32 727 76

Революционен бензинов двигател от Mazda обезсмисля електромобилите

Радослав Славчев

Японците от Mazda работят над нов тип висококомпресионни бензинови двигатели, които, що се касае до ниво на изхвърляни вредни емисии, ще могат да се конкурират с електрическите силови трактове. Информацията е на Automotive News, които цитират шефа на отдела за разработка на нови агрегати Митсуо Хитоми.

Технологията, която ще се нарича Skyactiv-3, ще позволи на марката да произвежда мотори с драстично по-голямо КПД, а отделяната топлина от агрегата няма да се губи, а ще се използва за друга полезна работа. По думи на представители на Mazda, новите им агрегати ще са по-екологични от повечето електромобили на пазара.

Японците отчитат изхвърлянето на вредни вещества в атмосферата при производство на електроенергия, както и при производството на самите батерии. Все още не е ясно кога новите мотори ще бъдат готови и пуснати в серийно производство. Знае се обаче, че термичното им КПД ще е 56% - по-голямо от всички познати ни до момента бензинови агрегати.

Сега лидер по този показател е двигателят на Mercedes-AMG от Формула 1, който разполага с термично КПД 50%. Същият агрегат се монтира на показаният през есента на миналата година концепт Mercedes-AMG Project One. В този прототип обаче въпросният процент е 43.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1111
    Отговор
    1 10:55  30.01.18
    Каква революция от производител, който ползва двигатели на Форд! Едва ли ще го поставят в сериен модел.

    Коментиран от #2, #3, #7, #30, #36

  • митко
    Отговор
    2 11:01  30.01.18

    До коментар #1 от "1111":

    Първо, Ford и Mazda отдавне не се бъркат едни на други. Второ, Ford ползват двигатели на Мазда ( Duratec двигателите са всъщност MZR двигател разработен изцяло от Mazda ) Трето, двигателя е предвиден да влезне серийно във моделите от 2019-та година
  • Bojinkata
    Отговор
    3 11:02  30.01.18

    До коментар #1 от "1111":

    Ти си човек, на когото знанията му се простират до първо поколение мазда 6, и ДОТАМ. Запознай се малко, после плещи глупости по форумите !
  • W220
    Отговор
    4 11:09  30.01.18
    Форд имат 21℅от мазда така че империята форд не са за подценяване новите им двигатели еко буст спечелиха много престижни награди в топ 10 на най доброте двигатели имат два преставителя така че аман от разбиратели.

  • Фори
    Отговор
    5 11:12  30.01.18
    И трето, дизелите на Форд, всъщност са на PSA(Peugeot,Citroen)
  • Gt r
    Отговор
    6 11:15  30.01.18
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/29251-10-te-nai-dobri-dvigatelia-v-sveta/
  • 7 11:17  30.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Стефан
    Отговор
    8 11:17  30.01.18
    За каква друга полезна работа ще отива топлината от двигателя?

    Коментиран от #32, #40, #42

  • пчел
    Отговор
    9 11:17  30.01.18
    Мазда винаги са били новатори при двигателите. Дълги години поизвеждаха напук на всички останали модели с екзотичния ванкелов двигател.
  • mediator37
    Отговор
    10 11:19  30.01.18
    Илон Мъск газ (бензин) пикае.

    Коментиран от #12, #15

  • GTE
    Отговор
    11 11:24  30.01.18
    На хартия добре звучи. Нека да го видим внедрен. Аз съм оптимист в това отношение

    Коментиран от #14

  • 007
    Отговор
    12 11:32  30.01.18

    До коментар #10 от "mediator37":

    Тук 99% не разбират от ДВГ. Ел двигател е недостижим от Двигател с вътрешно горене по КПД, каквото и да правят и измислят, просто последни напъни на отмираща технология която за жалост е много разпространена и много бавно но сигурно ще отмре. Ще ни липсва ръмженето и мириса на бензин но това е положението.

