17 Ноември, 2017 09:52 21 298 63

Tesla Semi: 800 км с едно зареждане и 5 секунди от 0 до 100 км/ч

  • tesla-
  • semi

След като отложи официалната премиера на два пъти, Tesla Motors представи дългоочаквания си първи камион. Както обещаваше Илон Мъск, Semi притежава наистина уникални характеристики.

Електрическият влекач може да измине до 500 мили (800 км) с едно зареждане при пълно натоварване и максимална скорост. Според Мъск повечето доставки, извършвани с камиони от такъв клас, са в обсег 250 мили (400 км), което означава отиване и връщане без нужда от презареждане.

Още по-впечатляващи са динамичните характеристики на Semi, който ускорява от 0 до 60 мили/ч за 20 секунди, далеч по-бързо от който и да било дизелов влекач на пазара. Ако ремаркето бъде откачено, електрическият камион на Tesla спринтира по-пъргаво от повечето леки коли и достига 96 км/ч за влудяващите 5 секунди.

Заслуга за тези показатели има изключителната обтекаемост на влекача. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.36. За сравнение при Bugatti Chiron този параметър е 0.38.

Semi има четири независимо работещи един от друг електромотора, задвижващи четирите задни колела. Благодарение на тях тягата може да се подава така, че поднасянето и сгъването на влекача и ремаркето като джобно ножче при екстрено спиране от висока скорост - един от кошмарите на тираджиите - става практически невъзможно.

Електрическият камион на Tesla ще се оборудва с усъвършенстван автопилот, а през 2020 г. ще стане напълно автономен. Батерията на Semi е изключително скъпа - $100 000, но според Илон Мъск ще се изплаща бързо от икономиите от гориво, тъй като разходите на миля са $1.26 срещу $1.51 за дизелов влекач.

Собствениците на Semi ще могат да зареждат на новите станции Megacharger, които са достатъчно мощни за попълване на 50% капацитета на батериите за едва 30 минути. Производството започва през 2019 г. Електрическият камион ще се продава с гаранция от 1 000 000 мили (1 600 000 км).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДАП

    97 6 Отговор
    Ееее, от де шЕ краднАт нафта ????

    Коментиран от #48

  • 2 читател

    42 10 Отговор
    Жоре, в тежка грешка си за средния пробег с резервоар на дизелов влекач - далеч над 400 км е пиле ....

    Коментиран от #17

  • 3 В.И

    28 22 Отговор
    Електрическият влекач може да измине до 500 мили (800 км) с едно зареждане при пълно натоварване и максимална скорост. За сравнение средният пробег на дизелов камион от такъв клас е 250 мили (400 км).Поредната простия....Да разбираме ,че на дизеловите камиони ,водача зарежда по 2 пъти дневно

    Коментиран от #10, #31

  • 4 вижся

    46 16 Отговор
    Елонката направо ги убива
  • 5 Кузмич

    15 21 Отговор
    Голяма икономия, 30 цвнта.

    Коментиран от #12, #21, #29

  • 6 Чети внимателно

    38 9 Отговор
    Не пиши глупости, кратуно празна, ами чети внимателно и не си измисляй!!! Не се споменава пробега, а средната дължина на курсовете!

    Коментиран от #7

  • 7 Номер 6

    26 4 Отговор

    До коментар #6 от "Чети внимателно":

    Кратунковецът си ти! След забележките Жорето изцяло промени съдържанието на статията си в тази й част. Оригинално беше както я е цитирал 3
  • 8 Гост

    36 10 Отговор
    Поредната БЪЛГАРЩИНА. Българина знае само да критикува и да намира косури....... Земете направете вие един камион тогава.........
  • 9 Електрика

    55 19 Отговор
    И какво стана сега, никой не ми повярва че информацията за пробег от 300 до 500 километра е непотвърдена. В крайна сметка се оказа 300 плюс 500.

    Нали електричеството не ставало за камиони, защото отнемало часове да се заредят?
    Какво стана в крайна сметка, камионът трябва да чака шофьорът да си почине, защото това е задължително на определени часове.

