Немската компания Audi AG и корейският концерн Hyundai Motor Group обявиха, че са подписали договор за дългогодишно сътрудничество в областта на водородните автомобили (FCEV). Партньорството предвижда обмен на лицензи и опит в разработката на подобни технологии, а в бъдеще - и използване на еднакви горивни клетки с цел увеличаване на производствените обеми и намаляване на цената.
Двете компании имат богат опит с автомобили на водород. Audi показа първия си прототип с горивни клетки A2H2 през 2004 г. Впоследствие немците пригодиха за работа на водород Q5 и A7, а през 2016-а представиха концепцията за самостоятелен модел с горивни клетки h-tron quattro. Първото серийно Audi с водороден електрохимически генератор трябва да стане SUV, което се очаква в началото на следващото десетилетие.
Hyundai разработва водородни коли от още по-рано. Първите корейски прототипи с горивни клетки се появиха още през 1998 г., а от 2004-а в разработките участва и дъщерната компания Kia. Първоначално водородните Santa Fe и Tucson се използват само за корпоративни нужди, а през 2013 г. в продажба на лизинг бе пуснат ix35 Fuel Cell. През януари Hyundai представи водородния електромобил от четвърто поколение Hyundai Nexo.
Основните преимущества на колите горивните клетки пред чистите електромобили са бързото зареждане и големият пробег с един резервоар. Hyundai Nexo може да измине почти 600 км по реалистичния американски цикъл, а пробегът по европейската методика NEDC достига 800 км.
Водородната технология обаче страда и от недостатъци. Себестойността на електрохимическите генератори е висока, а водородът се добива и съхранява трудно, резултат от което е зле развитата инфраструктура. Това обаче не спира автопроизводителите, ной-голям успех сред които бележи Toyota. От 2014 г. насам японската компания е успяла да продаде 5 300 екземпляра от водородния Mirai.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДВГ
Ауди само много приказват, ама те си знаят де.
Коментиран от #2
14:30 20.06.2018
2 Немат бъдеще
До коментар #1 от "ДВГ":
Не знам кога си ходил в Корея, но виж продажбитеIn fact, during the first ten months, EV sales in South Korea have exceeded 10,000, which is twice the result for entire previous year!
2010: 61
2014: 1,308
2015: 2,917
2016: 5,099
2017 (YTD): 10,075
By the end of this year, the cumulative number of EVs on South Korean roads will exceed 20,000.
На фона на рекорда продадени водородни автомобили в световен мащаб 5300 броя от 2014 година насам, само за миналата година корейците са купили два пъти повече електромобили, а проваленото и мудно производство на модел 3, ги произвежда за 10 дни, а скоро ще ги произвежда за седмица.
Водородните електромобили нямат никакво бъдеще като масов транспорт. Единственото им предимство е по бързото зареждане в сравнение с електромобилите, но това не може да оправдае нито по-високата първоначална цена нито по-високата цена за зареждане.
Коментиран от #3
14:45 20.06.2018
3 ДВГ
До коментар #2 от "Немат бъдеще":
В момента съм в Сеул!!!!!!!!!!!!!!!Няма нито една електричка(поне видимо), няма и ел. станции.
Няма и в Инчеон няма в Бусан, няма в Чеонан няма в Гоже няма никъде!!!!
В Корея хората живеят в 30 етажни панелки и си слагат смешни сини дунапрени на вратите, защото са нагъчкани като пилци, незнам къде ги тези електрички като всички говорят за водорода.
Аааааааа забравих 90% от колите са Хюндай и Киа останалите 5% са рено под бранд СМ и малко германски. Почти 0 японски и американски ако не броиш шевролет заради ДЕУ.
Коментиран от #4, #5
15:02 20.06.2018
4 Немат бъдеще
До коментар #3 от "ДВГ":
А като говорят колко водородни автомобила си видял и къде ги зареждат в панелките? Дали в панелките е по-лесно да сложат един контакт за зареждане или да направят водородна станция?Коментиран от #6
15:08 20.06.2018
5 Да да
До коментар #3 от "ДВГ":
Да се набутат и корейците де! Няма сазо да са на плюс! Ядоха дървото с Деу, гърмяха самсунги, сега е ред да погърми и малко водород! Хубавото им е че бързо се учат!15:11 20.06.2018
6 ДВГ
До коментар #4 от "Немат бъдеще":
Еми и на водород не виждам ама си мисля че по трудно би се разпознала такава кола, как да я разбера каква е???Като кажа на Корейците че в Европа настъпват електричките а тука не виждам ми казват че тука Хюндай залага на водорода, а Хюндай е нещо като религия.