    Коментиран от #17, #33

  • 123
    Отговор
    13 11:34  30.01.18
    Те и сега електромобилите са финансово и екологично безсмислени. Струват 2 пъти повече от обикновен автомобил - при нормално каране това покрива икономия от разликата в източника. Екологията пък е още с покупката назад - само производството на батерията отделя СО2, които се реализират от обикновен ДВГ за около 7 години нормална употреба. Никой дори не смята колко СО2 се отделят при производството на ток, особено ако не се ползва атомна енергия. Тоест - браво на японците.
  • гост
    Отговор
    14 11:44  30.01.18

    До коментар #11 от "GTE":

    Точно, да го монтират на автомобил и да го сравнят с актуален двигател при идентични условия, не на стенд и хартия. Тогава, само тогава ако покаже, че харчи не 6л, а 4л. на 100км тогава да кажат, че е невероятен. Интересно е след като Мазда правят сметка на електрическите коли производство на електроенергия и батерии дали в сметката на тяхната кола включват същите фактори? Добивът на нефт е основен замърсител емисии, защото съпътстващите газове се изпускат в атмосферата, от едва няколко години се работи по системи за оползотворяване на метана, с който да се генерира ток за помпите на сондите. Трябва да вземта готова кола с ДВГ и такава на ток. Да им направят тест от по 100х.км и после да седнат да ги разглобят на части и да направят сметка на отделяни емисии, експлоатационни разходи и т.н. Малко вероятно е този двигател да е 10% по-ефективен от инженерно произведение за много милиони.
  • гост
    Отговор
    15 11:45  30.01.18

    До коментар #10 от "mediator37":

    Илън Мъск пада от смях и се чуди как е възможно в 2018 г да има толкова невежи хора !!! Първо ЦЯЛАТА уйдурма е базирана на ПРЕДПОЛОЖЕНИЕТО , че при производството на ток има ИЗХВЪРЛЯНЕ на вредни вещества !!!!! За тяхно съжаление това отговаря САМО на ТЕЦ на въглища , които в Европа и Китай ще бъдат затворени до 2030 , даже и в БЪЛГАРИЯ !! Второ никой никъде по света не изхвърля литиеви батерии , защото те се РЕЦИКЛИРАТ на 100% !!

    Коментиран от #18, #34

  • 16 11:48  30.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Миро
    Отговор
    17 11:49  30.01.18

    До коментар #12 от "007":

    ДВГ никога няма да имат КПДто на ел. двигателя, но енергията което потребява ел. двигателя идва от източници които масово все още имат по ниско КПД от ДВГ!!! Не случайно все повече се говори,че глобално електромобилите са по големи замърсители от конвенционалните автомобили.При сегашните източници на ел. енергия, масовото използване на ел. автомобили ще доведе до екологична катастрофа!
  • Dido
    Отговор
    18 11:56  30.01.18

    До коментар #15 от "гост":

    Илън Мъска пада от смях като гледа колко много заблудени хора има които му дават парите си и още неможе да повярва,че балона който наду не се е спукал!Наясно ли си каква енергия е необходима за рециклирането на 500кг батерия на Тесла?!?От къде идва тази енергия?!Ааа,от фотоволтаици! а какъв е живота не тези фотоволтаици и колко струва да се рециклират!?!Ама АЕЦ имало,екологични били!A отработенето ядрено гориво какво го правим?!?Перпективата да карам "екологично чист" електромобил облечен в костюм за радиационна защита никак не ми допада, а на теб?!?
  • гост
    Отговор
    19 11:59  30.01.18
    Единственното, което е необходимо е чиста, евтина и лека батерия. Когато това стане, вероятно до 3-5г. и още толкова за масово производстово, то тогава колите ще са изгодни, енергията от ВЕИ ще може да се съхранява и да се използва по-късно и когато е нужно, а не да се залага на умни мрежи, на скъпи батерии. При консумация на среден хечбек от 12-14кв/100км то при цена от 50долара една 100кв батерия ще струва 5х.долара.

    Коментиран от #21

  • Темида
    Отговор
    20 12:19  30.01.18
    Толкова много коментари и ни един не уцелва какво именно е бъдещето на колите....Водород.....

    Коментиран от #25

  • Антиелектрика
    Отговор
    21 12:19  30.01.18

    До коментар #19 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: Единственното, което е необходимо е чиста, евтина и лека батерия. Когато това стане, вероятно до 3-5г. и още толкова за масово производстово" Спри да ни занимаваш с гаданията си, ставаш банален! Чиста и евтина батерия НЯМА!!! По-скоро ДВГ ще започне да се движи с водород, отколкото да има чисти батерии!!!

