2 208 41

Tesla Model Y ще се произвежда в Китай

Георги Касабов

В новата китайска Гигафабрика на Tesla Motors ще се сглобяват Model 3 и бъдещият Model Y, обявиха властите в Шанхай. Заводът ще може да произвежда по 250 000 електромобила годишно, като в началото това ще бъдат най-евтините предложения в гамата на калифорнийската компания.

Представител на Tesla не е коментирал изявлението на китайците, но според Reuters изборът на Model 3 и Model Y е повече от логичен предвид спецификата на местния пазар. По-голяма част от продукцията ще бъде предназначена именно за него, а произведените на място електромобили ще бъдат много по-евтини, отколкото ако се внасят.

Model Y ще бъде бюджетна версия на Model X, изградена на платформата на Model 3. По-рано тази година Илон Мъск обяви, че евтиният кросоувър ще бъде представен през март 2019-а, а серийното производство ще започне в началото на 2020 г.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 31311
    Отговор
    1 17:50  29.10.18
    Кое нещо от Америка не се произвежда в Китай?! После санкции, а...
  • омъскаряване
    Отговор
    2 17:50  29.10.18
    Това, ще възбуди сектантите електроджендъри на Свети Илон Лаладжията и довечера, ще има толюции
  • Driving pleasure
    Отговор
    3 17:52  29.10.18
    То още фабрика няма, и модел У няма ... ама тесладжиите вече произвеждат и печалби правят :D

    Коментиран от #6, #9, #41

  • Гриша Ганчев
    Отговор
    4 17:57  29.10.18
    А защо не в Баховица.........

    Коментиран от #5


  • ямкс
    Отговор
    5 18:07  29.10.18

    До коментар #4 от "Гриша Ганчев":

    Недей бе, държавата ще обеднее, няма да има акциз от горивата за бюджетния излишък, и щедрия крал-слънце ще стане доста по-стиснат в нелепите си подаяния си към матриала от неговите пари.
  • Бухахахахахха
    Отговор
    6 19:03  29.10.18

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Той фабрики няма,има палатки.хихихухухахаха
  • Радо
    Отговор
    7 19:12  29.10.18
    В Баховица полуелектрички/хибриди......а догодина в Правец цели електрички.
  • Кольо Камиона
    Отговор
    8 22:07  29.10.18
    Новата гига измама и лъжа на лидера на култа. Очаквам да каже че цените ще започват от $ 25 хиляди и да прибере гига депозити от гига зомбираните за да си оправи финансовата ситуация за следващото тримесечие. Пирамидата е като карането на колело, Илончо постоянно трябва да върти педалите, да измисля все нови и нови гига проекти и да намира нови гига шарани които да инвестират в гига пирамидата и да му купуват гига скъпите електрички. Дали са хубави или не като технология не коментирам защото не съм имал Тесла, коментирам само финансовата мега гига пирамида.

    Коментиран от #14, #15, #16

  • Къмпинг Тесла
    Отговор
    9 22:13  29.10.18

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Веднага местиме палатката в Китай, така се печели, дори може да предложим на зомбираните да си сглобяват колите сами в палатката щот разбираш ли, Тесла не е просто превозно средство, а начин на живот и ние сме едно голямо щастливо семейство и живеем в една голяма щастлива палатка. Нещо като we all live in a yellow submarine.

    Коментиран от #10, #17

  • гост
    Отговор
    10 23:53  29.10.18

    До коментар #9 от "Къмпинг Тесла":

    За начало премести палатката дето ти пречи да четеш преди да се правиш на "оригинален" !!!! Публикувано във факти.бг: В новата китайска Гигафабрика на Tesla Motors ще се сглобяват Model 3 и бъдещият Model Y, обявиха властите в Шанхай !!!!! ВЛАСТИТЕ В ШАНХАЙ , да ти повторя !!!! И тях ли ще обявиш за лаладжии и "финансови пирамиди" , хахахахха !!!! С всеки ден "лоши" новини , ама за дружинката петролно зависими , хахаха !!!!

