20 Юни, 2018 14:17 4 441 17

Hyundai и Audi ще разработват съвместно водородни коли

  • hyundai-
  • audi-
  • горивни клетки-
  • водород

Немската компания Audi AG и корейският концерн Hyundai Motor Group обявиха, че са подписали договор за дългогодишно сътрудничество в областта на водородните автомобили (FCEV). Партньорството предвижда обмен на лицензи и опит в разработката на подобни технологии, а в бъдеще - и използване на еднакви горивни клетки с цел увеличаване на производствените обеми и намаляване на цената.

Двете компании имат богат опит с автомобили на водород. Audi показа първия си прототип с горивни клетки A2H2 през 2004 г. Впоследствие немците пригодиха за работа на водород Q5 и A7, а през 2016-а представиха концепцията за самостоятелен модел с горивни клетки h-tron quattro. Първото серийно Audi с водороден електрохимически генератор трябва да стане SUV, което се очаква в началото на следващото десетилетие.

Hyundai разработва водородни коли от още по-рано. Първите корейски прототипи с горивни клетки се появиха още през 1998 г., а от 2004-а в разработките участва и дъщерната компания Kia. Първоначално водородните Santa Fe и Tucson се използват само за корпоративни нужди, а през 2013 г. в продажба на лизинг бе пуснат ix35 Fuel Cell. През януари Hyundai представи водородния електромобил от четвърто поколение Hyundai Nexo.

Основните преимущества на колите горивните клетки пред чистите електромобили са бързото зареждане и големият пробег с един резервоар. Hyundai Nexo може да измине почти 600 км по реалистичния американски цикъл, а пробегът по европейската методика NEDC достига 800 км.

Водородната технология обаче страда и от недостатъци. Себестойността на електрохимическите генератори е висока, а водородът се добива и съхранява трудно, резултат от което е зле развитата инфраструктура. Това обаче не спира автопроизводителите, ной-голям успех сред които бележи Toyota. От 2014 г. насам японската компания е успяла да продаде 5 300 екземпляра от водородния Mirai.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДВГ

    11 3 Отговор
    Хюндай отдавна са на водородна вълна. В Корея където съм бил много пъти не можеш да видиш EV именно защото залагат на водорода.
    Ауди само много приказват, ама те си знаят де.

    Коментиран от #2

  • 2 Немат бъдеще

    1 5 Отговор

    До коментар #1 от "ДВГ":

    Не знам кога си ходил в Корея, но виж продажбите

    In fact, during the first ten months, EV sales in South Korea have exceeded 10,000, which is twice the result for entire previous year!

    2010: 61
    2014: 1,308
    2015: 2,917
    2016: 5,099
    2017 (YTD): 10,075
    By the end of this year, the cumulative number of EVs on South Korean roads will exceed 20,000.


    На фона на рекорда продадени водородни автомобили в световен мащаб 5300 броя от 2014 година насам, само за миналата година корейците са купили два пъти повече електромобили, а проваленото и мудно производство на модел 3, ги произвежда за 10 дни, а скоро ще ги произвежда за седмица.

    Водородните електромобили нямат никакво бъдеще като масов транспорт. Единственото им предимство е по бързото зареждане в сравнение с електромобилите, но това не може да оправдае нито по-високата първоначална цена нито по-високата цена за зареждане.

    Коментиран от #3

  • 3 ДВГ

    9 0 Отговор

    До коментар #2 от "Немат бъдеще":

    В момента съм в Сеул!!!!!!!!!!!!!!!
    Няма нито една електричка(поне видимо), няма и ел. станции.
    Няма и в Инчеон няма в Бусан, няма в Чеонан няма в Гоже няма никъде!!!!
    В Корея хората живеят в 30 етажни панелки и си слагат смешни сини дунапрени на вратите, защото са нагъчкани като пилци, незнам къде ги тези електрички като всички говорят за водорода.
    Аааааааа забравих 90% от колите са Хюндай и Киа останалите 5% са рено под бранд СМ и малко германски. Почти 0 японски и американски ако не броиш шевролет заради ДЕУ.

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Немат бъдеще

    3 4 Отговор

    До коментар #3 от "ДВГ":

    А като говорят колко водородни автомобила си видял и къде ги зареждат в панелките? Дали в панелките е по-лесно да сложат един контакт за зареждане или да направят водородна станция?

    Коментиран от #6

  • 5 Да да

    4 6 Отговор

    До коментар #3 от "ДВГ":

    Да се набутат и корейците де! Няма сазо да са на плюс! Ядоха дървото с Деу, гърмяха самсунги, сега е ред да погърми и малко водород! Хубавото им е че бързо се учат!
  • 6 ДВГ

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Немат бъдеще":

    Еми и на водород не виждам ама си мисля че по трудно би се разпознала такава кола, как да я разбера каква е???
    Като кажа на Корейците че в Европа настъпват електричките а тука не виждам ми казват че тука Хюндай залага на водорода, а Хюндай е нещо като религия.

