по 10 часа без почивка не съм срещал!Много често се ползват по двама шофьори за да се намалят престоите и да се използва влекача максимално!Ако си мислиш,че някой ще извади един куфар пари за влекач за да стои тази инвестиция на зарядни станции и по почивки - от транспорт разбираш толкова колкото и от ток!!!11:11 17.11.2017
17 Защо са обаждаш бйе
До коментар #2 от "читател":
Карай си влекача и не давай акъл ! Инак нямаше да си посредствено шофьорче чиито най-скъпи мигове за да зърне проститутчица докато шофира11:11 17.11.2017
18 незнайко
11:25 17.11.2017
19 СтарТИРаджия
Тва "чудо", ако го опна по по-планински релации, с 25 тона, дали километрите пробег няма да се окажат не повече от 300?! Друго! Един шофьор има доста ел нужди през дневните, а да не говорим през седмичните поивки! Голям разхов на ток. И няма как да го възстановиш при теслата! Дизелът просто го припалваш да поработи на 10-ина часа за по половин час. И накрая. Съвременен влекач за дълги релации има средно 1100-1200 л резервоари. При ДАФ имаме и 1500!!! Това са около 3000-3500 км пробег на смесен терен. Зареждането на камионджийска колонка отнема около 20-25 мин.! Значи имаме 20 мин. зареждане, срещу близо 4-ри часа!!! За тези 3 к км! При средно 10-12 к км пробег по европейските релации месечно, това прави 10-12 часа за зареждане! Да ми ги откраднат и тях от живота! Няма да стане скоро и масово! ВЕрвайте ми. Виж, за някакъв хибрид съм по съгласен, но само на ток... Рано ми се вижда, за да е сериозно!
Коментиран от #20, #22
11:27 17.11.2017
20 Електрика
До коментар #19 от "СтарТИРаджия":
Разсъждаваш типично по камионджийски, но поне даваш реални цифри за размисъл."При средно 10-12 к км пробег по европейските релации месечно, това прави 10-12 часа за зареждане! Да ми ги откраднат и тях от живота!"
"Зареждането на камионджийска колонка отнема около 20-25 мин.!"
Следователно имаш поне четири зареждания по половин час с плащането.
От моя гледна точка, загубата е на тези два часа, защото трябва да ги отделиш СПЕЦИАЛНО ЗА ЗАРЕЖДАНЕ.
Зареждането на електрическите камиони може да става по време на почивката. Ако на всяка почивка зареждаш по 30 минути си осигуряваш 600 километра допълнителен пробег.
Включването и изключването на кабела отнемат общо под една минута. През останалото време си свободен да правиш каквото си искаш. Реално всичкия разход на електричество по време на почивката, се осъществява от електрическата мрежа на зарядното.
Дори в някоя почивка да не зареждаш, разходът на електричество няма да повлияе на пробегът. Батерията на един камион съхранява повече енергия, отколкото е необходима за един месец на едно жилище с четиричленно семейство.
11:42 17.11.2017
21 ffs
До коментар #5 от "Кузмич":
30 цента на една миля ;) голяма икономия е да11:51 17.11.2017
22 Електрика
До коментар #19 от "СтарТИРаджия":
Пропуснах да ти отговоря за планинския терен.За разлика от дизеловите влекачи на които разходът адски се вдига при изкачване на баири, а скоростта пада много, особено ако са натоварени, то Тесла може да катери 5% наклон със скорост от 100 километра в час и пълен товар 40 тона.
Дизеловият влекач на спускане буквално може да си запали спирачките, ако го кара неопитен шофьор, дори да ползва ретардера.
При Тесла няма такова нещо. Спирачките не загряват въобще, защото спирането става през двигателите, а кинетичната енергия се превръща в електричество и зарежда батериите.
Ако транспортираш някакъв товар от върхът на планината до подножието и трябва да се връщаш празен за следващия товар, дори ще ти се наложи да разреждаш някъде батерията, защото надолу ще произвеждаш повече електроенергия отколкото ще ти е необходимо да се качиш до горе.
Този принцип вече се използват за един огромен самосвал, който сваля от кариера в планината инертни материали за циментов завод в долината. На края на деня има 400 киловатчаса повече отколкото е тръгнал сутринта и трябва да се разреди батерията в мрежата за следващия работен ден.
Коментиран от #28, #33
11:55 17.11.2017
23 гост
12:10 17.11.2017
24 Лост
Коментиран от #27
12:15 17.11.2017
25 гост
12:22 17.11.2017
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 гост
До коментар #24 от "Лост":
Зад капака за ' двигателя ' има помещение някъде колкото спалня12:37 17.11.2017
28 Знайко
До коментар #22 от "Електрика":
Най-после нещо работещо а не като Мъск ще ще дайте ми депозит щото имам нужда от кеш.Дай да видим снимки от откриването и инфо за резултатите от използваната енергия че съм любопитен(искренно се надявам в тях да няма частцата ЩЕ!!!).
