Немският индустриален гигант Robert Bosch GmbH представи нова технология, която позволява значително намаляване на отделяните от дизеловите двигатели азотни окиси (NOx). Решението на германците не само ще помогне за удовлетворяването на все по-строгите законодателни норми, а и ще превърне нафтовите мотори в едни от най-екологичните.
Ключов принцип на технологията, наречена "активно терморегулиране", е поддържането на оптимална температура в системата за рециркулация на отработените газове (EGR). Тя работи най-ефективно при 200 °C. Тази температура обаче е трудно достижима при ниски обороти на двигателя - например в града.
От Bosch предлагат системата EGR да бъде преместена възможно най-близко до мотора за минимизиране на термичните загуби, а посоката на отработените газове да бъде регулирана. Това позволява намаляване на нивата на отделян NOx до 13 милиграма на километър - в пъти по-малко от сега действащата законова норма от 168 мг/км.
От 2020 г. влизат в сила нови изисквания, които ще ограничат емисиите на азотни окиси до 120 мг/км. От Bosch обаче твърдят, че вече са успели да постигнат показател от 40 мг/км с тестов прототип на базата на VW Golf TDI в градски цикъл и при резки натискания на педала на газта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Патриот
Сякаш от ГЕРБ са се учили германцит.
Добряците от БЖШ ще ги спасят, не безплатно разбира се.
Коментиран от #3, #8
17:49 26.04.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Tsvetomir Popov
До коментар #1 от "Патриот":
Ти си екстремно ограничено човече!Коментиран от #12
17:53 26.04.2018
4 умен коментар
До коментар #2 от "Тиражията":
Тия големи лапи да не ти се окажат отзад хахах17:58 26.04.2018
5 адсадс
18:42 26.04.2018
6 Цеко сифоня
До коментар #2 от "Тиражията":
Камионите отдавна вече не пушат и са по-екологични от леките автомобили.Ама ти си плъх и нема от къде да го знаеш.
Коментиран от #7
18:44 26.04.2018
7 ГОСТ
До коментар #6 от "Цеко сифоня":
точно такадаже на гоуфу ще слагат двигател от камион
хем по малко вредни емисии
хем голям двигател
може и по икономично да го докарат знаем ли?
19:33 26.04.2018
8 Геро
До коментар #1 от "Патриот":
Ти пък, наясно ли си въобще, че 80% от дизеловите системи, монтирани в колите са на BOSCH?Така че, те си търсят решение на проблемите и си оправят баланса...
Разбирачите, дето все виждат каква ли не конспирация навсякъде вече са демоде.
Коментиран от #9
19:53 26.04.2018
9 ХаХа
До коментар #8 от "Геро":
Той не вижда коспирация. На него му плащат да спами. Пут(к)инска работа. Като не може да направи собствен дизелов двигател, поне да маскари другите.20:23 26.04.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 некойси
21:11 26.04.2018
12 Toti
До коментар #3 от "Tsvetomir Popov":
Ти пак си много убав21:48 26.04.2018
13 Гост
22:25 26.04.2018
14 hmhmhm
22:34 26.04.2018
15 Александър
До коментар #10 от "Голчма разработка няма що":
Браво БАШ майсторе... Ти нямаш ли неква идея как да го решиш проблема с вредните емисии..Коментиран от #18
23:01 26.04.2018
16 ВАГ
п.п. за форумните мишки: тези двете могат да направят коли които не само,че не горят петролни боклуци ,ами нямат и акумолатори (стига да го няма еврейския натиск ,от еврейските държави САЩ и Русия).
23:18 26.04.2018
17 гостенин
Euro I 1992, < 85 kW
ECE R-49
4.5 1.1 8.0 0.612
1992, > 85 kW 4.5 1.1 8.0 0.36
Euro II Октомври 1996 4.0 1.1 7.0 0.25
Октомври 1998 4.0 1.1 7.0 0.15
Euro III Октомври 1999 ESC & ELR 1.0 0.25 2.0 0.02 0.15
Октомври 2000
ESC & ELR
2.1 0.66 5.0 0.10
0.13* 0.8
Euro IV Октомври 2005 1.5 0.46 3.5 0.02 0.5
Euro V Октомври 2008 1.5 0.46 2.0 0.02 0.5
Euro VI 31 декември 2013 1.5 0.13 0.4 0.01 8.1011
* за двигатели с по-малко от 0.75 dm3 на цилиндър и при максимална мощност постигана над 3000 оборота.
Видно от таблицата е,че реалната разлика в полза на екологията се получи при въвеждането като задължителен за новорегистрирани МПС стандарт Евро 4. Евро 5 ,EEV и Евро 6 са близки по показатели до него(особено Евро5).Разликата е в цената за първоначално вграждане и разход на урея.До тук добре.
Питам,защо нашата данъчна система не създава РЕАЛНИ облекчения за екологичните автомобили?Единствено в Германия има разлика в цената на пътните такси за отделните класове.В останалите държави,след въвеждане на Евро4,не намалиха таксите за по-екологичните,а продължиха да ги увеличават.Франция,Италия,Австрия-в момента таксите им за Евро 6 са по-високи,отколкото тези за Евро 4 през 2009год. В Германия действително има финансови облекчения.
А в България,освен по-високата цена при първоначалната инвестиция за МПС,друг финансов резултат няма!