    Нали пробегът според песимистите пишещи тук щеше да е 300 километра, но празен. В крайна сметка се оказва че са 800 километра с 40 тона товар и скорост 100 километра в час. Следователно, ако е с по-лек товар може да мине и 1000.

    Гаранция на задвижващата част - батерии и двигатели 1 600 000 километра. На кой ДВГ дават толкова?

    Ако двигателя на един ТИР се повреди дори минимално, той остава на пътя. Един или два от двигателите на камиона на Tesla излезе извън строя, той продължава пътя си с по-големи мощност и динамика отколкото на дизелов влекач.

    Дали електрическите камиони имат бъдеще, как мислите?

    Коментиран от #15

  • 10 не се правете

    18 4 Отговор

    До коментар #3 от "В.И":

    Абе какво се правите и четете между редовете? Дизеловите винаги на пълно натоварване и максимална скорост ли карате? Съвсем друго се има предвид в това изречение. Аман от хейтъри!
  • 11 Dido

    30 22 Отговор
    А когато сняг забръска,що ще чине Мъск зимъска?!? Колко ще станат тези ДО 800км при - 15 градуса? Като гледам трафика в Европа, влекачите все на до 400км ги карат - Франкфурт - Истанбул - 400км!Мадрид - Лондон - 400км!Милано - Киев - 400км!И за какво точно му е на влекач да ускорява от 0 до 100 за 5 сек? Балона се надува, надувайте момчета .....

    Коментиран от #14

  • 12 Електрика

    28 11 Отговор

    До коментар #5 от "Кузмич":

    "Голяма икономия, 30 цвнта."

    Е малка ли е? Ако един шофьор кара само 800 километра в денонощие, това са 240 долара на ден. Ти по колко изкарваш на ден, та ти се струват малко?

    Това са 90 000$ годишно и 480 000$ само по време на гаранцията. Нищо работа в сравнение с удоволствието да караш бръмчащи и бавни камиони.

    Това е само от разликата в цената на километър, без да се отчита по-бързото време за доставка и повече километри за единица време.

    А къде е статията за другата половина на събитието, което отвя цялата автомобилна промишленост?
  • 13 гост

    21 6 Отговор
    Никой не говори за пробег с едно зареждане, а за дневен пробег на камиона. 100кв батерия на бърз чарджър се зарежда до 80% за 45мин, а чарджърите се развиват най-голямото ограничение е преноса на енергията от източника до батерията, Тесла имат разработка на чарджър с азотно охлаждане и автоматично вклчване, които са два пъти по-бързи от най-добрите сегашни. Зареждат с 350кв на час или тази батерия на камиона би се заредила за малко над 30-40мин до 80%. Толкова ти е почивка за тоалетна, кафе и хапка. Кой друг дава такава гаранция?!? Хората са го сметнали за бизнеса, дали са им точни цифри и колко се пести с тях спрямо дизел. Който иска си прави сметката според нуждите и си го купува. Сигурен съм, че ще завалят поръчки, най-малкото от щати като Калифорния.
  • 14 Електрика

    21 10 Отговор

    До коментар #11 от "Dido":

    "Като гледам трафика в Европа, влекачите все на до 400км ги карат - Франкфурт - Истанбул - 400км!Мадрид - Лондон - 400км!Милано - Киев - 400км!"

    Искаш да кажеш, че изминават тези разстояния без презареждане и без почивка?

    Не спират поне веднъж на 8 часа? Почиват по-малко от 30 минути?

    Много филми си гледал, питай някой РЕАЛЕН тираджия! Опитай и какво е тахограф.