    Коментиран от #22

  • гост
    Отговор
    22 12:40  30.01.18

    До коментар #21 от "Антиелектрика":

    Водород е най-чистият и лош вариант за съхранение на енергия, това не го ли разбирате? Една клетка струва 40х.долара и пак съдържа редки метали, амортизира се при употреба. Водородните коли са много скъпи, добива на водород е много енергоемък. Метан или пропан са по-удачни и по-ефективни, а конверсията на стандартна кола на такова гориво е пренебрежителна. Много по-добре е сегашните коли да се конверсират на пропан и излишната енергия от ВЕИ да се преработва в пропан. Евтина батерия ще има, това е ясно.

    Коментиран от #26

  • 23 12:41  30.01.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    24 13:07  30.01.18

    До коментар #23 от "Kypандо":

    Най-доброто нещо са фотоволтаици за покривите на сградите. Така първо се подпомагат локалните мрежи директно до консуматорите, след това се намалява термалната енергия достигаща до покрива на сградата и се намалява нуждата от охлаждане или поне се повишава комфорта в нея. Вече панелите са с вградено водно охлаждане което доставя топла вода (50градуса) и същевременно охлажда панелите, което удължава живота им. У нас ЕРП прави всичко възможно, за да не позволи това да не стане, опитах, писах си с отговорни инженери и бумащината и изискванията са непосилни за частни лица и законово-издържан монтаж. Вместо да е лесно, то е много трудно и затова не виждате панели по къщите за разлика то Германия например, където и по плевните си ги слагат. Но там подаваш една молба в ерп и след 4-6седмици имаш работеща система, която ти намаля сметките. Кога ще ги стигнем - никога!

    Коментиран от #37

  • гост
    Отговор
    25 13:11  30.01.18

    До коментар #20 от "Темида":

    То заради това, че повечето хора у нас са умници, затова те, западняците, живеят бъдещето, а ние дишаме канцерогените от изкормените дизели и се мислим за много умни. Ние сме лидери по смъртни случаи, убити на пешеходна пътека, сърдечно-съдови заболявания и ракови заболявания, а претенциите са ни като на швейцарци. Много умно, нали?
  • Антиелектрика
    Отговор
    26 13:17  30.01.18

    До коментар #22 от "гост":

    Глупости! Защо смяташ, че водород се добива само от електролиза? Електричеството в батериите да не се добива с динамо? Както в батерията се добива електричество чрез химична реакция, така има технологии за добиване на водород чрез химична реакция! Значи може да се развива производството на батерии, а не може да се развива производството на водород, така ли? Само, че водородът има едно огромно предимство - най-екологичното гориво на света е!!! Да не говорим колко пари ще се спестят като се използва цялата налична инфраструктура за производство на ДВГ!!! А това с фотоволтаиците е най-голямата измама - ти чакай безопасните и евтини батерии, дядо Мраз ще ти ги донесе.

    Коментиран от #29

  • Зорлем
    Отговор
    27 13:17  30.01.18

    До коментар #23 от "Kypандо":

    "Изхода е горене на вода-има вече технология която незнам защо се крие..." Ъ..ъ..ъ, може би се крие, защото горенето е вид окисление, а водата си е окислен водород, така че трудно ще се окисли отново. Не, че не съществува перхидрола например, но дори и той не се получава от окисляване (т.е. от горене) на вода, а от смесване на чист водород и чист кислород.
  • до изостаналите:
    Отговор
    28 13:18  30.01.18
    Мазда си изкупи акциите от Форд през 2010г. Кризата ги хвана, изостанали сте с 8 години.
  • Зорлем
    Отговор
    29 13:23  30.01.18

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    "... така има технологии за добиване на водород чрез химична реакция..." За имане, има, но май засега единствената такава, годна за промишлено производство, изполва за суровина метан (и водна пара). С други думи, и тези са на същото дередже като електричарите - в чакане на "революционния" пробив. Лошото е, че според Джон Ленън, животът е това, което се случва, докато кроим планове за бъдещето.