Коментиран от #22
23:27 26.04.2018
18 Голчма разрабока няма що
До коментар #15 от "Александър":
Саше,(в твоя тон)гледам умник си ти,че и Баш Майстор ме нарече без да ме познаваш!Ще ти простя наглия тон,за да не превръщаме форума в мерене на пишки,въпреки че ти си го извадил и размяткал!Истината е че тази ситема е ненадежна и с къс живот,а за решението на проблема-те хората го взеха вече-ще се карат стари дизели в града на кукуво лято-за разлика от нашата мъртва държава - там системата работи,ще те спрат,ще те глобят и ще те помолят да си ходиш,ако се опъваш,може и да си ходиш без димилника!Коментиран от #23
01:28 27.04.2018
19 dedal
02:56 27.04.2018
20 Лос
05:32 27.04.2018
21 gost
08:34 27.04.2018
22 Читател
До коментар #17 от "гостенин":
Човече, разсъжденията ти са правилно. Но са за страна с по-висок жизнен стандарт.1. - ние нямаме еко-данък. Имаме "данък-имущество" - той се заплаща на база на стойността на имуществото - в случая - автомобил. Колкото по-нов и мощен е - токова по-голям данък има.
2. - имаме "еко-такса" за старите автомобили. Такса, която се заплаща при първоначалната регистрация на автомобила. И такава такса няма при купуването на нов автомобил.
Така че - имаш пари за нова кола - плащаш по-висок данък. А "мантрата", че новият автомобил е по-екологичен - това е ИЛЮЗИЯ. Всеки стар автомобил с монтирана АГУ е много по-екологичен. Стига - да не "харчи" масло. Но както показва опитът ми - и новите автомобили горят масло. Особено дизелите. Разбирам, че ниските данъци много бодат очите на хората, които карат нови коли. Но това е нормално в държава, чиито закони са социално-ориентирани. А ще са такива - докато стандартът ни на живот е нисък. Когато доживеем да повишим стандарта си - тогава, хората сами ще предпочитат по-нови автомобили.
Коментиран от #24, #30
09:10 27.04.2018
23 Язе
До коментар #18 от "Голчма разрабока няма що":
Хич не е ненадеждна и къс живот.Понякога изисква сваляне и чистене но не е чак такава болка.И ЕГР си има своята роля в един автомобил.Освен,че цапа разбира се.10:34 27.04.2018
24 Читател
До коментар #22 от "Читател":
Радвам се , че нормален човек ползва " моя" никКоментиран от #26
10:38 27.04.2018
25 Гост
10:44 27.04.2018
26 Читател
До коментар #24 от "Читател":
Не бързай да се радваш ;)Коментиран от #29
10:44 27.04.2018
27 иванчо
13:18 27.04.2018
28 Ото
15:45 27.04.2018
29 kshdhf
До коментар #26 от "Читател":
Е постарай се де :)16:28 27.04.2018
30 123
До коментар #22 от "Читател":
Нещо не си в час. Законите били социално ориентирани?! Да не би да живееш в друга България. Плосък данък - най-социално несправедливия. ДДС - 20 % за всички стоки, включително лекарства и детски продукти - всички социални държави са с по-ниска ставка.Глупостта, че понеже колата ти била с АГУ е много екологична дори няма да го коментирам - СО2 се отделя при горене, без значение какво е горивото. И понеже сме много социални според теб при колите - дай да се задушаваме на улицата сред дима на 90 % автомобили без Евро4.
И еко такса има и за новите и за старите, просто за вторите е почти двойно по-голяма, но несъществена, че да спре вноса на издухани боклуци от ЕС на по 1 млн. км с превъртени километражи.
Единствено си прав, че нямаме много влияние на екологията при данък МПС, цялата ти философия е сбъркана, защото този данък е за поддръжка на общинската пътна мрежа. И дали карам нов или стар автомобил няма значение - мачкам пътя по същия начин и няма никаква логика, новия автомобил да плаща повече от стария. Убеждавам се, че сме много сбъркана нация. Сигурно даваш по 50 лева на месец за цигари, защото и те са много екологични - като колата ти с АГУ, но ти трябват сбъркани социални помощи за да продължаваш да тровиш хората с ретроавтомобила си.
Коментиран от #31
17:06 27.04.2018
31 Язе
До коментар #30 от "123":
Бъркаш азотни окиси с въглероден двуокис.При издишване изкарваш въглероден двуокис.Замърсяваш ли?Ако да-какво да те правим?Да не ходиш в града устройва ли те?Ако искаш аз ще готвя на газ а ти готви на нафта.Май не е еднакво.Има разлика но за другото съм съгласен21:35 27.04.2018
32 незнайко
09:50 28.04.2018
33 гощо
07:22 29.04.2018
34 Гост
Kapцинoгeнитe ca ĸлac вeщecтвa, ĸoитo ca пpяĸo oтгoвopни зa yвpeждaнeтo нa ДHK, нacъpчaвaнe или пoдпoмaгaнe нa paĸa. Tютюнът, aзбecтът, apceниĸът, paдиaциятa ĸaтo гaмa и peнтгeнoви лъчи, cлънцeтo и cъeдинeниятa в изгopeлитe гaзoвe нa aвтoмoбилитe ca пpимepи зa ĸaнцepoгeни. Koгaтo нaшитe тeлa ca излoжeни нa ĸaнцepoгeни, ce oбpaзyвaт cвoбoдни paдиĸaли, ĸoитo ce oпитвaт дa oтĸpaднaт eлeĸтpoни oт дpyги мoлeĸyли в тялoтo. Teзи cвoбoдни paдиĸaли yвpeждaт ĸлeтĸитe и oĸaзвaт влияниe въpxy cпocoбнocттa им дa фyнĸциoниpaт нopмaлнo.
15:23 29.04.2018
35 МАК
11:02 01.05.2018