    Коментиран от #16

  • 15 до електрика

    23 19 Отговор

    До коментар #9 от "Електрика":

    а този камион някой видял ли го е в действие?Защото модел S в реални условия изминава 20% по малко разстояние от рекламираното и то като нов - говоря от собствен опит!!!При минусови температури пробега пада още,а след година ползване още!Аз до сега не съм срещнал някой да купи влекач и то нов и да вози товари на 400км.Печалбите са от международните превози,а там това издиша!При добра инфраструктура и средна скорост от 80км/ч в реални условия с едно зареждане няма да може да се кара 8 часа!А за да могат тираджите да спират за почивка оптимално, трябва да има зарядни станции на всички км иначе им се наруша графика - т.с. най-обикновена реклама на нещо което може наистина да е полезно при съвсем друго поколение батерии.За това колко екологично е производството и рециклирането на батерии и дали изобщо има смисъл за природата дизела да се замени с тях,не ми се говори!За това как се гаси запалил се ТИР с 2 тона батерия в него - още по малко!!!
  • 16 Dido

    21 17 Отговор

    До коментар #14 от "Електрика":

    работя с много международни превозвачи! Аз до сега тираджия който да не лъжи тахографа и да не кара поне по 10 часа без почивка не съм срещал!Много често се ползват по двама шофьори за да се намалят престоите и да се използва влекача максимално!Ако си мислиш,че някой ще извади един куфар пари за влекач за да стои тази инвестиция на зарядни станции и по почивки - от транспорт разбираш толкова колкото и от ток!!!
  • 17 Защо са обаждаш бйе

    12 21 Отговор

    До коментар #2 от "читател":

    Карай си влекача и не давай акъл ! Инак нямаше да си посредствено шофьорче чиито най-скъпи мигове за да зърне проститутчица докато шофира
  • 18 незнайко

    23 16 Отговор
    Този човек не си поплюва. Каквото е казал го прави. Изглежда има стахотен инженерен екип. Вече никой не се съмнява в електрическата ера на возилата.
  • 19 СтарТИРаджия

    27 9 Отговор
    Хм, ако един съвременен дизелов влекач може да потегли на "бързия блок" при ръчка и на 8-9-та автомат... 5-те сек. на теслата май няма да са чак толкова невъзможни! С/мата обаче не го позволява!
    Тва "чудо", ако го опна по по-планински релации, с 25 тона, дали километрите пробег няма да се окажат не повече от 300?! Друго! Един шофьор има доста ел нужди през дневните, а да не говорим през седмичните поивки! Голям разхов на ток. И няма как да го възстановиш при теслата! Дизелът просто го припалваш да поработи на 10-ина часа за по половин час. И накрая. Съвременен влекач за дълги релации има средно 1100-1200 л резервоари. При ДАФ имаме и 1500!!! Това са около 3000-3500 км пробег на смесен терен. Зареждането на камионджийска колонка отнема около 20-25 мин.! Значи имаме 20 мин. зареждане, срещу близо 4-ри часа!!! За тези 3 к км! При средно 10-12 к км пробег по европейските релации месечно, това прави 10-12 часа за зареждане! Да ми ги откраднат и тях от живота! Няма да стане скоро и масово! ВЕрвайте ми. Виж, за някакъв хибрид съм по съгласен, но само на ток... Рано ми се вижда, за да е сериозно!

    Коментиран от #20, #22

  • 20 Електрика

    12 10 Отговор

    До коментар #19 от "СтарТИРаджия":

    Разсъждаваш типично по камионджийски, но поне даваш реални цифри за размисъл.

    "При средно 10-12 к км пробег по европейските релации месечно, това прави 10-12 часа за зареждане! Да ми ги откраднат и тях от живота!"


    "Зареждането на камионджийска колонка отнема около 20-25 мин.!"

    Следователно имаш поне четири зареждания по половин час с плащането.

    От моя гледна точка, загубата е на тези два часа, защото трябва да ги отделиш СПЕЦИАЛНО ЗА ЗАРЕЖДАНЕ.

    Зареждането на електрическите камиони може да става по време на почивката. Ако на всяка почивка зареждаш по 30 минути си осигуряваш 600 километра допълнителен пробег.

    Включването и изключването на кабела отнемат общо под една минута. През останалото време си свободен да правиш каквото си искаш. Реално всичкия разход на електричество по време на почивката, се осъществява от електрическата мрежа на зарядното.

