7 820 12

Пасажерското място не било най-опасното в колата

Георги Касабов

Ново изследване на белгийския институт за пътна безопасност VIAS опровергава дългогодишното схващане, че седалката до шофьора е най-опасното място в колата в случай на катастрофа. Тази теза почива върху циничната логика, че ако водачът е изправен пред смъртна опасност, инстинктът за оцеляване надделява при вземането не решение и в последен отчаян опит да спаси живота си е готов да жертва този на пътника до него.

Според изследването на VIAS обаче това изобщо не отговаря на реалността. Най-застрашен от смърт в автомобилна катастрофа е именно водачът, при който рискът от летален изход е 37% по-висок, отколкото при пасажера, и цели 47% повече от пътниците на задната седалка.

Експертите на VIAS обаче потвърждават резултатите на други изследвания по същата тема - най-голям шанс за оцеляване има седящият на средното място отзад. Това обаче важи единствено ако е пристегнат с триточков обезопасителен колан, който гарантира 25% по-нисък риск от смърт в сравнение с останалите пътници на задната седалка.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Boxer
    Отговор
    1 17:53  15.08.18
    Мноо яка снимка. От 15г. ги карам да си слагат задните коланите и чак сега мога да им покажа защо.
  • селянин
    Отговор
    2 18:15  15.08.18
    Не знам дали е така..но всички сводки почват че пътника до водача е загинал в тежката катастрофа,а той е в болницата и бере душа.Инстинктът на шофьора е да запази себе си,независимо че до него седи член на семейството,или някой друг..
  • КРИТИК
    Отговор
    3 18:22  15.08.18
    Абе истината е,че за да спрат кървавите мелета автопроизводителите ще требе добавят още и още еърбези !!! Ето ви пример - на задните места липсва фронтален еърбег ! Липсват и странични - например шофьора не е защитен с еърбег при удар от дясно ! Пътника до него не е защитен при удар от ЛЯВО ! Същото важи и за стоящите отзад ! Крайно време е автопроизводителите да се справят с този проблем с липсата на еърбези на възлови места !!!!

    Коментиран от #4, #5, #7, #10

  • Boxer
    Отговор
    4 18:37  15.08.18

    До коментар #3 от "КРИТИК":

    За да спрат кървавите мелета трябва всички превозни средства да бъдат с еднакво съотношение мощност / маса. Примерно 50кс/тон. Така или иначе вече място за шофиране не остана, всички , почти навсякъде караме на конвейр, зад бронята на някой друг... Безопасността - нещо което няма да се хареса нито на шофьорите, особено младите, нито на автопроизводителите...

  • Ефтини сензации
    Отговор
    5 20:10  15.08.18

    До коментар #3 от "КРИТИК":

    Ти в кола качвал ли си се?
  • Анонимен
    Отговор
    6 20:41  15.08.18
    За справяне с проблема, всички автомобили трябва да са ограничени в скоростта ( примерно над 80 не може да се движи) И Порше 500 коня да си вземеш пак с 80 максимална скорост. Щом има ограничение до 130 на 99% от пътищата, що ги правят да вървят с по 240

    Коментиран от #9, #11

  • Ива
    Отговор
    7 23:08  15.08.18

    До коментар #3 от "КРИТИК":

    И най-вече да се справят с безмозъчните шофьори, а не с липсата на еръбеци!
  • Карамел
    Отговор
    8 07:08  16.08.18
    В България новостроящите се пътища са с подобие на асфалт при който сцеплението е минимално!!!... Със скорост над 100 км/ч., вече сте в условията на руска рулетка...
  • Никой
    Отговор
    9 13:20  16.08.18

    До коментар #6 от "Анонимен":

    Е пък като толкова си се затревожил за сигурността си стой вкъщи, където нищо не може да ти стане. Има превозни средства който се движат с до 80 и се наричат автобуси. Винаги щом има подобна статия всички сте големи деви и светци. Ще кажеш че си карате по ограниченията и производителите са ви виновни като не гледате накъде карате. Като не внимаваш и с 80 можеш да се утрепеш. Единственото което може да се направи е да се подобрява пасивната и активната безопасност, да се внимава на пътя, и да не сядате пили и дрогирани. Пък ако щете с 30 карайте в лява лента и проклинайте всеки който кара с 20 над ограничението.
  • Хахаха
    Отговор
    10 20:27  16.08.18

    До коментар #3 от "КРИТИК":

    Ербега колкото предпазва толкова и убива. Истината е че конструкцията и коланите могат да предпазят най-добре. Както във Ф1 но за целтс трябва да се бръкнеш с милион за Ферари и ко.
  • 11 20:29  16.08.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • suka
    Отговор
    12 16:18  19.08.18
    Истината е че има един начин да се спре войната на пътищата и то е като електронно се ограничи скороста на всеки автомобил до максимално допустимата в държавата. Колата ми(примерно) вдига 200+ км/ч а реално имам право да карам със 140(което пак е много имайки предвид българския автопарк). Това не е ли парадокс?

Напиши коментар:


Публикувай