    Коментиран от #11

  • Къмпинг Тесла
    Отговор
    11 04:27  30.10.18

    До коментар #10 от "гост":

    Просто чета внимателно, но явно ти четеш по-добре, така че моля да разясниш, властите в Шанхай хубаво обявиха, но казаха ли откъде ще дойдат парите? Ако това ти е прекалено сложно ще се опитам да задам въпроса на твоето интелектуално ниво: Ако Пешо обяви че в събота ще се яде и пие на корем, това значи ли че Пешо ще плаща?

    Коментиран от #12, #13, #21, #23

  • Психолог гост
    Отговор
    12 06:06  30.10.18

    До коментар #11 от "Къмпинг Тесла":

    Не се учудвай, това е често срещано състояние при жените, възприемат реалността не такава каквато е а такава каквато им се иска да бъде. Среща се и при джендърите, но те направо живеят в паралелен джендърски свят.
  • гост
    Отговор
    13 08:40  30.10.18

    До коментар #11 от "Къмпинг Тесла":

    Нямаш си понятие от бизнес или ако имаш, то той се ограничава до това да зареждаш някой клек-шоп, а си тръгнал да учиш човек, който успешно се справя с ръководството на 4 огромнни компании в различни сектори, които са лидери в това, което правят. Усешташ ли колко си неуместен? Тесла към момента разполага с близо 900млн. кеш, а фабриката в Китай ще струва ориблизително 2млрд. Имат си достатъчно пари и приходи, достигат заложените цели, макар и да минават през трудности. В момента всички други компании се мерят с Тесла и постигат сходни продукти само че с 10г. закъснение. Всички инженери признават, че по-добра архитектура и мениджмънт на батерия, мотори и софтуеър няма, куцат им други неща, а за катастрофите са виновни основно лекомислените ползватели.
  • гост
    Отговор
    14 09:07  30.10.18

    До коментар #8 от "Кольо Камиона":

    Ето ти поредната добра новина , от НЕМСКИ тестващи , за твое най-голямо съжаление !!!!!! Тест направен в Германия сравнява зареждането и пробега на Tesla Model X и Jaguar I-PACE. За теста е използват Model X 90D с 90 кВтч батерия, каквато има и Jaguar I-PACE. Капацитетът е еднакъв, но резултатите от теста са много различни. Тестът е на германския YouTube канал nextmove, направен по-рано този месец и мнението на екипа е, че има какво да се желае като подобрение в разхода и мощността на зареждане на I-PACE. Маршрутът за теста е бил от Йена до Берлин, с общо разстояние 268 км. Model X е по-голям и по-тежък, което подсказва, че I-PACE би се справил по-добре. По средата на теста, обаче, става ясно, че Jaguar I-PACE, въпреки по-малките си размери и тегло, дава по-висок разход от Model X. При скорости между 93 км/ч и 110 км/ч, например, разходът на I-PACE е средно 22.5 кВтч/100 км срещу 17.5 кВтч/100 км за Model X, което прави последния с 23% по-ефективен, поне при този тест. !!!!! Разход при скорост до 110 км/ч: Tesla Model X – 17.5 кВтч/100 км Jaguar I-PACE – 22.5 кВтч/100 км Разход при скорост 130 км/ч: Tesla Model X – 25 кВтч/100 км Jaguar I-PACE – 29.5 кВтч/100 км При зареждането Tesla Model X също има предимство, тъй като дърпа енергия с мощност над 100 кВт, докато максимумът за I-PACE е бил 84 кВт, заради ограничения на зарядната станция. Малко е странно, защото I-PACE е зареждан на

    Коментиран от #25

  • гост
    Отговор
    15 09:14  30.10.18

    До коментар #8 от "Кольо Камиона":

    Малко да обобщя , щото на вас дружинката трябва повече да ви се обяснява !!!! Първо Тесла Х сложи в малкото си джобче поредния "убиец" , което обяснява продължаващото "ще , ще , ще " на любимите ви "премиуми" за обречените им електрички !!! И второ , ДОКАЗАН от НЕМСКИ независими тестващи РАЗХОД на Тесла Х разход 25 квтч /100 км при магистрална скорост 130 км/ч !!!!!!! Тоест ДОКАЗАН при тази скорост пробег от 400 км !!!!!!! И Тесла Х е модела на Тесла с НАЙ-ГОЛЯМ разход , познай за другите !!!!! А честито !! http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2698-tesla-model-x-jaguar-i-pace-sravnenie-probeg-magistrala