    Дори в някоя почивка да не зареждаш, разходът на електричество няма да повлияе на пробегът. Батерията на един камион съхранява повече енергия, отколкото е необходима за един месец на едно жилище с четиричленно семейство.
  • 21 ffs

    4 4 Отговор

    До коментар #5 от "Кузмич":

    30 цента на една миля ;) голяма икономия е да
  • 22 Електрика

    15 6 Отговор

    До коментар #19 от "СтарТИРаджия":

    Пропуснах да ти отговоря за планинския терен.

    За разлика от дизеловите влекачи на които разходът адски се вдига при изкачване на баири, а скоростта пада много, особено ако са натоварени, то Тесла може да катери 5% наклон със скорост от 100 километра в час и пълен товар 40 тона.

    Дизеловият влекач на спускане буквално може да си запали спирачките, ако го кара неопитен шофьор, дори да ползва ретардера.

    При Тесла няма такова нещо. Спирачките не загряват въобще, защото спирането става през двигателите, а кинетичната енергия се превръща в електричество и зарежда батериите.

    Ако транспортираш някакъв товар от върхът на планината до подножието и трябва да се връщаш празен за следващия товар, дори ще ти се наложи да разреждаш някъде батерията, защото надолу ще произвеждаш повече електроенергия отколкото ще ти е необходимо да се качиш до горе.

    Този принцип вече се използват за един огромен самосвал, който сваля от кариера в планината инертни материали за циментов завод в долината. На края на деня има 400 киловатчаса повече отколкото е тръгнал сутринта и трябва да се разреди батерията в мрежата за следващия работен ден.

    Коментиран от #28, #33

  • 23 гост

    12 5 Отговор
    моля не обръщайте внимание на пишман разбирачи от всичко...хората са си направили камона , а който може да мисли и има достатъчно банкноти ще си го купи...а на този, който се смее и казва, че 25 цента на миля са малко ....не трябва да се опитва да мисли ...ще го заболи главата
  • 24 Лост

    4 1 Отговор
    Къде му е койката на това чудо?

    Коментиран от #27

  • 25 гост

    13 4 Отговор
    От сумати време дъвчете как камиона щял да има 300км пробег празен според някакъв източник. Пък се оказаха 800 пълен на макс с максимално разрешената скорост по магистрала.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #24 от "Лост":

    Зад капака за ' двигателя ' има помещение някъде колкото спалня
  • 28 Знайко

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "Електрика":

    Най-после нещо работещо а не като Мъск ще ще дайте ми депозит щото имам нужда от кеш.

    Дай да видим снимки от откриването и инфо за резултатите от използваната енергия че съм любопитен(искренно се надявам в тях да няма частцата ЩЕ!!!).
  • 29 Кузмич недоволен

    4 4 Отговор

    До коментар #5 от "Кузмич":

    Кузмич, тези 30 цента идват от това, че семито е по скъпо от дизеловите. Разликата включва ВСИЧКО. Показва че плащаш уж повече, а всъщност излиза с 30 цента по евтино след всички разходи включително цената.
  • 30 Киро

    11 2 Отговор
    Мъскчо, има ОСНОВНА грешка в проекта ти!

    Има едно място отпред, само за шофьор, къде ще се качват жриците на любовта??

    Никой тираджия няма да ти иска камиона, ей!
    Да се поправиш!
  • 31 Бочо

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "В.И":

    Хората са написали, че средната дистанция от точка до точка е 400км, а не пробега на дизеловите камиони.
  • 32 такааааа

    7 1 Отговор
    язък , сега треа да си купим електрическа кола та да си точим ток от камиона , иначе нема сми с тоя дизел
  • 33 ЛОКУМАДЖИИ

    6 6 Отговор

    До коментар #22 от "Електрика":

    СТИГА СИ РАЗТЯГАЛ ЛОКУМИ.НИКЪДЕ НЕ Е ДАДЕНА ТОВАРИНОСИМОСТТА ИЛИ ТЕЗ ХАРАКТЕРИСТИКИ СА ЗА ПРЕВОЗ НА ВЪЗДУХ ПОД НАЛЯГАНЕ КВАТО Е И ТАЗИ РАЗРАБОТКА. ДИЗЕЛА КАРА В ДВЕТЕ ПОСОКИ ПЪЛЕН ПЪЛЕН ПО 25 Т. ТВА АКО ГО НАХАКАМ СИГУР НИ МОЙ ИЗЛЯ И ДО ОКОЛОВРЪСТНОТО.