    Коментиран от #31

  • Гост
    Отговор
    30 14:07  30.01.18

    До коментар #1 от "1111":

    Като си неинформиран що се обаждаш? Мазда откупи дела си от Форд и си пое по своя път преди 6-7 години.
  • Антиелектрика
    Отговор
    31 14:35  30.01.18

    До коментар #29 от "Зорлем":

    Точно така! Сега нямаме нито лесен начин за добиване на водород, нито екологични и безопасни електрички. И вместо да се налага едната технология за сметка на другата, по-добре е да се работи паралелно.
  • Да да
    Отговор
    32 14:54  30.01.18

    До коментар #8 от "Стефан":

    Е как за какво,ще пекат банички в движение :))))))). Да си представим само за момент че този двигател върти генератор на ток! Настроен е така, че работи на оптимална мощност и обороти,без да ги променя,тоест има най-високо КПД.(а не да влиза в различни обороти (КПД-та) и да има работа на празен ход). Когато зареди батерията - гасне. Дори при тази употреба ел.двигатели пак са по икономични от чистото ДВГ(хибрид и е доказано). При натискане на спирачките ел.енергия се връща в батерията. При спускане - също! Кога ще се върне бензин в резервоара! Като мине през 5-6 скорости,КПД-то май ще поувехне малко и от максималните сега 35% при реална употреба,ще стигне 40% евентуално. Голяма революция,голямо нещо. На ел.дв.заедно със загубите в батреията е над 90% и то реални! Или иначе казано КПД на ДВГ 60% по 0.9 = КПД ел.кола 54% + върнатата от спирачките енергия 6 % = 60% . КПД ДВГ 56% -15% скоростна кутия и +1% печене на банички =42 преко сили ако не спира никога и не сменя обороти! Ама то не става само с банички,другари!

    Коментиран от #39

  • ДВГ
    Отговор
    33 15:26  30.01.18

    До коментар #12 от "007":

    Ти остави другото ами някои дори не могат да четат(визирам теб) :))). Хайде прочети статията обмисли я и после пиши. Ще ти дам жокер, никой не сравнява двигатели ама кой да прочете.
  • Гост е факир
    Отговор
    34 15:31  30.01.18

    До коментар #15 от "гост":

    Като при рециклирането на батерията се отделя ароматно розово масло :). Гост цепи мрака отново.

    Коментиран от #35

  • 321
    Отговор
    35 15:33  30.01.18

    До коментар #34 от "Гост е факир":

    Той не е гост, а гоуст!
  • миро
    Отговор
    36 15:41  30.01.18

    До коментар #1 от "1111":

    Приятелче,дуратек,със по-старото име зетек на форд са разработка на мазда и ямаха,прочети в уйкито какво пише,напиши само зетек в гугъл и ще ти излезе.
  • ДВГ
    Отговор
    37 15:41  30.01.18

    До коментар #24 от "гост":

    Един път да се съглася с тебе нооо отново едно пояснение. Без изкупуване от ЕРП!!!!!!!!! Тоест поставяш си панелът да кажем 90% ползваш от него, през зимата може и да ти се налага да дръпнеш малко от енергото няма проблем, но ЕРП да изкупува на всеки мижавите КВч това вече не ми се вижда рентабилно.
  • Иоуееееее
    Отговор
    38 16:22  30.01.18
    Абе вие пеш не можете ли да ходите? Зер баба ви в кола ви е раждала?
  • CVT
    Отговор
    39 16:31  30.01.18

    До коментар #32 от "Да да":

    Прав си трябва и да се чете а после и да се усмисли статията нали??? Прочети 3ят абзац може и да ти светне!!!! И превръщането на КПД в светият граал не е никак умнo, знаеш ли колко е КПДто на слънчевият панел??? Също CVT скоростната кутия променя нещата много, заедно с такъв двигател нещата биха заспали.А може и хибрид с Е-CVT кой знае. А топлината освен за парното може и да се използва за производство на ток който да захранва спомагателни механизми или усилватели.
  • стар шофьор на стари брички
    Отговор
    40 16:32  30.01.18

    До коментар #8 от "Стефан":

    За парното:)
  • Грую
    Отговор
    41 17:06  30.01.18
    И кът' съ фчупи колко жъ струвъ римонтъ?
  • САП
    Отговор
    42 17:19  30.01.18

    До коментар #8 от "Стефан":

    Специално за термо-енергията от ДВГ единия вариант е термодвигател (Стърлинг) двигател да я превръща в механична. Вариантите са няколко директно към силовия трак(много проблеми с усъвместяването на оборотите на двата двигателя), другия е генератор и от там батерия или ел. двигател към колелата. Но доколко ще е ефективно не знам. Най-лошото е, че става страшно сложно.