    Коментиран от #26

  • гост
    Отговор
    16 09:16  30.10.18

    До коментар #8 от "Кольо Камиона":

    Почвайте да мислите новите опорки , щото "с това не можеш стигна от София до морето" оттече окончателно !!!!
  • гост
    Отговор
    17 09:33  30.10.18

    До коментар #9 от "Къмпинг Тесла":

    Когато ваште любимци ако ще и в космическа станция направят това дето прави Тесла в "палатка" , можеш да се пробваш да се правиш на интересен !!! И тая Тесла Х , дето е отнесла Ягуара като пиле домат е със старите батерийни клетки , от догодина ще се слагат новите , които се слагат в Модел 3 и са с 20% по-голяма енергийна плътност !! Демек Модел С и Х ще станат със 110 и 130 квч батерии , тоест пак Ягуари , Аудита , Мерцедеси и вся остальная сволоч ( че нали обичате по руски) ще гледат жално и безпомощно как чисто новите им модели са безвъзвратно остарели още преди да излязат !!
  • Електротехникът
    Отговор
    18 09:40  30.10.18
    Driving pleasure и Кольо Камиона, вие не сте лоши, готини сте, но сте заблудени. И Антиелектриката е готин, не се е обаждал, но го споменавам. Значи, проверката на фактите показва, че през 1905-1907 г. един електрически автомобил в САЩ е бил точно на цената на един бензинов автомобил, че и по-евтин. Конкретно: цена на Бейкър Електрик в 1907 г.-1800 долара; цена на Уинтън, 4 цилиндъра, 16-20 конски сили в 1907 г. - 1800 долара. И после Хенри Форд почва масовото производство на Форд Т, цената пада на 850 долара през 1908 г. и електрическите автомобили постепенно отпадат. Но какво би станало ако електрическите автотехнологии бяха продължили да се развиват? Отговор: сега щяха да бъдат даже по-евтини от ДВГ, по-чисти и с по-голям пробег. В същото време автомобилите с ДВГ бяха по евтини,
  • Електротехникът продължение
    Отговор
    19 09:43  30.10.18
    но се оказа, че допринасят за глобалното затопляне и промяната на климата, което от своя страна вреди на икономиките и струва милиарди за справяне с последствия от природни бедствия и миграции. Автомобилът с ДВГ беше добра технология за свят с 1-2 млрд души, ако искаш карай и V8, но с 8 млрд и нагоре не става, няма как, остаряла работа е.

    Коментиран от #22

  • гост
    Отговор
    20 09:47  30.10.18
    Панасоник потвърдиха увеличаване на производството и плътността на батериите, от Тесла пък успяха да намалят до 20% кобалта в електромоторите спрямо първоначалните употреби и това за 8г. Дайте им още 8г. и вижте тогава до какви стойности ще стигнат, защото сега имат кола с батери от 105квч, без да се има предивд последното увеличаване с 20% при модел 3. Така че към 2020г, когато немците щели да правят и те електромобили се очаква модел С да има батерия над 130квч, която да струва по 110долара на квч. или това означава по-ниска цена от досегашните и двоен капацитет спрямо базовата версия. За референция най-доброто от доказаните парки като Нисан, БМВ и ГМ е на ниво 60квч, което е най-ниското ниво на Тесла.
  • гост
    Отговор
    21 10:09  30.10.18

    До коментар #11 от "Къмпинг Тесла":

    Ето ти и "откъде ще дойдат парите" , та да се успокоиш , че сигурно не можеш да спиш от интерес !!! Компанията Baillie Gifford, един от водещите акционери в американската компания Tesla, е готова да инвестира още пари в концерна, съобщава CNBC. Инвестиционното дружество, който притежава дял от 7,72% в Tesla, сподели, че подкрепя дългосрочните амбиции на изпълнителния директор на компанията Илон Мъск, определяйки го като предприемач на „визията и амбицията, който работи за общото благо“. „Ако той се нуждае от повече капитал, ние ще го подкрепим“, заяви Ник Томас, партньор в Baillie Gifford . Tesla завърши тримесечието с 3,5 млрд. долара в кеш, след като похарчи 510,3 млн. долара за капиталови разходи за тримесечието. По думите ѝ средствата в брой ще останат непроменени през четвъртото тримесечие въпреки плащанията, които предстоят.
  • Антиелектрика
    Отговор
    22 10:51  30.10.18