    Коментиран от #34

  • 34 Електрика

    5 6 Отговор

    До коментар #33 от "ЛОКУМАДЖИИ":

    Дават му 800 км пробег с 40 тона товар и максималната позволена магистрална скорост.

    Също така му дават скорост 100 километра в час при 5% наклон, нещо с което не може да се справи нито един дизелов автомобил с 40 тона.

    Други въпроси?

    Коментиран от #38, #39

  • 35 Бачо

    4 0 Отговор
    Нещо сбъркано има в статията. За Бугати. Карам Ауди 80. На 30 год. Коеф.на въздушно съпративление 0.30. Не може Бугати са е 0.38.???? Авторът бърка
  • 36 Лост

    8 7 Отговор
    Производството започва през 2019-та... представете си сега колко камиони има по света, по колко бройки ще правят на месец Тесла и колко време ще им трябва да завладеят % от пазара. Като почнат и рекламациите породени от качеството на Тесла, после да правят корекции и т.н. в общи линии за пореден път Мъск взема парите и каза "Ще видим ние тая работа.". Пък какво го е грижа на поставеното лице на ЦРУ, нали ще прави космически кораби за Марс :) Ебахти болните хора има честно да вярват в тия простотии. Най-технически грамотните нации в света- японците и германците отрекоха електричките обаче някакъв изведнъж изкочил "гений" на инженерството ще залива света с "еко" превозни средства... приказки от 1001 нощ. А веганите се юрнали да го защитават със зъби и нокти чупейки барбекюта и изливайки кофи със сок от цвекло.
    Като чета тая новинка мисля да ида да препаля дизеляка да покади малко да има баланс в природата. Добре, че му резнах катализатора на времето да взема някой лев за бира и салам сега да се вижа от къде съм минал 5 мин. след мене.

    Коментиран от #43

  • 37 hmhmhm

    5 4 Отговор
    Проблемът на тази технология е че много хора ще останат без работата т.е шофьорите и ще трябва да се преориентират. Но това ще се види през 2020г. Ако това което са написали в статията е вярно
  • 38 Знайко

    6 1 Отговор

    До коментар #34 от "Електрика":

    Кой ти каза че не може, това във сектантската проповед ли ти го казаха???
    Къде е точно проблрмът че не може като влезе на правилни обороти?
    Хайде блъскай главата в земята и се моли на Свети Мъск.
  • 39 ЛОКУМАДЖИИ

    5 3 Отговор

    До коментар #34 от "Електрика":

    В ТОА ТОВАР Е ВКЛЮЧЕНА И СОБСТВЕНАТА МАСА И НЯМА ОПЦИЯ ЗАДРЪСТВАНЕ. ТРЪГНИ СПРИ ТРЪГНИ СПРИ ПРИ КАТАСТРОФИ АВАРИИ ... АБЕ ....... ДЕФАКТО РИСКОВА РАБОТА КОЯТ НЕ СИ СТРУВА КИНТИТЕ. И ЯВНО НЕ ЗНАЙШ 40Т. ТОВАР КВО ЗНАЧАТ ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ МАШИНАТА ТРЯБВА ДА Е С ДВЕ ЗАДНИ ОСИ А ТЯ НЕ Е КО ДА СИ ТЪРКАМ ЗЪБИТЕ ПОЙЧЕ....