    Коментиран от #7, #9

  • 7 Немат бъдеще

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "ДВГ":

    Аха, и един мармот завива шоколада в станиол. Всички говорят за тях,[ но никой не ги е виждал!
  • 8 Димитров

    2 0 Отговор
    Браво.Радвам се.Дано все повече виждаме подобни новини.
  • 9 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "ДВГ":

    Какво се разправяш с тази гротеска, всички го разбрахме какъв ....... е?
    Да, няма по-екологично от водорода - ФАКТ!
    Въпросът е съхранението му. Дори и да го правят само за електричките, винаги ще има възможност за движение на ДВГ с него. Ето защо не искат да го наложат - не им изнася.

    Коментиран от #11, #12

  • 10 Оптимист

    3 0 Отговор
    Проблемът не е в водорода! Проблемът е какво ще стане с петрола , шейховете , икономиката и как ще вземат парите на хората за гориво! :)
  • 11 Немат бъдеще

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Антиелектрика":

    Ще ми дадеш ли една логична причина, ако имаш 200kWh чиста енергия, да я използваш за производство на водород в машина, която струва милиони, след това да втечниш този водород в друга машина за милиони, да натовариш този водород в скъпа и тежка цистерна, с тегло наколко пъти теглото на водорода който превозва и да го транспортираш до резервоара на водородна станция. Там с помощта на други скъпи съоръжения да го прехвърлиш в резервоара на водороден автомобил, които с помощта на горивна клетка, да превърне водорода в 50kWh електрическа енергия от първоначални 200kWh.

    Досега логична причина не си давал какво му е екологичното да изминеш 3 пъти по-малко разстояние с водирод едно и също количество първична енергия, в сравнение с тоеа, да заредиш с тази енергия директно батерията на електромобила от контакта?

    И сега не очаквам логичен отговор. Когато човек няма аргументи, обижда. Ти затова друго освен обиди не пишеш! Дай аргументи за разнообразие?
  • 12 Немат бъдеще

    0 2 Отговор

    До коментар #9 от "Антиелектрика":

    Забравих да спомена, че горивната клетка е по-скъпа от батериите, има по-кратък живот и се изработва от скъпи и рядки материали. Масово производство ще е от трудно до невъзможно.

    Коментиран от #13

  • 13 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Немат бъдеще":

    Ако в това изказване заменим израза "горивна клетка" с "батерия", а "батерия" с "ДВГ", дали смисълът и верността на твърдението ще се измени особено?

    Да пробваме: "Забравих да спомена, че батерията е по-скъпа от ДВГ, има по-кратък живот и се изработва от скъпи и рядки (пише се "редки", бел. авт.) материали. Масово производство ще е от трудно до невъзможно."

    Коментиран от #14

  • 14 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Зорлем":

    Защо продължаваш да се занимаваш с това същество! За него само ИГНОР!

    Коментиран от #17

  • 15 Немат бъдеще

    0 2 Отговор
    Нека се спрем на всеки един аспект.

    1.Цена. Най-евтини са ДВГ, после батериите, а накрая горивните клетки.

    2. Най-дълъг пробег без нужда от ремонти - батерии, ДВГ, горивни клетки.

    3. Най-достъпни и евтини материали за производство - ДВГ, батерии, горивни клетки

    4. Цена за изминат километър - батерии, ДВГ, горивни клетки

    5. Замърсяване на околната среда ДВГ, горивни клетки, батерии

    Да виждаш някакви предимства на горивните клетки?

    Ако още днес в дългосрочен план може да ти е по-икономически оправдано да караш електромобил с батерии, горивните клетки нямат и теоретично предимство нито сега нито в бъдеще. Може да бъде само нишов продукт за заблудените фенове.

    Горивните клетки имат бъдеще за стационарни приложения където може да се използва отпадната топлина, за да се постигне приемливо КПД. Например за отопление и производство на електричество в сгради и съхраняване на енергия от фотоволтаици във вид на водород в сгъстено състояние без нужда от втечняване за намаляване на обема и съответните загуби на енергия за тази дейност.
  • 16 Немат бъдеще

    1 2 Отговор
    Изключително аргументирано мнение в полза на горивните клетки и водородното гориво! Респект! Срещу толкова силни доводи, няма какво повече да добавя и единственото което ми остава е да се съглася, че водород е най-подходящото и переспективно гориво!

    Прекланям се пред такъв ерудиран събеседник като тебе!
  • 17 Немат бъдеще

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Антиелектрика":

    Предишният пост беше към тебе!