    До коментар #19 от "Електротехникът продължение":

    Няма как да не се обадя, след поредното съчинение. Къде и с какви факти боравиш за измисленото Глобално затопляне? Хиляди пъти съм давал примери и учени, които не са съгласни с това. Сега Хенри Форд ли ви е виновен за провала на електричките?
  • врътката е в детайлите
    Отговор
    23 12:02  30.10.18

    До коментар #11 от "Къмпинг Тесла":

    Разбира се!!!!!1.Другариииии,трябва да приемаме бежанци,другарииии.......Ти мислиш ли,че мигрантската мангасария например, не яде и не пие на корем??!!Мислиш ли??!!И кой плаща??!!2.Другари,въздухът много мръсен,другариииии,помооощ......Е,схващаш ли логиката??!!А познай кой ще плаща,само че-''Made in China",''Product of China''.
  • Грую
    Отговор
    24 13:06  30.10.18
    Трябваше тук да дойдат да го правят. Щяхме да го направим да върви с пръдня!
  • Димов
    Отговор
    25 20:15  30.10.18

    До коментар #14 от "гост":

    Все си мисля, че клиентите на Ягуар не го избират заради икономичността му. И имам нахалството да подозирам, че такива хора ще продължат да го предпочитат пред Теслата, пък ако ще и разликата в пробега да е двойна. При такава класна марка определящият фактор е друг, за какъвто Тесла още не е дорасла.

    Коментиран от #27, #28

  • Бухахахахахха
    Отговор
    26 20:59  30.10.18

    До коментар #15 от "гост":

    Бухахахахахха.400км при скорост 130км....само,че на писта,без вятър,без климатик,без радио и празна като глава на талибани.При тази скорост на мен по борд комп.ми показва скромните 1200км.И сега един опит.Тръгвам от Сф до Созопол.Стигам Бургас и бегом на колонлата за зареждане.Номер 90-100 на опашката.Бухахахах.Хем съм на 60-70км от крайната точка но ми заминава поне още ден за да стигна до Созопол.Зареждам,отивам до Созопол,свършва почивката тръгвам обратно към Сф и на Траянови врати ми свършва тока и......търпението.Паля и натерията и да заминава там откъдето е дошла.Бухахахаха.След седмица тя сама се пали,изгаря РПУ-то,всички полицаи и пожарникари гасят,няма пукнат полицай на магистралата а аз вече с 20годишното дизелче я поря с 150-170 и си пея. Ай сиктир с тая технология.Бухахахах
  • гост
    Отговор
    27 23:43  30.10.18

    До коментар #25 от "Димов":

    Аз пък все си мисля , че въпросният Ягуар е на пазара вече повече от половин година и то след около година "подгряване" на тия "претенциозните" дето ги сънуваш , по всякакви начини и с всички възможни рекламни средства !!! И след всичко това за половин година е продал колкото Тесла Х продава за седмица и то без стотинка за реклама !!! А и като гледам оттук нататък ще продаде още по-малко , та по икономичност ли , по ускорение ли (щото и там Тесла отдавна го скъса ) или по всичко останало , ама "клиентите на Ягуар" явно вече са клиенти на Тесла , ауууу как можаха , такова предателство , хахахахх !!!!

    Коментиран от #31

  • гост
    Отговор
    28 23:48  30.10.18

    До коментар #25 от "Димов":

    Нали не си забравил , че съвсем наскоро Тесла надмина Ягуар по общи продажби след има няма три месеца производство на Модел 3 , което не важи за Ягуар , щото той си е продавал пълни 9 месеца и по твоите думи е отдавнашен "избор" !!!! И само не почвай да ми обясняваш как бюджетните автомобили ще изчезнат и цял свят ще купува "премиуми" , щото другия вариант е ясен нали , колкото и да ти е неприятен !!!