    Коментиран от #41, #42

  • 40 Я па Я

    5 8 Отговор
    Като един машинен инженер, мога само да кажа, "Добре дошли в бъдещето".
  • 41 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #39 от "ЛОКУМАДЖИИ":

    Ми не е лошо да си потърсиш мозъка , ама няма гаранция за съжаление ! Първо не знам сляп ли си или кривоглед , ама на сто места се вижда , че е с ДВЕ задни оси !!!! Ако искаш влез направо в сайта има пълно устройство ! Второ тоя камион колкото може да кара на тръгни спри твоя дизелов боклук не може и да мечтае , да не говорим , че няма да "изгори" почти нищо щото на всяко спиране връща повече от половината , а дизела не стига че гори двойно , ами не се диша покрай него . И въобще къде си тръгнал да се изказваш като една дума вярна не можеш написа , да не говорим да си наясно за какво въобще говориш ?

    Коментиран от #45

  • 42 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #39 от "ЛОКУМАДЖИИ":

    И преди да изтърпиш друга глупост да ти кажа , щото със сигурност не можеш го прочете в оригинал ,. Камиона има функция за ОТДЕЛНО управление на ВСЕКИ от четирите мотора в задните колела , която при рязко спиране предотвратява сгъването на влекача и ремаркето , което не е по силите на никой шофьор и на НИКОЙ дизелов боклук !!! Сега можеш да си пиеш ракията и да не се месиш в разговори които не са ти в категорията !!!
  • 43 гост

    0 5 Отговор

    До коментар #36 от "Лост":

    Ама супер , нека си произвеждат , точно това се очаква , после и да искат да се преориентират , мандалото ще е лопнало ,. Да няма олеле мале , що не се оправихме кога можеше , сега ядец !!
  • 44 Гого

    4 8 Отговор
    Двигателя с вътрешно горене умира бавно но сигурно!
  • 45 Знайко

    8 1 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Този влекач като тръгне и спира, тръгва на всеки светофар по пътя, верно ли си толкова замаян?
    Освен това новият стил на каране предложен от Мъск е ускоряваш до 150 и после намаляваш до нула и после пак.Така от София до Варна дори ще имаш повече ток в батерията понеже Варна е на по малка надморска височина :).
    Вече освен да ти се подиграват хората няма как по дриг начин да реагират на безумията ти.
  • 46 Лост

    7 2 Отговор
    Да то така "хлопва" мандалото. Те шефовете на концерните в Япония и Германия трева пасат... Как ли не са си назначили един електричар или гост за шеф да им обясни как стоят нещата...

    Коментиран от #49

  • 47 Олигарха

    5 2 Отговор
    Те таа Газка има просвет кат Ламборгини, как ще я прекараме по нашите иновативни вълнообразни пътища с произволен брой дупки случайно разположени по асфалта? Ами ако требе да достави дърва от гората как ще я добутаме край сечището? Това трябва да се телеграфира веднага на бай Мъск да го заложи в проекта и да предвиди модификациите.
  • 48 БУК

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "ДАП":

    Сега е ерата на м...лите. Става шафьор и краде ток!
  • 49 гост

    3 5 Отговор

    До коментар #46 от "Лост":

    Ами не , те шефовете до един обявиха електрически концепти , ама така си и стоят и ще продължават да стоят , щото показателите им са на няма и една трета от тия , да не говорим , че батериики за тях ще намерят към 2025 евентуално и още сега изглеждат от миналия век , а пък след 5-6 години ще са направо изкопаеми , да не говорим за задвижване и автопилот , пък ако стигнем до зарядни , олеле мале , къде ни бяха главите преди десет години !!!!
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Мартин

    3 3 Отговор
    Добре че са батерийките на Панасоник, че iлънчо ако не беше направил пари от Пейпал сега щеше да продава хамбургери на някой ъгъл в в гетото на Лос Анджелис. Новият Стив Джобс се пъне да превзема света с продукт, съставен от букет чужди разработки. Няма как да стане. Хората в Европа не са толкова тъпи и ограничени като американците. Сега тръгнал да ми прави спортни камиони. Ще кажеш, че тираджиите с ремъркето отзад ходят да въртят обиколки на Нордшлайфе през уикенда. Болен човек. Голяма еуфория по тази Тесла, голямо чудо. Ще кажеш, че е излязъл нов айфон.