12:57 17.11.2017
29 Кузмич недоволен
До коментар #5 от "Кузмич":
Кузмич, тези 30 цента идват от това, че семито е по скъпо от дизеловите. Разликата включва ВСИЧКО. Показва че плащаш уж повече, а всъщност излиза с 30 цента по евтино след всички разходи включително цената.13:12 17.11.2017
30 Киро
Има едно място отпред, само за шофьор, къде ще се качват жриците на любовта??
Никой тираджия няма да ти иска камиона, ей!
Да се поправиш!
14:01 17.11.2017
31 Бочо
До коментар #3 от "В.И":
Хората са написали, че средната дистанция от точка до точка е 400км, а не пробега на дизеловите камиони.14:11 17.11.2017
32 такааааа
14:36 17.11.2017
33 ЛОКУМАДЖИИ
До коментар #22 от "Електрика":
СТИГА СИ РАЗТЯГАЛ ЛОКУМИ.НИКЪДЕ НЕ Е ДАДЕНА ТОВАРИНОСИМОСТТА ИЛИ ТЕЗ ХАРАКТЕРИСТИКИ СА ЗА ПРЕВОЗ НА ВЪЗДУХ ПОД НАЛЯГАНЕ КВАТО Е И ТАЗИ РАЗРАБОТКА. ДИЗЕЛА КАРА В ДВЕТЕ ПОСОКИ ПЪЛЕН ПЪЛЕН ПО 25 Т. ТВА АКО ГО НАХАКАМ СИГУР НИ МОЙ ИЗЛЯ И ДО ОКОЛОВРЪСТНОТО.Коментиран от #34
15:25 17.11.2017
34 Електрика
До коментар #33 от "ЛОКУМАДЖИИ":
Дават му 800 км пробег с 40 тона товар и максималната позволена магистрална скорост.Също така му дават скорост 100 километра в час при 5% наклон, нещо с което не може да се справи нито един дизелов автомобил с 40 тона.
Други въпроси?
Коментиран от #38, #39
15:35 17.11.2017
35 Бачо
15:51 17.11.2017
36 Лост
Като чета тая новинка мисля да ида да препаля дизеляка да покади малко да има баланс в природата. Добре, че му резнах катализатора на времето да взема някой лев за бира и салам сега да се вижа от къде съм минал 5 мин. след мене.
Коментиран от #43
16:06 17.11.2017
37 hmhmhm
16:15 17.11.2017
38 Знайко
До коментар #34 от "Електрика":
Кой ти каза че не може, това във сектантската проповед ли ти го казаха???Къде е точно проблрмът че не може като влезе на правилни обороти?
Хайде блъскай главата в земята и се моли на Свети Мъск.
16:21 17.11.2017
39 ЛОКУМАДЖИИ
До коментар #34 от "Електрика":
В ТОА ТОВАР Е ВКЛЮЧЕНА И СОБСТВЕНАТА МАСА И НЯМА ОПЦИЯ ЗАДРЪСТВАНЕ. ТРЪГНИ СПРИ ТРЪГНИ СПРИ ПРИ КАТАСТРОФИ АВАРИИ ... АБЕ ....... ДЕФАКТО РИСКОВА РАБОТА КОЯТ НЕ СИ СТРУВА КИНТИТЕ. И ЯВНО НЕ ЗНАЙШ 40Т. ТОВАР КВО ЗНАЧАТ ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ МАШИНАТА ТРЯБВА ДА Е С ДВЕ ЗАДНИ ОСИ А ТЯ НЕ Е КО ДА СИ ТЪРКАМ ЗЪБИТЕ ПОЙЧЕ....Коментиран от #41, #42
16:29 17.11.2017
40 Я па Я
18:07 17.11.2017
41 гост
До коментар #39 от "ЛОКУМАДЖИИ":
Ми не е лошо да си потърсиш мозъка , ама няма гаранция за съжаление ! Първо не знам сляп ли си или кривоглед , ама на сто места се вижда , че е с ДВЕ задни оси !!!! Ако искаш влез направо в сайта има пълно устройство ! Второ тоя камион колкото може да кара на тръгни спри твоя дизелов боклук не може и да мечтае , да не говорим , че няма да "изгори" почти нищо щото на всяко спиране връща повече от половината , а дизела не стига че гори двойно , ами не се диша покрай него . И въобще къде си тръгнал да се изказваш като една дума вярна не можеш написа , да не говорим да си наясно за какво въобще говориш ?Коментиран от #45
18:23 17.11.2017
42 гост
До коментар #39 от "ЛОКУМАДЖИИ":
И преди да изтърпиш друга глупост да ти кажа , щото със сигурност не можеш го прочете в оригинал ,. Камиона има функция за ОТДЕЛНО управление на ВСЕКИ от четирите мотора в задните колела , която при рязко спиране предотвратява сгъването на влекача и ремаркето , което не е по силите на никой шофьор и на НИКОЙ дизелов боклук !!! Сега можеш да си пиеш ракията и да не се месиш в разговори които не са ти в категорията !!!18:33 17.11.2017
43 гост
До коментар #36 от "Лост":
Ама супер , нека си произвеждат , точно това се очаква , после и да искат да се преориентират , мандалото ще е лопнало ,. Да няма олеле мале , що не се оправихме кога можеше , сега ядец !!18:44 17.11.2017
44 Гого
20:10 17.11.2017
45 Знайко
До коментар #41 от "гост":
Този влекач като тръгне и спира, тръгва на всеки светофар по пътя, верно ли си толкова замаян?Освен това новият стил на каране предложен от Мъск е ускоряваш до 150 и после намаляваш до нула и после пак.Така от София до Варна дори ще имаш повече ток в батерията понеже Варна е на по малка надморска височина :).