    Коментиран от #32

  • гощо
    Отговор
    29 07:22  31.10.18
    Аеее стига с тоз пробит електрокар! Не минава ден да чета за тази умряла марка! КОЙ нормален човек ще су купи Тесла с безброй дефекти и проблеми пред електрическите модели на водещите немски марки?!?!

    Коментиран от #30

  • Boss
    Отговор
    30 08:15  31.10.18

    До коментар #29 от "гощо":

    Мисля че грубо около 300 000 хиляди човека го направиха , и повече от тях са нормални , а много от тях и заможни. А и кои модели на водещите марки можеха да изберат , че аз нещо не се сещам някоя от тези марки да произвежда такива масови модели , освен Нисан Лииф , но хората предпочитат Теслата и пред Нисана .
  • Димов
    Отговор
    31 10:21  31.10.18

    До коментар #27 от "гост":

    Нещо не схващаш ли?.... Ягуар не е кола за масите. Това е луксозен автомобил за определен кръг от хора. Целта му никога не е била бройката. По тъпата ти логика, дори Фолксваген Поло е по-добър от Ягуара. Ама ти верно, че си знаеш твоето....
  • Димов
    Отговор
    32 10:27  31.10.18

    До коментар #28 от "гост":

    Нито бюджетните ще изчезнат, нито премиумните. Но класните марки ще продължат да печелят от малко бройки, защото имат класа и лукс, предназначени за хора със стил и вкус, а масовките ще продължат да зариват пътищата с нискобюджетни, набързосглобени, китайски боклуци, с интериор като от тролей, предназначени за хората от работническата класа.

    Коментиран от #33

  • гост
    Отговор
    33 13:39  31.10.18

    До коментар #32 от "Димов":

    Оооо , да !!! Само дето Модел Х във върховата версия е около два пъти ПО-СКЪПА от същата на тоя Ягуар , хахаххах !!! Та викаш кола за масите , а ??? И тия от Ягуар изобщо по никакъв начин не искат да продават повече , алилуя !!!! Сакън , даже са "забранили" официално да се приемат заявки за повече бройки , хахахах !!!! Кого си мислиш ,че заблуждаваш с изтърканите си клишета ??? Те затова Ягуар вече приеха решение до 2025 да преминат изцяло на електрички и пак не е сигурно дали ще ги бъде !!!!

    Коментиран от #35

  • Да да
    Отговор
    34 17:45  31.10.18
    ДрОгари, искам уточнение - ще ли фалира Тесла-та или ще я хванете за дръжката?
  • Димов
    Отговор
    35 19:06  31.10.18

    До коментар #33 от "гост":

    Нищо не мога да ти пробутвам, след като виждам, че някой вече ти е пробутал калпава трева. Политиката на двете фирми е коренно различна. Сравняваш ги по параметър, по който луксозните марки изначало си поставят за цел много по-ниски стойности от тези, каквито гонят масовките. За да го схванеш и да спреш с ентусиазираните тъпотии, ще ти го обясня възможно най като за тебе. Все едно, някое кифла да се сравнява с тебе, че имала по-големи ц*ци от твоите, и да се кефи, че те е минала по този показател. Естествено, че и луксозните марки искат да продадат повече, но те нямат заложени такива продажби в плановете си, каквито си залага Тесла. Пред Ягуар стои програма, според която трябва да задоволи определен брой клиенти. А пред Тесла стои задачата да влезе едва ли не във всеки дом.

    Коментиран от #37

  • Димов
    Отговор
    36 19:16  31.10.18
    Публикувано във факти.бг: "Те затова Ягуар вече приеха решение до 2025 да преминат изцяло на електрички и пак не е сигурно дали ще ги бъде." Защо си мислиш, че преминаването от ДВГ към електромотор е спасителен хода за затъващи фирми? Кой те излъга за това? Аз го виждам като естествен технически ход, следващ перспективите в автомобилостроенето, повлияни от ограниченията за емисии. Всички марки ще правят електромобили, не само Ягуар. И не защото са закъсали – това са пиянски брътвежи. По-съм склонен да приема твърдението, че феновете на Ягуар няма да си го купят ако мине на ел задвижване, отколкото, че ще изберат Тесла пред Ягуар заради луксът й.
  • гост
    Отговор
    37 20:53  31.10.18

    До коментар #35 от "Димов":