    Коментиран от #44

  • Така е
    Отговор
    43 18:05  30.01.18
    Бензина и дизела няма да се предадат така лесно.Електриката само за града.
  • ДВГ
    Отговор
    44 18:06  30.01.18

    До коментар #42 от "САП":

    Не е сложно има Е-CVT. Япончетата си знаят работата, не са като германците да нареждат турбини една до друга и да си вирят носа до тавана. По скоро енергията ще се използва за спомагателни агрегати и/или усилватели.
  • Garrincha
    Отговор
    45 18:21  30.01.18
    Не съм голям спец, но, сега, "топлината се губи" има, малко двуяко значение - нали целта е да няма топлина !

    Коментиран от #47, #51

  • Garrincha
    Отговор
    46 18:31  30.01.18
    Интересна е темата, умни хора има тук ... не знам защо, но по темата за други видове двигатели и КПД-та аз си я представям тая работа, малко по-фантастично - някакъв двигател с термо-ядрена клетка, близо до перпетуум-мобиле !
  • САП
    Отговор
    47 19:04  30.01.18

    До коментар #45 от "Garrincha":

    Термо енергията не задължително да се губи. За сега не сме се научили да я използваме качествено. За превръщане то и във въртящ момент има термо двигатели, в ел. енергия има термоволтаици (но засега много неефективни) и др. Причината да се разсейва в автомобила е неспособността ни да я използваме.

    Коментиран от #50

  • Бат Мишо
    Отговор
    48 19:20  30.01.18
    кьто казвате ДВГ умря и НИКОГА няма да надмине ел двигателите СИ МЕРЕТЕ ПРИКАЗКИТЕ първо не знаете 1 ден какви горива ще се открият второ тея НЛО та сето са изловени и анализирани сите имат двигатели с вътр горене където бухат антиматерия и я срещат с материя в нещо като генератор ама със сигурност горенето е вътрешно и ТРЕТО и НАЙ ВАЖНО - ел двигателите НЕ МОГОТ ДА НАПУСКАТ АТМОСФЕРАТА И НИКОГА НЯМА ДА МОГАТ -А САМО ГАДНИ МРЪСНИ ПЕТРОЛНИ ДВИГАТЕЛИ могат принципно да бутат вещо в космоса със струята от квото гори там ВЪТРЕ в КАМЕРАТА и това ще остане така поне до измисляне на телепорти и пространствени тунели А ТВА НЯМА ДА Е СЛЕДВАЩИТЕ 1000-2000 год така че който погребва ДВГ - погребва пътуването в космоса без което ИЗМИРАМЕ КАТО ВИД

    Коментиран от #53

  • Бат Мишо
    Отговор
    49 19:28  30.01.18
    ПС ако някой електричкаджия иска да ме обори ще приема позицията му веднага АМА ВЕДНАГА СЛЕД КАТО МИ ОБЯСНИ ДОРИ ТЕОРЕТИЧНО как дъ фак ел двигател може да се движи в открит космос - вакуум и ас лично ше ископая гроба на мръсните замърсяващи двигатели
  • Зорлем
    Отговор
    50 19:30  30.01.18

    До коментар #47 от "САП":

    Като гледам не си дават много зор и за тия термогенератори. Елементът на Пелтие вече май е накъм 200г и е най-доброто на пазара.
  • Логистика
    Отговор
    51 19:42  30.01.18

    До коментар #45 от "Garrincha":