Вече освен да ти се подиграват хората няма как по дриг начин да реагират на безумията ти.
20:13 17.11.2017
46 Лост
Коментиран от #49
20:24 17.11.2017
47 Олигарха
20:33 17.11.2017
48 БУК
До коментар #1 от "ДАП":
Сега е ерата на м...лите. Става шафьор и краде ток!20:46 17.11.2017
49 гост
До коментар #46 от "Лост":
Ами не , те шефовете до един обявиха електрически концепти , ама така си и стоят и ще продължават да стоят , щото показателите им са на няма и една трета от тия , да не говорим , че батериики за тях ще намерят към 2025 евентуално и още сега изглеждат от миналия век , а пък след 5-6 години ще са направо изкопаеми , да не говорим за задвижване и автопилот , пък ако стигнем до зарядни , олеле мале , къде ни бяха главите преди десет години !!!!21:16 17.11.2017
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Мартин
Коментиран от #55
11:28 18.11.2017
52 Гей
Аз съм Гей!
11:54 18.11.2017
53 проС счетоводител
Още на момента ще се появят всевъзможни надценки, акцизи и т.н.
И като сложим парите за изграждане на зарядни станции
цената на тока за такива камиони веднага се вдига.
И как ще издържи енерго системата на всякакви електрически
коли и камиони и автобуси. Никак. Веднага се повишава тока понеже трябвали нови инвестиции.
И въобще не ме кефи срещу мен да кара камион без водач на автопилот и аз да разчитам на него че ще се разминем безопасно.
Или пък да го изпреварвам.
Ако стане инцидент - кой виновен.
На кого му дупчат талона.
Кого съдя за инцидента.
12:31 18.11.2017
54 Гост
Ти колко плащаш за киловатчас у вас?
14:51 18.11.2017
55 гост
До коментар #51 от "Мартин":
Оооо , значи това ти бил ГОЛЕМИЯ проблем , че Тесла била американска , ти да видиш !! Значи , ако беше на някой от "стогодишните" или още по-добре РУСКА , няма проблем , тя ще е най-добрата , направо върха , а ??15:47 18.11.2017
56 Чобанин
Ти може ли да сложиш шофьорът посредата, как ще изпреварва този човек???
Каквито и камери да сложиш визуалният контакт не трябва да се пренебрегва!
И що за малоумие е да рекламираш че камион вдига 0-100 за 5 сек, това да не е камион за превоз на картофи?
Коментиран от #62
18:22 18.11.2017
57 Гост
Коментиран от #61
13:22 19.11.2017
58 СНиколов
https://nikolamotor.com/
Коментиран от #60
13:58 19.11.2017
59 хирохито
16:17 19.11.2017
60 гост
До коментар #58 от "СНиколов":
Няма лошо , такива конкуренти да има , а не стогодишни оядени чиновници с технологии от миналия век !22:32 19.11.2017
61 гост
До коментар #57 от "Гост":
То изобщо волан няма да има следващия , ама първо малко да свикнат , че ще им дойде много наведнъж !22:38 19.11.2017
62 гост
До коментар #56 от "Чобанин":
То хубав ник си си избрал , ама що се изказваш неподготвен не е ясно ? Какви визуални контакти те тресат , този камион 90% от времето ще се движи на автопилот , шофьора е само за маневри по време на спирките ! Да не говорим ,че до 5-6 години изобщо няма да има шофьор , какво "визуално" тогава ще ти пречи ?Коментиран от #63
22:53 19.11.2017
63 Чобанин
До коментар #62 от "гост":
Аххаааа сега разбирам че Мъск ти е казал на ухо че камиона няма да бъде пуснат в продажба 2019 а чак след 5-6 години може ли да си толкова тъп ???А като е напълно автономен защо му е седалка тогава бе умнико???
А за автономноста камиона на писта ли ще се кара защото за пълна автономност първо трябва да има одобрение от правителствата на държавите и прието законодателство щото най-големият бизнес в момента е застрахователният а там нещата не са регулирани при пълна автономност.
А защо на великата ти тесла седалките не са в средата?
Не може заради някакъв визуален ефект и реклама да рискуваш сигурноста на хората това 100% е идея не на инженери а на ПР отдела на фирмата.
08:00 20.11.2017