    Глупости на търкалета и шменти капели на кълбета , хахаххах !!!! ВСИЧКИ премиуми си умират за колкото може по-големи продажби , ако можеха от утре биха ги вдигнали ДЕСЕТОРНО !!!! Ама не могат !!!! Защото пазарът им е ограничен и нараства с не повече от 2-3 % годишно !!! И това е доказано именно от историята на същите през миналите години и "грандиозните" годишни ръстове с такива проценти , представяни от шефовете им за "небивали" успехи , едва ли не чудо !!!! И именно затова всичките те сега с ужас и безумие гледат как Тесла отхапва всяка година ОГРОМНИ късове от ТЕХНИЯ пазар и това е само началото , щото тя тепърва почва да произвежда сериозни бройки , а както се вижда клиентите все още са в пъти повече от произведените !!! И са точно от бившите клиенти на същите "премиуми" , щото други на тия цени НЯМА !!!! Мерцедес , БМВ , Ауди и Порше са продали миналата година общо има няма 3 милиона автомобила , айде да сложим Ягуар , Ленд Ровър , Лексус , Инфинити и Акура , ще станат 4 милиона !!! ВСИЧКИТЕ в ценови клас 40 000 - 120 000 долара !!! И това е , финито !!!! Други няма и няма да има !!! И при положение , че Тесла продава вече 30-35 000 МЕСЕЧНО , а догодина и по 40 000 , какво стана , 480 000 за годината !!! 12% от пазара отгърмяха !!! За една година !! Ами следващите ?? А знаеш ли какво означава твоите любимци да загубят още следващата година 12% от продацбите и да продължават да губят все повече всяка следваща , а ??? Е скоро ще разбереш , ама няма

    Коментиран от #38, #39, #40


  • Димов
    Отговор
    38 09:06  01.11.18

    До коментар #37 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: "ВСИЧКИ премиуми си умират за колкото може по-големи продажби , ако можеха от утре биха ги вдигнали ДЕСЕТОРНО !!!! Ама не могат !!!! " Ето това вече са глупости на търкалета. Всяка луксозна марка автомобили може да стане масова. Просто трябва да занижи нивото на оборудване, като така смъкне цената и стане достъпна за масите. Тогава и ти ще си купиш Ягуар, и не само Ягуар, но и Ферари, Ламборгини, Мазерати, Астън Мартин, Ролс Ройс, Майбах и всички луксозни коли, просто трябва да престанат да са луксозни и ще продават по 20 пъти повече от сега. Но няма да го направят, защото тези марки залагат на малко произведени бройки с висок клас оборудване и цена, докато политиката на масовките е точно обратна – много бройки с нискокачественни материали. Защо ти е трудно да го проумееш?
  • Димов
    Отговор
    39 09:28  01.11.18

    До коментар #37 от "гост":

    "Защото пазарът им е ограничен и нараства с не повече от 2-3 % годишно !!! И това е доказано...." Аз гледам различни доказателства от твоите. Гледам, че за 2016 Ягуар Ленд Ровър са обявили 20% ръст в продажбите. И че само луксозните модели на Ягуар са скочили със 77%. Ти де гледаш не те знам. Я виж как е за 2017.
  • Димов
    Отговор
    40 09:45  01.11.18

    До коментар #37 от "гост":

    Я гледай тука: За последната една година (от миналият октомври до сега), барабар с невероятният си ръст за последното тримесичее, Тесла са реализирали 184000 коли, с 45000 служители. Падат се по 4 коли на човек. Само миналата година, с почти толкова служители (43000) Ягуар Ленд Ровър са достигнали 614000 коли. Това са по 14 коли на човек. Хората на ЯЛР са почти 4 пъти по продуктивни от тези на Тесла. При това постоянно чета как техните хора са доволни от работата си, докато в заводите на Тесла, работниците изнемогват от нечовешкото натоварване и постоянно се оплакват от условията на труд там. Ягуар си правят коли както винаги, докато Тесла не спря да си опъва пи*ката, да изглежда голяма.
  • Оня без коня
    Отговор
    41 19:40  03.11.18

    До коментар #3 от "Driving pleasure":

    Печелят ами да бе са като тебе форумни незаплатени специалисти аххахаха

Напиши коментар:


Публикувай