    Да прав си обаче ДВГ без топлина е като студен термоядрен синтез с две думи не съществува. Та заданието към жълтурите е как топлината която не може директно да се използва за движение на буталата да влезе в употреба. Да не се лъжем Ел. двигателят винаги е бил по-добър от ДВГто в противен случай щеше да има перални или поне фуражомелки с ДВГ. Когато обаче се говори за логистика двигателят е само малка част от цялата схема и ДВГто засега е незаменимо на 100% колкото и да се пънат някои хора.
  • Хихии
    Отговор
    52 19:49  30.01.18
    Тия са издухали семерингите на главата! Откога една бутална машина с възвратно-постъпателни движения, работеща на принципа на множество взривове, която цял живот се опитва да се саморазруши и най-накрая успява...та откога това примитивно пушещо творение, дето не може да работи без 3 вида течности и въздух, ще се мери с един вечен променливотоков асинхронен електромотор с векторно управление, в който има ЕДНА движеща се част - ротора? Откога, бе, хора, вие с тия мозъци работа вършите ли изобщо или си ги носите за пълнеж само?!

    Коментиран от #55

  • Космонавт
    Отговор
    53 20:06  30.01.18

    До коментар #48 от "Бат Мишо":

    Абе колега, ти докъде пътуваш за работа всеки ден с ракетата в космоса? То по тази логика и парния двигател все още не е погребан, защото все още се ползва. ДВГ никога няма да умре, просто вече му мина времето и няма да бъде масовия двигател в транспорта, както е в момента.
  • AMG-ТО
    Отговор
    54 20:33  30.01.18
    Не се занимавайте с глупости, а си джиткайте на газчици и шич да не ви пука кай какво пише, все пак сме в бг.
  • Антиелектрика
    Отговор
    55 22:12  30.01.18

    До коментар #52 от "Хихии":

    Ами като те чета, май ти си този, който само си носи мозъка и не го ползва за друго, освен за пълнеж в главата! Примитивно творение е електричката, защото е с половин век по-стара технология. И ми писна под всяка статия да се пише тази тъпа лъжа за "новата" технология на електричките!!! Като пишеш всеки път с различни никове, да не мисли, че ставаш по-умен??? Пък асинхронния двигател, когато измести реактивния двигател, който също е ДВГ, ела ми се обади! Колко ли пъти трябва да се повтаря едно и също?
  • гост
    Отговор
    56 22:21  30.01.18
    Eй тая дърта технология вече над 120 години няма да я оставят доброволно да си почива в музеите и това си е. Не бяха глупости като скоростни кутии, пружинки, клапанчета, ремъци, задръстени и омизерени чарколяци: с хиляди - все едно си в катедрата на сър Исак Нютон.... Петрол мафия няма да пусне кокала без съд. Също както Топлофикация щранговете. Ще ни държат в средновековието на дърва и въглища, докато не падне астероида: да ни отърве от собствената ни глупост

    Коментиран от #57, #58

  • Антиелектрика
    Отговор
    57 22:43  30.01.18

    До коментар #56 от "гост":

    Давай Гьобелс, повери тази лъжа още 100 пъти, но пак ще си остане лъжа. Ако 120 годишна технология е по-дърта от 170 годишна технология, явно наистина няма шанс да се оправиш. Патология си.

    Коментиран от #62

  • ДВГ
    Отговор
    58 23:06  30.01.18

    До коментар #56 от "гост":

    Мрънкащата свекърва отново е тука. Аз мога да ти изброя поне 10 EVта и още толкова PHEV. Обаче ти си купил дизел????? Това е все едно да ми кажеш че си хетеро като всеки ден си лягаш с Азис???? Когато си отговориш на въпросът защо ти караш кола с ДВГ ще си отговориш и на останалите въпроси. После вземи любимата си кристалната топка и провети кога ТИ лично си купуваш първaта EV?

    Коментиран от #66

  • Минаващ от тук
    Отговор
    59 07:17  31.01.18
    А бе една печка на твърдо гориво за 24 часа отделя вредни емисии колкото един автомобил за 3500 км. те за автомобилите са се хванали всичките.

    Коментиран от #60

  • Теляк
    Отговор
    60 08:02  31.01.18

    До коментар #59 от "Минаващ от тук":

    Дааа след пародииният образ гост дето кара стар дизел а се оплаква че въздухът бил мръсен, има и карикатури които пушат ама казват че колите им тровели въздухът. Еми ти карай велосипед първо и после говори за екологията. Ама някой знае ли в колко офиса в София има баня??? Щото ако въртиш педали 5км и после седнеш до колежката ще изглеждаш противно.
  • некойси
    Отговор
    61 11:07  31.01.18
    А дано ама надали.
  • Историк
    Отговор
    62 12:56  31.01.18

    До коментар #57 от "Антиелектрика":

    Нима твърдите, че човекът е открил електричеството преди горенето? Моля консултирайте се със специалист!