    Коментиран от #55

  • 52 Гей

    3 1 Отговор
    Хора не се карайте, любете се...

    Аз съм Гей!
  • 53 проС счетоводител

    3 4 Отговор
    Ами като навлязат масово такива камиони вие как си въобразявате че цената на тока им за зареждане ще е същата.
    Още на момента ще се появят всевъзможни надценки, акцизи и т.н.

    И като сложим парите за изграждане на зарядни станции
    цената на тока за такива камиони веднага се вдига.

    И как ще издържи енерго системата на всякакви електрически
    коли и камиони и автобуси. Никак. Веднага се повишава тока понеже трябвали нови инвестиции.

    И въобще не ме кефи срещу мен да кара камион без водач на автопилот и аз да разчитам на него че ще се разминем безопасно.
    Или пък да го изпреварвам.

    Ако стане инцидент - кой виновен.
    На кого му дупчат талона.
    Кого съдя за инцидента.
  • 54 Гост

    3 3 Отговор
    Да беше гледал презентацията, преди да си изсипеш умнотиите и злъчта тук. Човека си каза, че зарядните за камионите ще работят на слънчева е и цената за киловатчас е 7 цента.

    Ти колко плащаш за киловатчас у вас?
  • 55 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #51 от "Мартин":

    Оооо , значи това ти бил ГОЛЕМИЯ проблем , че Тесла била американска , ти да видиш !! Значи , ако беше на някой от "стогодишните" или още по-добре РУСКА , няма проблем , тя ще е най-добрата , направо върха , а ??
  • 56 Чобанин

    2 3 Отговор
    След тесла 3 поредната изгъзица.
    Ти може ли да сложиш шофьорът посредата, как ще изпреварва този човек???
    Каквито и камери да сложиш визуалният контакт не трябва да се пренебрегва!
    И що за малоумие е да рекламираш че камион вдига 0-100 за 5 сек, това да не е камион за превоз на картофи?

    Коментиран от #62

  • 57 Гост

    2 0 Отговор
    Тъкмо няма да правят ляв и десен волан !

    Коментиран от #61

  • 58 СНиколов

    0 1 Отговор
    г-н Мъск да не забравя, че има конкуренция и тя е с няколко обиколки преди него.
    https://nikolamotor.com/

    Коментиран от #60

  • 59 хирохито

    1 0 Отговор
    За съжаление това е бъдещето момчета и момичета просто няма как всяка кофа има дъно и скоро ще го видим Слънцето му е майката нощем ще спим денем ще работим Ама какво ускорение само ако си с 24 палета ще ги разтовариш за секунда една газ 200
  • 60 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "СНиколов":

    Няма лошо , такива конкуренти да има , а не стогодишни оядени чиновници с технологии от миналия век !
  • 61 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Гост":

    То изобщо волан няма да има следващия , ама първо малко да свикнат , че ще им дойде много наведнъж !
  • 62 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #56 от "Чобанин":

    То хубав ник си си избрал , ама що се изказваш неподготвен не е ясно ? Какви визуални контакти те тресат , този камион 90% от времето ще се движи на автопилот , шофьора е само за маневри по време на спирките ! Да не говорим ,че до 5-6 години изобщо няма да има шофьор , какво "визуално" тогава ще ти пречи ?

    Коментиран от #63

  • 63 Чобанин

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "гост":

    Аххаааа сега разбирам че Мъск ти е казал на ухо че камиона няма да бъде пуснат в продажба 2019 а чак след 5-6 години може ли да си толкова тъп ???
    А като е напълно автономен защо му е седалка тогава бе умнико???
    А за автономноста камиона на писта ли ще се кара защото за пълна автономност първо трябва да има одобрение от правителствата на държавите и прието законодателство щото най-големият бизнес в момента е застрахователният а там нещата не са регулирани при пълна автономност.
    А защо на великата ти тесла седалките не са в средата?

    Не може заради някакъв визуален ефект и реклама да рискуваш сигурноста на хората това 100% е идея не на инженери а на ПР отдела на фирмата.