Коментиран от #7, #9
15:29 20.06.2018
7 Немат бъдеще
До коментар #6 от "ДВГ":
Аха, и един мармот завива шоколада в станиол. Всички говорят за тях,[ но никой не ги е виждал!16:27 20.06.2018
8 Димитров
18:06 20.06.2018
9 Антиелектрика
До коментар #6 от "ДВГ":
Какво се разправяш с тази гротеска, всички го разбрахме какъв ....... е?Да, няма по-екологично от водорода - ФАКТ!
Въпросът е съхранението му. Дори и да го правят само за електричките, винаги ще има възможност за движение на ДВГ с него. Ето защо не искат да го наложат - не им изнася.
Коментиран от #11, #12
21:12 20.06.2018
10 Оптимист
22:30 20.06.2018
11 Немат бъдеще
До коментар #9 от "Антиелектрика":
Ще ми дадеш ли една логична причина, ако имаш 200kWh чиста енергия, да я използваш за производство на водород в машина, която струва милиони, след това да втечниш този водород в друга машина за милиони, да натовариш този водород в скъпа и тежка цистерна, с тегло наколко пъти теглото на водорода който превозва и да го транспортираш до резервоара на водородна станция. Там с помощта на други скъпи съоръжения да го прехвърлиш в резервоара на водороден автомобил, които с помощта на горивна клетка, да превърне водорода в 50kWh електрическа енергия от първоначални 200kWh.Досега логична причина не си давал какво му е екологичното да изминеш 3 пъти по-малко разстояние с водирод едно и също количество първична енергия, в сравнение с тоеа, да заредиш с тази енергия директно батерията на електромобила от контакта?
И сега не очаквам логичен отговор. Когато човек няма аргументи, обижда. Ти затова друго освен обиди не пишеш! Дай аргументи за разнообразие?
06:41 21.06.2018
12 Немат бъдеще
До коментар #9 от "Антиелектрика":
Забравих да спомена, че горивната клетка е по-скъпа от батериите, има по-кратък живот и се изработва от скъпи и рядки материали. Масово производство ще е от трудно до невъзможно.Коментиран от #13
06:51 21.06.2018
13 Зорлем
До коментар #12 от "Немат бъдеще":
Ако в това изказване заменим израза "горивна клетка" с "батерия", а "батерия" с "ДВГ", дали смисълът и верността на твърдението ще се измени особено?Да пробваме: "Забравих да спомена, че батерията е по-скъпа от ДВГ, има по-кратък живот и се изработва от скъпи и рядки (пише се "редки", бел. авт.) материали. Масово производство ще е от трудно до невъзможно."
Коментиран от #14
08:13 21.06.2018
14 Антиелектрика
До коментар #13 от "Зорлем":
Защо продължаваш да се занимаваш с това същество! За него само ИГНОР!Коментиран от #17
08:18 21.06.2018
15 Немат бъдеще
1.Цена. Най-евтини са ДВГ, после батериите, а накрая горивните клетки.
2. Най-дълъг пробег без нужда от ремонти - батерии, ДВГ, горивни клетки.
3. Най-достъпни и евтини материали за производство - ДВГ, батерии, горивни клетки
4. Цена за изминат километър - батерии, ДВГ, горивни клетки
5. Замърсяване на околната среда ДВГ, горивни клетки, батерии
Да виждаш някакви предимства на горивните клетки?
Ако още днес в дългосрочен план може да ти е по-икономически оправдано да караш електромобил с батерии, горивните клетки нямат и теоретично предимство нито сега нито в бъдеще. Може да бъде само нишов продукт за заблудените фенове.
Горивните клетки имат бъдеще за стационарни приложения където може да се използва отпадната топлина, за да се постигне приемливо КПД. Например за отопление и производство на електричество в сгради и съхраняване на енергия от фотоволтаици във вид на водород в сгъстено състояние без нужда от втечняване за намаляване на обема и съответните загуби на енергия за тази дейност.
09:39 21.06.2018
16 Немат бъдеще
Прекланям се пред такъв ерудиран събеседник като тебе!
09:46 21.06.2018
17 Немат бъдеще
До коментар #14 от "Антиелектрика":
Предишният пост беше към тебе!09:47 21.06.2018