    Коментиран от #63, #64

  • Антиелектрика
    Отговор
    63 14:20  31.01.18

    До коментар #62 от "Историк":

    Всеки специалист ще каже да му се обадите възможно най-бързо! Явно сте спешен случай щом мислите горенето и електричеството за някакви обекти! То човекът първо е открил, че има слънце, но още не го е достигнал. Обаче явно вие още не сте достигнал сайтът за лесна и бърза информация наречен уикипедия: "Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0 Хайде бързо сега с вашите твърдения, при най-близкия около вас специалист, моля ви!
  • Адам
    Отговор
    64 14:47  31.01.18

    До коментар #62 от "Историк":

    Ако беше чел библията щеше да знаеш че още Адам го е треснала една светкавица в главата и му е дошло акълът в главата, ама твоят хич го няма!!!!
  • Историк
    Отговор
    65 17:18  31.01.18
    "То човекът първо е открил, че има слънце, но още не го е достигнал. Обаче явно вие още не сте достигнал сайтът за лесна и бърза информация наречен уикипедия: "Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. " И какъв е извода от написаното от вас? Написали сте, че не е важно кога човек е открил дадена технология, а е важно кога е готов практически да се възползва от нея. Това съвпада и с личното ми мнение. На онзи етап, нито е имало технология за производство на батерии с достатъчен капацитет, ниско тегло и обем с достатъчен брой цикли живот, нито технология и достатъчно енергия за тяхното зареждане. Дори преди десетина години нямаше такива технологии, затова са нови и високотехнологични.

    Коментиран от #67

  • гост
    Отговор
    66 17:23  31.01.18

    До коментар #58 от "ДВГ":

    Не бе не. Карам на бензин. А ти? Нека позная: Опел Астра с газова и не можеш да отлепиш на светофара дори с новото "спортно" гърне от Китай. Но надали.... По-скоро "шофираш" ученическото лаптопче. Когато научиш, малкия, как са устроени съвременните ДВГ и колко допълнителни механизма са им наблъскани с цел контрол на емисиите и когато тръгнеш по майстори да ти ги чистят и да те сервизират, тогава пиши. Хайде, до догодина - в девети клас.

    Коментиран от #69

  • Антиелектрика
    Отговор
    67 17:58  31.01.18

    До коментар #65 от "Историк":

    Изяснете се първо със специалистите относно раздвоението на личността ви и желанието да пишете с различни никове! Тогава заповядайте да ни обяснявате кой за какво ползва мозъка си, кое е иновативно, кое е практично и кое е иновативно! Това с батериите вече се изтърка - все същите токсични и скъпи боклуци, каквито са били преди векове! Още веднъж ви моля да потърсете незабавна медицинска помощ относно проблема с раздвоението на личността ви, защото очевидно се задълбочава г-н, Електрик, има начин, хихии, Историк и още 20-на ника!

    Коментиран от #68

  • Историк
    Отговор
    68 18:22  31.01.18

    До коментар #67 от "Антиелектрика":

    Не знам с кого ме бъркате, но може да се възползвате от съвета си и да прочетете в Уикипедия какво означава думата "технология" преди да я употребите следващия път. https://bg.m.wikipedia.org/wiki/Технология Там черно на бяло пише коя технология след коя следва: "Прости инструменти и механизми се използват от зората на човечеството, като през следващите хилядолетия те значително се усъвършенстват и усложняват, но дълго време използването на машини остава ограничено от източниците на енергия – главно работата на хора или животни и донякъде използване на вятъра и реките. Обрат в това положение настъпва с Индустриалната революция през XVIII-XIX век, която довежда до широкото използване на двигатели за трансформиране на енергията от изкопаеми горива в механична работа – първоначално на парни машини, след това на двигатели с вътрешно горене, а с развитието на електротехниката – и електродвигатели. През следващите десетилетия започват да се използват и други източници на енергия – хидравличната енергия на язовири, ядрена енергия и възобновяема енергия."

    Коментиран от #73

  • ДВГ
    Отговор
    69 18:43  31.01.18

    До коментар #66 от "гост":

    гост, ти наистина ли не знаеше че двигателите използващи бензин са ДВГ??? Това не е EV бе човек някой те е излъгал :))). А знаеш ли колко транзистора има в една интегрална схема? Това какво общо има с качеството, има си компании които го могат и други които не. Ама на тебе като главата ти е завряна в задника дори не знаеш какво да си купиш. И между другото ако ти е счупена кристалната топка, може да хвърляш боб за да видиш кога ще си купиш първият EV, такъв дето е без бензин нали се сещаш :))). Не ти може ли да си толкова заблуден не мога да повярвам, извикай електрика да те защитава :)).
  • Чичо
    Отговор
    70 19:53  31.01.18
    Малко история. Първия дизел работи с растително масло и е около 10 конски сили. Тогава са на мода парните и в малка степен електродвигателите. Но понеже има много нефт, двг става практичен за употреба. Следва бум в автомобилостроенето и в развитието на двг. Енергията във вид на гориво е лесна за добив, пренос и продажба. Това преди 100 години. Сега електроенергията замества нефта, по много причини. Едната е да ограничат влиянието на доставчиците на нефт, щото много пречат. И последно Тесла е добил енергия без пари от стратосферата.

    Коментиран от #71

  • Историк
    Отговор
    71 20:40  31.01.18

    До коментар #70 от "Чичо":

    "Но понеже има много нефт, двг става практичен за употреба." Ключовата дума е "практичен". Електромобилите в момента са всичко друго но не и практични. Дали те ще са бъдещето, зависи само от това. Освен това няма излишък , а има недостиг на ток, особено зелен, който на всичко отгоре е на висока цена. Доста вода ще изтече, докато това се промени, ако въобще някога се промени. ДВГ още дълги години ще си остане по-практичния избор, а електромобилите екзотична нова технология на бъдещето, но не и на настоящето.
  • gost
    Отговор
    72 22:05  31.01.18
    Тъпанари - ДВГ се забранява по цял свят в следващите 10-20 години, те тепърва се сетиха да правят нещо "АУУУ". Татко Форд направи един екобуст еднодневка ,сега лиглата от Япония ще мъчи нещо с неясен пробег ...............

  • Антиелектрика
    Отговор
    73 22:44  31.01.18

    До коментар #68 от "Историк":

    Прощавайте, вие да не сте болен от дислексия? Явно ви е трудно да осмисляте написаните факти!!! По-ясен цитат от този, който съм дал в коментар 63, едва ли съществува: Публикувано във факти.бг: "Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D Какво има повече да се разсъждава по въпроса? Аман от анонимни разбирачи, които дори не могат да проумеят елементарни факти, написани черно на бяло!!!
  • Историк
    Отговор
    74 09:22  01.02.18
    Не аз, а вие употребихте думата "технология". Правите ли разлика между "година на откритие" и " високи(съвременни) технологии" Вие спорите за второто, като изброявате факти за първото, в което няма абсолютно никакъв смисъл. Самият вие дадохте пример че слънцето е открито дори преди огъня, но толкова години след откритието, човекът все още не притежава технология нито да стигне до него нито да повтори реакциите му. Не е достатъчно една технология да е открита. Докато не стане практична, тя няма шанс за масово разпространение. Колко двигатели бяха открити и щяха да променят света, а колко от тях се използват в практиката днес? От колко години се говори за водородни автомобили, да сте виждали някой на улицата? Електрическите автомобили поне няколко години ще имат шанс, за да се прецени практичността на технологиите, а после и те могат да затънат в забвение. Когато става въпрос за технологии обаче те са по високотехнологичните, защото използват последни технологии за производството им.

    Коментиран от #75

  • Историк
    Отговор
    75 09:23  01.02.18

    До коментар #74 от "Историк":

    Извинявам се за дългия коментар!
  • незнайко
    Отговор
    76 17:35  03.02.18
    МАЗДА е единствената фирма, която не е изхвърлила ванкеловия двигател а сега усъвършенства и буталния !!! Само Японците се стремят да направят нещо, за да запазят ДВГ !!!

Напиши коментар:


Публикувай